LAMBORGHINI BOUWT 10.000STE AVENTADOR
Terwijl de Lamborghini Urus productiemijlpaal na mijlpaal verslindt, is het in Sant’Agata Bolognese nu tijd voor een ander feestje. Lamborghini bouwde namelijk zijn 10.000ste Aventador.
Lamborghini had dik negen jaar de tijd nodig om 10.000 Aventadors aan de man te brengen. Het jubileumnummer betreft een Aventador SVJ Roadster in de 'Grigio Acheso' grijze lakkleur met 'Rosso Mimir' rode afwerking en een rood met zwart bekleed interieur. De Italiaanse krachtpatser valt in handen van een Thaise eigenaar.
De Aventador debuteerde in 2011 als dichte Aventador LP 700-4 waarna in 2013 de Roadster aan het gamma werd toegevoegd. Voor de Aventador werd een nieuwe V12 ontwikkeld die goed is voor 700 pk. Daarmee knalt de auto binnen 2,9 seconden van 0 naar 100 en behaald hij een krankzinnige top van 350 km/h. In 2017 ging de Italiaan op de schop en werd hij flink gefacelift. In de loop der tijd voegde Lamborghini nog de Aventador S en SVJ-versie aan het keuzemenu toe.
De Urus weet opmerkelijk meer harten van klanten voor Lamborghini te winnen. Na slechts drie productiejaren behaalde de Urus eerder deze zomer namelijk al dezelfde productiemijlpaal als de Aventador nu doet.
Bron: Autoweek
Terwijl de Lamborghini Urus productiemijlpaal na mijlpaal verslindt, is het in Sant’Agata Bolognese nu tijd voor een ander feestje. Lamborghini bouwde namelijk zijn 10.000ste Aventador.
Lamborghini had dik negen jaar de tijd nodig om 10.000 Aventadors aan de man te brengen. Het jubileumnummer betreft een Aventador SVJ Roadster in de 'Grigio Acheso' grijze lakkleur met 'Rosso Mimir' rode afwerking en een rood met zwart bekleed interieur. De Italiaanse krachtpatser valt in handen van een Thaise eigenaar.
De Aventador debuteerde in 2011 als dichte Aventador LP 700-4 waarna in 2013 de Roadster aan het gamma werd toegevoegd. Voor de Aventador werd een nieuwe V12 ontwikkeld die goed is voor 700 pk. Daarmee knalt de auto binnen 2,9 seconden van 0 naar 100 en behaald hij een krankzinnige top van 350 km/h. In 2017 ging de Italiaan op de schop en werd hij flink gefacelift. In de loop der tijd voegde Lamborghini nog de Aventador S en SVJ-versie aan het keuzemenu toe.
De Urus weet opmerkelijk meer harten van klanten voor Lamborghini te winnen. Na slechts drie productiejaren behaalde de Urus eerder deze zomer namelijk al dezelfde productiemijlpaal als de Aventador nu doet.
Bron: Autoweek
Comment