Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vrijdag de eerste op de weg tegen gekomen..een donkerblauwe met 19''dubbele 5-spaak velg in bi-color..
    het is niet mij type wagen maar dit was best een mooie verschijning,hij viel meteen op..meestal een goed teken.

Comment

• Sinds een drietal weken rijd ik ook met dit ruimtewonder rond!
      Meerbepaald de 130pk ecoflex versie met dieselmotor (cosmo-uitvoering, + volgesmeten met bijna alle mogelijke opties). Ondanks de ecoflex technologie zijn de prestaties meer dan behoorlijk. Komende van een bmw3 als vorige leasewagen, geniet ik vooral van de ruimte (niet onbelangrijk met 2 klein manne).
      Qua comfort moet hij ook niet fel onderdoen voor de bmw.

Voor diegenen die ook een NAVI 900 aan boord hebben:
      Hieronder een handige gebruiksaanwijzing om alle flitspalen van BE & NL te importeren:

1) Download onderstaande file

2) Kopieer dit bestand in de map myPOIs in de root van een USB-stick. De locatie is dus \myPOIs\Bezienswaardigheid_12.poi.
      Let op, hoofd en kleine letters staan exact zo op mijn USB-stick.
      3) Importeer de POI's met de standaarfunctionaliteit via menu-optie Navigatie-instellingen->Eigen speciale bestemmingen importeren.
      4) Activeer de melding als je de POI nadert met behulp van menu-optie Navigatie-instellingen->myPOIs Melding speciale bestemmingen en schakel de optie Bezienswaardigheid in. Achter de optie staat nu <Aan. Je kan kiezen voor laat melden (200 meter voor locatie) of vroeg melden (400 meter). Ik verkies vroeg...
      5) Bevestig je selectie door bovenin de lijst te selecteren voor Bevestigen.
      MET BEHULP VAN STAP 6 t/m 9 WORDEN DE POIs GETOOND OP JE NAVIGATIEKAART! 6) Ga naar Navigatie -> Navigatie-opties -> Kaartopties -> Spec. bestemmingen tonen op kaart
      7) Selecteer de optie Bezienswaardigheid uit de lijst
      Sla de selectie op door te selecteren voor Instellingen overnemen.

Veel plezier remee!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vekemansg Bekijk Berichten
        Sinds een drietal weken rijd ik ook met dit ruimtewonder rond!
        Meerbepaald de 130pk ecoflex versie met dieselmotor (cosmo-uitvoering, + volgesmeten met bijna alle mogelijke opties). Ondanks de ecoflex technologie zijn de prestaties meer dan behoorlijk. Komende van een bmw3 als vorige leasewagen, geniet ik vooral van de ruimte (niet onbelangrijk met 2 klein manne).
        Qua comfort moet hij ook niet fel onderdoen voor de bmw.

Voor diegenen die ook een NAVI 900 aan boord hebben:
        Hieronder een handige gebruiksaanwijzing om alle flitspalen van BE & NL te importeren:

1) Download onderstaande file

2) Kopieer dit bestand in de map myPOIs in de root van een USB-stick. De locatie is dus \myPOIs\Bezienswaardigheid_12.poi.
        Let op, hoofd en kleine letters staan exact zo op mijn USB-stick.
        3) Importeer de POI's met de standaarfunctionaliteit via menu-optie Navigatie-instellingen->Eigen speciale bestemmingen importeren.
        4) Activeer de melding als je de POI nadert met behulp van menu-optie Navigatie-instellingen->myPOIs Melding speciale bestemmingen en schakel de optie Bezienswaardigheid in. Achter de optie staat nu <Aan. Je kan kiezen voor laat melden (200 meter voor locatie) of vroeg melden (400 meter). Ik verkies vroeg...
        5) Bevestig je selectie door bovenin de lijst te selecteren voor Bevestigen.
        MET BEHULP VAN STAP 6 t/m 9 WORDEN DE POIs GETOOND OP JE NAVIGATIEKAART! 6) Ga naar Navigatie -> Navigatie-opties -> Kaartopties -> Spec. bestemmingen tonen op kaart
        7) Selecteer de optie Bezienswaardigheid uit de lijst
        Sla de selectie op door te selecteren voor Instellingen overnemen.

