Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk Berichten
    Was dat met de ecoflex-versie, of de gewone?
    Dat was met ecoflex, maar het start-stop systeem stond wel af.

Comment

• Over die 160PK Ecoflex gesproken... heeft iemand de nieuwe al kunnen testen, want ik ga die nemen voor mijn volgende Insignia ST vanwege de 119gr uitstoot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DMS Bekijk Berichten
        Over die 160PK Ecoflex gesproken... heeft iemand de nieuwe al kunnen testen, want ik ga die nemen voor mijn volgende Insignia ST vanwege de 119gr uitstoot.
        Ik heb ook een vraag over die ecoflex. Mijn vrouw is zelfstandig thuisverpleegkundige. Zij moet dus hel veel korte afstanden doen en heel veel starten en stopen. Wij gaan dus voor een benzine de 1.4, maar twijfelen nog tussen de gewone of de ecoflex.

Is zo'n ecoflex ook bestand tegen veel starten en stoppen en veel korte afstanden of heb je dan meer kans op stukken?

Comment

• Hier komt er wrs ook een nieuwe Zafira Tourer Cosmo 2.0CDTI 130pk in de plaats van de Signum...

Een bruine met het chocacino interieur, 19" velgen, zo goed als alle opties buiten het panodak en de OPC line kit...

Later meer...

Comment

• Ik heb ook een nieuwe Zafira Tourer besteld : Cosmo uitvoering, 2.0CDTI 165pk ecoflex, mahagony van kleur, interieur Lace/atlantis met sportzetels. Driver assistance pack 1, Xenon, Park&Go Pack, LED achterlichten. 17" velgen. Levering voor midden/eind maart!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk Berichten
              de mijne is ook besteld...

zie hier
              Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
              Hier komt er wrs ook een nieuwe Zafira Tourer Cosmo 2.0CDTI 130pk in de plaats van de Signum...

Een bruine met het chocacino interieur, 19" velgen, zo goed als alle opties buiten het panodak en de OPC line kit...

Later meer...
              Oorspronkelijk geplaatst door a048352 Bekijk Berichten
              Ik heb ook een nieuwe Zafira Tourer besteld : Cosmo uitvoering, 2.0CDTI 165pk ecoflex, mahagony van kleur, interieur Lace/atlantis met sportzetels. Driver assistance pack 1, Xenon, Park&Go Pack, LED achterlichten. 17" velgen. Levering voor midden/eind maart!
              Mooi, mooi, vind hem echt knap. Proficiat met jullie nieuwe aankopen!
              Als er nog wat gezinsuitbereiding komt, wordt dit garantie mijn volgende
              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a048352 Bekijk Berichten
                Ik heb ook een nieuwe Zafira Tourer besteld : Cosmo uitvoering, 2.0CDTI 165pk ecoflex, mahagony van kleur, interieur Lace/atlantis met sportzetels. Driver assistance pack 1, Xenon, Park&Go Pack, LED achterlichten. 17" velgen. Levering voor midden/eind maart!
                Ik heb jaren met een Zafira rondgereden, stond nu op het punt om voor de Tourer te gaan, maar uiteindelijk een nieuwe Mercedes B gekocht, omdat de ruimte minder belangrijk was daar de kinderen toch uit huis zijn. Ik heb met de 2.0 CDTI 135 pk ecoflex en met de B-klasse 180 CDI proefgereden en uiteindelijk hebben we besloten niet voor de ruimte maar voor comfort (Luxe) te kiezen. Nadeel; hier hing wel een prijskaartje aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                  Ik heb jaren met een Zafira rondgereden, stond nu op het punt om voor de Tourer te gaan, maar uiteindelijk een nieuwe Mercedes B gekocht, omdat de ruimte minder belangrijk was daar de kinderen toch uit huis zijn. Ik heb met de 2.0 CDTI 135 pk ecoflex en met de B-klasse 180 CDI proefgereden en uiteindelijk hebben we besloten niet voor de ruimte maar voor comfort (Luxe) te kiezen. Nadeel; hier hing wel een prijskaartje aan.
                  proficiat; veel succes ermee...de nieuwe ziet er in elk geval een stuk mooier uit dan de oude.

Comment

• opel zavira tourer

Proficiat aan allen en aan mezelf ook.
                    Heb zojuist en tourer besteld.Het gaat om de 1.4 TURBO 140 PK COSMO.
                    Het is de kleur mahagony en als bekleding morrocanacocoa.
                    Als opties heb ik gekozen;
                    parkeersensoren
                    seat comfort pack-bestuurder en passagier
                    flexride systeem(adaptieve stability control)
                    led achterlichten
                    flex-fix systeem(fietsendrager)
                    Ben eerst met deze motorversie een testrit gaan doen wat me zeer goed beviel,welliswaar was het wel met een automatische versie,maar de motor heeft voldoende kracht om deze wagen vlot te rijden,was toch een onzeker punt maar is bij deze rechtgezet.
                    Levering eind april.

