Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gelukkig is hij nog niet geleverd
    mja, 't zou toch wel ne keer mogen komen.
    pfff, ik haat wachten....

Comment

• De mijne staat in Tongeren, levering ergens volgende week
      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• allé, van begin oktober naar 15 september, en dan waarschijnlijk nog een beetje vroeger.
        't kan meezitten hé ;-)

posten als je hem hebt hé!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheBjorno Bekijk Berichten

allé, van begin oktober naar 15 september, en dan waarschijnlijk nog een beetje vroeger.
          't kan meezitten hé ;-)

posten als je hem hebt hé!
          Zeker!

Comment

• Laat iets weten als je hem gaat afhalen he !!!!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door satsurfer Bekijk Berichten
              zou niet zo erg zijn,

is maar een rubbertje of zo dat er geplaatst word,
              die van mij is bij de gelukige die mag binnen komen,als je dat gelukkig kan noemen,
              ook die van mijn ouders heeft het probleem,hebben hem nog maar een dikke maand,en 1000 km,

heb wel wat mankementjes gevonden aan die van mijn vader ,plastiek kap boven kmteller zit achteraan los,
              en onder de achterbumper zit de aluminium balk niet gemonteerd,en de uitsparing voor een trekhaak is gemaakt aluwel er geen onder zit,is wel geen probleem ,want hij moest er toch onder komen,en alu balk dan ook niet nodig,maar omdat de balk er niet onder zit staan er wel krassen bovenop de bumper,odat hij op een neer kon bewegen en zo tegen het kofferdeksel kon komen,heb er mee in de garage geweest en gingen kijken wat ze er aan gingen doen,want al 100 km,afwachten dus,

Comment

• Ik kijk al weken uit naar alle mogelijke wagens die ik tegenkom, maar de Zafira Tourer zie je hier nergens rijden
                De VW Touran daarentegen zie je met bosjes, evenals de Ford C-max en andere mono's...
                Ik ben blij dat ik voor de Tourer ben gegaan, zo heb ik toch ook eens iets unieks (naast de Aston Martin DB9 van mijn linkerbuur en de Ferrari F430 van mijn rechterbuur )
                Ik ga nog wat in het zonnetje zitten verder dromen over de Opel fabriek die overuren maakt en zo haar klanten een maand eerder gelukkig maakt zzzzzzzzzzzzzz

Comment

• De Zafira Tourer zie je inderdaad wel heel weinig, ik heb alleen nog maar enkele keren een witte zien rijden.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik heb er in het Antwerpse toch al een tiental Mahogany Zafiras zien rijden!
                    Last edited by ; 09/09/2012, 16:33.

Comment

• je ziet er toch regelmatich een rijden,moet er natuurlijk danw el op letten,
                      ik rij er al van april mee en mijn ouders ,van augustus,ziet er hier langs onze kanten redelijk wat rijden moet ik zeggen,dat unieks zal in ieder geval niet zo lang stand houden,

Comment

• gisteren nog eens wat garage's afgegaan...

- de qashqai techview is afgeschreven want je ziet ze veel te veel rijden + achteraan toch wel wat krap + 'benauwd' gevoel door de kleine ruitjes achteraan...

- hyandai i40 wagon is zeer ruim maar de best uitgeruste versie is redelijk prijselijk

- opel antara is goed van prijs, zit goed etc maar achteraan redelijk krap + redelijk duur in tax, verzekering en een vrij hoog verbruik

- zafira tourer kon het beste aan onze wensen voldoen en heb net mail gestuurd naar mijn garage dat we onderstaande stockwagen gaan nemen ( hopelijk is hij er nog!

Bekleding: Salerno/Morrocana Cocoa

Optiepakketten: Zicht- en lichtpakket

Techniek/Veiligheid:

Gordelspanners vóór; Actieve hoofdsteunen voor, 4 voudig verstelbaar; Frontale en zijdelingse airbags vooraan & gordijnairbags; Uitschakelbare passagiersairbag; Regensensor ; Elektronisch Stabiliteits Programma (ESP); Elektronische handrem ; Cruise control met snelheidsbeperker; Hill Start Assist (HSA); Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (SSPS); Automatisch Grootlicht; Grafisch info display; Kleurendisplay 7"; Seat belt reminder tweede zetelrij; Stuurslot; Sportchassis

Interieur:

Bekledingskleur Choccachino; Bekleding deurpaneel Choccachino; Deurhendel in 'Cosimo Warm'; Interieurkleur Cocoa; Comfortzetels vóór; Elektrisch bediende ruiten voor; Elektrisch bediende ruiten achter; Passagierszetel in lengte verstelbaar; Installatievoorziening kinderzitje 2 buitenste zitplaatsen achter (ISOFIX ); Bevestigingspunten voor veiligheidsnet; Verschuifbare achterbank in 3 delen (35/30/35) neerklapbaar; Derde hoofdsteun achter; Veiligheidsgordel middelste zitplaats achter; Afdekscherm voor de bagageruimte; Lade onder passagiersstoel; Opbergvak onder bestuurderszetel; Opbergvak onder de rechter vóórzetel; Quickheat (snelle verwarming en ontdooiing); Sfeerverlichting - Ambient Light; Sfeerverlichting in portieren; Sfeerverlichting instrumentenpaneel; Instrumentenpaneel Choccachino; Elektronische klimaatregeling ; Zonneklep met verlichte spiegel (bestuurder en bijrijder); Deurgrepen in carrosseriekleur met chromen strip; Automatische dimmende binnenspiegel; Zwart instrumentenpaneel met lichtgevende ringen; Stalen beschermstrip bagageruimtedrempel; Opbergtas aan achterzijde rugleuning bestuurderszetel; Opbergtas aan achterzijde rugleuning passagierszetel; Trim Quality Salerno; Zwarte high gloss accenten op buitenspiegels; Deurbekleding vinyl Siena; Lounge seating van achterbank; 12-Volt aansluiting in laadruimte; Cruise control & 3-spaaks lederen stuurwiel; Stuurwiel in lengte en hoogte te verstellen; Automatic Light Control (ALC); Seat belt reminder links; Seat belt reminder rechts; Middenconsole 'Cosimo Warm'; 5-zits configuratie

Infotainment:

Aansluiting externe audio-apparatuur (iPod, MP3, ...); 7 luidsprekers, premium; Boordcomputer; Stuurwielbediening
                        Exterieur
                        Donker getinte ruiten, privacy; Donker getinte voorruit; Chromen omlijsting rondom de zijramen; Dagrijverlichting 'Wing'; Mistlampen vóór; Daytime Running Lights met halogeen; Halogeen koplampen; Mistlampen achter; Binnenverlichting en leeslampjes achter; Claxon, dubbeltonig; Dakantenne 'shark fin'; Zilverkleurige dakrails; Houder voor zonnebril

Banden/Velgen:

Banden 235 / 40 R 19 - 96 W HWY
                        Opties

Advantage Pack
                        Radio SD900 Navi, CD/MP3 speler; Parkpilot, voor- en achteraan; Telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluetooth

Exterieur
                        Elektrisch inklapbare buitenspiegels

Banden/Velgen
                        Ruimtebesparend reservewiel 17"; Lichtmetalen velgen 19'' 'multi-spaaks' sterling

Kit voor ingebruikname

had eerst een 'nieuwe' cosmo laten maken met OPC line pakket en sporzetels volledig in het leder maar deze kwam veel duurder uit dan deze stockwagen + deze stockwagen heeft ook veel meer opties...leuk is ook dat er 'toevallig' 19inch velgen onderstaan en een sportchassis

nu maar duimen dat hij niet verkocht is dit weekend (wie gaat er met dit weer garage's afschuimen?? )

Comment

• bij deze is hij dus besteld en normaal ga ik hem volgende week woensdag halen

Comment

• Proficiat!Laat iets weten als je hem in je bezit hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scheirens Bekijk Berichten
                              Proficiat!Laat iets weten als je hem in je bezit hebt.
                              zeker! daarstraks toevallig nog nen bruine gezien van ne vertegenwoordiger van Gman..toch mooie kleur in de zon...

Comment

• Vrouwtje lief vond de kleur niet echt geslaagd, zij zag liever een witte (vind ik nu weer niets ) en vermits ik de kleur mocht kiezen, werd het dus toch de bruine

Comment

• 3 kinderen op de achterbank?

Aan de gelukkigen die een zafira tourer hun eigen mogen noemen,

Passen er 3 kinderstoeltjes naast elkaar op de achterbank en zijn de gordels dan nog enigszins gemakkelijk vast te maken? De tourer valt qua afmetingen tussen de full size mpv's(galaxy/sharan/C8,...) en de 2e generatie kleinere (scenic, touran,...) en ik vroeg me af of hij 3 even grote stoelen heeft.
                                  En dan nog iets, in D is er veel te doen rond het feit dat opel in de handleiding verbiedt (!) om op de middelste stoel een kinderzitje te gebruiken en je dus de facto geen 3 kinderen legaal mag meenemen, tenzij je de 3e zetelrij hebt. zie http://www.motor-talk.de/forum/hohe-...3.html?page=12 Ik viel van mijn stoel toen ik dit las.
                                  Wie wil er eens in zijn handleiding kijken of dit in B ook zo is? Er staat ergens een tabel in.

alvast bedankt,
                                  Thomas

Comment

• De 3 stoelen op de achterbank zijn niet even groot. De middelste is net iets kleiner, maar wel groter dan bij 'gewone' wagens. Ik zal straks eens proberen te zien of ik in de handleiding iets terug kan vinden daarover...

3 kinderstoelen passen wel naast elkaar (getest met 1 met volledige rugleuning en 2 verhoogzitjes). De gordels zijn dan wel iets lastiger vast te maken.

Comment

• Het is volgens de BE-handleiding ook niet toegelaten om op de middelste stoel een 'kinderbeveiligingssysteem' te plaatsen. Ik veronderstel dat ze daar dan een kinderzitje mee bedoelen?

Comment

• De twee buitenste stoelen hebben een installatievoorziening voor kinderzitje (ISOFIX), ik weet nu wel niet of dit een optie is of standaard. Echt bekeken heb ik het nog niet want ik gebruik gewoon voor mijn kids een kinderstoel en meegroeizitje. Achteraan de zetels is een 'ankerpunt' voorzien maar dat heb ik niet nodig (misschien wel in combinatie met de OPEL-kinderzitjes?).

De middelste stoel heeft dit niet, is 5cm minder breed en de gordel hangt 'in het dak' van de kofferruimte en kan je links en rechts van de passagier vastklikken (effe zoeken hoe dit werkt)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                          De mijne staat in Tongeren, levering ergens volgende week
                                          Wagen staat al van dinsdag bij de dealer, maar de papieren zijn er nog steeds niet
                                          Als ze morgen bij de post zitten, heb ik hem nog voor het weekend!

Comment

Working...
                                          X