Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
    Een vriend van mij is aan het twijfelen tussen een Opel Astra Sports Tourer met 1.7 cdti 130pk en een Opel Zafira Tourer met de nieuwe 1.6 cdti 135pk.
    Hij vraagt zich wel af hoe de 1.6 zal rijden in combinatie met een zware wagen. Op internet kan ik nergens een rijtest vinden met deze nieuwe wagen.
    Weet iemand iets meer over deze wagen? Een andere motor in de Zafira kiezen is geen optie wegen de CO2 uitstoot.

Momenteel rijdt hij met een 8 jaar oude Zafira met 1.9 diesel motor met ondertussen zo goed als geen trekkracht meer. Dus hij is niet echt veeleisend, maar wil ook geen slome bak.
    iemand die hem kan helpen in zijn keuze?
    ik zou toch voor de 1.6 gaan .
    die is nieuwer en zal lekkerder rijden

Comment

• Dan ga je toch voor 16 cng met 150pk/200km/u , je moet wel uitkijken naar een pompstation in de omgeving van somewhere. Voor een test kun je eventueel kijken op de duitse sites .
      Bob

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
        Dan ga je toch voor 16 cng met 150pk/200km/u , je moet wel uitkijken naar een pompstation in de omgeving van somewhere. Voor een test kun je eventueel kijken op de duitse sites .
        Bob
        Is iets waar ook ik voor ging kijken en men vertelde me dat die amper verkocht worden...
        daarom een prijs gevraagd voor een diesel en ondertussen is er dus deze 1.6 diesel 135 pk bij gekomen.

Die nieuwe diesel 1.6 komt trouwens van .............Peugeot en er moet een bepaalde vloeistof in (adblue?) : verbruik van +- 0.5 tot 1 liter /1000 km .

Indien je bij een lokale dealer gaat zal deze je meestal een diesel aanraden omdat die GEEN cng-wagens verkopen....

Wil je best wat pk's en trekkracht, dan kies je beter voor de 2.0 diesels met 165 of 195 pk

Comment

• Komt die nieuwe 1.6 diesel ook in de Astra te liggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            Is iets waar ook ik voor ging kijken en men vertelde me dat die amper verkocht worden...
            daarom een prijs gevraagd voor een diesel en ondertussen is er dus deze 1.6 diesel 135 pk bij gekomen.

Die nieuwe diesel 1.6 komt trouwens van .............Peugeot en er moet een bepaalde vloeistof in (adblue?) : verbruik van +- 0.5 tot 1 liter /1000 km .

Indien je bij een lokale dealer gaat zal deze je meestal een diesel aanraden omdat die GEEN cng-wagens verkopen....

Wil je best wat pk's en trekkracht, dan kies je beter voor de 2.0 diesels met 165 of 195 pk
            Volgens mij is deze echt wel door Opel zelf ontwikkeld, samen met de nieuwe generatie 1.6 turbo benzines

Kijk, now we are talking! Opel introduceert een nieuwe 1.6 CDTI dieselmotor met 135 pk. De Zafira Tourer is als eerste aan de beurt om er mee de weg op te gaan. Met een verbruik van 4.1 l/100km en sle
            Last edited by prins207; 13/01/2013, 00:14.
            2012 Opel Astra ST Ecoflex
            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
              Volgens mij is deze echt wel door Opel zelf ontwikkeld, samen met de nieuwe generatie 1.6 turbo benzines
              Ik kom net van de Opel-dealer...............tenzij jij zelf die motor maakt ??

Als er iemand nog eens gaat configureren : hou goed in het oog hoeveel je betaalt voor "elektrisch inklapbare buitenspiegels" op de ZT . In het pakket "park & go" zit deze optie in de prijs...........en meer naar onder vinken ze automatisch nogmaals deze optie aan voor de som van 200€

De dealer heeft het zelf toegegeven : foutje in de configurator en er zullen ongetwijfeld enkelen 200 € te veel betaald hebben voor hun wagen indien ze zo'n pakket namen .....

De configurator van de dealer is vandaag trouwens bijgewerkt en daar zit de fout NIET meer in .

Comment

Ik kom net van de Opel-dealer...............tenzij jij zelf die motor maakt ??

Als er iemand nog eens gaat configureren : hou goed in het oog hoeveel je betaalt voor "elektrisch inklapbare buitenspiegels" op de ZT . In het pakket "park & go" zit deze optie in de prijs...........en meer naar onder vinken ze automatisch nogmaals deze optie aan voor de som van 200€

De dealer heeft het zelf toegegeven : foutje in de configurator en er zullen ongetwijfeld enkelen 200 € te veel betaald hebben voor hun wagen indien ze zo'n pakket namen .....

De configurator van de dealer is vandaag trouwens bijgewerkt en daar zit de fout NIET meer in .
                Ben je weer gaan informeren ja

Comment

• Iemand een goed adres voor een dakkoffer + dakdragers voor de ZT?
                  Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                    Iemand een goed adres voor een dakkoffer + dakdragers voor de ZT?
                    Jij woont toch in Schoten ? Achter je hoek zit G-man . Volgens wat ik hoor/weet moeten alle prijzen bij elk filiaal idem zijn....

