Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI Cabrio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen Golf VI Cabrio

Volkswagen bouwt opnieuw een cabrio. Het wordt zoat traditie om telkens een modelgang over te slagen alvorens weer een cabrio te bouwen, de vorige Golf cabrio baseerde zich op de vierde generatie Golf, al was het eerder een facelift van de Golf III cabrio. Nu dus een nieuwe, mét stoffen kap, zonder zichtbare rolbeugel.

Daarmee past hij volgens Volkswagen probleemloos naast de pas vernieuwde Eos coupé-cabriolet. Volkswagen beweert alvast dat de Golf VI cabrio over een kofferruimte van 250 liter beschikt, zelfs met het dak omlaag. Voraan zien we dezelfde snoet als bij de gewone Golf, achteraan zien we een hertekende kont met LED-achterlichten uit de Golf R. Volkswagen heeft zes motoren in het cabrio-gamma: de 1.2 met 105 pk, de 1.4 TSI met 122 en 160 pk, de 211 pk sterke 2.0 TFSI en een 105 pk sterke 1.6 TDI en 140 pk sterke 2.0 TDI. Zoals bij de berline worden deze motoren aangeboden met vijf- of zesversnellingsbak of in optie met DSG-6 of DSG-7, naargelang de versie.

bron: Autofans.be
    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

haha, wat een lelijk ding

Comment

Pakken beter dan de CC-concurrentie wat mij betreft.

Comment

Ik vind hem mooi, ik zou deze alvast verkiezen boven de Eos.

Comment

Hé, een Audi A3!?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
              Hé, een Audi A3!?
              Idem! Precies een A3 met een ander front en andere kont . Op het eerste zicht geen fan maar ja, wat zijn de echte alternatieven in die prijsklasse? Megane CC: lelijk. 308CC: uitgesproken uiterlijk, niet direct lelijk maar ook geen natuurlijke schoonheid. Focus CC: jaren beginnen nu te tellen. Mazda MX5: goed uiterlijk, goede rij-eigenschappen maar ook al op leeftijd. MINI cabrio: mooi, maar een tikje vrouwelijk? Hoewel een cabrio (een AM en een 6-serie bijvoorbeeld daargelaten) altijd een iets vrouwelijk imago heeft.
              sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Beetje nutteloos tov de Eos, ik vind de Eos dan ook een stuk knapper en volwassener.

Comment

Golf Cabrio, Eos, New Beetle Cabrio, en iets hoger Audi TT Cab

Comment

Toffe bak.

Comment

Knapper dan Eos...

Comment

Zal wel goedkoper zijn dan een EOS ook.

Ik vind hem niet mis, maar wel wat laat mss. Binnen een dik jaar mogen we de Golf VII al verwachten.
                              Deze cabrio hadden beter uitgebracht toen de Golf V er nog was. Tenslotte is de Golf VI meer een uitgebreide facelift van de Golf V dan een echt compleet nieuwe wagen.

Wat ik mij afvraag: zou den 2.0 TSI met 211 pk ook een GTI zijn? M.a.w. zou die ook dezelfde bumpers, zetels, velgen, uitlaatlijn e.d.m. hebben?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Leuk, de golf cabriolet is terug van weggeweest.

Maar ik mis een rolbeugel. Een Golf cabriolet hoort een rolbeugel te hebben. Hij oogt nu waanzinnig kaal/leeg met top down.

Comment

het aardbeikorfje
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

interieur = ok , exterieur = mij kan hij niet bekoren , juist als andere golf cabrio's
                                    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Tof. Drie tot negentien keer zo mooi dan zo goed als alle coupé-cabriolets naar mijn mening, want die laatste hebben altijd last van vreemde proporties. Eos inclusief (zo'n dik gat), en dat is dan nog één van de mooiste.

Stoffen kap = 100 miljoen miljard keer meer charme dan zo'n koel stalen klapding. En een goeie stoffen kap is niet minder comfortabel dan een stalen wegklapding.

Fan van! Revival of cloth convertible roofs!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                        Hé, een Audi A3!?
                                        Ook het eerste wat ik dacht
                                        Het lijkt gewoon alsof ze de lichten van een golf op een A3 Cabrio geplakt hebben...

Comment

Working...
                                        X