Comment

• proficiat...erg mooie kleur trouwens.

Comment

• Ook onze is besteld:
                        1.4 Turbo ecoflex Enjoy
                        Mahagony-kleur
                        Goldpack (navi, cruise control, blue tooth, ...)
                        Sight & Light pack
                        17 inch velgen

Comment

• Opel zavira tourer 1.4 t.

Verdomme,bericht van de dealer gekregen dat mijn zavira 3 weken later zou geleverd worden.
                          Dit doordat één van mijn opties zou geleverd worden door een bedrijf(uit ander land)dat wegens de economische crisis of dergelijke,niet op tijd zou kunnen leveren.
                          Was het nu mijn flex-ride systeem of flex-fix systeem daar het over ging ,daar ben ik nu niet zo zeker niet meer van,het feit is dat mijn geduld nog wat langer op de proef word gesteld.

Los hiervan merk ik wel op dat het kleur Magahony wel erg geliefd is en er zeker genoeg zullen van gaan rondrijden.

Ik vond nochthans het blauwe kleur dat op het autosalon stond ook niet slecht.
                          Wie gaat er het eerste zijn wagen hier hebben,ben benieuwd.

Het zou tof zijn mochten er zich nog kopers van een tourer zich hier toevoegen.
                          Wat vinden jullie trouwens van de kortingen die jullie gekregen hebben,of word daarover hier niet gebabbeld,wat ik wel kan begrijpen.

Is er nog iemand die de autowax met garantie van drie jaar heeft aangeboden gekregen bij zijn dealer,ik heb het alvast genomen,welliswaar voor een klein prijsje heb ik dat kunnen afdwingen.

Comment

• Ook een Zafira Tourer besteld

Ik heb ook een Zafira Tourer besteld. De benzine versie 14turbo met 140pk met cosmo uitrusting en vrij veel opties . Waaronder flexride, gps, achteruitrijcamera, opc-line pak, 18' velgen, led-achterlichten, AFL, sportzetels (NIET in leer), kleur mahony.

Spijtig genoeg niet met deze motorisatie kunnen testrijden maar wel met de 2.0liter diesel 110 pk. Zonder sportvering en op 17 inch velgen is de auto echt zweverig, dat vond ik maar niks. Dan een cosmo versie kunnen rijden met sportvering en 18' velgen. Echt een andere auto, stuurt echt veel beter, maar je voelt wel elk putje.... Ik heb dan maar voor de middenweg gekozen en flexride genomen. Zo kan ik kiezen wanneer ik eens sportief wil rijden.

Ik hoop echt dat die 14turbo 140 pk genoeg vermogen ga hebben voor die auto. Anders ga ik toch eens een bezoekje brengen aan ziptuning denk ik..

Greetzz

P.S.: Bij mij was de levering beloofd voor week 11 of 12, dus eind maart. Vraag mij af of da dan wel klopt als ik ier levering eind april zie. (besteld eind januari)
                            Last edited by ; 02/02/2012, 15:39.

Comment

• Mijne is prima

Vorige week vrijdag (27/1) mijn zafira tourer afgehaald
                              de wagen had ik besteld half oktober.
                              130 pk diesel
                              mahagony
                              bruin interieur
                              panorama dak
                              bi xenon lampen
                              verwarmde zetels en stuur

een pracht van een wagen en de 130 pk diesel komt beter tot zijn recht in deze zafira tourer; is veel stiller en soepeler.

Momenteel na 300 km gemiddeld verbruik van maar 6,7 liter met 1/3 autostrade. Verbruik zal nog wel een beetje zakken, prima dus

een aanrader

Comment

• Opel Zafira Tourer

Ik kom van een Insignia Sport Tourer 130pk (gechipt tot 210pk).

en heb nu dus een Zafira Tourer besteld, ecoflex diesel 165pk :
                                - Mahagony kleur (net zoals de meesten hier)
                                - Sportzetels (geen leder!)
                                - Cosmo uitvoering
                                - 17" velgen 5-spaaks
                                - LED achterlichten
                                - Ruimtebesparend reservewiel
                                - AFL

- Driver assistance Pack 1 :
                                Following distance indicator,lane departure warning, traffic sign recognition, intelligent light ranging, warmteabsorberende voorruit, sfeerverlichting

- Park & Go Technology pack :
                                Elek. inklapbare buitenspiegels, high gloss accenten op buitenspiegels, radio SD900 navi/cd/mp3

Ik heb ook een testrit gedaan met de 110pk diesel, viel eigenlijk enorm mee moet ik zeggen.
                                Was ook met 17" velgen en ik vond ie niet zweverig en zeker redelijk baanvast. In vergelijking met de Peugeot 5008 die met 17" velgen die pas zweverig was...

