Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ok,mercy.

Het was wel mijn eigen borstel die ik doorgaans alleen voor de zijvlakken onderaan gebruik(nogal wat neklast)
    Ik weet (ook via jou eerdere schrijven elders over dit)dat het zowieso niet aangeraden is om zo een borstel uit de wasbox niet te gebruiken voor de lak van de auto.
    Ik ga nog afwachten tot meer in de lente of ik mijn ZT eerder eens ga binnen steken bij een vakman om die swirls weg te werken,valt te zien wat dat mij gaat kosten.
    Als ik al die produkten die jij opnoemt moet kopen ben ik ook al gauw wat kwijt en ik ken wel wat van het traditionele simoliseren(wat ik al heel veel gedaan heb in mijn leven)maar dat zogenaamde kleien,daar heb ik nog nooit met gewerkt!en trouwens denk ik ook meer aan mijn ondertussen meer gevoeliger wordende lichaam(vooral neklast na het uitoefenen van dit alles!!!)

Een probleemke dat de laatste tijd opduikt bij mijn ZT is,
    Ik heb namelijk een ingebouwde fietsen drager en die begint(volgens mij is het dat toch wat ik hoor)redelijk lawaai te maken en dit vooral bij het indraaien van bocht of straat die wat oneffen licht.
    Het begint echt storend te werken.ga er een werk moeten van maken om dit euvel op te lossen.
    Ook vind ik de gleuven waardat je de wielen van de fiets inzet tekort gemaakt,zeker bij een fiets met grotere kader.
    Het inklappen onder de wagen gebeurt ook niet altijd vlot,vooral het slotvast maken ,als hij zogoed als volledig dicht is,bij het handmatig omhoog trekken van het hendeltje achteraan in de laadruimte.Ik heb het gevoel dat het aan het hendeltje zelf ligt,dat dit niet echt 100 procent werkt of doet wat het moet doen.

mvg marc v

Comment

• Neklast??? is dat niet eerder voor een BMW-driver? ;-)

Comment

• Beste Marc,

Ik heb die swirls eruit gekregen met producten van Meguiars....

Comment

• Over welke producten heb jij het dan van meguiars?
          Achter mijn deur hier zit er namelijk een dealer!
          mvg marc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MARC V Bekijk Berichten
            Achter mijn deur hier zit er namelijk een dealer!
            Rij er langs en vraag het hem ! Geen betere reclame voor zijn zaak dan dat je het kan oplossen met zijn voorstel............laat hem er anders ff naar komen kijken

Comment

• Vrijdag mag mijn zafira tourer binnen voor zijn 90.000 km onderhoudsbeurt. Zeer tevreden van de wagen.
              Wel eens een paar maanden gesukkeld met een conflict tussen gaspedaal en gasklep (elektronisch gestuurd).
              Regelmatig heb ik ook dat de wagen in zijn zesde versnelling heel even inhoud als ik de 120km/h haal. Zijn er nog die dit hebben?

Comment

• Ik heb er een op aardgas en die trekt dat het een lust is , alleen een paar futuliteiten met de gps .

Comment

• Dat heb ik idd ook al opgemerkt, hij houd heel ff in bij 120 km/h... weet niet of dit normaal is....

Comment

• Reactie op Tdike
                    Hallo, Hier dan de foto's van mijne zafira. Hij was binnen op 3/7 maar had geen tijd om de foto's te plaatsen, omdat we er op 5/7 mee zijn vertrokken naar Frankrijk. Ondertussen zijn we terug thuis en al 2500km verder. Morgen binnen voor de eerste check up. Deze wagen rijd dus super zacht en is uiterst stil qua rolgeluid, hetgeen ik totaal niet had gedacht met ne 19" en 235 brede banden + sportophanging. Ook het verbruik valt op de autosnelweg goed mee, 1100km met een volle tank. Het stadsverbruik weet ik nog niet, daar we nog maar van Zaterdag terug zijn.
                    DSC02467.jpgDSC02468.jpgDSC02469.jpg
                    Knap! Heb mij qua uiterlijk dezelfde besteld, maar extreem lange wachttijd! 2 weken geleden besteld, en pas op 12/09 voorzien! Volgens de garage komt dit door de OPC en perimeter protection pack.
                    Last edited by ; 11/04/2014, 16:24.

