Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb gisteren een brief van 'myopel' gekregen en me ook aangemeld.

De toekomst zal uitwijzen welke korting we dan gaan krijgen op onder andere een onderhoudsbeurt.

Comment

• ik vind da super! onderhoudsbeurten zien op uw smartphone, kostprijs,...super...., kortingen.....blij dat ik voor opel gekozen heb na bijna 4 maand wachten.
      maar prijzen op voorhand zien, betekent 'forfaitaire prijzen' zoals bij vw....en of dat een verbetering is?
      en Of dat de dealers daar blij mee zullen zijn....?

ivm LED achterlichten nadien monteren: blijkbaar andere kabelfiches. Van iemand anders hoor ik dat je nadien geen LED's meer kan steken, indien niet affabriek besteld. Er zou nieuwe bekabeling moeten getrokken worden naar voorkant (zoals bij trekhaakmontage)...
      tja, als ik daar de kostprijs van bereken, zouden het wel heel dure LED lichten worden...die 300 € was een 'koopje' blijkbaar af-fabriek

a.s. vrijdag ga ik hem afhalen (na 1,5 u. uitleg)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers Bekijk Berichten
        Vandaag aangemeld bij https://www.myopel.be/Home/ en daar mijn gegevens en die van de Zafira ingegeven... Je krijgt dan op uw "Wallet" meteen 500 Euro cadeau, die je kan omzetten in kortingen tijdens uw volgende onderhoudsbeurt (of op een van de unieke aanbiedingen speciaal voor "MyOpel-leden")
        Heb me ook aangemeld bij myopel.be en heb mijn wallet ook al klaarstaan.500euro is in deze tijden altijd
        meegenomen! Dank voor de tip van 500euro rjonkers. Moet trouwens morgen binnen voor 1500km controle.

Comment

• Hallo,

Heb van verleden week mijn zafira tourer cosmo 2.0 130 pk,.... Soms bij het stil leggen van de motor hoor ik nog geluid bij de radiator.... zou dit de ventilator van de koeling kunnen zijn en is dit normaal? Nog iemand die dit heeft???

Alvast bedankt

Comment

• Geluid radiator

Oorspronkelijk geplaatst door Nadigun Bekijk Berichten
            Hallo,

Heb van verleden week mijn zafira tourer cosmo 2.0 130 pk,.... Soms bij het stil leggen van de motor hoor ik nog geluid bij de radiator.... zou dit de ventilator van de koeling kunnen zijn en is dit normaal? Nog iemand die dit heeft???

Alvast bedankt
            Hallo,ik heb ook (soms) dat geluid,mijn tourer:diesel cosmo 2.0 130 pk
            Of dat normaal is weet ik niet,ik denk van wel.

Comment

• Ga morgen eens een prijs laten maken. Iemand enig idee hoeveel korting er tegenwoordig wordt gegeven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door siggy Bekijk Berichten
                Hallo,ik heb ook (soms) dat geluid,mijn tourer:diesel cosmo 2.0 130 pk
                Of dat normaal is weet ik niet,ik denk van wel.
                beste nadigun en scheirens,

dat nadraaien van die ventilator is normaal,
                dat doet hij als je hem stil legt terwijl hij zijn roetfilter aan het reinigen is,
                en wegens er dan brandstof in je uitlaat word gespoten om de roet te verbranden,is dat voor te koelen terwijl je hem stil hebt gelegd,anders zou hij oververhitten,
                meestal zal je dat ook ruiken ,want dan geeft dat een stinkende geur,en dat ruik je soms zelfs tot in de auto als je bevoorbeeld aan een rood ligt of zo staat te wachten,

Comment

• heeft er soms iemand interesse in mijn zafira tourer,2.0 cdti 130 pk,cosmo ,met groot pakket en nav.
                  mag in de loop van januari weg

