Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Na 2 weken en 1500 km gereden te hebben met de 1,6 TDI "design".....
Enkele praktische zaken die ik mis tov vorige wagens... geen autom. lichten (nu telkens knop op en af, zoals bij auto's van 10j geleden), geen verlichte spiegel in zonneklep, geen 6de V, te kleine
binnenspiegel, geen kleine vuilbakje met klep (type asbak)
Storend element is wanneer de zetel verschoven wordt om passagier achter te laten instappen....de eerder gekozen zetelpositie tov van stuur verloren is ! Heel vervelend zelfs !
De ruiten hebben ook het probleem van steeds terug volledig te zakken wanneer ik wil sluiten....volgens de dealer omwille van de rubbers die nog nieuw zijn, zou zichzelf oplossen door veel te gebruiken.
Rijgevoel: de ophanging geeft de staat van het (slechte) wegdek surieus door , ietsje te hard zelfs. Bij het nemen van korte bochten tegen hogere snelheid helt het koetswerk hard door, voelt te soft aan daardoor.
Woensdag terug binnen om gewichtsdetectie-net in passagierzetel te vervangen want verklikkerlicht en waarschuwingsgeluid blijven werken ook zonder passagier !
Dat die geen automatische lichten heeft tot daar aan toe, maar dat ge elke keer de zetel weer op de juiste plaats moet zetten als er achteraan iemand heeft plaats genomen is ronduit belachelijk. Wat kost dat nu om dat standaard in de auto in te bouwen.
Storend element is wanneer de zetel verschoven wordt om passagier achter te laten instappen....de eerder gekozen zetelpositie tov van stuur verloren is ! Heel vervelend zelfs !
Als je de juiste handeling doet komt de zetel terug in de zelfde positie te staan, maar niet als je eerst de rugleuning naar achter doet. Het is maar een kwestie van correct gebruik hoor
Mijn Beetle had bij de aflevering al 20 km op de teller! (Wat ik toch wel veel vond)
Bij die van ons stond er iets van 10 km op ofzo. Nog geen problemen gehad met de ramen, eigenlijk super tevreden! 1.6tdi is niet super snel maar op de een of andere manier mis ik het niet. Gewoon rustig door het verkeer rijden en op de snelweg veel gebruik maken van die lange 5de versnelling.
Weet ik, mijne is onderweg, maar heb hier & daar al opgepikt dat dealer nieuwe geleverde wagens nog wel eens even achterhoud om korte testrit te laten mee doorgaan, daarmee dat ik een idee wil hebben hoeveel er ongeveer opstaat als hij geleverd wordt, want kot gaat te klein zijn als ik verneem dat de mijne ook al uitstapjes gaan doen is...
Ja, alle Beetles die hier rondrijden met xenon en zonder sproeiers zullen niet conform de Belgische wetgeving zijn zeker.
nederland heeft de wetgeving van de rest van de wereld intussen overgenomen, oud-europa (en belgie blijkbaar op eerste plek) zal zich mogen aanpassen aan groeimarkten...die zich niet hebben laten omlobby-en door europesche autoindustrie
Bij die van ons stond er iets van 10 km op ofzo. Nog geen problemen gehad met de ramen, eigenlijk super tevreden! 1.6tdi is niet super snel maar op de een of andere manier mis ik het niet. Gewoon rustig door het verkeer rijden en op de snelweg veel gebruik maken van die lange 5de versnelling.
de mijne +30km !!! toch een beetje vreemd, want we hebben hem op maandag in de garage nog helemaal ingepakt gezien en we mochten hem woensdag al halen... ???
Xenonlampen op Beetle hebben geen koplampsproeiers omdat ze een lager vermogen hebben. Vanaf een bepaald vermogen (intensiteit?) is het pas verplicht, hier dus niet.
Comment