Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers Bekijk Berichten
    Daarstraks een ritje gemaakt en het verbruik in het oog gehouden...
    50 km/uur > 6,4 l/100 km
    70 km/uur > 5,0 l/100 km
    80 km/uur > 4.3 l/100 km
    90 km/uur > 6,5 l/100 km
    120 km/uur wind op kop > 7,1 liter/100 km
    120 km/uur wind in de rug > 6,2 km/100 km
    De foto's zijn niet zo gelukt, maar geven toch een klein idee

Ik heb er op gelet dat de versnelling niet meer op het display komt , enkel P of D en misschien ook M als hij in manueel staat, das wel jammer want nu kan ik dat wel zien en vind dat heel gemakkelijk, en zeker als hij op manueel staat.

Comment

• Heeft er soms iemand de LED-achterlichten en eventueel een foto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
        @TheBjorno,

werkt dit ook op een DVD 800 of alleen op een SD 900?
        werkt niet op de dvd 800,enkel op de sd 900,misschien ook niet op allemaal,want ik krijg het er bij mijn vader niet in en bij die van mij wel,moet het nog eens proberen bij hem,heb mogelijk iets verkeerd gedaan,

Comment

• AFL misschien ?

Comment

• Na het starten van de motor krijg ik op het display een beeld van 3 personen naast elkaar. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat er op de achterbank geen veiligheidsgordels zijn vastgeklikt (alhoewel hier niemand zit). Dit symbool blijft zo 'n halve minuut staan, en daardoor valt alle andere info (verbruik, digitale snelheidsmeter en rijbereik) weg Heeft er iemand een idee hoe je dit kan uitschakelen?
            Vooraan zit ik meestal ook alleen, maar daar preutelt de computer niet over
            Voor de rest zit mijn voorruit een beetje scheef, bovenaan heb ik rechts zo'n 5 mm spleetruimte meer dan links (scheef ingeplakt) maar er zijn geen lekken te bespeuren
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

Na het starten van de motor krijg ik op het display een beeld van 3 personen naast elkaar. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat er op de achterbank geen veiligheidsgordels zijn vastgeklikt (alhoewel hier niemand zit). Dit symbool blijft zo 'n halve minuut staan, en daardoor valt alle andere info (verbruik, digitale snelheidsmeter en rijbereik) weg Heeft er iemand een idee hoe je dit kan uitschakelen?
              Voor de rest zit mijn voorruit een beetje scheef, bovenaan heb ik rechts zo'n 5 mm spleetruimte meer dan links (scheef ingeplakt) maar er zijn geen lekken te bespeuren
              Dat gaat idd over wie zijn gordel draagt achterin. Je kan dit wegduwen met uw resetknop. Moest er iemand een gordel achterin dragen is het mannetje gearceerd, en wanneer iemand zijn gordel achterin uitdoet gaat er een waarschuwingsgeluid af.
              Van scheve voorruit heb ik geen last.
              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• mijn vooruit zit bovenaan in het midden, een 3 mm boven het dak uit,ik ga er wel niks aan laten doen ,want ze lekt niet,
                wegens ikzelf carrosseriehersteller ben,weet ik uit ervaring dat je er beter afblijft als ze niet kapot is,anders gaat hij daaronder veel sneller roesten,wegens je de lak beschadigd met ze eruit te halen,je smeert daar wel een primer op voor de hechting van de lijm voor de nieuwe voruit of dezlfde als er niks aan is ,maar dat is niet zo goed als het was,

mvg peter.

Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers Bekijk Berichten
                Na het starten van de motor krijg ik op het display een beeld van 3 personen naast elkaar. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat er op de achterbank geen veiligheidsgordels zijn vastgeklikt (alhoewel hier niemand zit). Dit symbool blijft zo 'n halve minuut staan, en daardoor valt alle andere info (verbruik, digitale snelheidsmeter en rijbereik) weg Heeft er iemand een idee hoe je dit kan uitschakelen?

Comment

• heb je foto net ook even bekeken,en je vooruit steekt volgens mij ook boven het dak uit ,is dan zelfde probleem,

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                  Dat gaat idd over wie zijn gordel draagt achterin. Je kan dit wegduwen met uw resetknop. Moest er iemand een gordel achterin dragen is het mannetje gearceerd, en wanneer iemand zijn gordel achterin uitdoet gaat er een waarschuwingsgeluid af.
                  Van scheve voorruit heb ik geen last.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                    Ik heb er op gelet dat de versnelling niet meer op het display komt , enkel P of D en misschien ook M als hij in manueel staat, das wel jammer want nu kan ik dat wel zien en vind dat heel gemakkelijk, en zeker als hij op manueel staat.
                    De stand waarin de automaat staat wordt toch nog altijd op de boordcomputer weergegeven? Zelfs de manuele standen (voor in de bergen bv.) komen links onder op het display staan Wat ik wel goed vind (en dat had mijn vorige Zafira niet) is dat wanneer je manueel gaat schakelen, je tot in je 6de kan schakelen, maar wanneer je moet remmen voor een of andere reden schakelt hij automatisch terug naar de 1ste versnelling
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Nog 2 vraagjes

airco staat toch alleen maar op als je dat knopje met sterretje indrukt he ? Als je ventilatie op auto zet dan werkt de airco toch nog niet he ?

