Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb onze Tourer maandag gaan afhalen. Eerste indruk is dat hij bijna even vlot rijd (1.4) dan mijn vorige (Zafira A 2.2).
    Over het verbruik kan ik nog niet veel zeggen, omdat wij hier nog maar kleine stukjes gereden hebben, maar ik schat toch dat hij een pak zuiniger is dan de vorige (11 liter/100 km ) Hier alvast een paar foto's
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• En hier volgen er nog een paar......
      Positieve punten zijn zeker:
      - soepele motor
      - Infotainment systeem (Navigatie, radio, telefoon werkt allemaal prima)
      - Vlotte automaat (vorige was een 4 traps, nu een 6 traps)
      - Luxe afwerking (Cosmo) zetels en rest van het interieur, zachte verlichting in het donker is gewoon super
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ik ben er alleen nog niet uit waarvoor het cameraatje dient dat achter de voorruit zit (in spiegel boven de regensensor). Ik denk dat het van de adaptieve cruise control is, maar ik heb het nog niet getest...
        Ik zal het straks eens uit proberen alhoewel ik dacht dat dit een extra optie was Verkeersborden herkenning is het zeker niet, want daar vind ik in de menu's niets van terug. Wat ook een grote must is, is de parkeerhulp. Bij mij staat er zelfs de "geavanceerde parkeerhulp" in, alhoewel ik die optie niet gevraagd (en betaald) heb.
        Het Camera/monitor systeem bij achteruitrijden vindt ik ook ongelofelijk goed en werkt heel nauwkeurig. Je ziet zelfs 's avonds nog heel duidelijk wat er achter de auto (in de weg) staat en waar je uitkomt wanneer je aan je stuur draait. Gedaan met mijn hoofd 180° te moeten draaien
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• nice, leuk om te horen dat je tevreden bent met je auto
          de 2.0 cdti vind ik ook heel soepel (wat een verschil bij een 1.7).
          het infotainment vind ik ook wel knap, wel al gehad dat hij tijdens het rijden (met navi) reboote (met 147 km op de teller). Hij stond op 3d navigatie en na de reboot terug op 2d. toch iets wat je weinig vertrouwen heeft, maar ja, als het maar het navigatiesysteem is...
          Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers Bekijk Berichten
          - Luxe afwerking (Cosmo) zetels en rest van het interieur, zachte verlichting in het donker is gewoon super
          Ik ben blijkbaar de enigste die niet zo tevreden is over de cosmo zetels. (het interieur vind ik ook heel mooi).
          Als jullie onderaan de rugleuning van de zetel duwen (het stuk met dat leer-achtige bekleding, waar je met je onderrug tegen zit), voelen jullie dan ook direct een harde balk? precies als er gewoon bekleding over een balk zit (met misschien een halve cm vulling)? Ik rijd nu met mij jas samengepakt in mijn rug om geen harde balk in mijn rug te moeten voelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheBjorno Bekijk Berichten
            Ik ben blijkbaar de enigste die niet zo tevreden is over de cosmo zetels. (het interieur vind ik ook heel mooi).
            Als jullie onderaan de rugleuning van de zetel duwen (het stuk met dat leer-achtige bekleding, waar je met je onderrug tegen zit), voelen jullie dan ook direct een harde balk? precies als er gewoon bekleding over een balk zit (met misschien een halve cm vulling)? Ik rijd nu met mij jas samengepakt in mijn rug om geen harde balk in mijn rug te moeten voelen.
            Is dat niet de lendensteunregeling (of zoiets)? Ik heb de sportzetels, dus ben niet zeker of dat op die gewone cosmo-zetels zit... Links aan de zetel zit bij mij een ronde schijf die je kan induwen in vier richtingen. Daarmee verplaats je die 'balk'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers Bekijk Berichten
              En hier volgen er nog een paar......
              Positieve punten zijn zeker:
              - soepele motor
              - Infotainment systeem (Navigatie, radio, telefoon werkt allemaal prima)
              - Vlotte automaat (vorige was een 4 traps, nu een 6 traps)
              Hallo dit is wel een heel toffe machine ikzelf zie hem ook graag met het beige interieur , ik heb dat in mijn huidige wagen ook, maar ik zou toch eens willen iets horen over het verbruik want ik wil ook de 14T automaat, wil je als je een paar duizend km gereden hebt eens iets laten weten hierover , verder veeeeel suc6 met je new wheels ,

Comment

Ik ben er alleen nog niet uit waarvoor het cameraatje dient dat achter de voorruit zit (in spiegel boven de regensensor). Ik denk dat het van de adaptieve cruise control is, maar ik heb het nog niet getest...
                Ik zal het straks eens uit proberen alhoewel ik dacht dat dit een extra optie was Verkeersborden herkenning is het zeker niet, want daar vind ik in de menu's niets van terug. Wat ook een grote must is, is de parkeerhulp. Bij mij staat er zelfs de "geavanceerde parkeerhulp" in, alhoewel ik die optie niet gevraagd (en betaald) heb.
                Het Camera/monitor systeem bij achteruitrijden vindt ik ook ongelofelijk goed en werkt heel nauwkeurig. Je ziet zelfs 's avonds nog heel duidelijk wat er achter de auto (in de weg) staat en waar je uitkomt wanneer je aan je stuur draait. Gedaan met mijn hoofd 180° te moeten draaien
                heb je xenon koplampen?, camera is waarschijnlijk van de detectie van de koplampen en de automatische grootlichten

