Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Zafira Tourer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
Nog even op het officiëel bericht wachten!Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport(sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Opel is zijn motorengamma ingrijpend aan het vernieuwen. Drie volledig nieuwe benzine- en
dieselfamilies vervangen daarbij het merendeel van het huidige aanbod. Opel wil hiermee een
toonaangevende rol spelen – niet alleen op het vlak van het brandstofverbruik en de uitstoot,
maar ook op het vlak van het specifieke koppel en de beperking van het geluid.
De eerste nieuwe motor die in dit kader wordt geïntroduceerd, is een 1.598 cc grote viercilinder
direct ingespoten benzinemotor met turbocompressor en Start/Stop-technologie. De nieuwe SIDI
(‘spark ignition direct injection’) ECOTEC-motor zal in meerdere vermogensversies en voor
verschillende modellen verkrijgbaar zijn. De productie start in de herfst van 2012 in de fabriek
te Szentgotthardt (Hongarije).
Bij de ontwikkeling van deze motor stonden een soepel acceleratievermogen, een sterke trekkracht,
lage geluidsniveaus en een laag brandstofverbruik bovenaan de prioriteitenlijst. Het nadruk werd
daarbij op het koppel gelegd; de ingenieurs slaagden erin om 187,5 Nm per liter cilinderinhoud te
halen – een mijlpaal voor benzinemotoren die in grote volumes worden geproduceerd. Het maximum-
koppel loopt op tot 300 Nm en is al bij 1.700 t/min beschikbaar. Het piekvermogen van 200 pk wordt
bij 4.700 t/min bereikt. In vergelijking met de vorige 1,6-liter benzinemotor met turbocompressor
werden het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot met 13 procent verlaagd.
Bron : Opel
Comment
-
De 1.6 SIDI is al enkele weken bekend. Hier spreken ze van een 1.6 cdti diesel, waar nog niet veel over geweten is.
Sent from my Windows Phone 8S by HTC using Board ExpressOpel Corsa 1.7 cdti (sold)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten@trekhaak van de fabriek : stond deze er dus al op als de auto uit de fabriek reed of als je de wagen van de garage mocht komen halen ?? Ik ken niemand die in een autofabriek werkt , daarom mijn twijfel.....en jij misschien wel
Die nieuwe Zafira is idd wel een mooie wagen , het lijkt wel of je nu iets meer moet wennen aan de nieuwe modellen voor je ze echt mooi vind(heb ik toch)
Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers Bekijk BerichtenWanneer de trekhaak mee besteld werd toen je de opties moest opgeven die je wou, (optie trekhaak = VQ9) mag je er zeker van zijn dat hij in de fabriek gemonteerd is met zoals hierboven vermeld de aanpassingen van koeling, alternator, batterij en BC. (Een oud-Opel werknemer)
Wat je bovendien ook vaak hebt met die aftermarket trekhaken, dus niet de achteraf nageplaatste originele Opel stukken, is dat ze vaak een andere vorm hebben. Dit kan dan zorgen voor snijwerk in je bumper bijvoorbeeld, of zoals ik op mijn laatste twee nageplaatste aftermarket trekhaken had dat zen een bocht maakten onder de bumper waardoor ik de grond ging raken op vluchtheuvels.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
De nieuwe 1.6 diesel zal zijn opwachting maken in de Insignia FL en zal verkrijgbaar zijn van 100 tot 180 pk.
Gelezen een tijdje terug in Autobild
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk BerichtenDe nieuwe 1.6 diesel zal zijn opwachting maken in de Insignia FL en zal verkrijgbaar zijn van 100 tot 180 pk.
Gelezen een tijdje terug in Autobild
Grt,
Peter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk BerichtenEnig idéé of Opel ook bezig is met een sequentiële automaat zoals de DSG bij Volkswagen? Dit zou mooi passen bij deze motor.
Grt,
Peter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk BerichtenAllez ik hoop dat de Zafira de 16 benzine ook krijgt tegen eind volgend jaar , dat zal hem wat beter afgaan dan de 14 van nu en wat minder verstoken
Ben benieuw naar de eerste ervaringen van de SIDI-motors.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk BerichtenMooie scoop volgens mij!
Nog even op het officiëel bericht wachten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk BerichtenOndertussen ook in de Belgische prijslijst.
http://www.opel.be/Media/Showroom/PD..._prices_NL.pdf
En voor onze markt natuurlijk ook, met een uitstoot van 109g!Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk BerichtenIs die 16 nu een Fiat een Izuzu of een produkt van de samenwerking met PSA ???Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Comment
-
Voor wat het waard is natuurlijk, maar dit heb ik teruggevonden op het net.
De nieuwe motorfabriek wordt gebouwd op een bestaande site, die aanzienlijk wordt uitgebreid. Ze zal
een familie kleine benzinemotoren, een familie middelgrote benzine-motoren en een familie middelgrote
dieselmotoren produceren. Het nieuwe motorgamma voldoet aan de toekomstige Euro 6-emissienormen,
voegt directe injectie toe aan de benzinemotoren, verzekert een lage verhouding gewicht/vermogen en
een soepele werking en dringt het brandstofverbruik en de CO2-emissies gevoelig terug. “De nieuwe
motorfabriek van Szentgotthárd, met haar uitgebreid gamma aan geavanceerde, CO2-arme verbrandings-
motoren en een nooit geziene productieflexibiliteit wordt een cruciale pijler in het productoffensief van
Opel/Vauxhall,” aldus Nick Reilly.
Comment
Comment