Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [quote=corsawim;4862335]
    Oorspronkelijk geplaatst door MARC V Bekijk Berichten

    over die verkoop; ik heb zelf weinig ervaring met het verkopen van auto's...een toyotaforum lijkt me inderdaad geen slecht idee. Daar zitten toch meestal de mensen met een hart voor dat merk hé.
    In je voorhof zetten is geen optie? Ik merk dikwijls dat dat bij ons in de streek wel werkt. Iemand rijdt voorbij, ziet de wagen te koop staan...en je bent vertrokken.
    Zet je wagen in elk geval op z'n mooist weg..netjes gewassen en een duidelijk zichtbaar "te koop" met alle gegevens er netjes op vermeld.
    succes
    Ja,ik heb er een papier met TE KOOP in liggen met alle nodige informatie erop en met de prijs zowel voor mijn deur als op mijn werk.
    Ik denk gewoon dat dit model niet zo goed in de markt ligt en dan ook nog eens het feit dat het een 2 liter diesel is zal ook wel een rol spelen denk ik.

    Proper staat hij toch bijna altijd ,dat is nu niet het probleem ,ik ga toch eens moeten zoeken
    op zo een toyota forum,misschien bijten de vissen daar sneller.

    Comment


    • Hey, mijn auto is ondertussen geleverd... donderdag mag ik hem afhalen. Nog 2 nachtjes slapen dus! Ik kom van een insignia 130pk en ga dus nu naar een zafira tourer ecoflex 165pk. Hopelijk ga ik er op prestaties op vooruit en op het verbruik ook... (ondanks dat dit een zwaardere motor is, het is wél de ecoflex versie deze keer) Iemand al ervaring met de nieuwere ecoflex diesels?

      Comment


      • Ondertussen is de auto in mijn bezit! Vanavond wat gaan testrijden : Wat rijdt deze auto enorm zacht. Zalig, ruimtelijk gevoel vanbinnen en je zit lekker hoog zodat je goed zicht hebt op de baan. 165pk valt zeer goed mee en moet niet onderdoen voor mijn insignia 210pk... Geluid mis ik diepe bassen... maar dit ga ik oplossen door 2x pioneer ts-wx110a subwoofers toe te voegen onder de voorzetels. Verbruik zit nu gemiddeld op 7,2l / 100 km, dit over 77km rijden met vooral autosnelweg. De sfeerverlichting is echt mooi als het donker is buiten.

        Comment


        • dat zijn exact mijn bevindingen. Ik heb de Zafira Tourer voor een weekje. 't is wel even wennen, want de benzinewagen die ik hiervoor reed had een koppeling die een pak sneller reageerde. de 'sport'knop vind ik een beetje overbodig op een monovolume...
          autofans.be

          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

          Comment


          • Jah, maakt ons nog wat ongeduldiger!
            Ik kan al niet meer wachten tot de mijnen komt. Normaal is hij deze week van de band gekomen, dus nog 1 tot 2 weken en hij is bij de dealer. Tkan niet snel genoeg gaan!

            greetzz

            Comment


            • Mjam mjam mjam,wat een voorsmaakjes,tja....en wij allemaal maar wachten ;toekijken;ondergaan zeker tot het zover is dat het aan ons de beurt is om dit allemaal ook te beleven,amaai,lastig die volgende weekjes nog zenne.
              Alvast vééééél rijplezier toegewenst. EN véél jarloeze blikken op de weg,haha.

