Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
    Opel maakt nogthans geen diesels bij mijn weten maar ja voor alles is er een begin hé ,

de vroegere 2.0 en 2.2 dti's waren toch echt opel hoor

Comment

• Diegene die een 1.4 turbo 140 pk hebben gekocht, hoeveel BIV hebben die moeten betalen?
      Sommige bronnen zeggen namelijk 867 EUR terwijl sommige dan weer 492,50 EUR zeggen.
      Een serieus verschil toch...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stip Bekijk Berichten
        Diegene die een 1.4 turbo 140 pk hebben gekocht, hoeveel BIV hebben die moeten betalen?
        Sommige bronnen zeggen namelijk 867 EUR terwijl sommige dan weer 492,50 EUR zeggen.
        Volgens de simulatie vd BIV-berekening
        5-zits configuratie: 261.55

7-zits configuratie: 281.41

Met een jaarlijkse tax van 221.5
        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Dat lijkt me wel zeer weinig te zijn. Kan iemand bevestigen dat dit klopt?

Comment

• Berekening BIV

Ik ben even gaan kijken in mijn papieren...
            Verkeersbelasting Vlaams Gewest: 8 PK 201.36 Euro
            Opdeciem gemeente Zoersel: 10% van 201.36 Euro 20.14 Euro
            Belasting op inverkeerstelling: 374.38 Euro

Zie bijlage voor berekening
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

Diegene die een 1.4 turbo 140 pk hebben gekocht, hoeveel BIV hebben die moeten betalen?
              Heb over enkele weken terug rekening gekregen.Woon in Aartselaar:bedrag/483,15 Euro

Comment

• De BIV voor de 1.4 TURBO van 140 pk is inderdaad rond die 400 euro,dat bedrag van rond de 800 euro was voor de vorige berekening die ze deden om de biv te bereken,dus de nieuwere berekening is gelukkig een stuk voordeliger voor ons!!!

mvg marc

Comment

• Ik heb ondertussen met mijn 1.4 TURBO met 140 pk in cosmo uitvoering er bijna 11000 km opzitten en ben nog steeds een tevreden zafira rijder.

MVG MARC

Comment

• @ MarcV, kan je al ongeveer zeggen hoeveel het gemiddelde verbruik is van uw wagen ? En zit er daar trekkracht genoeg in voor zo'n zware wagen, ik rij elk jaar naar Oostenrijk met 4 kloeke(ca 90 à 100kg) mensen en bagage en met mijn huidige wagen gaat dat perfect (150pk) ik zou dan ook nog een automaat willen, of zou ik beter wachten op de nieuwe 16T, dank bij voorbaat,
                    Adam Opel

Comment

@ MarcV, kan je al ongeveer zeggen hoeveel het gemiddelde verbruik is van uw wagen ? En zit er daar trekkracht genoeg in voor zo'n zware wagen, ik rij elk jaar naar Oostenrijk met 4 kloeke(ca 90 à 100kg) mensen en bagage en met mijn huidige wagen gaat dat perfect (150pk) ik zou dan ook nog een automaat willen, of zou ik beter wachten op de nieuwe 16T, dank bij voorbaat,
                      Adam Opel

Ik heb ook die 14 turbo met 140 pk, wel de manuele versie. Gemiddeld verbruik is 8,3 l/100km. Ik ben er vrij tevreden van maar ik mis toch wat extra koppel en vermogen. Als ik een mooie prijs krijg ga ik misschien volgend jaar inruilen voor de 1.6 turbo (300 N/m en 200 pk)

Als je die voor een benzine kiest zou ik dus zeker wachten op de 1.6 turbo! De 1.4 is goed voor iemand die weinig autostrade doet of lange afstanden, maar onder belasting is deze motor toch een stuk te licht voor de zware zafira. Het koppel van 200N/m is te weinig om comfortabel te rijden, laat staan als je de auto dan nog eens volgeladen over een bergpas moet sturen...
                      De 1.6 zal ook zuiniger zijn. Ik heb horen zeggen dat hij tegen volgende zomer bestelbaar zal zijn.

