Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vanavond nog eens gebeld, auto staat al bij de dealer
    Morgen komen de papieren aan, en dan kan de nieuwe nummerplaat aangevraagd worden.
    Ik ga hem volgende maandag in de voormiddag afhalen
    P.S.: was een Cosmo 1.4 Turbo met toeters en bellen

Comment

• Ik ga proberen om regelmatig mijn verbruik bij "spritmonitor" te vermelden. Zo zie ik ineens wat andere Tourer-rijders verbruiken al moeten we er wel rekening mee houden dat het hier meestal om Duitse wagens gaat, en die durven (mogen) hun gaspedaal wel eens een stuk dieper indrukken dan dat wij gewoon zijn...

Comment

• ik mag straks zeggen dat ik met een zafira tourer cosmo 2.0 CDTI 130pk S/S rondsnor ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers Bekijk Berichten
          Vanavond nog eens gebeld, auto staat al bij de dealer
          Morgen komen de papieren aan, en dan kan de nieuwe nummerplaat aangevraagd worden.
          Ik ga hem volgende maandag in de voormiddag afhalen
          P.S.: was een Cosmo 1.4 Turbo met toeters en bellen
          Veel succes ermee!

Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers Bekijk Berichten
          Ik ga proberen om regelmatig mijn verbruik bij "spritmonitor" te vermelden. Zo zie ik ineens wat andere Tourer-rijders verbruiken al moeten we er wel rekening mee houden dat het hier meestal om Duitse wagens gaat, en die durven (mogen) hun gaspedaal wel eens een stuk dieper indrukken dan dat wij gewoon zijn...
          http://www.spritmonitor.de/en/overvi...er&powerunit=2
          Je kan dat van mij ook volgen door onderaan op het logo van spritmonitor te klikken

Oorspronkelijk geplaatst door TheBjorno Bekijk Berichten
          ik mag straks zeggen dat ik met een zafira tourer cosmo 2.0 CDTI 130pk S/S rondsnor ;-)
          Altijd leuk nieuws, veel succes!
          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• voila, de auto is in m'n bezit!!!
            nog maar klein ritje gedaan (van garage naar 't bedrijf), maar valt zeker niet tegen!!!

wel een vraagje, die launge seating, dat is toch standaard op de cosmo's of heb ik dat verkeerd op?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheBjorno Bekijk Berichten
              voila, de auto is in m'n bezit!!!
              nog maar klein ritje gedaan (van garage naar 't bedrijf), maar valt zeker niet tegen!!!

wel een vraagje, die launge seating, dat is toch standaard op de cosmo's of heb ik dat verkeerd op?
              Neen,blijkbaar niet.Dat dacht ik ook,maar bij afhaling zaterdag bleek dat niet meer zo te zijn.
              Bij model of uitvoering 2013 schijnt dat veranderd te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scheirens Bekijk Berichten
                Neen,blijkbaar niet.Dat dacht ik ook,maar bij afhaling zaterdag bleek dat niet meer zo te zijn.
                Bij model of uitvoering 2013 schijnt dat veranderd te zijn.
                ik dacht dat dus ook... Nu, niet dat ik dat veel zal gebruiken, maar ze maakten daar, toen ik hem ging bekijken, veel reclame mee.
                dan is het natuurlijk wel een beetje een ontgoocheling als dat niet zo is...

misschien toch nog eens mijn beklag doen bij de leasing (als zij hem op tijd hadden besteld,dan ging het er wel opgezeten hebben...)

Comment

• Je zou denken dat ze er op model 2013 nog een extraatje bijdoen, maar blijkbaar hallen ze er een optie uit
                  Ik haal die van mij een maandag op... Hopelijk zit er nog een motor in en geen pedalen zoals bij de Flintstones
                  Nee maar ze krijgen hun auto's nog amper verkocht, ze houden dan wel de prijs hoog, en dan halen ze er nog een optie terug uit..... Daar is mijn verstand te klein voor, hoor

Comment

• Het jammere is dat er nu ook zo'n gat zit tussen de zetels en de kofferhoes (en ook de koffer heeft na de zetels zo'n gat). Het gat wat normaal opgevuld is door de zetels naar achter te schuiven.
                    hij rijdt echt wel goed, maar dit is toch wel een domper op de vreugde... .
                    Zijn er eigenlijk voordelen aan een MY 2013?

Comment

• Eerlijk gezegd begrijp ik totaal niet waar jullie over mekkeren bij een splinternieuwe wagen... Ruil hem dan weer in hé.