              Comment


              • Nu heb ik de auto ondertussen een week in mijn bezit. Het verbruik zit op 6,9 momenteel. De 2 subwoofers zijn geïnstalleerd in de voorzetels en nu ben ik tevreden van het totaalgeluid! Ik heb al veel opbergvakken ontdekt ondertussen en maak er ook handig gebruik van! Qua prestaties heb ik het vermoeden dat hij zijn hoogste koppel haalt in de 4de versnelling. Deze auto haalt vlot 180 al vind ik dat je dan een beetje een zwevend gevoel krijgt op de baan. De Opel Eye camera werkt zeer goed, maar gebruik ik eigenlijk niet echt. Achterruitrij camera is een luxe, en de parkeersensoren vooraan een must. Je ziet immers de motorkap niet. Ben echt heel blij met de auto en hoop dat al de rest hier snel zijn wagen in gebruik kan nemen! Hier een foto trouwens van mijn Opel Zafira Tourer :
                Zafira.JPG

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door MARC V Bekijk Berichten
                  Marc die afkomstig is van putte maar al heel wat jaren in gent woont groet twintop

                  Alé,proficiat met uwe aankoop van uwe 1.4 turbo,waarschijnlijk gekozen dan voor de 140 PK veronderstel ik;is da dan mé een start- en stop systeem al bij u?
                  Ik vraag me altijd af of dat niet storend werkt zo na een tijdje?

                  Weet is iets te zeggen dan(later) over dat verbruik dan hé.

                  SALU
                  @MARC V, heb nu 1.000km op de teller staan met de 1.4T en het verbruik ligt zo rond de 8l/100km. Ik moet er wel bij vertellen dat ik vooral korte verplaatsingen maak van rond de 15km en dan ook een traject waarop elke km wel een verkeerslicht staat. Het langste ononderbroken stuk traject is zo'n 4km, dus dat scheelt wel wat in verbruik. Als ik een langere afstand doe zakt het verbruik wel, daar heb ik echter nog geen cijfers van. Ik ben er wel tevreden van, ik heb nu 40pk meer dan mijn vorige auto(1.6 16v twinport) en ik verbruik al 2l/100km minder in dezelfde omstandigheden maar met veel meer rijplezier. Wat ik ook kan bevestigen is dat de 1.4T een aangenaam blok is om mee te rijden, alleen in 6de komt hij wat power tekort. Maar dat is bij al die kleine blokjes met turbo heb ik al gelezen, de powerband van die blokken is heel beperkt, wat resulteert in veel schakelen. Het blok spoort ook niet aan om hoog in toeren te gaan, vanaf 4000 tpm vlakt de koppelcurve wat af. Maar algemeen ben ik een tevreden 1.4T rijder.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk Berichten
                    @MARC V, heb nu 1.000km op de teller staan met de 1.4T en het verbruik ligt zo rond de 8l/100km. Ik moet er wel bij vertellen dat ik vooral korte verplaatsingen maak van rond de 15km en dan ook een traject waarop elke km wel een verkeerslicht staat. Het langste ononderbroken stuk traject is zo'n 4km, dus dat scheelt wel wat in verbruik. Als ik een langere afstand doe zakt het verbruik wel, daar heb ik echter nog geen cijfers van. Ik ben er wel tevreden van, ik heb nu 40pk meer dan mijn vorige auto(1.6 16v twinport) en ik verbruik al 2l/100km minder in dezelfde omstandigheden maar met veel meer rijplezier. Wat ik ook kan bevestigen is dat de 1.4T een aangenaam blok is om mee te rijden, alleen in 6de komt hij wat power tekort. Maar dat is bij al die kleine blokjes met turbo heb ik al gelezen, de powerband van die blokken is heel beperkt, wat resulteert in veel schakelen. Het blok spoort ook niet aan om hoog in toeren te gaan, vanaf 4000 tpm vlakt de koppelcurve wat af. Maar algemeen ben ik een tevreden 1.4T rijder.
                    Bij lange ritten zal dat nog wel zakken naar mijn ervaring met een Astra, maar 7 liter is toch heel normaal denk ik voor deze motor. De zesde is zoals bij zoveel van die kleine blokjes om het toerental wat te laten zakken op de snelweg.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • reactie op de persoon met de wooferkes

