Momenteel net flitspaal 2576 "aangepast" Nu ga ik er de blok opleggen want ik wordt precies
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Zafira Tourer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers Bekijk BerichtenMomenteel net flitspaal 2576 "aangepast" Nu ga ik er de blok opleggen want ik wordt preciesLast edited by lele; 04/11/2012, 14:10.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers Bekijk BerichtenMomenteel net flitspaal 2576 "aangepast" Nu ga ik er de blok opleggen want ik wordt precies
Comment
-
Zafira tourer drivers, 2 kleine vraagjes ivm jullie bolides,
Op mijn Insignia heb ik als optie het paronamisch dak, wat ook open kan geschoven worden. Op zich zeer teverden over (over dat kunnen openschuiven) maar als chauffeur heb je weinig aan het extra licht en het luchtige gevoel in de wagen.
Vermoedelijk is dit veel beter bij de Zafira tourer met zijn panoramische voorruit, maar kan er hier ook een gedeelte van worden opengeschoven?
Beschikt de Zafira Tourer over een centrale knop op de middenconsole voor de bediening van telefoon, radio en gps? Op de insignia wel, op de Astra niet.
Alvast bedankt voor jullie reaktie,
Comment
-
Heb de poi-file even getest en hij werkt (is nu niet moeilijk ). Ik heb alleen nog de fout gemaakt om de volledige straatnamen te gebruiken en wanneer je dan bv. een lange straatnaam hebt zoals "Ridder Walter Van Havrelaan (50)", krijg je "Ridder Walter Van Havrelaa" omdat de volledige tekst niet op het display past .Ik heb de file dezelfde naam gegeven als de "originele" dus "bezienswaardigheid_12.poi". Als je hem eens wil proberen, hou dan de originele apart, want die van mij gaat enkel over België en Nederland terwijl de "originele" meerdere landen bestrijkt. De gegevens heb ik uit 2 files gehaald, namelijk Navman en Igo.Ik wou hem hier in bijlage zetten, maar als "Poi", "txt" of zelfs "jpg" gaat dat niet iemand een idee?
Comment
-
@Rjonckers: wat ga je doen bij een update...telkens opnieuw alle flitspalen wijzigen
Dat bedoel ik nu net met die ingebouwde navigatiesystemen.....Ze gooien ze naar je hoofd, maar je bent er niets mee: verouderd, resolutie van een commodore 64, het feit dat je 3000 POI's moet manueel aanpassen...
Ik zei het nog tegen die verkoper, dat hun resolutie van het scherm op niets trekt....hij begreep er niets van....
De Tom Tom app (android of ios) kan duizend keer meer, en kost bij android 35 € of zo.....real time updates, lokale verkeerswijzigingen...maakt lawaai als je sneller rijdt dan wat de lokale weg aangeeft (zit dus in de data)....
heb gelezen een maand of 2 terug dan Opel ook bij tom tom getekend heeft...dus vermoedelijk komt ttn op de zafira's volgend modeljaar....maar daar zijn wij niets mee
abbo van 10 €/jaar, als je 1 flitspaal vindt die er niet staat, krijg je levenslang gratis abbo!
héél betrouwbaar....voor tom tom of automerken....
SCDB is 's werelds meest actuele snelheidscamera-database. Dagelijkse updates. Downloads voor verschillende merken zoals Mercedes, VW, Garmin, Nissan, iGO, Citroen, Peugeot, Alpine en nog veel meer.
@davege: mooi....nu zouden we nog gewone lichten moeten zien om het verschil te zien...
heb eigenlijk spijt dat ik geen LED genomen heb...voor die 300 € extra....maar ja, 't is allemaal niet duur....en voor je het weet zit je aan 3.000€ opties...
je kan dat evt. nadien ook nog steken zo'n led's, alhoewel, wel kostelijk, als je huidige niet kapotgereden hebt of zo...
btw, vandaag gebeld dat ik mijn verzekeraar moest doorgeven voor aanvraag nummerplaten....