Comment

• Daarstraks een ritje gemaakt en het verbruik in het oog gehouden...
                  50 km/uur > 6,4 l/100 km
                  70 km/uur > 5,0 l/100 km
                  80 km/uur > 4.3 l/100 km
                  90 km/uur > 6,5 l/100 km
                  120 km/uur wind op kop > 7,1 liter/100 km
                  120 km/uur wind in de rug > 6,2 km/100 km
                  De foto's zijn niet zo gelukt, maar geven toch een klein idee
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Proficiat met de aankoop! Is dit de 120 of 140pk versie? Ik vraag dat omdat ik zie dat jij het opschrift 'TURBO' hebt, en wij bij onze Astra 120pk niet.

Die oranje Barto balk vind ik wel op niets trekken, daarom dat wij specifiek een blanco nummerplaathouder hebben gevraagd (dit hebben ze overigens niet gedaan, er staan nu gewoon www.barto.be in het wit, waar ik nog mee kan leven)
                    Last edited by ; 24/10/2012, 20:50.

Comment

• Die plaathouder vind ik ook niets, maar die ga ik nog veranderen
                      Wij hebben de 140 pk versie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                        Proficiat met de aankoop! Is dit de 120 of 140pk versie? Ik vraag dat omdat ik zie dat jij het opschrift 'TURBO' hebt, en wij bij onze Astra 120pk niet.

Die oranje Barto balk vind ik wel op niets trekken, daarom dat wij specifiek een blanco nummerplaathouder hebben gevraagd (dit hebben ze overigens niet gedaan, er staan nu gewoon www.barto.be in het wit, waar ik nog mee kan leven)
                        Die oranje plaathouder hadde ze ook op mijne Astra ST gehangen. Die hebben ze er rap terug kunnen afhalen en ze hebben er ne zwarte (mee hun reclame) op gehangen
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk Berichten
                          Is dat niet de lendensteunregeling (of zoiets)? Ik heb de sportzetels, dus ben niet zeker of dat op die gewone cosmo-zetels zit... Links aan de zetel zit bij mij een ronde schijf die je kan induwen in vier richtingen. Daarmee verplaats je die 'balk'.
                          neen, helaas, geen lendensteun op de gewone cosmo-zetels.

Comment

• Hier nog een (vage) foto van de flitspalen-detectie (met de Bezienswaardigheid_12.poi file toegevoegd via de usb poort).
                            De banden vind ik wel héél breed (225) want ik kom van ik kom van 195
                            Wat ik nog wou zeggen is dat mijn gemiddelde verbruik toch nog op 7,7 liter/100 km lag (Zafira A zat op 11 liter) maar dat komt omdat ik een hele tijd in kleine straatjes gereden heb.
                            Zoals je weet gaat het verbruik bij het optrekken dikwijls tot 35 liter/100 km (is normaal, 1.4 moet een dikke 1600 kg terug op gang brengen) en dan gaat uw gemiddelde verbruik natuurlijk de hoogte in
                            De dodehoek spiegel waarschuwing werkt perfect en is wel handig wanneer je de autosnelweg opsnort en er nog auto's of vrachtwagens op het rechterbaanvak rijden.
                            De deurvergrendeling heb ik zo ingesteld dat ze inschakeld wanneer je de auto in beweging brengt. Wanneer je aan verkeerslichten stopt, blijven de deuren vast, en kan een mogelijke carjacker de deur niet opentrekken wanneer je op uw bestemming aankomt en de auto stil legt, blijven de deuren nog altijd vast tot je de sleutel van het contact haalt...
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Svenne Bekijk Berichten
                              Beste mensen,

Een tweede probleem is de airco/verwarming. Dit trekt echt op niets, even 2 voorbeelden:
                              - buitentemperatuur is 19° en ik zet automatische klimaatregeling op ( Cosmo-model ) met 17° maar dan begint hij ontzettend hard te blazen voor maar 2 graden verschil.
                              Hij blijft na 10 minuten nog steeds even hard blazen terwijl hij dan toch al stilaan op temperatuur moet zijn en het blazen stilaan zou moeten afnemen.
                              - Ik zet normale verluchting aan ( buitenlucht ) en snelheid 1 met een temperatuur van 20° terwijl het buiten 17° is. Hij blaast koude lucht en als ik hem op 21° graden zet
                              blaast hij warme lucht. Zet ik hem terug naar 20° blaast hij plots terug koude lucht. Het één is te warm en het ander is te koud. Niets daartussen.

Heeft iemand van jullie bovenstaande problemen ?