                      Oorspronkelijk geplaatst door a048352 Bekijk Berichten
                      Nu heb ik de auto ondertussen een week in mijn bezit. Het verbruik zit op 6,9 momenteel. De 2 subwoofers zijn geïnstalleerd in de voorzetels en nu ben ik tevreden van het totaalgeluid! Ik heb al veel opbergvakken ontdekt ondertussen en maak er ook handig gebruik van! Qua prestaties heb ik het vermoeden dat hij zijn hoogste koppel haalt in de 4de versnelling. Deze auto haalt vlot 180 al vind ik dat je dan een beetje een zwevend gevoel krijgt op de baan. De Opel Eye camera werkt zeer goed, maar gebruik ik eigenlijk niet echt. Achterruitrij camera is een luxe, en de parkeersensoren vooraan een must. Je ziet immers de motorkap niet. Ben echt heel blij met de auto en hoop dat al de rest hier snel zijn wagen in gebruik kan nemen! Hier een foto trouwens van mijn Opel Zafira Tourer :
                      [ATTACH=CONFIG]88765[/ATTACH]
                      Is dat het magohany kleur eigelijk?dit kleur heb ik ook gekozen,maar met de andere(meerspakige)velgen,had eigelijk deze ook wel schoon gevonden;die achteruitrijcamera,is dat eigelijk een optie aleen,of samen in een pakket met andere zaken?IN IEDER GEVAL GEFELICITEERD,bij u was da nen diesel zeker?
                      Oja,die velgen zijn wel makkelijk te kuisen hé,da had ik al direct gezien,of ben ik mis?
                      groeten,marc v
                      ps;180km,en zwevend,dat vind ik wel grappig,alé jong,180 is wel SNEL hé;met een monovolume!!!halloo

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk Berichten
                        @MARC V, heb nu 1.000km op de teller staan met de 1.4T en het verbruik ligt zo rond de 8l/100km. Ik moet er wel bij vertellen dat ik vooral korte verplaatsingen maak van rond de 15km en dan ook een traject waarop elke km wel een verkeerslicht staat. Het langste ononderbroken stuk traject is zo'n 4km, dus dat scheelt wel wat in verbruik. Als ik een langere afstand doe zakt het verbruik wel, daar heb ik echter nog geen cijfers van. Ik ben er wel tevreden van, ik heb nu 40pk meer dan mijn vorige auto(1.6 16v twinport) en ik verbruik al 2l/100km minder in dezelfde omstandigheden maar met veel meer rijplezier. Wat ik ook kan bevestigen is dat de 1.4T een aangenaam blok is om mee te rijden, alleen in 6de komt hij wat power tekort. Maar dat is bij al die kleine blokjes met turbo heb ik al gelezen, de powerband van die blokken is heel beperkt, wat resulteert in veel schakelen. Het blok spoort ook niet aan om hoog in toeren te gaan, vanaf 4000 tpm vlakt de koppelcurve wat af. Maar algemeen ben ik een tevreden 1.4T rijder.
                        hey twintop, alé,uw eerste 1000 km man,goed hé,en dat verbruik zal nog wel wa zakken,tenzij da ze nog wa verkeerslichtjes bijzetten da in lier en omgeving
                        Ik heb ook goed nieuws,de mijne is al binnen in de garage van begin van de week ,dat is twee weken vroeger dan voorzien en wel wat onverwachts voor me(heb hem nog ni gezien-begrijp het zelf ni dat ik hem nog ni gaan bekijken ben)en het andere goede nieuws is dat vandaag mijn huidige wagen verkocht is zodat ik zodra deze weg is de zavira kan gaan halen.
                        Dat zal pas tenvroegste volgende week zijn denk ik,is nogal drukke periode op mijn werk en heb hierdoor weing tijd.
                        Deze week ga ik wel eens bellen naar garage dat ik hem toch eens kan bezichtigen,da heb ik toch verdiend,na al dat wachten.
                        Ale groeten en,nog véél rijplezier en .....rij voorzichtig .... verdomme krijg da ventje hier achter me ni weg...alé weg...lukt ni