Comment

• Idd heb het gemerkt... maar bij mijn vorig zafira model ging het verbruik veel meer de hoogt in bij het verbranden, en maakte het veel meer geluid.... Thx voor het antwoord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nadigun Bekijk Berichten
                      Idd heb het gemerkt... maar bij mijn vorig zafira model ging het verbruik veel meer de hoogt in bij het verbranden, en maakte het veel meer geluid.... Thx voor het antwoord
                      in het begin gaat hij nog dikwijls opslaan,
                      maar dat minder naargelang je meer km hebt gedaan,ale ,dat is toch meestal zo,
                      telkens ik een nieuwe heb merk ik dat het in het begin nogal regelmatig gebeurt,
                      mijn ouders hebben in augustus ook een tourer gekocht en die hadden me ook al gevraagd of dat wel normaal was omdat het bij hun vorige niet was ,of dat ze nooit hadden opgemerkt,
                      de vorige zafira moet ik toegeven dat je daar de roetfilter harder hoorde,maar dat nadraaien was daar dan weer stiller,
                      mee leren leven zou ik zeggen,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk Berichten
                        Geen idee eigenlijk of die ook LED zijn... Nog niet zo in detail bekeken.
                        Btw: die 'lichten in de bumper' zijn dus gewoon reflectoren hé - maar met flits getrokken en dan geeft dat precies licht

Comment

• Ik heb ook eens mijn configuratie gedaan voor de laatste in de rij;

Zafira Tourer Cosmo 14 T Automaat
                          Dark Magohany
                          Salerno/Marrocana Cocoa binnenbekleding
                          Launchpack
                          Park-Go Technologiepack
                          Quick Heat
                          Alarm
                          Led Achterlichten
                          Afneembare trekhaak 13 polig
                          Ruimtebesparend reservewiel 17 duim
                          Alu velgen 5 spaaks

En ik kreeg een korting van € 1850
                          Maar ik wil nog wachten om te zien wat ze gaan geven met het salon in Brussel, 't is wel bedrijfwagenssalon maar toch doen ze elk jaar wat,
                          dus nog enkele weken geduld , wordt vervolgd

Comment

• zijn er geen stockwagens meer? ik heb bijna 6000euro korting gekregen denk ik...

Comment

• Kweetnie kga dat ook wel nog eens bekijken maar je vind ze niet veel met automaat

Comment

• @ Adam Opel (originele nickname trouwens )

da's standaard korting...1850 € als ge nu instap of full option neemt, da's de vaste korting bij opel...

ik heb nog nieuwe distributieriem gekregen op vorige wagen (+/- 250 €) en kon bij andere garage nog extra sport seats pack 350 € en 250 € extra korting krijgen.

3.000 € overname voor wagen van bijna 12 jaar oud, waarvan hier en daar iets kapot was (en vooral de LPG installatie schokte in de winter)
                                => die gaan toch naar Oost-Europa....

dus nog een 900 € +/- bovenop.

heb nu bijna 1 weekje de CNG cosmo...en ben héél, héél tevreden....voor mij is hij zelfs te 'powerful', nog nooit echt durven optrekken volle planché...da schiet al zo vooruit....die mannen schrijven van weinig koppel, bla bla bla....amai....
                                eigenlijk zou een 1.4 140 pk cng meer dan genoeg zijn vind ik....

plakt aan de weg, seat comfort pack zetels zitten zeer goed, binnenafwerking prima, bluetooth calling prima, verbruik vandaag eens eco gereden...4,6 kg/100 km (traject 70% autostrade, 30% stad).... = 4 à 5 €/100 km. (heb daar geen prius voor nodig)

alleen, heb geen lounge seating genomen (modeljaar 2012 nog gratis, 2013 betalend)....maar nu heb je een ruimte van 20 cm tussen achterste zetels en 'schuifrol' om koffer te dichten. Is dat normaal? Zetels kan ik niet meer achteruit schuiven....

iemand een idee of je geen zijdelingse beschermstrips of zo kan kopen, ik heb al schrik op een grootwarenhuisparking....

en waar zit de OBD2 interface? misschien leuk (aangezien ik geen mom verbruik, gem. verbruik op 1 scherm kan zien)

5,86 € (zelfde?)
                                Last edited by ; 22/11/2012, 00:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door satsurfer Bekijk Berichten
                                  @ Adam Opel (originele nickname trouwens )

da's standaard korting...1850 € als ge nu instap of full option neemt, da's de vaste korting bij opel...

ik heb nog nieuwe distributieriem gekregen op vorige wagen (+/- 250 €) en kon bij andere garage nog extra sport seats pack 350 € en 250 € extra korting krijgen.

