Erg mooie zafira...mooi in die kleur en met die velgen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Zafira Tourer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door GoDoFuNReaL Bekijk BerichtenThanks. Zo een velg doet toch heel wat aan een auto vind ik, ongeacht welke auto dan ook. Ben toch fan van de nieuwe zafira st. Samen met de smax van ford toch wel de mooiste monovolume sinds jaren (altijd zelf denk ik?).
De eerste wagen die je dan gaat bekijken is de Zafira tourer. De Zafira en de SMax zijn tot het laatst in de running gebleven, al de anderen waren toen al lang afgevallen, maar uiteindelijk is onze beslissing op de Mercedes B gevallen.
De Zafira was voor ons veruit de winnaar mbt funtionaliteit (flexibiliteit). Behalve bij de bediening van het dashboard, dat kan veel beter. Maar mag het nu net die flexibiliteit zijn die voor ons minder belangrijk was daar we geen opgroeiende kinderen meer hebben. Laten we eerlijk zijn bij de derde rij zitjes heeft Opel over het hoofd gezien dat volwassenen ook benen hebben. Mercedes was dan weer de winnaar mbt standaard uitrusting. Opel en Ford zijn zeker in orde, maar aan die van de Mercedes kunnen ze echt niet tippen. En dan nog de rijeigenschappen (alle drie met een diesel gereden). Mercedes en de Ford die rijden echt wel als een limousine, maar de Opel ligt hier toch wat achter. Komt tov die twee vermogen te kort en is rumoeriger
Tenslotte het interieur. Dit heeft de grootste indruk op ons gemaakt, wat een verschil in afwerking. Zafira dik in orde, Smax ietsjes beter, maar de B-klasse een klasse beter.
Dus het bleef een zeer moeilijke vergelijking, omdat het verschil in functionaliteit zo groot is vinden we dat je de Mercedes moeilijk een monovolume kunt noemen.
Maar zoals gezegd wanneer flexibiliteit minder belangrijk is en je zit nog eens in dezelfde prijsklasse te shoppen, dan...........
Toch vind ik die Zafira Tourer een heel mooie auto en met pijn in het hart zijn we bij Opel weggegaan en zeker het afscheid nemen van onze lokale dealer was nog de moeilijkste beslissing.
Comment
-
Ik kan goed inkomen in je mening. De zafira tourer is een heel leuke auto en in vergelijking met de smax kwam die voor ons toch een stuk goedkoper uit. Meer auto voor minder geld ivgl met de smax. Het enigste punt dat ikzelf minder vind is inderdaad de motor van de zafira. Zo rijdt de smax van mijn neef vlotter en soepeler, en ook zoals je zegt iets stiller in het interieur. Op alle andere gebieden kunnen we echter zeker niet klagen en de rest van dit gezin vindt het rijgedrag van de zafira meer dan goed genoeg. Ikzelf die liever al eens wat sportiever rijd merk toch dat het rijden beter kan. Enorme turbo lag toch te merken. De nieuwe mercedes b klasse is trouwens een heel knappe verschijning! Ben er zeker fan van maar wrsl iets minder ruim als de zafira en smax. Welke motor ligt er in?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GoDoFuNReaL Bekijk BerichtenIk kan goed inkomen in je mening. De zafira tourer is een heel leuke auto en in vergelijking met de smax kwam die voor ons toch een stuk goedkoper uit. Meer auto voor minder geld ivgl met de smax. Het enigste punt dat ikzelf minder vind is inderdaad de motor van de zafira. Zo rijdt de smax van mijn neef vlotter en soepeler, en ook zoals je zegt iets stiller in het interieur. Op alle andere gebieden kunnen we echter zeker niet klagen en de rest van dit gezin vindt het rijgedrag van de zafira meer dan goed genoeg. Ikzelf die liever al eens wat sportiever rijd merk toch dat het rijden beter kan. Enorme turbo lag toch te merken. De nieuwe mercedes b klasse is trouwens een heel knappe verschijning! Ben er zeker fan van maar wrsl iets minder ruim als de zafira en smax. Welke motor ligt er in?
Motor is de B200CDI met 136pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk BerichtenZeer knap!!!! Stoer met die 19"!