                        Comment


                        • Ja is inderdaad mahagony kleur, heel mooie kleur! Velgen zijn 17" en inderdaad heel makkelijk te kuisen. Die camera zat in een optiepakket van 500 euro (net zoals traffic sign recognition enz...) Is inderdaad een diesel, ziet er naar uit dat ik >600 km zal kunnen doen met een volle bak.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                            dat zijn exact mijn bevindingen. Ik heb de Zafira Tourer voor een weekje. 't is wel even wennen, want de benzinewagen die ik hiervoor reed had een koppeling die een pak sneller reageerde. de 'sport'knop vind ik een beetje overbodig op een monovolume...

                            Op de markt van de volumewagens zijn er nog amper gaatjes te vinden. Wie wil uitblinken in dit segment zal dus niet enkel veel plaats moeten bieden. Tegenwoordig wint het esthetische aspect aan belang bij de keuze van een monovolume, net zoals de onderscheiding op vlak van comfort. Bij Opel hebben ze dat begrepen want de Zafira Tourer heeft een erg dynamische look - voor een mpv - en weet de inzittenden te overtuigen van de extra luxe die hij ten opzichte van zijn voorganger kan aanbieden.

                            Die voorganger is trouwens nog te verkrijgen, een bewijs dat Opel de Zafira Tourer hoger positioneert dan de Zafira. Opel bouwt verder op de voordelen die de vorige generatie te bieden had. Zo heeft hij een ruim interieur dat moduleerbaar is naar eigen wens. De wagen biedt plaats aan zeven inzittenden, waarbij de kofferruimte erg klein wordt, aan vijf personen, of aan twee personen die een groot volume willen vervoeren. De achterste zetels klappen volgens het Flex7-systeem weg in de vloer, waarbij een vlakke laadvloer wordt bekomen. Dat truukje paste Opel ook bij de vorige generatie toe, we zien het intussen ook op onder andere neef Chevrolet Orlando en in de Volkswagen monovolumes...

                            Volledige test op Autofans.be
                            autofans.be

                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                            Comment


                            • Mijn auto is binnen!!!!
                              Met een beetje geluk ligt mijn nummerplaat morgenvoormiddag bij de garage en kan ik er in de namiddag om . Ben eens benieuwd. Zou plezant zijn alsk er een heel weekend mee kan cruisen....

                              Verslagen (en foto's) volgen wel.