Greetzz

Comment

• Hallo ,
                        kan me iemand zeggen wat een diezel 2.0 - 130pk kost aan biv , en co 2taks , en inschrijving

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a226183 Bekijk Berichten
                          Hallo ,
                          kan me iemand zeggen wat een diezel 2.0 - 130pk kost aan biv , en co 2taks , en inschrijving

https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top hier kan je de simulatie uitvoeren

Comment

• zou vanaf april 2013 leverbaar zijn,

Comment

@ MarcV, kan je al ongeveer zeggen hoeveel het gemiddelde verbruik is van uw wagen ? En zit er daar trekkracht genoeg in voor zo'n zware wagen, ik rij elk jaar naar Oostenrijk met 4 kloeke(ca 90 à 100kg) mensen en bagage en met mijn huidige wagen gaat dat perfect (150pk) ik zou dan ook nog een automaat willen, of zou ik beter wachten op de nieuwe 16T, dank bij voorbaat,
                              Adam Opel
                              Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                              Adam Opel
                              Hallo meneer adam,

Zoals hierboven reeds gezegd,als je de auto met 4 (toch al zwaardere)
                              personen en dan nog eens redelijk wat bagage wenst terijden en dat dan nog in combinatie met wat bergachtige gebieden,dan vrees ik voor u dat dit toch enigzins zou kunnen tegenvallen,het is ook een kwestie van wat je allemaal reeds gewoon bent uit het verleden.

Nu is het zo dat ijn wagen is uitgerust met de instelbare sportvering,rij ik hierbij in de sportstand,moet ik zeggen dat hij opvallend een stuk sneller reageert op het gaspedaal;hierbij vraag ik mij af indien ik deze zonder die speciale instelbare vering zou hebben,dat hij dan al reeds zo snel zou reageren zonder deze standkeuze;dat weet ik eigelijk niet?

Dus;ik vind hem wel vlot genoeg in normale belading,hangt natuurlijk ook af van de rijstijl die je je aanneemt,maar als ik het in jou geval hoor dan zou ik toch best de moeite doen om op de nieuwere benzineversie (1.6)tewachten,als je dat enigzins ziet zitten.

Wij hebben er al mee naar italie(gardameer)geweest en ik vond dat hij toch wel voldoende presteerde,maar in die echte lange stijgende heuvels,merkte ik toch dat er wat meer pit zou mogen achter gezeten hebben;alhoewel dat ik toen ook bezig was met het feit dat de wagen nog gloednieuw was en anderzijds dat ik toch ook probeerde(zoals altijd trouwens)om zuinig terijden,hierbij wil ik zeggen dat ik het gaspedaal nog wel met een licht fluwele voet bediende ook.In de bochtige bergpassen zette ik hem dan ook wel in de sportstand en zo had ik genoeg trekkracht.

Zodoende is mijn huidig verbruik ook een beetje lager dan die 8,4 L van onze collega hierboven,namelijk tussen de 7,5 en de 8 liter,hierbij toch veel korte afstanden en indien je veel stad zou rijden loopt dit op naar 8,5 en 9 liter en meer wat niet onlogisch is.

Rij je veel autostrade zakt het naar minimum 7 tot 7,3 L

Het is wel opvallend dat je uitermate snel kunt (of moet volgens het aangeven van het pijltje)opschakelen zelfs zonder dat je merkt dat de motor het hierbij moeilijk zou hebben.ook opvallend is vanuit stilstand vertrekken gaat direct vlot zonder dat je merkt dat het een toch zwaardere wagen betreft.