Vriendelijke groeten,
                              Bij mij blaasde de airco/verwarming mij op automatisch mij ook bijna uit de auto
                              Ik heb de ventilatorsnelheid op de laagste stand gezet (scheelt een beetje) via Config > klimaat/luchtkwaliteit > ventilatorregeling > laag
                              Maar als het buiten 22° is en je wil in de auto 18° hebben, dan gaat de blazer de warmere buitenlucht gebruiken om uw auto af te koelen en dus in stand 4 of 5 beginnen draaien.
                              Wanneer je de airco gebruikt, gaat de temperatuur natuurlijk sneller naar omlaag gaan, maar ik gebruik airco zo weinig mogelijk (droge lucht, hoger verbruik) tenzij je in de zomer met extreme temperaturen zit.
                              Nu heb ik daarstraks de temperatuurregeling naar 20° en daarna naar 21° gedraaid en de blazer ging direct trager draaien dus ik denk dat dit wel een normaal fenomeen is. Mijn zoon heeft een Astra met automatische airco en die reageert precies zo

Comment

De deurvergrendeling heb ik zo ingesteld dat ze inschakeld wanneer je de auto in beweging brengt. Wanneer je aan verkeerslichten stopt, blijven de deuren vast, en kan een mogelijke carjacker de deur niet opentrekken wanneer je op uw bestemming aankomt en de auto stil legt, blijven de deuren nog altijd vast tot je de sleutel van het contact haalt...
                                Als je de sleutel niet uit het contact haalt kan je langs binnen nog altijd wel de deuren openen, maar dan moet je twee keer aan het hendeltje trekken... wel handig zo vind ik.

Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers Bekijk Berichten
                                Bij mij blaasde de airco/verwarming mij op automatisch mij ook bijna uit de auto
                                Ik heb de ventilatorsnelheid op de laagste stand gezet (scheelt een beetje) via Config > klimaat/luchtkwaliteit > ventilatorregeling > laag
                                Bij mij staat die op normaal

Comment

• Hoe heb je die automatishe deurvergendeling ingesteld ? want dat is idd wel een *grief* had dit op mijn c4 coupe ook.
                                  Anti carjack systheem noemt dat bij psa trouwens (onze 206 heeft dat std ook inzitten)
                                  En bij de astra,druk ik momenteel nog altijd op de knop,om deuren vast te doen,maar dit vergeet ik wel eens,daarom zou ik het ook weer automatish willen hebben iig.

Bij de coupe,moest ik enkele sec op de deurvergrendeling knop blijven drukken,en dan kwam er op cj sytheem aan.

Edit : net gaan proberen, en via bc kon ik dit dus makklijk activeren,inorde dus
                                  Last edited by ; 24/10/2012, 23:32.

Comment

Hier nog een (vage) foto van de flitspalen-detectie (met de Bezienswaardigheid_12.poi file toegevoegd via de usb poort).
                                    Heb je daarvoor moeten betalen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                      Heb je daarvoor moeten betalen?
                                      1) Download onderstaande file
                                      http://www.2shared.com/file/jjMWTlb7...igheid_12.html

2) Kopieer dit bestand in de map myPOIs in de root van een USB-stick. De locatie is dus \myPOIs\Bezienswaardigheid_12.poi.
                                      Let op, hoofd en kleine letters staan exact zo op mijn USB-stick.
                                      3) Importeer de POI's met de standaarfunctionaliteit via menu-optie Navigatie-instellingen->Eigen speciale bestemmingen importeren.
                                      4) Activeer de melding als je de POI nadert met behulp van menu-optie Navigatie-instellingen->myPOIs Melding speciale bestemmingen en schakel de optie Bezienswaardigheidin. Achter de optie staat nu <Aan. Je kan kiezen voor laat melden (200 meter voor locatie) of vroeg melden (400 meter). Ik verkies vroeg...
                                      5) Bevestig je selectie door bovenin de lijst te selecteren voor Bevestigen.
                                      MET BEHULP VAN STAP 6 t/m 9 WORDEN DE POIs GETOOND OP JE NAVIGATIEKAART! 6) Ga naar Navigatie -> Navigatie-opties -> Kaartopties -> Spec. bestemmingen tonen op kaart
                                      7) Selecteer de optie Bezienswaardigheid uit de lijst

Sla de selectie op door te selecteren voor Instellingen overnemen.

Comment

• Ik wou gisteren een copie maken van het SD-kaartje van het navigatiesysteem, maar toen ik alles op mijn harde schijf van mijn laptop wou zetten, gaf hij plots een "onbekende error" melding. Hij had toen nog maar een 250 Mb van de bijna 8 Gb overgezet (volledige copie zou 23 uur duren ). Vanmorgen nogmaals geprobeerd maar weer (nu direct) een error meding. Waarschijnlijk zit er een copieerbeveiliging op . Ik had anders wel graag een dubbeltje van dit kaartje gehad voor als het originele eens moest defect geraken of gestolen worden. Heeft iemand het al klaargekregen om hier een copie van te maken?

Comment

• @TheBjorno,

werkt dit ook op een DVD 800 of alleen op een SD 900?

Comment

Working...
                                          X