                              Greetzz

                              Comment


                              • Heeft al iemand een verticale afneembare trekhaak laten naplaatsen ?
                                Zo ja , van welk merk ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door a048352 Bekijk Berichten
                                  Ja is inderdaad mahagony kleur, heel mooie kleur! Velgen zijn 17" en inderdaad heel makkelijk te kuisen. Die camera zat in een optiepakket van 500 euro (net zoals traffic sign recognition enz...) Is inderdaad een diesel, ziet er naar uit dat ik >600 km zal kunnen doen met een volle bak.
                                  Ik heb mijn zafira tourer 1.4 benzine-cosmo(140 pk)MAGAHONY van vrijdagavond in mijn bezit.
                                  Het kleur is het mooist bij helder en zeker bij zonnig weer,bij donker weer valt het zelfs vrij donker uit met zelfs een indruk van zwart te zijn!
                                  Het is natuurlijk ook zo dat je er alle vervuiling snel op ziet;is wel spijtig,maar dat weet je op voorhand.
                                  Die vrijdagavond regende het even later natuurlijk al en de volgende morgen als ik de auto bekeek was hij(hetgene ik verwachte)
                                  al serieus vuil en dat vooral vanachter.Zo heb ik hem zondagmorgen al een wasbeurt gegeven,maar op deze manier leer je de auto vanbuiten direct het beste kennen vind ik!
                                  Hij rijd echt wel héél aangenaam,maar toch vind ik hem redelijk stug "soms",maar dat gaat wel wennen,nochtans heb ik de optie flexride gekozen
                                  en je voelt wel daadwerkelijk verschillen in demping- en gas- en stuurreacties maar deze zijn wel niet zo groot,maar toch zijn ze merkbaar,toch vooral als je er gaat op letten,maar eens je een stand gekozen hebt,ben je deze dan weer snel gewend.Een aanrader?MMM weet nog niet,nog even afwachten om dit met zekerheid te kunnen zeggen.
                                  Wat me zeker opvalt tegenover mijn toyota auris 2.0 D dat je (natuurlijk) veel sneller moet en kunt opschakelen en dat hij dan toch,al sta je in
                                  5de versnelling bij 60 km/u dat hij dan nog voldoende trekkracht heeft om verder te rijden,hij geeft dit ook telkens(snel!)aan via het shiftpijltje(?)
                                  Ja,dat shift pijltje geeft het echt héél snel aan wanneer je het best(zuinigst)opschakelt,zelfs rij je 70 km in 5de geeft hij al aan om op te schakelen naar 6 de!!!
                                  Ik heb nu een 200 km erop staan en zowel secundaire wegen als autostrade gereden en zit hierbij aan een gemiddelde van 7.8 lit.

                                  Hierbij zorg ik wel dat ik nog niet boven de 3000 t/min. uit kom.
                                  De motor heeft bij gasgeven een mooie klankkleur vind ik,beetje rauwig misschien.Parkeersensoren zijn zeker een aanrader!!!
                                  Ik weet niet hoe dat bij jullie cosmo uitvoering is ,maar bij de instap(vooraan)is er zo een instaplijst in aluminium met "ZAFIRA"erop wat natuurlijk héél mooi is,maar ik had eerder gedacht dat ik al eens gezien had dat dit eerder een optie was;ik kan mis zijn ook hoor!wat denken jullie?

                                  S'avonds is de verlichting binnenin heel mooi(met de flexride in sport rode wijzerverlichting) zo ook de rode lichtstralen in de deur.
                                  Langs de buitenkant van achter even twijfeling of het wel led-lichten waren (toen ze nog niet branden),maar bij het aanzetten van de lichten was het wel degelijk zo dat het de led-lichten waren,oef.
                                  De binnenbekleding(ZOALS OP VOORGAANDE FOTO'S) is een zéér geslaagde combinatie met het magahonykleur van buiten.
                                  Minpuntjes:er passen in de flex-middenconsole niet echt goed cd's in,heb ze dan maar in het onderste handschoenkastje opgeborgen.
                                  Het verschuiven van deze console verloopt toch niet écht vlot vind ik.Maar het blijft een mooi kunstwerkje van opel!
                                  er is toch met die lichtere kleur op het daschbord wat weerkaatsing van licht,eigelijk is het daschbord bovenaan in de 2 kleuren ,nl licht en donker gedeelte en zo zie je dat ook als weerkaatsing in de voorruit,beetje lastig als ik dat mag zeggen.
                                  Weten jullie dit al;als je buiten de wagen staat en je blijft drukken op de opentoets(of sluittoets) van je afstandbediening ,dan gaan alle ramen open!!!
                                  Ik schat toch zo een 600 tot 650 km te kunnen rijden met een tank,kan verkeerd zijn,zou natuurlijk niet slecht zijn,laat het jullie nog wel weten.
                                  Voorlopig ga ik het hierbij laten,kan zo nog wel doorgaan,maar bij de meeste zou het wel eens saai kunnen worden anders
                                  MVG MARC

                                  Comment


                                  • Een uitgebreide test van de Opel Zafira Tourer vind je hier.

