Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• heb net prijs laten maken voor ene vorige zafira
    dealer die ikpersoonlijk heel goed kende vertelde me nu al af te blijven van de 1.6 cdti.
    Naast hen zit een citroen garage welke hij natuurlijk goed kent. En die hebben met de 1,6 enorm veel electronicaproblemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      dealer die ik persoonlijk heel goed kende vertelde me nu al af te blijven van de 1.6 cdti.
      Kan je van elke motor zeggen van elk merk .... als je naar niks ziet en altijd volgas en koudstart en gaan met de banaan ......

Mijn Kadett van 1.7 D had 168.000 km en had zelfs nog geen % vermogenverlies oid , presteerde zelfs beter dan een nieuwe op de testbank .....maar was wel ingereden door wijlen schoonpa (1000 km op 1 dag en slechts 1 keer moeten stoppen om te tanken...)

Ik trok daar tot in 3e een audi80 1.9 tdi mee af en mijn wagen patineerde zelfs op droog wegdek of was deze motor een uitzondering van Opel ?

Mijn huidige wagen wordt altijd warmgereden (tot 2500 rpm) en gaat daarna ook wel op het gas hoor , maar het scheelt enorm dat ie al warm is , dan kan dit geen kwaad ivm smering ed.

In de garage stond laatst een identieke wagen met dezelfde motor : 40000 km en die was niet meer te redden...toevallig wel een leasing-wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
        heb net prijs laten maken voor ene vorige zafira . Naast hen zit een citroen garage welke hij natuurlijk goed kent. En die hebben met de 1,6 enorm veel electronicaproblemen.
        Niet elke 1.6 diesel komt van dezelfde fabriek meen ik . Kan je misschien ook zeggen war er vooral van problemen kan VERWACHT worden met die "nieuwe 1.6 dcti" van Opel ?
        (is toch nog niet uit hier in BE maar wel te bestellen ? )
        Renault puurt 130 pk uit z'n 1.6 dci , Opel zou er 135 pk uithalen...ik vermoed dat niet alleen de inhoud van de motor een rol speelt maar ook de nm's ......

Comment

• ik kan alleen maar zeggen wat ze tegen mij hebben gezegd.
          Als die citroen delaer al zelf toegeeft dat citroen niet goed bezig is.
          De opel dealer was dus nie thappy dat ze die nu ook aanbieden in opel modellen

don´t shoot the messenger

Comment

• Nog altijd niks gehoord van de garage over de papieren terwijl de auto er al zeker van woensdag staat. Iemand enig idee hoe lang de papieren na de auto aankomen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stip Bekijk Berichten
              Nog altijd niks gehoord van de garage over de papieren terwijl de auto er al zeker van woensdag staat. Iemand enig idee hoe lang de papieren na de auto aankomen?
              3 a 4 dagen
              dus maandag zullen die er wel zijn
              vergeet niet dat met de sneeuwdagen er op veel plaatsen geen post ik geleverd

Comment

• Ik krijg bij iedere start een melding van mijn olie te verversen, weet iemand hoe ik dat oliepercentage kan resetten ???? Ik heb amper 10000 km op de teller....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nadigun Bekijk Berichten
                  Ik krijg bij iedere start een melding van mijn olie te verversen, weet iemand hoe ik dat oliepercentage kan resetten ???? Ik heb amper 10000 km op de teller....
                  En dat wil zeggen dat je nog geen olie moet verversen ofwa?
                  Oliekwaliteit wordt variabel gecontroleerd.
                  Die sensor houd rekening met verschillende factoren zoals aantal koudstarts, afgelegde kms aantal dpf regeneraties.