3.000 € overname voor wagen van bijna 12 jaar oud, waarvan hier en daar iets kapot was (en vooral de LPG installatie schokte in de winter)
                                  => die gaan toch naar Oost-Europa....

dus nog een 900 € +/- bovenop.

heb nu bijna 1 weekje de CNG cosmo...en ben héél, héél tevreden....voor mij is hij zelfs te 'powerful', nog nooit echt durven optrekken volle planché...da schiet al zo vooruit....die mannen schrijven van weinig koppel, bla bla bla....amai....
                                  eigenlijk zou een 1.4 140 pk cng meer dan genoeg zijn vind ik....

plakt aan de weg, seat comfort pack zetels zitten zeer goed, binnenafwerking prima, bluetooth calling prima, verbruik vandaag eens eco gereden...4,6 kg/100 km (traject 70% autostrade, 30% stad).... = 4 à 5 €/100 km. (heb daar geen prius voor nodig)

alleen, heb geen lounge seating genomen (modeljaar 2012 nog gratis, 2013 betalend)....maar nu heb je een ruimte van 20 cm tussen achterste zetels en 'schuifrol' om koffer te dichten. Is dat normaal? Zetels kan ik niet meer achteruit schuiven....

iemand een idee of je geen zijdelingse beschermstrips of zo kan kopen, ik heb al schrik op een grootwarenhuisparking....
                                  bij de lounge seating heb je ook een redelijke opening,en je kan die enkel toe krijgen als je de middelste stoel in lounge zet,maar dan heb je in het midden een goot gat ,dus blijft eigenlijk zelfde,

zou iets aan de hoedenrol moeten zijn langs de voorkant dan om het dicht tedoen,
                                  maar dat bestaat niet

Comment

• Wintersloefen liggen erop. Nokian WR A3. Heb mijn wintervelgen vd Astra kunnen recupereren, maar de banden voldeden niet meer. Zie toch liever mijn multispaak-zomervelgen dan mijn 5 spaak wintervelgen.
                                    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• zo, heb mijn wagen nu 9 maanden en reeds 37.000 km op de teller. Tot nu toe zeer tevreden van mijn keuze. Maar heb reeds 2 grote gaten in mijn vloermat.
                                      Voor een auto van "duitse" kwaliteit toch wel zeer ondermaats. Zijn er nog die dit ondervinden?

Comment

• Je hebt die goedkoopste vloermatten gekregen. Bij mijne Insignia juist van 't zelfde. Vraag er nieuwe, de "velours" dat zijn er wel goede.
                                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                          Je hebt die goedkoopste vloermatten gekregen. Bij mijne Insignia juist van 't zelfde. Vraag er nieuwe, de "velours" dat zijn er wel goede.

Da vind ik nu eens niet kunnen, wist niet dat dit de goedkoopste waren. Kheb die ook in mijn cosmo (zoals iedereen weet de duurste versie!), vind wel dat ze dan de velours matten mochten geleverd hebben...
                                          Kheb nog maar 10000 km en heb ook al serieuze slijtplekken. In mijne ford focus met 100000 km is er nog maar weinig te zien op de vloermatten zenne...

Voor de rest nog steeds tevreden van mijn tourer. Onlangs oprolbare 'hoedenplank' die begon te lossen aan de naden en zonder problemen nieuwe gekregen => goeie service!

Greetzz

Comment

Working...
                                          X