alle info in volgende reply
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Zafira Tourer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk BerichtenKreeg vd week telefoon, dat mijne reeds MY13 zou zijn. Weet er iemand de verschillen met MY12?
de DAB tuner (250 €) zou DAB+ ondersteunen (in België in testfase)
Comment
-
Hallo,ben terug van vakantie met mijn zavira 1.4 TURBO-140 PK-COSMO UITVOERING.
De bestemming was her gardameer in italie,dus ongeveer 1200 km rijden en een goede test voor de wagen echt goed te leren kennen.
Met toch bijna 4 volwassenen en een volle bagagerumte was ik wel benieuw hoe dit zou verlopen?
De avond voordien de wagen netjes gewassen ,de ochtend met vertrek...een beetje regen...oef het hield op...maar het was regen met wat (sahara?)zand erbij,
dus mijn auto zag eigelijk bijna vuiler voordat ik hem waste...GRR...tja ,ik rij graag met propere wagen,sommige onder ons zullen dit wel begrijpen...sommige helemaal niet,oja het kleur is het mahogany,dus het donkere kleur,dat verklaart iets meer!!!
Het was even afwachten tot de eerste hellingen er aan kwamen,maar van bij de eerste lange!!! helling moest ik toch al snel passen en mij op het eerste rijvak zetten,MAAR OPGELET,ik was eigelijk zodanig bezig om zo ver mogelijk met de benzinetank te komen dat ik eigelijk teweinig het gaspedaal(wilde)intrapte!!!klinkt raar eigelijk,ik weet het.
Met wat bergen en hellingen achter derug zat ik aan een verbruik dat toch(verbazend)niet boven de 8 liter is gekomen(eerder 7,
Later heb ik mijn rijstijl toch aangepast en meer op cruise control beginnen rijden zodat hij zelf het gas regelde en toch ben ik nooit boven de 8 liter uitgekomen
ook bij snelheden van 140-150-160 KM wat toch een mooie prestatie is;ik ben een maal tot 175 KM gegaan en voelde dat er nog overschot was.
Het is echt opvallend hoe stil de wagen is bij deze hoge snelheden,je voelt echt niet dat je zo hard rijd!!!
De wagen heeft ook het flexride systeem(tour-en sportstand),waarvan ik veel gebruik gemaakt heb;dus in de bochtige stukken zette ik hem in sportstand(was dan zelfs nog zo comfortabel dat ik soms vergat dat hij nog in deze stand stond)en bij de lange stukken en monder comfortabele wegen(vooral in belgie dan)zette ik hem in de tourstand wat hem aangenaam zacht maakt(dit is niet zo uitgesproken héél erg voelbaar,maar tochde sportstand is ook wel handig in de bergachtige omgeving omwille dat hij dan direct sneller op het gas reageert en dit is wel sterk voelbaar!!!
In het algemeen heb ik dus 3000 km gereden en het algemene totaal staat nu op 6000 tevreden km;ik vind het echt...echt een heel comfortabele reiswagen,enig minpuntje is toch wel dat de bagageruimte (wel bij de stand van de tweede rij zetels in de verste stand achteruit-dus voor slechts 2 volwassenen en de middelste zetel plat-deze hebben dan wel echt véél ruimte!!!)dus dat de ruimte niet héél echt groot is,maar ik heb de ruimte onder de laadvloer(zonder reservewiel)benut om al de schoenen(lees wel 15 PAAR)in op te bergen,en er was ook een electrische koelbox aan boord welke toch ook wel veel ruimte in beslag nam.
Toch nog een minpuntje aanhalen,oke het is misschien overdreven maar als je als passagier of chauffeur instapt is het toch al een paar keer voor gevallen dat je met je knie tegen de uitstulping (bevind zich aan de deur) stompt wat redelijk pijnlijk kan zijn.
DUS IN HET ALGEMEEN ZEER TERVREDEN OVER DEZE WAGEN
Heb in het rijden maar 3 OF 4 van deze wagens tegen gekomen waarvan 1 juist dezelfde: bij het uitrijden van een tunnel stak hij mij voorbij en ik dacht eerst direct aan een ford s-max maar bij nader inzien zag ik dat het om een opel ging(ook in benzine versie-nederlander),zo zie je maar dat er toch wel degelijk wat gelijkenis is met de ford.
