Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lamborghini Aventador
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door nicksken Bekijk Berichten
Comment
-
Lamborghini Aventador: nummer 2000
Twee jaar na de introductie en bijna een jaar na het duizendste exemplaar is het tijd voor een nieuwe mijlpaal in het leven van de Lamborghini Aventador: de tweeduizendste is een feit.
Het gaat hard met Lamborghini’s twaalfcilinder topmodel, want waar de Murcielago vier en een half jaar deed over deze prestatie flikt zijn opvolger het in amper twee jaar. In juli 2012 rolde het duizendste exemplaar in een opvallende kleur oranje de fabriekspoorten uit, maar de eigenaar van nummer tweeduizend vond matzwart spannend genoeg. Die eigenaar is overigens Thaddeus Arroyo, Chief Intellence Officer van telecombedrijf AT&T.
Sinds de introductie bouwt Lamborghini gemiddeld vijf Aventadors per dag. Inmiddels kennen we de auto als coupé en als roadster, de verwachting is dat er onder meer nog een overtreffende trap in de vorm van een SV aan het gamma wordt toegevoegd.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Vooralsnog kan je deze aangedikte Lamborghini Aventador alleen met uiterlijke aanpassingen en bescheiden extra performance krijgen, maar Novitec hangt ons wel een worst voor de neus: een 1.000 pk bi-compressor-upgrade zit in het vat. De Aventador die je wist dat zou komen, dankzij de teaser kortgeleden, is hier, inclusief windtunnel-photoshops om te benadrukken dat er […]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
"Novitec verneukt Aventador" had toepasselijker geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
Comment
-
In Peking kon Azië gisteren voor het eerst kennismaken met de kakelverse Huracán. Ook Lamborghini's Ad Personam-afdeling werd in het zonnetje gezet met deze aangeklede Aventador.
De heren en dames van de Ad Personam-afdeling van Lamborghini steken maar al te graag hun handen uit de mouwen om van je Italiaanse vechtstier een gepersonaliseerd exemplaar te maken. Deze Aventador Nazionale dient als Chinees uithangbord van deze personaliseringsafdeling.
We zien een Aventador die vanbuiten is voorzien van een witte Bianco Opalis-jas met van voor tot achter striping met de kleurencombinatie van de Italiaanse vlag. De Lambo staat op 21-inch Dione-lichtmetaal waarachter rode remklauwen zich schuilhouden.
In het interieur komen we Blu Cepheus-gekleurd leer tegen en de stoelen krijgen een Italiaans vlaggetje op zich gestikt. Wat de Aventador in deze vorm kost, is voorlopig nog onbekend. Ga er maar van uit dat er behoorlijk wat euro's extra voor overgemaakt moeten worden.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ONTHULLING NABIJ
OPNIEUW STUKJE LAMBORGHINI AVENTADOR SVJ IN BEELD
Lamborghini heeft de teasersmaak te pakken. Het merk toont wederom een minimaal stukje van de op stapel staande Aventador SVJ.
Tijdens het Concours d'Elegance Pebble Beach trekt Lamborghini het doek van de Aventador SVJ. Dat wordt tijd ook, want het lijkt erop alsof de marketingcampagne van Lamborghini is getroffen door een heuse teaserkoorts.
Lamborghini plaatst de laatste weken namelijk zeer frequent kleine stukjes van de Aventador SVJ op zijn sociale kanalen. Daarbij heeft de overtreffende trap van de Aventador SV - het kan immers nooit extreem genoeg - al een ronderecord op de Nürburgring-Nordschleife gevestigd. De 'Jota' wist een ronde op het ruim 20 kilometer lange circuit in 6:44,97 minuten af te leggen en daarmee pakte de Lambo de bokaal af van de Porsche 911 GT2 RS.
Zeer waarschijnlijk dient de SVJ om de op leeftijd geraakte Aventador uit te zwaaien. Lamborghini zegt dat elke pk slechts 1,98 kilo hoeft te verplaatsen. Daarnaast komt de SVJ over meer actieve aerodynamica te beschikken en Lamborghini belooft het gewicht van de Aventador verder terug te dringen door meer lichtgewicht materialen te gebruiken. Tevens is de vierwielaandrijving én de meesturende achteras onder de loep genomen. De SVJ is tevens stukken stijver dan de reguliere Aventador SV. Later deze hebben we alle details.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
770 PK OP 1.525 KILO
DÍT IS DE LAMBORGHINI AVENTADOR SVJ!