Comment
-
@ Satsurfer: Het was maar als experimentje, ik wou eens kijken in hoeverre je de poi kon aanpassen Hij is te downloaden via http://www.mijnbestand.nl/Bestand-EIK4QJ8BPYJK.poi Maar je hebt gelijk, een Wikango b.v. heeft altijd de nieuwste info en draait gratis van op mijn IphoneBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Ben ook van plan om een Zafira aan te kopen. Ben wel serieus aan het twijfelen over de motorisatie. Wat wel zeker is, is dat het een benzine wordt. Twijfel wel serieus tussen de 1.4 van 120 of 140 pk.
Rij momenteel met een Astra van 2003, 1.4 van 90 pk. Dit is natuurlijk geen bom maar vind wel dat het voldoende is om mee te kunnen in het verkeer. Op papier is de Zafira met 120 pk wel sneller dan mijn Astra, maar is dit in de praktijk ook zo?
Is er een groot verschil in rijplezier tussen de gewone 1.4 met 120 pk en de ecoflex versie met start-stop?
Comment
-
ik zou eventjes wachten tot de 1.4 LPG uitkomt in België. De insignia heeft deze al.
wegen toch 1600-1700 kg, dus hoor vele zeggen dat hij niet zo vinnig is, dus zou persoonlijk voor de 140 pk. gaan.Autogas: 139 Co2 /
Benzin: 156 Co2
verbruik: Autogas: 8,6 / Benzin: 6,7 l/100 km.
heeft rjonckers geen 140 pk benzine?
Comment
-
Ik heb de 1.4 met 140 pk. Heb al 10000 km sinds april met gemiddeld verbruik 8,3 (volgens boordcomputer). Auto is geen sprintkanon maar kan wel mee in het verkeer.
Het enige wat een beetje mankeert is het koppel : 200N/m is eigenlijk te weinig voor zo een grote auto. Ik zou wel aanraden om de automaat te nemen, daar heb ik spijt van dat ik dat niet gedaan heb. Je moet echt veel schakelen.
Ik ben van plan om mijn auto te laten chippen. Ik heb flexride en het is mogelijk om de herprogramatie onder de sportknop te zetten door sommige chippers. Dan zou ik 250 N/m hebben en ongeveer 160pk. Op die manier kan ik nog kiezen of ik gewoon rijd of in "gechipte" modus
greetzz
Comment
-
Lijkt me wel handig als je die tuning aan de sport knop kan laten koppelen, en zo dus nog kunt kiezen in welke "modus" je wilt rijden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
@ StBauwens
Ik wil niet de moraalridder uithangen, maar heb dit ook overwogen, daar het koppel nogal aan de lage kant ligt. Voor mij primeert zuinigheid, dus met 230 Nm zou ik al blij zijn. Na wat research, bleek dat er ook veel gebakken lucht tussenzit. Ik ga mijn garantie niet om zeep helpen, en sowieso is het illegaal. Dus ik heb geen zin om daarbovenop dan nog een hoge boete te krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door satsurfer Bekijk Berichtenik zou eventjes wachten tot de 1.4 LPG uitkomt in België. De insignia heeft deze al.
wegen toch 1600-1700 kg, dus hoor vele zeggen dat hij niet zo vinnig is, dus zou persoonlijk voor de 140 pk. gaan.Autogas: 139 Co2 /
Benzin: 156 Co2
verbruik: Autogas: 8,6 / Benzin: 6,7 l/100 km.
heeft rjonckers geen 140 pk benzine?
Nog een voordeel tegenover mijn vorige Zafira A automaat is dat, wanneer je nu je gaspedaal loslaat en afremt op de motor, (bij uitbollen voor verkeerslichten b.v.) je verbruik 0,0 liter is. Allemaal beetjes, maar alle beetjes helpenBijgevoegde Bestanden
Comment
-
leuke link
@ davege: zijn die lichten in de bumper ook LED?
nummerplaatbelichting toch gewoon licht?