Vraagje,hoe kun je hier foto's op plaatsen,ben nogal een leek in deze zaken,ze staan al even op het fototoestel maar zou ze hier even willen posten,kan iemand mij daarbij helpen,ik zal ondertussen zelf eens proberen.
GROETEN HIER .MARC
Comment
-
Ik heb een tourer cosmo CNG besteld met o.a. Warmteabsorberende voorruit (AKX) (170 €)
Nu twijfel ik om Driver assistance pack 1 (500 €) Lane departure warning (UFL); Traffic sign recognition (UVX); Following distance indicator (UE4); Warmteabsorberende voorruit (AKX) (incl. Sfeerverlichting - Ambient Light); Grafisch info display (UDC)
Zijn die Traffic sign recognition gimmicks? adaptive cruise control is NIET mogelijk op deze versie....
dus voor 330 € meer, heb je UFL, UVX, UE4, UDC
Wat zouden jullie doen?
Comment
-
Ik heb dat bij de mijne er ook op zitten, die Driver assistance pack 1. UFL vind ik persoonlijk heel handig, terwijl mijn vrouw er zot van wordt ;-)
De UE4 is ook wel iets fijn, maar moet niet zo hard werken (al goed).
Voor de UVX: deze wordt telkens uitgeschakeld als je het contact afzet en moet je dus elke keer weer opnieuw manueel aanzetten (is niet via een simpel knopje, maar met een paar acties via het menu te bedienen).
Ik heb het een paar keer gebruikt, maar super geweldig is het niet. Ik zou het bijvoorbeeld wel gebruiken als indicatie voor in regios waar je anders nooit komt (ev. zelfs enkel in het buitenland), want feilloos is het niet.
Bij zone-beperkingen is het wel handig, maar als bijvoorbeeld aan een kruispunt de beperking niet herhaald wordt (en dus officieel er niet meer is) dan blijft die op de boordcomputer nog wel altijd staan.
Comment
-
@ davege, thx voor de feedback.
Had ondertussen ook de pack 1 besteld. Even bij Volvo & Audi gekeken waar het minstens 3X zo duur was, en beslissing was snel genomen.
hier filmpje hoe het werkt (bij Opel)
http://www.youtube.com/watch?v=lRSang6-S5E
De UE4: geeft dat ook een beepsignaal als je te dicht tot je voorligger komt? Werkt dit ook in bebouwde kom bij fietsers en zo?
De UVX: dat begint niet te biepen als je vb. sneller dan het laatst herkende verkeersbord rijdt?
De UVX: schijnt dat het enkel bij goed weer werkt, dus niet s'nachts of bij regen...(zei de dealer)
Comment
-
UE4 geeft beepsignaal en visueel centraal in het dashboard wanneer je te snel nadert tov een ander object. Dat kan een auto zijn, maar ook een fietser of zo. Ik heb al een paar keer een 'foutje' ontdekt: als er in een scherpe bocht wagens geparkeerd staan dan durft die ook wel eens reclameren... Hij weet tenslotte niet dat je op tijd gaat draaien ;-)
UVX: geeft geen signaal, dat moet je nog altijd zelf beslissen of je al dan niet te snel rijd. De snelheidsbeperking die hij gezien heeft blijft ook niet zichtbaar. Die wordt wel getoond als hij een verandering ziet, maar dat is dan maar even. Je kan wel (als ik mij niet vergis) elders in de boordcomputer een limiet instellen en die geeft dan wel een signaal. Ook als je de limiet van de cruise-control instelt en je gaat daar toch over (met een kickdown) dan krijg je daar ook melding van
UVX 's nachts weet ik zo niet direkt. Dat heb ik nog niet getest.
Comment
-
Voor de Zafira Tourer bezitters:
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op jullie wagens?Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door satsurfer Bekijk Berichtenstandaard 2 maand dacht ik? Ik moet nog 4-8 weken bijtellen voor ombouw naar CNG.
begin juli besteld, november levertijd.
Had hier bij andere mensen toch ook gelezen rond de 2 maanden levertijd (tenzij je een stockbook neemt of 2dehandse )
Wagen staat sinds 26/7 in event code 35.
Weet er iemand of de lijn in Bochum nog stilstaat wegens vakantie?Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Comment
-
Voor mij is er half juni een cosmo CDTI ecoFLEX (130 pk) besteld. De verwachte levering was week 32 - 33(deze week of volgende week dus).