GSM-kwaliteit valt zeer goed mee
Mvg,=================
2016 Skoda Octavia RS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeanbl007 Bekijk BerichtenIs die flex-fix even gebruiksvriendelijk als het wordt voorgesteld? Op bais van filmpje op site Opel wel interessant.
Verder tevreden van je wagen? Wat is gemiddeld verbruik voor je benzineversie ?
Ik moet zeggen dat het de eerste maal een beetje moeilijker ging maar na het enkele keren uitgevoerd te hebben is het wel best handig.
Nu moet ik zeggen dat ik wel al eens een probleem had met het terug in de bumper te duwen van deze drager,uiteindelijk is het me toch gelukt,weet niet echt waarom het op dat moment niet echt lukte,maar toch sta je dan daar met de fietsendrager die niet in de bumper wil;dan maar zo naar huis gereden en daar nog enkele malen geprobeerd tot het plotseling wel lukte;wel is het zo dat je zeker het hendeltje binnenin(ook om te openen)moet omhoog trekken terwijl je het systeem in de bumper duwt.
Wat ik ook opmerk is dat de gootjes waar de banden van je fiets in passen nogal kort zijn.het was wel een fiets met een vrij groot kader,ik weet niet dat dit iets uitmaakt aan de lengte van de fiets?
Wat ik mij wel afvraag is hoe dit systeem na een aantal jaren nog zo vlot zal werken,het hangt toch aan de onderzijde van je wagen in alle weersomstandigheden,zowel in de zomer als winter(zoutaantastingen,regen,modder,enz.)
Let wel op dat een reserveband hierdoor wegvalt.
Ik rij met de benzine uitvoering en het verbruik zal ongeveer liggen tussen 7 L (bij véél autostrade)7,5 (mix stad en redelijk wat autostrade)tot 8 L (véél stad en weinig autostrade)rij je echter echt sportief zal het eerder die 8 L -8.5 L zijn hoor!
Nu zit ik aan 2800 km na twee maand rijden,en ben nog altijd zéér tevreden over de wagen!
Binnen enkele weken rij ik ermee naar italie,ben benieuwd bij een volgeladen wagen wat dit gaat geven.
tot later, mvg marc
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeanbl007 Bekijk BerichtenIk kreeg die autowax ook aangeboden samen met behandeling van zetelbekleding voor 125 €.
Zou je dit aanraden of vind je deze prijs overdreven?)bij het wassen van de wagen,en hij blinkt achteraf toch zeer mooi telkens,maar ja ,hij is nieuw hé,binnenin heb ik het nog niet echt kunnen vaststellen dat het beter is.
MVG MARC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MARC V Bekijk BerichtenIk rij met de benzine uitvoering en het verbruik zal ongeveer liggen tussen 7 L (bij véél autostrade)7,5 (mix stad en redelijk wat autostrade)tot 8 L (véél stad en weinig autostrade)rij je echter echt sportief zal het eerder die 8 L -8.5 L zijn hoor!
ik overweeg CNG versie....op papier 4.8 kg/100 km. (+/- 4,5 €) of 1.4 LPG versie (die hopelijk ook in BE uitkomt)
Comment
-
Ik rij ook met de 1.4 turbo 140pk en heb na 3700 km een gemiddeld verbruik van rond de 8l/100km.
Moet er wel bij vertellen dat ik zeker niet de zuinigste bestuurder ben en vrij veel korte afstanden doe. Maar als je de schakelindicator echt volgt kan je 6,5 gemiddeld rijden! Heb dit ook al gedaan maar van nature uit rij ik meestal hoger in toeren.
Tijdens de vakantie nr Duitsland heb ik 1200 km gedaan en dan was het gemiddeld verbruik 7,5 l/100km. Waarbij er regelmatig eens 140 en meer op de teller stond. Topsnelheid ook eens getest en bij 200km/u had ik het gevoel nog wel iets sneller te kunnen maar er reed een vrachtwagen in de weg... Enig minpuntje bij deze motor is dat je niet zoveel koppel hebt (200Nm), dus bij hernemingen of inhalen moet je altijd terugschakelen.
Greetzz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vekemansg Bekijk BerichtenSinds een drietal weken rijd ik ook met dit ruimtewonder rond!