zou dit betaalbaar zijn om lichten uit te halen, LED's instoppen (en ofwel ze overlaten aan garage ofwel zelf niet-led lichten doorverkopen)
dom van mij om ze nt in LED te bestellen
ik weet nog toen ik 2dhandse zafira kocht, ik geen cruise control had. Gelukkig was het elektronisch gaspedaal. Ik kon met handleiding internet, 1 inbouwen, en kostte mij 85 € voor de handel + nog wat omprogrammeerwerk....in totaal +/- 150 €, als optie was dit 250-300 € in 2001!
tegenwoordig zie ik alleen maar LED achterlichten bij alle wagens....
spijtig ook dat Opel geen LED-dagverlichting voorzien heeft bij de zafira tourer (ofwel moet je daar zo'n pack van 1.200 € kopen). Tegenwoordig rijden ook 50% van de auto's met LED dagrijverlichting (zelfs berlingo's). Spijtig bij zo'n ganse nieuwe wagen....Zo'n zicht- en lichtpakket was zelfs niet te bestellen bij CNG (maar zou ook geen 1200 € daarvoor geven)
Je kan led's kopen die op de plaats van de mistlampen zitten, maar heb nu mistlampen in de cosmo.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door satsurfer Bekijk Berichten@ davege: zijn die lichten in de bumper ook LED?
nummerplaatbelichting toch gewoon licht?
zou dit betaalbaar zijn om lichten uit te halen, LED's instoppen (en ofwel ze overlaten aan garage ofwel zelf niet-led lichten doorverkopen)
dom van mij om ze nt in LED te bestellen
ik weet nog toen ik 2dhandse zafira kocht, ik geen cruise control had. Gelukkig was het elektronisch gaspedaal. Ik kon met handleiding internet, 1 inbouwen, en kostte mij 85 € voor de handel + nog wat omprogrammeerwerk....in totaal +/- 150 €, als optie was dit 250-300 € in 2001!
tegenwoordig zie ik alleen maar LED achterlichten bij alle wagens....
spijtig ook dat Opel geen LED-dagverlichting voorzien heeft bij de zafira tourer (ofwel moet je daar zo'n pack van 1.200 € kopen). Tegenwoordig rijden ook 50% van de auto's met LED dagrijverlichting (zelfs berlingo's). Spijtig bij zo'n ganse nieuwe wagen....Zo'n zicht- en lichtpakket was zelfs niet te bestellen bij CNG (maar zou ook geen 1200 € daarvoor geven)
Je kan led's kopen die op de plaats van de mistlampen zitten, maar heb nu mistlampen in de cosmo.....
Maar ik vind het ook wel spijtig dat die DRL's geen LED zijn.
Qua kosten om dat zelf in te bouwen: geen kaas van gegeten... is een firmawagen bij mij, dus ofwel mee bestellen ofwel heb je het niet... ;-)
Comment
-
Tja die DRL's met led's kan je enkel hebben met die xenonlichten wat ook duur uitvalt , wat ik ook vervelend vind is dat de 2.0 diesel automaat 165 pk is dus 121 kw en voor dat ene kilowatje moet je €1250 BIV méér betalen dat is toch wat van het goede teveel zulle , nu nog 1 % btw erbovenop en het is helemaal lekker aan het worden , zo kost je wagen van € 30.000 zo'n € 300 meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk BerichtenTja die DRL's met led's kan je enkel hebben met die xenonlichten wat ook duur uitvalt , wat ik ook vervelend vind is dat de 2.0 diesel automaat 165 pk is dus 121 kw en voor dat ene kilowatje moet je €1250 BIV méér betalen dat is toch wat van het goede teveel zulle , nu nog 1 % btw erbovenop en het is helemaal lekker aan het worden , zo kost je wagen van € 30.000 zo'n € 300 meerOpel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Vandaag aangemeld bij https://www.myopel.be/Home/ en daar mijn gegevens en die van de Zafira ingegeven... Je krijgt dan op uw "Wallet" meteen 500 Euro cadeau, die je kan omzetten in kortingen tijdens uw volgende onderhoudsbeurt (of op een van de unieke aanbiedingen speciaal voor "MyOpel-leden")
Comment
Comment