Comment

• Nog iemand problemen met het verbinden van smartphone en carkit via bluetooth??? Ik krijg geen telefoonboek bij mijn sony xperia, weet iemand hoe dit te verhelpen is?

Comment

• Zelfde probleem hier (wel een Astra en Nexus 5). Ik denk dat het aan de bluetooth van Android ligt... Of de wagen, kan natuurlijk oook.

Comment

• He tprobleem ligt bij de GSM, ik heb he tprobleem ook met mijn Xperia, daarvoor met mijn Nokia geen enkel probleem.

Comment

• Net terug van de garage , problemen met roetfilter . Is inmiddels opgelost door een gedwongen regeneratie . Om dit in de toekomst niet meer te hebben = meer E kilometers doen .
                            Olieverlies aan bovenste turbo (kapotte pakking aan inlaatkant) resultaat verbrande geur binnenin de wagen . Gerammel in instrumentenbord , gaat vervangen worden wanneer het op voorraad is !
                            Auto heeft nu 10.000km en is 5 maand oud !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nadigun Bekijk Berichten
                              Nog iemand problemen met het verbinden van smartphone en carkit via bluetooth??? Ik krijg geen telefoonboek bij mijn sony xperia, weet iemand hoe dit te verhelpen is?
                              Nee, Nokia Lumia 925 met WP8.1 werkt vlekkeloos!
                              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Weet er iemand of er voor de zafira tourer al bodykids op de markt zijn? Voor de zafira A en B zijn er wel, maar voor deze versie is enkel het opc pakket. En dat heb ik al. Niet dat ik al ga veranderen , maar in de toekomst mss.
                                Gr,
                                David

Comment

• Hey iedereen
                                  Ik heb dit forum al reeds enkele keren doorgenomen om zoveel mogelijk info in verband met de ZT te weten te komen. Vorige week knoop doorgehakt en bestelling gedaan: ZT cosmo 1.6 SIDI met automaat (metalic blauw, 170pk, intellilink 950, xenon, Comfortzetels leder, trekhaak,...) leverdatum: week 27 (eerste week van juli). Gezien er nog niet veel gevonden heb over dit nieuwe motorblok, was het een beetje een gok, maar ben vol vertrouwen. Hopelijk valt het verbruik mee...

gr Simon

Comment

• Ik zou graag een hondennet willen, in mijn vorige zafira had ik er eentje die bovenaan in het dak moest vastklikken, weet er iemand of deze nog ( origineel) te verkrijgen zijn???
                                    Last edited by ; 16/05/2014, 10:09.

Comment

• Mijn schoonzus heeft een ZT besteld : Cosmo + nog een paar extra's , 1.4 benzine 120 pk , 5 plaatsen : van +- 31000 naar 24000€......ze geven precies meer korting dan een dik jaar geleden ???

Comment

• hallo,
                                        Ik heb nu 34000 km gereden met mijn tourer 1.4 benzine(140 pk)cosmo uitvoering,zonder enige problemen.
                                        Ik ben nog altijd tevreden over mijn keuze,maar als ik terug zou kiezen zou ik toch voor meer vermogen kiezen.
                                        Hierbij wil ik toch wel benadrukken dat het vermogen nu,wel in de meeste gevallen voldoet.
                                        Het blijft toch nog altijd een vrij vlotte wagen.

Ook zou ik voor een andere kleur ( ik dacht mahonie of magohani of iets dergelijks)gaan dan het gene ik nu heb.Je ziet er direct ook echt alles op,en dit kleur zie je ook het meeste rijden.

Een minpuntje is te vinden bij het instappen van de wagen(vooraan)kun je,je lelijk bezeren aan het (driehoek vormig)
                                        uitsteeksel aan de binnenkant van de deur.Mijn echtgenote heeft er al meermaals tegen gestoten met een blauw plek tot gevolg!Dit euvel zouden ze in de toekomst het best wegwerken door het uitsteeksel een rondere vorm te geven.

Voor de rest een tevreden opel zafira tourer rijder!

MVG marc v

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                          Mijn schoonzus heeft een ZT besteld : Cosmo + nog een paar extra's , 1.4 benzine 120 pk , 5 plaatsen : van +- 31000 naar 24000€......ze geven precies meer korting dan een dik jaar geleden ???
                                          't is nu inderdaad de moeite! Alle opties aan -50 procent plus nog eens dikke premie's. Heb nu tot meer als 30% gekregen

Comment

Working...
                                          X