Deze namiddag eens gebeld naar de garage, maar helaas, men kon me nog geen datum meegeven, "het is nog een beetje te vroeg"
Nog een beetje wachten dus....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door scheirens Bekijk BerichtenJa,geduld is een schone deugd!Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Comment
-
Amaai, dat is een leuke meevaller voor jou
Vorige week nog eens gebeld.
Blijkbaar ging die van mij nu maar voor oktober zijn (ipv half augustus zoals door mijn werkgever werd meegedeeld).
De bestelling is via de leasing maar zo laat doorgekomen. Nog wat langer wachten
Comment
-
Der angeschlagene Autobauer Opel wird einem Bericht zufolge 2012 nur rund eine Million Autos bauen. Die europäischen Werke sind lange nicht ausgelastet, Experten zufolge muss GM bald eines schließen.
dus maar voor 77% bezetting in fabriek, en toch meestal lange levertijden.....
iedere wagen die besteld wordt, moet nog gemaakt worden vermoed ik....dus geen grote stocks meer...
normaal 2 maand levertijd voor 'standaard' wagen. CNG installatie gebeurt in Russelsheim (200 km. verder) en dat zou minstens 4 à 8 weken extra zijn....bij mij is het dus 2 weken?!
17 juli heb ik nog wat aanpassingen gemaild naar dealer, dus vermoed 18 juli doorgegeven.
vind het straf -met de congé- dat hij toch eind september er zou zijn....
was wel een nieuwe bediende die mij dat belde (niet de bazin die de bestelling geplaatst heeft), dus hopelijk is ze niet gemist.
Leuke review
http://www.autoweek.nl/autoreview/34661/opel-zafira-14-turbo-140pk-business-edition
Comment
-
Hé Satsurfer, wat leuk om je hier tegen te komen :-)
Wij zijn gisteren naar de Opel dealer geweest. Voor de mensen hier die het nog niet weten, ik wou een Zafira Tourer CNG maar de vrouw des huizes wou een Zafira Tourer met automaat.
Vermits de CNG's bij Opel echter alleen maar handgeschakeld kunnen worden geleverd, had ik als enige optie overstappen naar de VW Touran CNG, die wel met automaat geleverd kan worden.
Maar omdat ik al sinds 1976 altijd met Opel gereden heb (Ascona > Omega > Zafira A) en nooit noemenswaardige problemen ondervonden heb, besloot ik toch maar om terug een Opel te kopen.
Spijtig genoeg is het bij ons de vrouw die de broek draagt, en is het dus géén CNG geworden, maar een 1.4 Turbo. Anderzijds zijn wij mannen dan weer slim genoeg om vrouwtje lief om te praten en er "enige noodzakelijke opties" aan toe te voegen, dus wordt het een Zafira Tourer Cosmo A1.4NET Turbo 103 kw AT6 met:
-Mahagony kleur
-Launch Pack (bevat Park Pilot voor- en achteraan (ud5), radio SD900 Navi (UCW) en telefoonvoorbereiding met Bluetooth (UPH)
-Upgrade Launch pack (Park & Go Technology Pack)
-Ruimtebesparend reservewiel (moet je ook €75 voor opleggen)
-Afneembare trekhaak
-Lichtmetalen velgen 17 duims, 5 spaaks
Vermits ik altijd op Opel gewerkt heb (ja, er waren er daar ook die werkten en niet staakten) krijg ik op deze auto 18% korting :-)
Daarboven op gingen er nog volgende kortingen af:
-nettoprijskorting €-525,06
-Packvoordeel anniversary pack: €-820,82
-Afronding bestelling (verkoper kan nog altijd iets extra doen) €-230,61
Ik ga mijn oude benzine slurpende en olie verbruikende Zafira A van 10 jaar oud daar achterlaten voor de prijs van €1500 en die zal waarschijnlijk naar Afrika verhuizen :-)
De Opel dealer regelt voor de rest alles, de aanvraag van de nieuwe Europese plaat en de upgrade van de Opel verzekering van gewone- naar een omnium verzekering.
Wij zijn dus ook in blijde verwachting, al kan het hier dus ook nog twee maanden duren eer hij geleverd wordt.....
Comment
-
Ik heb ook nog eens geïnformeerd, en de mijne zal rond 15 september verwacht worden ipv begin Oktober.
Hoe sneller hoe liever, want zit momenteel zonder wagen.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Comment
Comment