Comment

Overal schrijven ze dat hij aan de euro6 norm voldoet maar op de website staat maar euro5.
                      Ik vind er trouwens bitter weinig over wat betreft de techniek en eventuele vloeistofadditieven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                        Overal schrijven ze dat hij aan de euro6 norm voldoet maar op de website staat maar euro5.
                        Op mijn prijsofferte staat :

0QE75 Opel Zafira Tourer Cosmo ecoFLEX A16CDTI MT6 Euro VI

IW62 cc: 1598 cyl : 4 HP135 KW : 100 CO2 : 109g/km en daar onder :

euronorm 6

Comment

Op mijn prijsofferte staat :

0QE75 Opel Zafira Tourer Cosmo ecoFLEX A16CDTI MT6 Euro VI

IW62 cc: 1598 cyl : 4 HP135 KW : 100 CO2 : 109g/km en daar onder :

euronorm 6
                          ok dan zal het wel juist zijn. Hebben ze bij de dealer iets gezegd over extra vloeistof?

Comment

ok dan zal het wel juist zijn. Hebben ze bij de dealer iets gezegd over extra vloeistof?
                            De beste man wist er zelf nog niks van . Hj had een tijdje geleden een auto overgenomen , toevallig een ..Peugeot met zulke motor en toen de eigenaar van die "nieuwe" wagen terugkwam om te melden dat er iets stond te pinken heeft ie die eigenaar naar een Peugeot-dealer gestuurd . Hij was wel zo vriendelijk om te vragen wat het was en toen een dag later die eigenaar terugkwam zei deze dat ze er een bepaalde vloeistof hebben ingegoten....

Op de pc van die dealer (= Opel-configurator maar niet zoals die online te gebruiken is) kon ie me wel enkele dingen laten zien ivm de werking enz van die 1.6 dieselmotor ...

Voor vrachtwagens zit die vloeistof reeds mee in de brandstof wist ie me ook nog te zeggen.

Comment

• Tovoeging bij PSA diesels:

Eolystoevoeging
                              Na iedere tankbeurt wordt automatisch een brandstoftoevoeging aan de tankinhoud toegevoegd.
                              Een tankbeurt wordt herkend door de module voor de brandstoftoevoeging. Dit aan de hand van het openen en sluiten van de tankdop in combinatie met een stijging van de brandstofhoeveelheid. De module berekent de hoeveelheid te injecteren vloeistof en injecteert deze in de tank.
                              Eolys is overigens Ceriumoxide (werkzame stof) opgelost in een koolwaterstof (iso-alkaan).
                              Last edited by knight-rider; 13/01/2013, 22:27.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik weet dat je bij peugeot het niet zelf vullen kan zoals adblue bij vw en mercedes
                                Peugeot werkt normaal met een reservoir da ongeveer 80.000 km meegaat.

Comment

ik weet dat je bij peugeot het niet zelf vullen kan zoals adblue bij vw en mercede
                                  Ik dacht dat die dealer iets zei van een 8 tal liter en max. 16000 km......een onderhoudsinterval was 30000 km

Comment

• Mijn Zafira Tourer is ook geleverd. Moet wel nog enkele dagen wachten op de papieren.

Altijd gedacht dat eerst de papieren aankwamen en pas dan de auto maar dit is dan blijkbaar toch niet het geval...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stip Bekijk Berichten
                                      Mijn Zafira Tourer is ook geleverd. Moet wel nog enkele dagen wachten op de papieren.

Altijd gedacht dat eerst de papieren aankwamen en pas dan de auto maar dit is dan blijkbaar toch niet het geval...
                                      bij opel altijd eerst de auto en dan de papieren

Comment

De beste man wist er zelf nog niks van . Hj had een tijdje geleden een auto overgenomen , toevallig een ..Peugeot met zulke motor en toen de eigenaar van die "nieuwe" wagen terugkwam om te melden dat er iets stond te pinken heeft ie die eigenaar naar een Peugeot-dealer gestuurd . Hij was wel zo vriendelijk om te vragen wat het was en toen een dag later die eigenaar terugkwam zei deze dat ze er een bepaalde vloeistof hebben ingegoten....

Op de pc van die dealer (= Opel-configurator maar niet zoals die online te gebruiken is) kon ie me wel enkele dingen laten zien ivm de werking enz van die 1.6 dieselmotor ...

Voor vrachtwagens zit die vloeistof reeds mee in de brandstof wist ie me ook nog te zeggen.
                                        Jij zegt dat de "nieuwe" Opel diesel reeds in Peugeots liggen, terwijl Opel zegt dat ze nog moeten beginnen met de produktie van de nieuwe 1.6CDTI.

2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                          Jij zegt dat de "nieuwe" Opel diesel reeds in Peugeots liggen, terwijl Opel zegt dat ze nog moeten beginnen met de produktie van de nieuwe 1.6CDTI.
                                          Ik schrijf nergens dat er reeds nieuwe motoren van Opel in Peugeot liggen .
                                          De dealer vertelde mij dat die motor 1.6 "diesel" van Peugeot kwam en meer vragen stel ik me daar niet bij.
                                          De motor die nu in de Peugeot steekt zal een oudere zijn .....

Als ik het allemaal goed herinner was de ZT te bestellen vanaf week 20 met die "nieuwe" motor .

Vraag het anders zelf ff aan een Opel-dealer

Comment

Working...
                                          X