Veel plezier remee!
        Geldt dit ook voor de dvd800 navi of enkel de 900?
        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Helaas niet op de 800

Comment

• dat is nu eens een geweldige tip! Bedankt, en 'k ga dat zeker ook proberen.

Heb je toevallig ook ergens iets gevonden waarmee je op de een soort snelheidsafhankelijke zoom kan instellen? Bijvoorbeeld: op autostrades mag die gerust uitzoomen zodat je een beter idee hebt waar je naartoe gaat, bij lagere snelheden mag er dan meer ingezoomd worden zodat je een beter zicht hebt waar de de zijstraat die je in moet draaien juist ligt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk Berichten
              dat is nu eens een geweldige tip! Bedankt, en 'k ga dat zeker ook proberen.

Heb je toevallig ook ergens iets gevonden waarmee je op de een soort snelheidsafhankelijke zoom kan instellen? Bijvoorbeeld: op autostrades mag die gerust uitzoomen zodat je een beter idee hebt waar je naartoe gaat, bij lagere snelheden mag er dan meer ingezoomd worden zodat je een beter zicht hebt waar de de zijstraat die je in moet draaien juist ligt...
              Is bij mijn weten niet mogelijk

Comment

• iemand van jullie deze morgen aan het rond punt N60 te Zwijnaarde gereden voor mijne neus?

Comment

• Vandaag een testrit gemaakt met de Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 CDTI 130 pk. Ik kan vele van de reeds opgesomde positieve punten alleen maar beamen en ga ze dus niet opnieuw opsommen. Toch, wat mij echter opviel was de harde vering. Op de autosnelweg geen probleem, maar op secundaire wegen voel je zowat elke oneffenheid in de weg.

Ik vraag me af of dit mij zo sterk opvalt omdat ik momenteel met een Franse wagen (Renault Scenic) rijd en dit dus niet objectief beoordeel?
                  Of is dit eigen aan het merk Opel?

Eigenlijk was mijn keuze al gemaakt, maar hierdoor twijfel ik terug een beetje...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door barth70 Bekijk Berichten
                    Of is dit eigen aan het merk Opel?
                    Over de Zafira kan ik me niet uitspreken, maar ik rij met een Meriva B en die is net heel zacht afgesteld. Vooral op secundaire wegen valt dit zeer goed op. Mijn 2 vorige Opels waren ook zacht afgesteld. Het is dus zeker niet eigen aan Opel.

Comment

• Heb 4 jaar met een vectra gereden en nu een week met de zafira tourer.
                      Ik vind niet dat die hard afgeveerd is, dus misschien is het idd wel het verschil tov de franse vering...

Comment

• Het is inderdaad eigen aan Opel dat ze redelijk hard afgeveerd staan, toch zeker in vergelijking met de doorsnee Franse wagens.

De Zafira Tourer vind ik een frisse verschijning maar ik vind hem wel te duur voor wat hij is.

Comment

• Is de optie FlexRide misschien een oplossing om de hierboven aangehaalde harde vering te omzeilen, want op alle andere vlakken ben ik toch verkocht?

Comment

• Tourer met flexride

Oorspronkelijk geplaatst door barth70 Bekijk Berichten
                            Is de optie FlexRide misschien een oplossing om de hierboven aangehaalde harde vering te omzeilen, want op alle andere vlakken ben ik toch verkocht?
                            Weet u nog of de auto die u gereden hebt op 17"-18"-19" stond en of hij desnoods was voorzien van de sportvering of de verlaagde vering?

Dit zijn natuurlijk zaken die de harde vering kunnen verklaren.
                            Ik heb de 17" met flexride en ik kan zeggen dat het verschil tussen de gewone stand en de tourstand niet zoo véél verschil maakt,maar toch is het voelbaar;de sportstand is zeker stugger en dat maakt dat de auto wat meer in de rug duwt.

Maar ik vind hem zeker niet te stug ,echt niet,en hoe langer ik er mee rijd hoe comfortabeler ik hem vind worden,kan ook maar een gedacht zijn.

Ik heb ondertussen met mijn 1.4 turbo 1800 km eropzitten en ben echt zeer content en het verbruik ligt ook binnen de perken.