Comment

• anders wil ik gerust wisselen. Iemand???
                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Het jammere is dat er nu ook zo'n gat zit tussen de zetels en de kofferhoes (en ook de koffer heeft na de zetels zo'n gat). Het gat wat normaal opgevuld is door de zetels naar achter te schuiven.
                          hij rijdt echt wel goed, maar dit is toch wel een domper op de vreugde... .
                          Zijn er eigenlijk voordelen aan een MY 2013?
                          dat gat is inderdaad iets 'minder', net zoals de topjes van deuren op de bekleding...zo'n strak interieur en dan beslist er iemand om daar terug topjes in te zetten, ipv ze gewoon weg te laten of ergens anders te plaatsen

verder ben ik ook niet zo heel tevreden van de boordcomputer, ik heb maar 6 functies: digitale snelheid, kmstand 1, kmstand 2, range, gemiddeld verbruik en gemiddelde snelheid, dus nog maar de helft van wat ik in mijn Zafira B had..

maar soit, kan er wel mee leven

verder verbruikt hij ook wel wat...zit momenteel aan een 7.9 gemiddeld op een 2000km, waarvan de helft op secundaire wegen. Misschien moet hij nog wat ingereden worden maar ga hem wel laten chippen denk ik. Kan misschien ook komen door de 19inch velgen maar mijn omega 2.2 had 20inch velgen, vooraan 9J en achteraan 11.5J en dieje verbruikte maar een 8.5...
                          Last edited by ; 21/10/2012, 21:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk Berichten
                            Dat menu Navigatie heb ik niet.
                            Ik heb dus enkel
                            1) snelheid/range/momentverbruik
                            2) BC1
                            3) BC2

En hoe ga je via die menu-knop naar dat eco-scherm? Is mij ook nog niet gelukt.

Ik heb een Cosmo 2.0CDTi ecoFLEX S/S 130pk/cv 5p DPF - misschien iets specifiek voor uitrustings-/motorversie?
                            bij mijn cosmo 2.0CDTi ecoFlEX S/S 130pk/cv 5p DPF is dat wel actief.

bovenaan zie je 3 'Tabbladen' (een weg, een auto en "ECO" als ik me niet vergis). met de menu knop springt hij van de éne naar de andere.

Als optie heeft hij de Gold pack (is leasing, in 't goldpack is metaalkleur, navi en bleutooth en parkeersensoren)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                              dat gat is inderdaad iets 'minder', net zoals de topjes van deuren op de bekleding...zo'n strak interieur en dan beslist er iemand om daar terug topjes in te zetten, ipv ze gewoon weg te laten of ergens anders te plaatsen
                              Het interieur is idd wel heel strak, I like it a lot. Maar waar ik precies wel last van heb, is mijn zetel. Misschien is het ik die zo raar zit (mijn vrouw heeft er precies geen last van), maar onderaan de rugleuning zit er wel een heel harde balk precies.

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                              verder verbruikt hij ook wel wat...zit momenteel aan een 7.9 gemiddeld op een 2000km, waarvan de helft op secundaire wegen. Misschien moet hij nog wat ingereden worden maar ga hem wel laten chippen denk ik. Kan misschien ook komen door de 19inch velgen maar mijn omega 2.2 had 20inch velgen, vooraan 9J en achteraan 11.5J en dieje verbruikte maar een 8.5...
                              na ong. 350 km zit het verbruik op een 5,9l (met ong 50/50 autosnelweg - secundaire wegen). heb wel de std 17inch velgen, maar zo te zien is dat al een mooie waarde. (of misschien zit er een groot verschil in onze rijstijl ;-))

Comment

• verschil in rijstijl, ik weet het niet hoor, mijn vriendin rijdt er ook mee..we trekken normaal op en rijden op de gewone wegen 80-90 als het te doen is, autostrade 140-150...

wij hebben wel de 130pk versie...vind dat hij nogal vrij hoog in toeren tegen 120..kan misschien zijn omdat mijn vorige gechipt was en laag in toeren bleef bij hogere snelheden

ik ben vorige week gaan tanken en ben in 'als een slak' naar huis gereden en had toen 6.7 gemiddeld over 40km...maar dan echt als een slak gereden, vroeg geschakeld en aan de snelheden van de borden gehouden (50-70 wegen)..maar dan is de fun er ook af natuurlijk

de zetels vind ik heel goed zitten, ik heb de comfortzetels, niet de sportzetels
                                Last edited by ; 21/10/2012, 22:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                  verschil in rijstijl, ik weet het niet hoor, mijn vriendin rijdt er ook mee..we trekken normaal op en rijden op de gewone wegen 80-90 als het te doen is, autostrade 140-150...
                                  hij is nog nieuw, dus 'k hou me nog een beetje in. op 't gemakje optrekken en ja, ik hou me normaal wel overal aan de snelheidsbeperkingen. Een snelheidsovertreding is me te zuur geven ;-). mja, die zafira rijdt wel soepel, 'k moet het toch wel in de gaten houden. trouwens, hebben ze gezegd hoe die moet ingereden worden? Ik ga niet al te hoog in toeren (probeer onder de 2500 rpm te blijven) en als ik een eindje snelweg doe, dan zal ik een eindje in 5de rijden en dan weer een eindje in 6de, omdat hij niet te lang hetzelfde toerental zou draaien
                                  wij hebben wel de 130pk versie..
                                  bij mij is het ook de 130pk versie
                                  ik ben vorige week gaan tanken en ben in 'als een slak' naar huis gereden en had toen 6.7 gemiddeld over 40km...maar dan echt als een slak gereden, vroeg geschakeld en aan de snelheden van de borden gehouden (50-70 wegen)..maar dan is de fun er ook af natuurlijk
                                  allé, een beetje zoals ik nu rij maw ;-). toch wel een serieus verschil heb ik de indruk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scheirens Bekijk Berichten
                                    Welke motor had je nu weer?cng,
                                    Nee, ik ben de einzelgänger met CNG
                                    helaas nog niets gehoord, ga eens mailen.....zou eind september binnen zijn?!