Na een ellenlange teasercampagne heeft Lamborghini eindelijk het doek getrokken van de Aventador SVJ, de overtreffende trap van de Aventador SV die de komende dagen schittert tijdens het Concours d'Elegance Pebble Beach.
Lamborghini stuurt al weken de ene teaserplaat na de andere de wereld in, maar nu is de auto daadwerkelijk gepresenteerd: de Aventador SVJ, waarbij de J staat voor het historisch verantwoorde Jota.
De Italianen meldden eerder al trots dat de Aventador SVJ een ronde op de 20,6 kilometer lange Nürburgring-Nordschleife in 6:44.97 wist af te leggen, goed voor een record. Nu weten we ook wat de tot 900 stuks gelimiteerde SVJ allemaal in huis heeft.
De Aventador SVJ heeft een 770 pk en 720 Nm sterke variant van de 6,5 liter grote V12 die in de 'reguliere' Aventador SV goed is voor 750 pk. Het gewicht ligt op 1.525 kilo, identiek aan dat van de SV. Elke pk hoeft slechts 1,98 kilo te verplaatsen. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h is in 2,8 tellen voorbij. Nog indrukwekkender is de tijd die nodig is om de snelheidsmeter op 200 km/h te krijgen: 8,6 tellen. De topsnelheid moet op meer dan 350 km/h liggen en in slechts 30 meter moet je van 100 km/h weer tot stilstand kunnen komen.
Uiteraard is niet alleen de V12 opgedirkt, ook het uiterlijk van de Aventador is onder handen genomen. Volgens de Italianen levert het spoilerwerk op de SVJ 40 procent meer downforce op dan dat van de SV. De SVJ heeft afwijkende bumpers, extra vouwen, lipjes, een enorme achterspoiler en zelfs meer actieve aerodynamica. De uitlaateindstukken hebben een plek in het midden van de bilpartij, een verdieping hoger dan bij de Aventador SV, gekregen. De achterklep is uit koolstofvezel vervaardigd en ook de aluminium wielen moeten voor een gewichtsbesparing zorgen.
Lamborghini spreekt verder over de komst van een aangepast uitlaatsysteem én een aangepaste transmissie. Het onderstel is 15 procent stugger afgesteld dan dat van de Aventador SV en de stabilisatorstangen zijn 50 procent steviger dan voorheen. Ook de achterwielbesturing is aangescherpt en verder zou 3 procent meer koppel naar de achteras moeten gaan dan bij de al genoemde SV. Meer aanpassingen heeft Lamborghini doorgevoerd op onder andere het ABS.
Lamborghini roept zelfs van de Aventador SVJ een speciale editie in het leven: de SVJ 63. Het getal in de naam van dit peperdure actiemodel is een verwijzing naar 1963, het jaar waarin Lamborghini werd opgericht. Het merk gaat er - je raadt het al - 63 van bouwen.
De levering van de Aventador SVJ begint in het eerste kwartaal van volgend jaar.
Jota
Begin jaren zeventig kwam Lamborghini dankzij testcoureur Bob Wallace met de Miura Jota op de proppen. De Miura Jota heeft slechts één jaar bestaan, aangezien het prototype in 1971 bij een ongeluk betrokken raakte en tot de laatste vezel is afgebrand. Lamborghini besloot zelf om een handjevol exemplaren te bouwen, waarvan er vijf letterlijk omgebouwde Miura's SV waren. In de jaren negentig kwam Lamborghini met een Jota-pakket voor de Diablo SE30, waarmee de Italiaan werd omgetoverd in een niet-straatlegale circuitracer.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIk zal wel oud worden, maar ik wordt totaal niet meer warm of koud van dit soort auto's.
Totale overkill in een wereld waarin camera's en regeltjes heersen.
Maar er zullen nog wel oliesjiek's en voetballers genoeg zijn, die er eentje willen wsl ;-)“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment