Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• IK denk dat de wachttijd bij iedereen minder word.Is misschien een teken aan
    de wand,dat we er allemaal wat vroeger zullen mee rijden.
    Het zal wel geen toeval zijn dat bij de meesten de levertijd wat verkort!
    In ieder geval zou het leuk zijn.Tot de volgende en laat iets weten.

Comment

• Collega's mochten midden augustus hun zafira ophalen ipv eind september zoals gepland was.
      was dat voor de astra tourer ook maar zo... diepe zucht

Comment

• Das ook een groot verschil in hun voordeel.

Comment

• Allé, fingers crossed en hopen dat de mijne ook heel binnenkort wordt geleverd...

Comment

• heb vandaag een offerte laten maken:

is de cosmo met 130 pk en 119g CO2 (als ik hem koop, wordt hij wel gechipt )
            opties:

Mondial Back lederen interieur met ergonomische sportzetels
            OPC Line packet
            Flexcover
            alarm
            parkpilot
            ruimtebesparend reservewiel
            USB premium pack
            (19" velgen ging niet bij deze versie maar worden wel nadien besteld )

kwam op een prijs van 30.423 incl 1850 nettekorting...

Is dus een vrij basic-versie maar GPS, die speciale verlichting en al de rest heb ik niet echt nodig..ik zal wel zelf zien of er een fietser op de weg rijdt of niet

ben vandaag gaan rijden met een Nissen Qashqai, 1.6 diesel met ook 130pk en 119g CO2 en deze is mij zeer goed bevallen! Stond er eerst wat sceptisch tegenover maar die 1.6 is heeel vinnig!
            was een full option met panoramisch dak, camera's rondom, leder/alcantara, climatronic, cruise control, bleutooth en GPS van heel Europa etc..
            komt van 29300 nu voor 23.300 omdat hij 1 dag is 'ingeschreven' om de verkoopcijfers naar omhoog te jagen dus wel een 'koopje'

dus nu ben ik zwaar aan het twijfelen...is toch wel een serieus prijsverschil tov de zafira + de Nissan is beter uitgerust en minder BIV en rijtaks
            natuurlijk is de zafira mooier afgewerkt tov het plastieken dashboard van de Nissan en binnenin is de Zafira ook ruimer maarja..steek liever mijn geld in mijn oldtimer dan in een dagelijkse wagen dus het worden nog enkele 'spannende' dagen en nachten

Nissan heeft ook 0% financiering en Opel 3.49 maar het is normaal de bedoeling om de auto zo te betalen dus dit maakt niet echt een verschil maar Als het de Nissan wordt, ga ik natuurlijk wel die 0% financiering nemen
            Last edited by ; 31/08/2012, 22:58.

Comment

• astralogie: hebde die Zafira nog met die rode bbs'en of volg ik al lang niet meer? al eeuwen niet meer op tb geweest

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                astralogie: hebde die Zafira nog met die rode bbs'en of volg ik al lang niet meer? al eeuwen niet meer op tb geweest
                heb ik nog ja maar deze gaat dus weg voor 1 van bovenstaande wagens...aircocompressor is stuk, heeft bijna 160.000km en wordt 7 jaar dusja, tijd voor ne nieuwe

Comment

• De mijne steekt op 154.000 en 2 jaar oud. Het beste is er vanaf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    De mijne steekt op 154.000 en 2 jaar oud. Het beste is er vanaf
                    goe gereden

heb altijd al met opel als daily gereden maar nu twijfel ik toch wel door die korting van Nissan + nog meer doordat dieje 1.6 diesel heel vinnig is, had dat echt niet verwacht

maar persoonlijk vind ik de Tourer wel knapper binnenin

Comment

• Collega van mij heeft er al ene, is qua rijden echt niet te vergelijken met de oude zafira. Keuzes maken he, niet simpel

Comment

• Nissan bied idd leuke condities,een qashqai zat bij mij ook tussen de mogelijkheden gezien zijn prijs.
                        Maar de astra gaf toch meteen wat meer charme
                        Zafira is een erg knappe bak geworden,en het interieur is gewoon enorm verbeterd tov voorgaande modellen.
                        Maar dat geld natuurlijk niet aleen voor de zaf maar ook voor astra,meriva

Comment

• @ astralogie : had daar ook aan gedacht, maar dan garantie toch weg?

Zou je kunnen de infinity van de insignia ook laten installeren in de Tourer? Helaas kon je het niet kiezen....zal wel later erbij komen....
                          Mocht het niet veel duurder zijn als de prijs 'af-fabriek- zou het mij wel interesseren....
                          Eerst de standaard speakers (cosmo met USB premium pack en nog wat opties) eens beluisteren

Comment

• Waarschijnlijk niet bij bestelling v. d. zafira. Achteraf misschien wel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door satsurfer Bekijk Berichten
                              @ astralogie : had daar ook aan gedacht, maar dan garantie toch weg?

het is dezelfde motor als de 160pk versie, alleen is deze dan 'toegeknepen' tot 130pk om aan die 119g CO2 te geraken
                              dus je kan die motor perfect veilig chippen zonder dat er dingen stuk gaan gaan en ivm garantie, moest er iets aan komen, 'downtunen' is even snel gebeurd e
                              zolang je binnen de perken blijft en niet gaat chippen naar +200pk (als dit zou gaan ) denk ik niet dat er ooit problemen van gaan komen..
                              mijne huidige B is std 120 pk; maar zelfde motor als de 150pk dus gechipt naar een 157 pk maar vooral het koppel is aangenaam natuurlijk

ga morgen eens naar de garage bellen met de vraag of ik woensdag die Tourer is mag testen en dan zien we nog wel..er staan ook enkele interessante modellen te koop op die stockbookpagina met meestal veel meer opties dan degene die ik had gemaakt maar dan met gewone comfortzetels in het leder ipv die ergonomische sportzetels en zonder OPC pakket...

maar eerst zien dat mijn vriendin er mee 'kan' en wilt rijden

Comment

• Tja, had ook graag stockbook CNG gekocht, mocht zelfs 2dehandse zijn....maar als ik nog een jaar of 10 geduld heb

Da chippen leek mij ook interessant, maar eerder zo'n chipbox...Maar blijkt na wat lezen...toch meer tussen de oren te zitten van zo'n box.
                                + zo'n chipbox kan je voor alle merken gebruiken....tja, vind ik ook gevaarlijk....

en er toch waarden van 30% rendementsstijging....CNG is op zich al veel hogere temperatuur dan benzine, dus wil geen motorschade oplopen, om 1 sec. sneller op te trekken van 0-100 km.

hier iemand die CNG zafira laten chippen heeft.... 5 pk extra....koppel wel van 210 naar 250 nM (350 €)
                                Weiß von euch jemand ob es für meinen CNG Turbo Chiptuning gibt ?

Eens ze weten dat hij gechipt is, denk ik niet dat ze garantie gaan geven.... want wat er ook gebeurd, ze zullen zeggen dat het chippen de oorzaak geweest is....

Comment

• Hallo allen en iedereen,

Na 7 jaren met een Renault Mégane break te hebben gereden en meer en meer in de kosten komen te vallen hadden we besloten om een nieuwe wagen aan te
                                  schaffen. Onze voornaamste vereiste was een ruime, praktische koffer...het is niet de eerste keer dat we met 2 wagens volgeladen naar de kust vertrokken omdat de strandstoelen der net niet in passen...(ok ik weet het, we nemen misschien ook meer mee dan nodig )

Initieel zijn we terug bij Renault gaan kijken meerbepaald naar de Grand Scénic. Ikzelf stond niet echt te springen om terug een Renault te kopen. Ik was dan
                                  ook niet ontgoocheld toen we die keuze hebben moeten laten vallen: met mijn bijna 2 meter raakten mijn benen gekneld tegen het stuur...niet echt comfortabel.

Volgende keuze: Ford Grand C-max. Wat hier al zeker een goede score kreeg waren de schuifdeuren...geen overbodige luxe met 2 kids die telkens nonchalant
                                  de achterportieren open gooien...tegen de muur.

Ik wil al meegeven dat ik nooit met wagens met een krachtige motor heb gereden. Daarom hebben wij steeds voor de lichtere motoren binnen een gamma gekozen.
                                  Testrit gemaakt met een Ford C-max, niet de Grand C-max, maar motor en zitcomfort voor de bestuurder waren gelijk. Toch gaf dit niet een waauw-gevoel: te lichte motor (wat zou dat dan geven met de Grand C-max) en zitcomfort was toch niet echt op mijn lijf geschreven. Maar voorlopig bleef de Ford in te running.

Uiteindelijk (toevallig eigenlijk) bij Opel terecht gekomen en ik moet bekennen, de eerste keer dat ik de Zafira Tourer zag wou ik er direct eentje...neen twee,
                                  één om mee te rijden en een andere om naar te kijken.
                                  Eerste indruk: mooie wagen, zéér ruime koffer (indien enkel maar 5 zitplaatsen), zit comfortabel, vele keuze opties... Tijd voor een testrit en die was doorslaggevend.

We hebben uiteindelijk gekozen voor een zwarte Cosmo Ecoflex, 1.4 benzine (120pk), een stockmodel (dus kleur en opties liggen vast), maar met een serieuze stockkorting bleven we binnen ons budget.

Voornaamste opties: Seat comfort pack, Parkpilot voor en achter, Radio SD NAVI900, elektronische handrem, Cruise control, sfeerverlichting, lounge seating, automatic light control...en de opties die je standaard op de Cosmo versie krijgt.
                                  Voordeel van een stockmodel is de snelle levering: 2 weken :-)
                                  En nu staat er sinds vorige vrijdag iets meer dan 400km op de teller.

Enkele ervaringen:
                                  Motor: ok, is de lichtste benzinemotor, maar als je er niet mee inzit om ne keer te moeten terugschakelen om wat sneller op te trekken is dit geen belemmering. Het is wel even wennen aan de 6 versnellingen. De indicator die aangeeft om hoger te schakelen 'dwingt' je al snel naar die 6de zelfs al rij je 50 per uur op landweggetjes. Misschien zal ik de mindere power wel voelen met een volle koffer bergop...we shall see. Een blik op het verbruik op de autosnelweg (125km/h in 6de) gaf gemiddeld 7 liter/100km aan.

Comfort: iedereen zit ruim, voldoende beenruimte. Het 'seat comfort pack' bestaat uit een extra knop in de voorste zetels waarmee je vooral de steun in je (onder)rug kan instellen. Het is wel even zoeken naar de beste stand, maar dit geeft ongetwijfeld een goede ruggesteun tijdens lange ritten. Verder hebben mijn benen plaats zat

Cruise control: had ik geen ervaring mee, zou het nu echt wel missen vooral op de autosnelweg. Zowel de mogelijkheid om cruise snelheid in te stellen als een snelheidslimiet

Lounge seating: momenteel (met 2 kleine kinderen) niet echt nodig, maar wel knap gevonden al oogt de middelste zetel (nu omgevormd tot brede leuning) nogal bombastisch.

Elektronische handrem: effe wennen...ik blijf nog zoeken naar die hendel :-)

Start/stop motor: had ik geen ervaring mee en had dit eerst uitgeschakeld. Maar uiteindelijk uitgetest en ik zal het niet direct meer uitzetten. Motor start vrij soepel en snel van zodra je ontkoppeling nog maar iets indrukt

parkpilot: wat mij betreft EEN MUST-HAVE! De Tourer is 30cm langer en 10cm breder dan mijn Renault, en dat merk ik als ik mijn oprit afrij (haag en afsluiting langs weerszijden) Onze eerste keuze Tourer had ook die achteruitrij camera maar als je de reviews er op naleest zijn de meningen hierover verdeeld.

Automatic light control: had mijn Mégane ook en daar vond ik hem beter werken. Op de Tourer springt hij zelfs al op als je snel even onder een brug rijdt en aan de andere kant als je een tunnel in rijdt duurt het vrij 'lang' eer het licht opspringt.

Radio NAVI900: voordien geen ervaringen met een GPS systeem (toch niet in een wagen). Ik moet de handleiding nog goed doornemen maar eerste ervaringen zijn positief: duidelijk, scherp beeld. Handig is ook de 'afrit-begeleiding': bij afritten op de autosnelweg worden alle baanvakken weergegeven. Scherm springt ook automatisch naar dag- en nachtmode. Positief vond ik dat ik de SD kaart van Europa heb meegekregen en niet alleen Benelux, anderzijds is het wel een verouderde versie, bepaalde wegen niet te zien...

Sfeerverlichting: ziet er cool uit, maar ik heb nog niet tijdens de nacht gereden om een goede indruk te krijgen...in een tunnel komt het in ieder geval niet echt tot zijn recht. Dit zou voor mij een optie zijn die ik als eerste zou laten vallen.

Voila...mijn eerste 'beknopte' forum post
                                  Hopelijk kan ik in de toekomst nog meer positieve indrukken van deze wagen geven

Roeckie

Comment

• Sterke eerste post!
                                    Als ik dit allemaal lees, wil ik hem nu toch wel echt hebben
                                    Last edited by ; 04/09/2012, 22:46. Reden: Quoten van de hele voorgaande post is niet nodig - mod
                                    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Je bent niet de enige

Comment

• Net gelezen in "De Standaard" van gisteren:
                                        Opel roept 2.520 Zafira Tourers terug

Duits autobouwer Opel roept in België en Luxemburg preventief 2.520 wagens terug van het model Zafira C (Zafira Tourer) wegens een probleem van mogelijke waterinfiltratie aan een schutbordpaneel ter hoogte van de ruitenwissers. Dat verklaarde een woordvoerder van Opel maandag.
                                        Het probleem kan leiden tot waterinfiltratie in de distributieriembehuizing. Het euvel op deze recente wagens werd ontdekt door Opel bij kwaliteitscontroles, maar leidde niet tot problemen.
                                        In totaal zullen 2.520 dieselwagens preventief en kosteloos hersteld worden bij het volgende bezoek aan de garage of op uitnodiging van de concessiehouder. De interventie zal een twintigtal minuten in beslag nemen.

Niets om echt wakker van te liggen, maar 't mocht toch even vermeld worden vond ik :-)

Comment

• bedankt voor het nieuws...

misschien bronvermelding: DMF20120903_112&word=ohttp://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=pel+zafira+tourer

Comment

Working...
                                          X