Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb er gisteren 2 kunnen bewonderen aan en in het sportpaleis (Proms) 't is echt een geweldige wagen.
Er stond er buiten ene in het bruin met bruin interieur.......njamie.......
Op de site ook two-tone velgen beschikbaar. Die wil ik absoluut on het echt zien.
Sterk bezig Opel!
Gisteren eens (eerder bij toeval) bij een Opel dealer binnen gesprongen. Ik wilde eens gaan kijken of de Zafira de opvolger van onze S-max zou kunnen worden. Mooi niet dus. Mooi vind ik hem wel, maar begrijp toch niet goed hun reclame-slogan: groot, groter, grootst...
Hij komt veel, heel veel ruimte te kort ten opzichte van de Ford. Zo is de middelste stoel toch weer voor te lachen, blijkt toch een probleem te zijn voor de design-ontwikkelaars. Is ook geen alleenstaand probleem van Opel want zo een "noodstoeltje" vindt je ook terug bij Mercedes R-klasse. Nee voor 3 volwassenen op de achterbank te zetten lukt het ook bij deze niet.
Heb ook nog iets anders bij Opel ontdekt, maar dat zet ik in het Ampera-topic.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik heb hem ook zien staan bij de garage en ben er eens naar gaan zien.
Vindt hem wel mooi hoor! Ik rijdt nu een insignia en twijfel om deze aan te schaffen... dit voor de extra 300 liter kofferruimte (ben muzikant) en de bredere ingang bij de koffer om spullen in- en uit te laden.
Het spreekt me dan ook aan dat de Zafira het interieur overerft van de insignia, dit met nog enkele kleine nieuwe extra's.
Alleen weet ik niet of deze zafira tourer even lekker rijdt. Volgens mij zijn het dezelfde dieselmotoren... de Zafira weegt een 200kg minder dan een Insignia, dus deze zou iets sneller moeten optrekken, of niet?
Heb ook al gekeken naar de Ford S-Max en Citroen C4 Picasso... qua prijs allemaal in de buurt van elkaar maar CO2 uitstoot en verbruik scoort de Opel het beste, op papier althans. Aangezien onze nieuwe BIV vooral rekening houdt met CO2 uitstoot is dit wel iets om rekening mee te houden!
Ook ben ik nieuwsgierig naar rijden op CNG, iemand ervaring mee? Jammer dat er hier in vlaanderen maar 3 tankstations zijn... (Brugge, Antwerpen en Brussel)
Ik kon ook niet meer weerstaan. Ik heb gekozen voor een full option 165 Pk Diesel. Levering verwacht eind maart, dan zal hij 4 maanden door de garage ingezet worden als demowagen; begin augustus neem ik hem dan over.
De proefrit met de 130 Pk diesel viel alvast erg goed mee. benieuwd wat 35 Pk meer gaan opleveren...
Comment