Ik vond de 110pk zelfs sportiever rijden dan mijn ongechipte 130pk in de insignia.

Ik hoop dat ik met de 165pk diesel een hoop rijplezier ga hebben...

1 negatief punt, ik ben een audio liefhebber (muzikant) en had in de insignia het infinity geluidssysteem.
                                Bij de Zafira Tourer is dit niet te krijgen En ik mis echt wel een subwoofer in deze auto... Dus nog even rondkijken naar een firma die dat kan inbouwen! Had gedacht aan 2 Pioneer subwoofers die onder de voorzetels kunnen... iemand ervaring mee?

Levering wordt voorzien midden maart... als hij er is plaats ik wel enkele foto's !

Comment

• Ik heb er mijn eerste 500km opzitten met nieuwe opel zafira, en heel tevreden hoor!
                                  Heb hem sinds woensdagmorgen. Is een firmawagen, en komt ter vervanging van een citroen
                                  C4 grand picasso. Is de diesel uitvoering met 110 pk in de cosmo uitvoering. Aangenamer dan de citroen, maar zal wel de automatische versnelingsbak missen van deze.
                                  Heb hem gekozen in het zwart met het "gold"pakket voor de fleetmarkt, en ook met de sportzetels vooraan.
                                  Dus ja, een tevreden opel zafira tourer rijder.

Comment

• Gisteren voor het eerst in de nieuwe Zafira gezeten. Het was zeer aangenaam en wat een zee van ruimte achterin! Materialen zien er goed uit, maar zou wel voor de cosmo opteren. Ben benieuwd hoe hij rijdt. Zou wel eens mijn volgende kunnen worden binnen 2 jaar!

Sent from my Lumia 800 using Board Express
                                    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Nog 6 weken langer wachten

Daarnet bij de garage langsgeweest. Auto was voorzien voor week 11.... deze week dus!

Blijkt nu dat voor de benzine versies men maar begin maart beginnen produceren is... Ik moet dus nog wachten tot eind april (week 17) op mijn auto .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StBauwens Bekijk Berichten
                                        Daarnet bij de garage langsgeweest. Auto was voorzien voor week 11.... deze week dus!

Blijkt nu dat voor de benzine versies men maar begin maart beginnen produceren is... Ik moet dus nog wachten tot eind april (week 17) op mijn auto .
                                        Contract es nalezen, normaal krijg je hier een tegemoetkoming voor...

Comment

• 6 weken langer wachten

Langer wachten?das raar,ik heb mijn zavira eind januari besteld;1.4 turbo-cosmo uitvoering,en hij zou eerst eind april leverbaar zijn,daarna was het half mei,en nu zou het
                                          normaal gezien tegen half april zijn!!!
                                          Ik hoop dat het nu zo blijft;
                                          Ik heb wel met een benzine versie (automaat weliswaar) kunnen rijden,en dat beviel mij toch héél goed,het was niet echt een heel grote afstand die ik gereden heb,maar toch voldoende om te kunnen zeggen dat hij toch vrij vlot reed met die motorisatie waar ik ook eerst wat twijfelachtig tegenover stond
                                          Ik heb hem ook met de flex-ride besteld,maar wel op de 17" laten staan,hier heb ik lang en (nog steeds) aan getwijfeld(ben ook velgenliefhebber)maar ben toch maar voor het extra comfort gegaan,omdat,zo dacht ik toch tenminste,de 18" altijd gepaard gaat met een verlaagde ophanging,of ben ik hier verkeerd in?
                                          Is een verlaagde ophanging hier bij deze wagen hetzelfde als een sportvering eigelijk?

Het is in ieder geval zo dat 18" velgen wel een stuk mooier staan bij deze wagen vind ik,en dat deze ook mooiere modellen zijn dan de 17" velgen vind ik.

Ik heb ook zitten denken om de 5 spaaks in 17" te nemen omwille dat ze véél sneller proper gemaakt kunnen worden dan de multi-spaaks die ik er nu op laten zetten heb,dit is natuurlijk puur persoonlijk.
                                          De meeste zitten met zulke zaken niet in hun hoofd bij dergelijke aankoop,dat besef ik ook wel,tja,een beetje gek zekers?

Ik hoop in ieder geval dat ik en alle anderen een juiste keuze elks gemaakt hebben met het kiezen van deze knappe zavira tourer.

Nog enkele weken geduld,en ik ben hier niet alleen denk ik met deze gedachten.

GROETEN AAN ALLEN HIER

Comment

Working...
                                          X