Oorspronkelijk geplaatst door a226183
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Zafira Tourer
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door a226183 Bekijk Berichtenja maar in de configuratie kost ie 1350€meer
is deze motor al voldoende doorgtest?
wat met de software zijn deze nieuw ?
Grtz Marijke
BIV 2.0: 406 euro (euro 5)
BIV 1.6: 52 euro (euro 6)
Verkeersbelasting 2.0: 396 euro
verkeersbelasting 1.6: 263 euro
+ het mindere verbruik
+ hogere herverkoopwaarde later (nogmaals door die euro 6)
Deze motor zal al wat uren op de testbank hebben doorgebracht. Opel kan het zich niet permiteren om dezelfde fout te maken als de Insignia (veel electronicaproblemen in de beginjaren) omdat het te snel produkten op de markt wil brengen die niet zijn doorontwikkeld.
Ik persoonlijk zou voor de 1.6 gaan.
Comment
-
-
POI - flitspalen met melding max snelheid
Elkeen een goeie dag.
Sinds 2 weken in't bezit van een OZT, Cosmo Ecoflex, Mahogany Ferme verbetering in vergelijking met vorige Zafira's.
Deze avond geprobeerd de poi-file te downloaden van rjonckers met de bijgewerkte flitspaleninfo (ook melding van de toegelaten snelheid) maar deze link werkt blijkbaar niet meer. Iemand deze file ter beschikking ?
Is er een poi-12 file reeds voorzien in de auto welke eerste best gebackupd wordt ?
Toevallig reeds iets bestaande voor Frankrijk ?
Mvg,
Dirk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mehari1974 Bekijk BerichtenElkeen een goeie dag.
Sinds 2 weken in't bezit van een OZT, Cosmo Ecoflex, Mahogany Ferme verbetering in vergelijking met vorige Zafira's.
Deze avond geprobeerd de poi-file te downloaden van rjonckers met de bijgewerkte flitspaleninfo (ook melding van de toegelaten snelheid) maar deze link werkt blijkbaar niet meer. Iemand deze file ter beschikking ?
Is er een poi-12 file reeds voorzien in de auto welke eerste best gebackupd wordt ?
Toevallig reeds iets bestaande voor Frankrijk ?
Mvg,
Dirk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stip Bekijk BerichtenAls ik naast mijn Zafira sta, hoor ik de motor serieus "tikken". Het betreft hier een 1.4 turbo 140 pk. Horen de anderen die dezelfde motor hebben dit ook?
Comment
-
Is het in de zafira tourer mogelijk een dvd/multimedia systeem met schermen in de hoofdsteunen mee te bestellen? In de configurator vindt ik het niet terug. Welke after-market mogelijkheden zijn er anders aanbevolen?
Is er iemand die van een 'grotere' monovolume (sharan, galaxy, espace, C8, 807,...) overgestapt is naar deze tourer? Wat is je indruk van de ruimte?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk BerichtenEen vraagje voor de Led-eigenaars : Bestaat de nummerplaat verlichting dan ook uit Led's ? Ik ben er naar op zoek voor op m'n Astra ST en zou graag originele Opel-parts hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk BerichtenNieuwe 1.6 CDTI vanaf heden te configureren op www.opel.be
Comment
-
Net terug van een week Vogezen met de Zafira Tourer, want een heerlijke reiswagen. Ruimte zat, genoeg power en zeer betrouwbaar. Reed gemakkelijk hoge snelheden met een kofferbak van 550l zonder stabiliteitsproblemen!
Winterbanden (Nokian) hebben zijn werk ook zeer goed gedaan.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door a226183 Bekijk BerichtenWeet er iemand of er ook levenslange garantie komt voor de benelux ?
Kleine lettertjes
En dan zijn er nog flink wat kleine lettertjes. Wie van de levenslange garantie wil genieten, moet daar iets voor betalen: 11,90 euro per jaar, vanaf het moment dat de fabriekswaarborg van twee jaar afloopt. De 'levenslange garantie', die ingaat na het verstrijken van de fabriekswaarborg, 'dekt alle belangrijke onderdelen, van motoren en transmissie over elektrische en elektronische onderdelen tot het koelsysteem en de airco. Alle stukken en de dienstverlening zijn gedekt voor de eerste 50.000 kilometer. Vanaf dan betaalt de eigenaar mee. Tussen 50.000 en 60.000 km is nog 90 procent gedekt door de waarborg. De tussenkomst daalt stelselmatig tot 40 procent tussen 100.000 en 160.000 km.'
Comment
-
Ja scenicman kleine lettertjes staan in alle contrakten
Maar het is wel iets vind ik
Ik heb in ieder geval mijne aankoop zt nog wat uitgesteld ik wil 1.6d maar wil toch even een jaartje afwachten kinderziektes , software probleempjes
en dan mischien volgend jaar levenslange garantie erbij
Grtz Marijke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenLevenslang ??? Op wat dan allemaal ??
'T zal in de autobranche nu wel anders zijn denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door a226183 Bekijk BerichtenJa scenicman kleine lettertjes staan in alle contrakten
Maar het is wel iets vind ik
Grtz Marijke
Voor +- 6000 € minder nu kan ik al veel andere dingen kopen .
BTW : mijn 1e 2 auto's waren Opel hoor , geen problemen mee . (had bij die 2e toen wel personeelskorting.....)
Maar zeg nooit nooit , wie weet komt er ooit nog wel eens terug een Opel .
Comment
-
Hallo, ik heb tot nu toe 14500 km met mijn 1.4-140pk tourer gereden,zonder problemen. De boordcomputer geeft momenteel aan dat de olie nog even 20 Procent kan Megan en dat er dan een onderhoud moet volgen.ik overweeg wel om beschermstrips op de Zijkant te laten monteren.heeft iemand hier een foto van,of heeft iemand dit al reeds laten doen?en wat zou eventueel de kostprijs hiervan zijn,mits ze de kleur van de wagen moeten krijgen.ook had ik gedacht aan eventueel spatlappen,alhoewel dat dit minder mooi zal ogen,maar dan ook in de kleur van de wagen,hiervan vind ik ook nergens iets van terug.ik heb al langs beide kanten al een portier tegen mijn deuren gekregen met Lichte lakschade ALS gevolg,daarom de keuze van deze beschemstrips.
Verder ben ik nog altijd een tevreden tourer chauffeur.
Mvg marc
Comment
Comment