Ik zit nu na een mix van stad en autostrade aan een gemiddelde van
                            7.2 en heb nu 670 km gereden met één tank en hij staat nog niet op reserve;ik zal er nu zeker 700 KM en meer met één tank kunnen rijden(matige rijstijl-niet overdreven sportief-rond de 3OOO t schakelen)

Nog niemand het probleem met een klepje binnen aan de deurgreep van de achterklep,dat steeds opengaat?

mvg marc ps,koop hem gewoon maar,je zal er geen spijt van hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MARC V Bekijk Berichten
                              Weet u nog of de auto die u gereden hebt op 17"-18"-19" stond en of hij desnoods was voorzien van de sportvering of de verlaagde vering?

Dit zijn natuurlijk zaken die de harde vering kunnen verklaren.
                              Ik heb de 17" met flexride en ik kan zeggen dat het verschil tussen de gewone stand en de tourstand niet zoo véél verschil maakt,maar toch is het voelbaar;de sportstand is zeker stugger en dat maakt dat de auto wat meer in de rug duwt.

Maar ik vind hem zeker niet te stug ,echt niet,en hoe langer ik er mee rijd hoe comfortabeler ik hem vind worden,kan ook maar een gedacht zijn.

Ik heb ondertussen met mijn 1.4 turbo 1800 km eropzitten en ben echt zeer content en het verbruik ligt ook binnen de perken.

Ik zit nu na een mix van stad en autostrade aan een gemiddelde van
                              7.2 en heb nu 670 km gereden met één tank en hij staat nog niet op reserve;ik zal er nu zeker 700 KM en meer met één tank kunnen rijden(matige rijstijl-niet overdreven sportief-rond de 3OOO t schakelen)

Nog niemand het probleem met een klepje binnen aan de deurgreep van de achterklep,dat steeds opengaat?

mvg marc ps,koop hem gewoon maar,je zal er geen spijt van hebben
                              Mooie verbruikswaarden!
                              Eens benieuwd of de nieuwe 1.6T binnekort in de Zafira komt, mits een matig verbruik zou hij een waardig alternatief vormen voor de 2.0 cdti.

Comment

• sinds enkele weken hebben mijn ouders deze ook gekocht. Ik mocht gelukkig het exterieur kiezen. Het is de technical grey cosmo uitvoering geworden. Met "sienna"? geperforeerde lederen zetels. Zeer content van. Het is overigens de 2.0 cdti ecoFLEX met 165pk. Als je het gaspedaal wat induwt, zeer leuke acceleratie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GoDoFuNReaL Bekijk Berichten
                                  sinds enkele weken hebben mijn ouders deze ook gekocht. Ik mocht gelukkig het exterieur kiezen. Het is de technical grey cosmo uitvoering geworden. Met "sienna"? geperforeerde lederen zetels. Zeer content van. Het is overigens de 2.0 cdti ecoFLEX met 165pk. Als je het gaspedaal wat induwt, zeer leuke acceleratie
                                  we want pics

Comment

• Fotos staan op

Is wel niet gekuist en is gsm kwaliteit .

Comment

• Ik heb juist getankt en er gingen maar liefst 56 liters benzine in en ben uiteindelijk 740 km ver geraakt met de 1.4 benzine uitvoering.
                                      Mooie waarden,en nu zegt de boordcomputer dat ik eventueel 790 km ver zou kunnen rijden;hierbij was de tank wel echt vol hoor!!!

Mooie foto's voor van een gsm afkomstig te zijn,mooie wagen ook trouwens en zo ook de keuze van de velgen.

MVG MARC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GoDoFuNReaL Bekijk Berichten
                                        Fotos staan op

Is wel niet gekuist en is gsm kwaliteit .
                                        Zeer knap!!!! Stoer met die 19"!
                                        GSM-kwaliteit valt zeer goed mee

Comment

• Thanks. Zo een velg doet toch heel wat aan een auto vind ik, ongeacht welke auto dan ook. Ben toch fan van de nieuwe zafira st. Samen met de smax van ford toch wel de mooiste monovolume sinds jaren (altijd zelf denk ik?).

Comment

Working...
                                          X