Bij het bedieningspaneel voor verwarming en airco zet ik nu meestal gewone ventilator op ipv automatische klimaatregeling en duw dan op knopje op de voorruit maar nadien kan ik dat niet meer uitzetten. Als ik dan geheel de verwarming uitzet dan brandt het lichtje nog steeds en blaast hij ook nog lucht op de voorruit.
                      Ik kan dit lichtje doen doven door automatische verluchting aan te zetten en dan alles terug uit te zetten.
                      Heeft er iemand van jullie dit ook voor want dat vind ik wel heel raar ?

Comment

• Echt niemand een foto van de LED-achterlichten

Comment

• heb ze wel, maar nog geen foto... als ik er vanavond aan denk zal ik eens een poging wagen.

Comment

• Ha ja dank U wel en als het kan eentje als ze branden ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insignia2 Bekijk Berichten
                              heb je foto net ook even bekeken,en je vooruit steekt volgens mij ook boven het dak uit ,is dan zelfde probleem,
                              Gaat het over de mijne? Heb volgens mij nog geen foto's gepost van mijn Zafira Tourer
                              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                Gaat het over de mijne? Heb volgens mij nog geen foto's gepost van mijn Zafira Tourer
                                Ik denk dat het over de mijne ging

Comment

• Ik heb vandaag contact opgenomen met Garage Barto (Hoogstraten) i.v.m. het ontbreken van de "Lounge Seating". Hun antwoord was: Beste Ronny,

Leuk dat het goed gaat met de Zafira Tourer.
                                  Wat de uitrusting ‘LoungeSeating’ betreft… Ik vermoed dat je jammer genoeg nog een oude prijslijst/ uitrustingslijst in handen had. Dat moet dan de uitrusting lijst geweestzijn van een Zafira Tourer Modeljaar 2012. Alle wagens besteld vanaf 02juli 2012 zijn al het nieuwe Modeljaar 2013. Zo is ook uw wagen (besteldop 23/08/2012) geproduceerd als een Modeljaar 2013, en is deze uitrusting‘Lounge Seating’ niet meer inbegrepen. In bijlage de uitrustingslijst vanhet laatste, nieuwste Modeljaar 2013, zoals uw wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                    Ha ja dank U wel en als het kan eentje als ze branden ook
                                    20121029_190715.jpg20121029_190705.jpg
                                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ik heb als "flitspaal-verklikker" Bezienswaardigheid_12.poi zoals de meeste hier op het forum denk ik. Alleen spijtig dat je bij een melding niet kan zien hoe snel je op die plaats mag rijden (TomTom heeft dat op de Iphone app wel). Ik heb na de middag bij onze Duitse vrienden www.NaviFriends.com een paar file's gedownload en uitgetest, maar ze waren ofwel alleen voor Duitsland, ofwel voor Europa, maar bij die voor Europa stonden de palen hier in de buurt zo'n 500 meter verkeerd en was er ook geen melding van de toegelaten snelheid Ik zoek dus maar verder

Comment

Ik heb als "flitspaal-verklikker" Bezienswaardigheid_12.poi zoals de meeste hier op het forum denk ik. Alleen spijtig dat je bij een melding niet kan zien hoe snel je op die plaats mag rijden (TomTom heeft dat op de Iphone app wel). Ik heb na de middag bij onze Duitse vrienden www.NaviFriends.com een paar file's gedownload en uitgetest, maar ze waren ofwel alleen voor Duitsland, ofwel voor Europa, maar bij die voor Europa stonden de palen hier in de buurt zo'n 500 meter verkeerd en was er ook geen melding van de toegelaten snelheid Ik zoek dus maar verder
                                        Als je het bestand bekijkt in bvb notepad, dan zie je dat dit gewoon een bestand is waarin per lijn de locatie staat en de melding, bvb : 1.55944,42.52194,"Opgepast flitspaal !"
                                        als er iemand heeel veeel tijd heeft, dan zou hij al die plaatsen kunnen opzoeken en de omschrijving aanpassen naar bvb "Opgepast flitspaal. MAX 50km/h!"

Wie voelt zich geroepen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheBjorno Bekijk Berichten
                                          Als je het bestand bekijkt in bvb notepad, dan zie je dat dit gewoon een bestand is waarin per lijn de locatie staat en de melding, bvb : 1.55944,42.52194,"Opgepast flitspaal !"
                                          als er iemand heeel veeel tijd heeft, dan zou hij al die plaatsen kunnen opzoeken en de omschrijving aanpassen naar bvb "Opgepast flitspaal. MAX 50km/h!"

Wie voelt zich geroepen?
                                          Ik heb voor de Benelux een bestand met 3023 flitspalen. Ik ben er gisterenavond aan begonnen met ze zo in te geven dat ze in plaats van "opgepast flitspaal" nu de straat opgeven waar je momenteel bent en daarachter tussen haakjes de maximum snelheid die je daar mag rijden je zal dus op je boordcomputer bv. zien staan "Turnhoutsebaan (50)". Voor mij is het interessant om 200 meter of 400 meter voor de paal toch nog even een herinnering te krijgen van de max. toegelaten snelheid Ik ben nu aan flitspaal 1322 bezig, dus nog even te gaan
                                          Last edited by ; 03/11/2012, 15:56.

Comment

Working...
                                          X