Meerbepaald de 130pk ecoflex versie met dieselmotor (cosmo-uitvoering, + volgesmeten met bijna alle mogelijke opties). Ondanks de ecoflex technologie zijn de prestaties meer dan behoorlijk. Komende van een bmw3 als vorige leasewagen, geniet ik vooral van de ruimte (niet onbelangrijk met 2 klein manne).
Qua comfort moet hij ook niet fel onderdoen voor de bmw.
Voor diegenen die ook een NAVI 900 aan boord hebben:
Hieronder een handige gebruiksaanwijzing om alle flitspalen van BE & NL te importeren:
1) Download onderstaande file
2) Kopieer dit bestand in de map myPOIs in de root van een USB-stick. De locatie is dus \myPOIs\Bezienswaardigheid_12.poi.
Let op, hoofd en kleine letters staan exact zo op mijn USB-stick.
3) Importeer de POI's met de standaarfunctionaliteit via menu-optie Navigatie-instellingen->Eigen speciale bestemmingen importeren.
4) Activeer de melding als je de POI nadert met behulp van menu-optie Navigatie-instellingen->myPOIs Melding speciale bestemmingen en schakel de optie Bezienswaardigheid in. Achter de optie staat nu <Aan. Je kan kiezen voor laat melden (200 meter voor locatie) of vroeg melden (400 meter). Ik verkies vroeg...
5) Bevestig je selectie door bovenin de lijst te selecteren voor Bevestigen.
MET BEHULP VAN STAP 6 t/m 9 WORDEN DE POIs GETOOND OP JE NAVIGATIEKAART! 6) Ga naar Navigatie -> Navigatie-opties -> Kaartopties -> Spec. bestemmingen tonen op kaart
7) Selecteer de optie Bezienswaardigheid uit de lijst
Sla de selectie op door te selecteren voor Instellingen overnemen.
Veel plezier remee!
wel denk ik dat ik van vroeg waarschuwen naar laat ga veranderen,wegens het nogal zeer vroeg is zo,+- 450 meter voor de plitspaal,
mvg peter,en bedankt voor de info.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patanson Bekijk BerichtenHoi Peter ,
Deze week afneembare trekhaak laten plaatsen van het merk Gdw voor 396 €
is wel een pak goedkoper dan origineel dan,werkt dan ook nog alles perfect op je boordcomputer,want de parkeersensoren moeten uitgeschakelt worden als je achteruit rijd ,
mvg peter.
Comment
-
De mijne is ook besteld: Zafira Tourer cosmo 2.0 cdti ecoflex 165 pk.
Levertermijn, kleine 3 maanden.
Dus bij deze staat mijn Astra ST te koopOpel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport(sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Heb er ook ene sinds een paar dagen.
Zafira tourer cosmo diesel A20DT 130 PK.
Heb nu 230 km op de teller en ben best tevreden van de wagen.
Volgens het 'boekje' op pagina 107 moet de eerste motorolie reeds vervangen worden na 500 km of na een week.
In de garage heeft de verkoper daar niks van gezegd : kom na 15.000 km eens terug...
Best toch wat vroeger teruggaan zeker ?
Een ander vraagje : deze Cosmo uitvoering heeft ook een 'boordcomputer' of 'tripcomputer'.
De info die ik op het Driver information Centre (DIC) krijg is echter beperkt tot één te selecteren info.
Er zit dus een "Uplevel-display" in en GEEN "Uplevel-Combi-display" waar je tegelijkertijd de snelheid, actieradius en verbruik kan zien. (p 126 - 127).
Vreemd genoeg kan ik nergens in de optiebrochure dit verschil terugvinden.
In short : Wanneer heeft je boordcomputer 'slechts' een "Uplevel-display" en vanaf welke optie heb je de "Uplevel-Combi-display" ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk BerichtenDe mijne is ook besteld: Zafira Tourer cosmo 2.0 cdti ecoflex 165 pk.
Levertermijn, kleine 3 maanden.
Dus bij deze staat mijn Astra ST te koopOpel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport(sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
De mooist kleuren halen ze d'r altijd uitLast edited by knight-rider; 04/07/2012, 23:31.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment