Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bestelling geplaatst: Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 CDTI Ecoflex 130 pk met Gold Pack & FlexRide, kleur Waterworld Blue...nu wachten op seintje leasemaatschappij voor levertermijn
Wagen vandaag afgehaald...kleur Asteroid Gey is een meevaller (Waterworld Blue was net uit produktie en daar ben ik nu blij om )...moeilijk te beschrijven donkergrijs met tinten blauw, tinten bruin, tinten zwart...knap...net zoals zijn prestaties de eerste 40 km...die eerste rit heeft me opnieuw overtuigd van de goede keuze, die trouwens nog comfortabeler was dan tijdens de testrit...ben net even door het Audio en Navigatie-systeem gescrold...lijkt me ook super...alleen sommige zaken van bediening nog aan wennen...op de navigatie kwam ik zelfs wegwerkzaamheden tegen...kan dat SD-kaartje ergens geupdate worden? Tips zijn altijd welkom.
Wagen vandaag afgehaald...kleur Asteroid Gey is een meevaller (Waterworld Blue was net uit produktie en daar ben ik nu blij om )...moeilijk te beschrijven donkergrijs met tinten blauw, tinten bruin, tinten zwart...knap...net zoals zijn prestaties de eerste 40 km...die eerste rit heeft me opnieuw overtuigd van de goede keuze, die trouwens nog comfortabeler was dan tijdens de testrit...ben net even door het Audio en Navigatie-systeem gescrold...lijkt me ook super...alleen sommige zaken van bediening nog aan wennen...op de navigatie kwam ik zelfs wegwerkzaamheden tegen...kan dat SD-kaartje ergens geupdate worden? Tips zijn altijd welkom.
vraagje: heb geen rokerspakket of zo gekozen, maar zit er nog sigarettenaansteker in die wagen? kwestie van geen nodeloze kfz adapter te kopen voor de wagen om smartphone op aan te sluiten. Zaten er daar geen 2 USB contacten op?
vraagje: heb geen rokerspakket of zo gekozen, maar zit er nog sigarettenaansteker in die wagen? kwestie van geen nodeloze kfz adapter te kopen voor de wagen om smartphone op aan te sluiten. Zaten er daar geen 2 USB contacten op?
Std zit er geen aansteker bij neen,die zit in het rokerspakket,maar die kan je achteraf bij opel nog bij kopen,of op ebay staan er ook nieuwe orginele.
ik heb gene stekker maar wel een gatje dus ik kan nog wel ne GPS ofzo opladen
maar heb wel een ander probleem nu...
wou vandaag mijn zafira gaan inschrijven bij de verzekering via de site en ze krijgen telkens een foutmelding dat het een 'geannuleerd voertuig' is en niet ingeschreven kan worden...morgen gaan ze naar den DIV bellen..
Std zit er geen aansteker bij neen,die zit in het rokerspakket,maar die kan je achteraf bij opel nog bij kopen,of op ebay staan er ook nieuwe orginele.
dus foto die je onderaan ziet, is geen standaard configuratie als je NAV hebt of USB premium pack?
kwestie van niet een nutteloze adapter te kopen
Dan kan ik beter deze kopen & nog goedkoper (en met gewone USB-kabel opladen). Maar ik dacht, als sigarettenaansteker er toch zit, dan kan ik deze bovenstaande gebruiken, en de usb gebruiken voor andere apparaten op te laden.
kan ik muziek op mijn gsm dan 'streamen' via de USB, of enkel via Bluetooth?
mijn wagen stond voor de 25ste september...nog niets gehoord....
Het *gat* voor een lader vb gps zit er wel in ,dus dat eerste zal ie zeker hebben.
usb pakket is een optie,of zit in een 150 years enjoy pakket,of in hogere types zoals cosmo .
Muziek gaat prima via usb poort,mijn ipod touch hangt er permanent op en werkt perfect,zalig gewoon.
Bluetooth zal 9/10 ook wel gaan,maar die gebruik ik puur voor mijn iphone (om zonodig gsm loos te bellen)
Maar zal toch beter zijn via usb als ik goe begrijp:
1) ondertussen laadt hij
2) hij laat zich sturen via stuurbediening wagen?
Tags worden hopelijk weergeven op scherm boordcomputer/nav
Dus hij ziet iphone/android phone niet als een usb stick, maar gewoon om muziek te 'streamen' met wagen. Hierbij heb ik 64 Gb kaart met muziek in flac formaat.
ik wou vandaag mijn zafira gaan inschrijven bij de verzekering via de site en ze krijgen telkens een foutmelding dat het een 'geannuleerd voertuig' is en niet ingeschreven kan worden...morgen gaan ze naar den DIV bellen..
vandaag heeft mijn dealer wat opzoekwerk gedaan en nu blijkt dat hij 2/08/2012 als datum laatste inschrijving heeft...
'het verhaal' gaat als volgt; mijn auto is bij een dealer in Gent afgeleverd, een garage uit Brussel heeft hem voor een klant laten overkomen op 26/07 maar toen ik hem ging halen in Brussel zei de verkoper dat de 'oorspronkelijke koper' een 7-zitter wilde...
dus waarschijnlijk heeft die garage in Brussel de wagen ingeschreven voor die klant maar vergeten te annuleren omdat de klant eigenlijk 7 plaatsen wou...
het is ook mogelijk dat die 'oorspronkelijke koper' nu rondrijdt met een andere Zafira op de papieren van mijn Zafira...maar dat zal de volgende dagen wel duidelijk worden hopelijk
Bij mijn ipod komt er op mijn scherm -> ipod van bjorn, en per nummer dat gespeelt wordt,komt de naam vd artist + nummer er op.
bij mij ook hij reageert ook vrij snel als je hem van nummer wil verzetten dus ik ben er ook zeer tevreden over...
wat ik wel 'jammer' vind is het feit dat er maar 1 boordcomputer is...in mijn Zafira B had ik er 2 zodat ik bij BC 1 gemiddeld verbruik etc van bij de aankoop kon laten staan en op BC 2 de waarden tussen 2 tankbeurten...
ik ga ook 1 van de dagen eens werk maken om zo'n rubberen koffermat te bestellen op ebay, ik had dit ook in mijn omega en zafira B en dat is echt zeer handig...je kofferbekleding blijft vlekkeloos proper en als je iets in de koffer zet, gaat het niet beginnen schuiven
wat ik wel 'jammer' vind is het feit dat er maar 1 boordcomputer is...in mijn Zafira B had ik er 2 zodat ik bij BC 1 gemiddeld verbruik etc van bij de aankoop kon laten staan en op BC 2 de waarden tussen 2 tankbeurten...
er zijn er toch 2?
Aan draaiknop op hendel voor richting-aanwijzers: een keer naar jou toe draaien: BC1, nog een keer: BC2, nog een keer: gewoon scherm met huidig verbruik/range/...
er zijn er toch 2?
Aan draaiknop op hendel voor richting-aanwijzers: een keer naar jou toe draaien: BC1, nog een keer: BC2, nog een keer: gewoon scherm met huidig verbruik/range/...
inderdaad, maar dat zijn enkel de kilometers, niet 2x het verbruik
Comment