Kan zijn dat je oliesensor defect is.
                  Maar evengoed dat je olie al slecht geworden is.
                  Rij voor alle zekerheid maar eens langs de dealer

Comment

• Als ge elke week naar den bakker rijd voor pistolekes kan het zijn dat die BC gelijk heeft

Comment

Ik krijg bij iedere start een melding van mijn olie te verversen, weet iemand hoe ik dat oliepercentage kan resetten ???? Ik heb amper 10000 km op de teller....

als je opde linkse hendel aan je stuur,op het rechthoekig knopje drukt,zodat je je het percentage kan zien,als je dan op het uiteinde van de hendel drukt ,vraagt hij of je hem wil resetten of niet,
                      dit is verplicht bij nieuwe modellen,voor mensen die zelf het onderhoud van hun wagen willen doen,enkel rekening houden dat somige garages dan onozel doen over de garantie van je wagen,maar het is wel aangewezen om je olie te verversen als hij het aangeeft,hij controleerd zelf zijn olie,en bepaald wanneer hij slechter word ,met veel kleine afstanden gaat dit vlugger dan met lange afstanden,

mvg

Comment

• Zeker dat het een psa-motor is?
                        Dit vond ik op autofans.be:
                        CDTi is een tweede. De 1.6 CDTI is geen toevoeging aan het bestaande gamma. Hij komt de verouderende 1.7 dieselmotoren vervangen en zal ook in de plaats komen van een aantal vermogensversies van de 2.0 CDTI. Het aluminium 1.6-blok beschikt over gesloten verbrandingscontrole en is de eerste Opel-dieselmotor die aan de Euro6-norm voldoet. Het maximumvermogen bedraagt 136 pk en 320 Nm, het verbruik zou 10 procent minder bedragen dan de huidige 2.0 dieselmotoren. Een lager verbruik Was slechts één van haar doelstellingen bij het ontwikkelen van de motor, de andere zijn geluids- en trillingsdemping.
                        De 1.6 CDTI werd volledig intern ontwikkeld en zal worden gebouwd in het Hongaarse Szentgotthard, op dezelfde productielijn als de 1.6 SIDI benzinemotor. Vanaf het voorjaar van 2013 is deze motor terug te vinden in verschillende Opel-modellen. Welke dat precies zijn is ons nog niet bekend.
                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Zeker ben je nooit , ik ga er vanuit dat een dealer "de waarheid" spreekt

Binnenkort komt er ook een 1.5 dci-motor van Renault in een ..........Mercedes . (maar dat vind je wel degelijk terug op het net )

Comment

• Hier nog zo'n artikel : Opel brengt nieuwe 1.6 diesel

Techniek135

Met een programma van vernieuwing en verjonging wil het in het nauw geraakte Opel zich herstellen. Interim-chef Thomas Sedran beloofde drie nieuwe motorgeneraties voor dit jaar, en tot 2016 zelfs 13 nieuwe motoren. Na een 1.6 turbo met directe benzine-inspuiting volgt nu een 1.6 diesel, uit dezelfde fabriek in Hongarije. Hij debuteert in de Zafira.

De nieuwste Opel-diesel zou door zijn hypermoderne elektronica een toonbeeld van geruisloosheid en trillingsvrijheid zijn.

Op het vlak van motoren staat Opel momenteel niet echt sterk in de markt, met voorbeeldig zuinige en sterke aggregaten volgens de allernieuwste technieken. Dit zal wel de reden zijn dat nieuwe krachtbronnen nu op zichzelf, zonder veel ruchtbaarheid verschijnen, in plaats van samen met een aandachttrekkend nieuw automodel. Daarvan zouden er tot 2016 niettemin ook 23 op stapel staan.
                            Einde carrière 1.7 CDTi

Veel bijzonderheden over zijn nieuwe diesel geeft Opel nog niet. Hij gaat de vanouds bekende 1.7 vervangen, en de zwakste versies van de 2.0 CDTi. Er is sprake van verschillende vermogensversies, maar welke er gaan volgen is nog niet bekendgemaakt. De eerste variant zal 100 kW sterk zijn.
                            Op dit moment is de 1.7 CDTi er in varianten van 81 tot 96 kW. Bij de tweeliter lijkt het te gaan om vervanging van de 81 en 96 kW versies. Daarbij zou de nieuwe 1.6 CDTi tien procent zuiniger zijn dan de 96 kW 2.0 CDTi.
                            Geleende ontwerpen