@ rjonckers: hoeveel weken heb jij nu gewacht op de wagen (bestelling, levering in garage)

Comment

hij is nog nieuw, dus 'k hou me nog een beetje in. op 't gemakje optrekken en ja, ik hou me normaal wel overal aan de snelheidsbeperkingen. Een snelheidsovertreding is me te zuur geven ;-). mja, die zafira rijdt wel soepel, 'k moet het toch wel in de gaten houden. trouwens, hebben ze gezegd hoe die moet ingereden worden? Ik ga niet al te hoog in toeren (probeer onder de 2500 rpm te blijven) en als ik een eindje snelweg doe, dan zal ik een eindje in 5de rijden en dan weer een eindje in 6de, omdat hij niet te lang hetzelfde toerental zou draaien

bij mij is het ook de 130pk versie

allé, een beetje zoals ik nu rij maw ;-). toch wel een serieus verschil heb ik de indruk.
                                      ik trek ook niet boven de 3000 hoor en ik ga altijd snel naar 6de...als ik zie dat ik nen tijd 60-70 moet rijden, dan ga ik ook al naar 6de

Comment

• Beste mensen,

Ik heb nu anderhalve maand mijn zafira tourer en had de eerste week problemen dat start/stop niet functioneerde.
                                        Na deze week was het probleem verdwenen maar nu heeft hij het al 2 weken terug terwijl we toch nog hoge temperaturen hebben gehaald.
                                        Gedurende die 2 weken heeft mijn vriendin er enkel mee naar het werk gereden ( 8km heen en 8 km terug ), tijdens de avond bijna niet gebruikt en in het weekend iets langere ritten maar ook geen 50km bijvoorbeeld. Kan dit een oorzaak zijn van het probleem of is er iets met software zoals een collega van me had verteld ?

Een tweede probleem is de airco/verwarming. Dit trekt echt op niets, even 2 voorbeelden:
                                        - buitentemperatuur is 19° en ik zet automatische klimaatregeling op ( Cosmo-model ) met 17° maar dan begint hij ontzettend hard te blazen voor maar 2 graden verschil.
                                        Hij blijft na 10 minuten nog steeds even hard blazen terwijl hij dan toch al stilaan op temperatuur moet zijn en het blazen stilaan zou moeten afnemen.
                                        - Ik zet normale verluchting aan ( buitenlucht ) en snelheid 1 met een temperatuur van 20° terwijl het buiten 17° is. Hij blaast koude lucht en als ik hem op 21° graden zet
                                        blaast hij warme lucht. Zet ik hem terug naar 20° blaast hij plots terug koude lucht. Het één is te warm en het ander is te koud. Niets daartussen.

Heeft iemand van jullie bovenstaande problemen ?

Vriendelijke groeten,

Comment

• Ik heb een 130pk s/s, ook in Cosmo-uitvoering. Heb die van begin mei en er staan nu ongeveer 22k km op.

Met de start/stop-functie heb ik nog geen problemen gehad. Ik moet wel zeggen dat ik veel autostrade-kilometers doe (momenteel ongeveer 260/dag, maar dat gaat wel mindere).
                                          Als ik dan in het weekend bijvoorbeeld eens wat meer kortere afstanden doe, dan heb ik al wel voorgehad dat die soms niet stopt. Of maar even en dan terug start vooraleer je zelf de ontkoppeling indrukt. Heeft ongetwijfeld te maken met status van de batterij, vermogen dat gevraagd wordt door de wagen (airco, gsm-lader, muziekinstallatie, ...)

Met de airco heb ik ook nog geen problemen gehad eigenlijk. 't Is nu wel zo dat ik meestal de airco op 20 of 21 zet. Als het dan al eens echt warm was, dan blaast die wel serieus om te koelen, maar na een poosje zakt dat toch serieus. Misschien toch wel eens laten nakijken?

Iets waar ik wel last mee heb (en een vriendin ook) is met de handrem. Ik had al wel een paar keer gemerkt dat die niet altijd wil aanspringen als je aan dat hendeltje trekt. Vorige week had ik me echter op een oprit gerpakeerd die nogal wat verval heeft. Handrem aangezet, maar niet goed gezien of die nu effectief aan stond of niet. Nog net op tijd terug in de auto kunnen springen (letterlijk) om hem te stoppen of hij had ergens aan de overkant in de wei gestoken.
                                          Iemand die daar ook al last mee gehad heeft?

Comment

Working...
                                          X