                                    Opel_Zafira_Tourer_05.jpg

                                    Comment




                                    • Een volledige detailtest van de Opel Zafira Tourer lees je hier.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door MARC V Bekijk Berichten
                                        Weten jullie dit al;als je buiten de wagen staat en je blijft drukken op de opentoets(of sluittoets) van je afstandbediening ,dan gaan alle ramen open!!!
                                        Volgens mij is dit standaard op de meeste Opels vanaf het Enjoy-uitrustingsniveau. Op mijn Meriva B zit het toch ook. Op de opentoets blijven drukken opent ze, op de sluitentoets drukken sluit alles weer af. In je handleiding zal je nog wel meer foefjes ontdekken Veel plezier alvast met je mooie wagen en wat fotootjes kunnen nooit kwaad

                                        Comment


                                        • Auto op de baan sinds vrijdag

                                          Mijn oordeel de eerste 250 km : Zalige, comfortabele en als je wil toch ook sportieve wagen!

                                          Ik kan er niet genoeg over stoefen. Deze Zafira Tourer doet al mijn vorige auto's verbleken.
                                          De stilte binnenin op gelijk welke snelheid of wegdek is echt "oorverdovend" . De auto is perfect geïsoleerd. Zelfs met de grote 18" velgen. Comfort is voor mij onevenaarbaar tot nu toe. En toch ligt de auto zeer strak op de weg, zelfs bij de normale stand van flexride. De sportstand maakt het bochten nemen nog plezanter.


                                          Qua motor was mijn vrees echt ongegrond dat de 14T met 140 pk te weinig zou zijn. De auto is zelfs echt snel boven de 3000 toeren! Het eigenlijke rijden ten opzichte van mijn vorige auto is compleet anders. Dat was een 4 jaar oude Ford focus 2.0 diesel met 136pk en 360Nm koppel... Echt een zeer snelle wagen, zeker met dat koppel krijg je een enorme duw in de rug. Das is wel even anders in de Zafira met 200Nm koppel. Snelheidsbeleving is helemaal anders door de hogere zit en de duw in de rug is in lage toeren nauwelijks te voelen. Maar als je daarintegen op de snelheidsmeter kijkt tijdens het optrekken... Zoals gezegd boven de 3000 toeren is de wagen echt snel! Je kan ook rijden volgens de schakelindicator. Dan heb je nog steeds koppel genoeg om te versnellen en rij je ook super zuinig! En onder de 3000 toeren ben je precies met een electrische wagen op de baan : nauwelijks motorgeluiden en al helemaal niet bij constante snelheden. 70 in 6de versnelling is echt geen probleem!

                                          Over het uiterlijk, het MAGAHONY is een zeer mooie kleur! Maar zoals op alle donkere kleuren zie je natuurlijk snel vuil...
                                          De OPC kit was voor mij echt een must en daar heb ik zeker geen spijt van! De auto is echt totaal anders dan de standaard. Veel mooier afgewerkt onderaan rondom. Ook de spoiler boven de achterruit maakt het af!

                                          Kortom niks dan goeds over deze droomwagen!

                                          Greetzz

                                          Update 22/04

                                          600 km op de teller en gemiddeld verbruik = 8,7l. Nog steeds zeer tevreden. Het enige waar ik nog moet aan wennen is dat ik nu met een benzine rijd. Was diesel gewoon en dus veel koppel en rijden in lage toeren. Das nu wel even anders als je vlot wil rijden... Maar toch vind ik het aangenamer rijden. Je kan ook aan "eco-driving" doen en in de lage toeren blijven : laag verbruik en nauwelijks motorgeluiden. En wil je sportief rijden is er nog altijd de "sport-knop". Ik vind, in tegenstelling tot sommige reviews, de verschillen tussen sport, normaal en touring toch duidelijk voelbaar. Zeker qua gas-respons in de sportstand, die is duidelijk beter. Autostrade doen is echt aangenaam in de comfortstand.
                                          Last edited by ; 22/04/2012, 13:10.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X