We herinneren eraan dat de 1.7 ooit werd overgenomen van het Japanse Isuzu, waarin General Motors aandeelhouder was. Het was de eerste direct ingespoten diesel voor Opel, die dit aggregaat zelf steeds verder doorontwikkelde. De 2.0 diesels komen voort uit de ook alweer verwaterde samenwerking met Fiat.
                            De dieselontwikkeling van Opel huist nog steeds deels bij Turijn, maar ook Rüsselsheim en de VS waren betrokken bij het opzetten van de nieuwe 1.6.
                            Eerste Euro 6-diesel

In concrete cijfers maakt Opel verder alleen het koppel bekend dat de nieuwe diesel opbrengt, maximaal 320 Nm. Het is daarnaast de eerste Opel-diesel die al aan de Euro 6-norm voldoet, wat pas vanaf volgend jaar in nieuwe automodellen vereist is.
                            Er is sprake van een gesloten regeling in het motormanagement. Daarmee waren Amerikaanse GM-ontwikkelaars jaren geleden al bezig, in een V6 diesel voor Cadillac die nooit is gekomen. Gebruik makend van de BorgWarner/Beru gloeistiften met druksensor die toen net uit de ontwikkeling kwamen.
                            Dat gaf voor het eerst de mogelijkheid van gesloten regeling voor de inspuiting, die op basis van de gemeten cilinderdruk bijgeregeld kan worden terwijl de inspuiting bezig is.
                            Het lijkt dat de geheel aluminium 1.6 diesel een afgeleide is van de 1.6 turbo met directe inspuiting die ook binnenkort leverbaar wordt, als beide motoren uit dezelfde fabriek komen. In het voorjaar zou de productie op gang komen.

Comment

• hypermoderne electronica op de motor
                              wacht nog maar effe met die te kopen tot da echt op punt staat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                Als ge elke week naar den bakker rijd voor pistolekes kan het zijn dat die BC gelijk heeft

Ik doe dagelijks een 80 km per dag en jaarlijks 35000 km dus van die pistolekes te halen zal het niet zijn....

Comment

Ik doe dagelijks een 80 km per dag en jaarlijks 35000 km dus van die pistolekes te halen zal het niet zijn....
                                  is dat 80 aan 1 stuk of ook onderbroken?
                                  Het grote probleem is dat mensen bvb thuis komen en de auto aan regeneratie bezig is. Meeste mensen merken dit niet en leggen de motor stil waardoor de verbranding stopt en er veel assen in de roetfilter achterblijven. Op de duur hoopt dit zich op met als gevolgen dat de dpf vol komt en foutmelding geeft via de differentieelsensor.

Comment

• 40 km aan een stuk......... was een directiewagen van opelgatage met 3500km, toen ik hem kocht stond het oliepercentage al op 12%, verkoper zei me dat ik pas op 30000km moest komen voor onderhoud, maar krijg nu die melding, dond gaat hij binnen.

Comment

• Mag de mijne donderdag gaan halen, kan al niet wachten. Witte cosmo 1.4 140 pk met launch pack, AFL en LED achteraan.

Comment

40 km aan een stuk......... was een directiewagen van opelgatage met 3500km, toen ik hem kocht stond het oliepercentage al op 12%, verkoper zei me dat ik pas op 30000km moest komen voor onderhoud, maar krijg nu die melding, dond gaat hij binnen.
                                        das wel heel laag op 3500 km.
                                        Volg dat maar goed op

Comment

• Gisteren mijn Zafira gaan ophalen, een cosmo 1.4 140 pk met o.a. AFL.

Kom van een Opel Astra van 10 jaar oud, dus ben echt in een andere wereld terechtgekomen. Wagen rijdt zalig! Net voor de eerste keer in het donker gereden en die AFL is echt machtig.

Is een dure optie, maar vind echt dat die de zafira af maken. Ook de LED-achterlichten trouwens, hoewel deze misschien wat minder opvallen.

Comment

Working...
                                          X