DUS ALS BESLUIT.HEB GEDULD EN HET ZAL ZEKER IN ALLE OPZICHTEN BELOOND WORDEN

MVG MARC V

Comment

Adam Opel
                                Ik zou toch ook even wachten op de 1.6 SIDI (directe injectie). Deze zal in aankoop iets duurder zijn, maar qua verbruik zal het gelijke trend houden met de 1.4T, misschien zelfs wel zuiniger door de modernere techniek. En dan heb je 170pk en 280 Nm koppel, beschikbaar begin 2013!
                                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insignia2 Bekijk Berichten
                                  http://www.autoweek.nl/nieuws/21655/...-20-bijtelling

zou vanaf april 2013 leverbaar zijn,
                                  op veel nederlandse websites spreken ze van nu al bestelbaar
                                  maar op de belgische en duitse en nederlandse opel website kan je hem nog niet configureren
                                  vreemd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stip Bekijk Berichten
                                    Dat lijkt me wel zeer weinig te zijn. Kan iemand bevestigen dat dit klopt?
                                    Ik snap niet dat je niet weet hoeveel BIV is, vooraleer je wagen aanschaft.

Op basis van die gegevens beslis ik nl.!

gewoon hier gegevens ingeven (die je vindt op diverse sites)

zo wist ik dat ik 70,72 € BIV zou betalen en 239,88 € rijtaks

Comment

• Allemaal hartelijk bedankt voor de uitleg ik zal nog even wachten op de komst vande 16 SIDI zoals hierboven vermeld

Comment

• Iemand een ideetje hoeveel er nog af zou gaan op een ZT (op gas en met een hele reeks opties ) als ik op 35.000 € uitkom ?

Wil ook wel langs de dealer gaan hoor , maar is nogal moeilijk omdat er dan meteen vragen komen van mijn huisgenoten ..."hoe komt het dat ge zo laat zijt...."

Comment

• Heb hier ondertussen reeds een offerte liggen van een ZT met volgende opties :

5 plaatsen

tourer cosmo ecoflex A20DTH 121 kw MT6 ecoflex startstop
                                          (= omschrijving van een 2.0 diesel met start-stop van 121 kw en 164? pk) 29150 €

opties : metaalkleur 550 €
                                          lounge seating 250 €
                                          verwarmd lederen stuurwiel + verwarmde zetels vooraan : 300 €
                                          launch pack (sensoren v+a , radiosd900 navi(ucw) en telefoonvoorbereiding bleutooth(uph)
                                          upgrade launchpack (parkeercamera achter) 400 €
                                          quick heat 300 € (sneller warm van het interieur in de winter vooral)
                                          reservewiel 75 €
                                          inklapbare (electrisch) buitenspiegels 200 €
                                          kit ingebruikname (wettelijke kit , opticlean , fluohesje en pasvorm mattenset) 149 €
                                          Totaal btwi : 33324

korting :
                                          nettoprijskorting : 1850 €
                                          packvoordeel connect pack op ZT cosmo 1051 €
                                          salonbonus (schamele) 250 €

totaal btwi : 30173 €

Ik heb GEEN overnameprijs gevraagd voor mijn auto , ik vermoed dat ik die zelf aan een betere prijs kwijtraak in mijn geval omdat ie nog redelijk nieuw is.

@ waarom geen gas : word zelden verkocht , de dealer staat er niet achter en heeft er zelf GEEN speciaal gereedschap etcetera voor in huis (zijn hoofdverdeler wel omdat ie dat verplicht is)

In % kom ik uit op een korting van +- 9.08 %
                                          (33324x0.908 = 30182)

Voor de optielijst van een cosmo kan je kijken op een opel-configurator (is wel wat reeds ) maar standaard zijn er reeds half-lederen zetels..

.....................

Ik kom eigenlijk op de opel-configurator een lagere prijs uit (zonder de extra kortingen) voor dezelfde auto met identieke opties ....

er zitten namelijk al inklapbare spiegels in het pakket (park en go- technology)
                                          (tenzij ik iets over het hoofd zie ) ........

Indien de pagina zo wordt opgeslagen is dit de auto van hierboven :

31723 € ?????
                                          Last edited by ; 04/01/2013, 17:48.

Comment

Working...
                                          X