Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nu die stomme sticker van de garage er nog af (op je lak) , 1 keer "reclame" voor z'n garage is meer dan genoeg zou ik zeggen

Comment

• Ben ook niet zo'n fan van al die dealer-reclame
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Iemand enig idee van welke auto deze afkomstig kunnen zijn,gevonden tijdens ontruimen oud huis!
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Niet van een Zafira Sports Tourer in ieder geval...

Comment

• Vandaag gehoord in de opel garage de sidi 1.6 diezelmotoren zijn afgelijd van de fiat motoren
            de motor is de verkleinde versie van 2.0 diezels
            En geen enthoesiaste mekanieker
            zijn dezelfde motoren of de fiat doblo opel combo volgens de mekanieker rommel
            Last edited by ; 17/03/2013, 21:11. Reden: bijvoegsel

Comment

• Vandaag het eerste onderhoud gehad op 13600km.
              Olie verversing en standaard controles. En ier en daar een vloeistofke bijgevuld. 45 minuten gewacht, koffietje gekregen en 119,5 euro betaald. Vind de prijs nog meevallen, ben meer gewoon met mijn andere wagen bij FORD, is wel een diesel.

P.S. : Informeerde even naar nieuwe motoren in de Zafira Tourer : de 1.6 diesel kan wel al besteld worden, maar levertijd is nog onbekend. En van de 1.6 turbo benzine is zelfs nog geen sprake...

Greetzz

Comment

• @ a226183 sorry hoor maar ofwel kent je dealer er niks van ofwel is hij verkeerd ingelicht , de SIDI is GEEN diesel maar een benzine de letters staan voor " SPARK IGNITION DIRECT INJECTION " en wat de diesel betreft ewel dat is helemaal geen Fiat maar puur Opel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a226183 Bekijk Berichten
                  Vandaag gehoord in de opel garage de sidi 1.6 diezelmotoren zijn afgelijd van de fiat motoren
                  de motor is de verkleinde versie van 2.0 diezels
                  En geen enthoesiaste mekanieker
                  zijn dezelfde motoren of de fiat doblo opel combo volgens de mekanieker rommel
                  Dan staat de 1.6(diesel) van Renault er beter voor ......met 130 pk ( Opel 135 pk dacht ik )

Al denk ik niet dat Opel zich hier een misser kan veroorloven....gaat om een grote wagen die best wel veel verkocht gaat worden .....

Ik lees net in AW dat Audi de minst betrouwbare motoren levert....

Comment

• cdti

Dag Adam ,het alfa blok 1.9 dat in de vectra gts ligt is ertekend door opel naar2.0l
                    en de 1.6cdti blokjes in de fiat doblo's en opel combo's zijn dan weer afgelijde van de 2.0 l blokken
                    en deze 1.6 motoren die in de fiat doblo's liggen komen ook in de zafira en insignia
                    maar dan bewerkt door opel ingenieurs zoals u een beetje verder kunt lezen op het opel forum
                    maar audi motoren mogen de minst betrouwbare zijn ,maar bij de 10 beste behoren we ook niet met onze opel
                    wel bij de 5 slechtste

Comment

• Ik vind het juist goed dat er Fiat-motoren inkomen. Fiat is nog altijd de grondlegger van de commonrail-diesels. Dus know-how genoeg daar hoor.
                      De 1.3, de 1.9 en de 2.0 (niet die van de Antara!) zijn allemaal afgeleid van de Fiat JTD's, en ik ben zeer tevreden met mijn 2.0 cdti 165 pk.
                      Er zijn duidelijk nog wat tegenstrijdige uitspraken omtrent de nieuwe 1.6 cdit's. Worden het PSA-diesels, Fiat-diesel, of volledig ontworpen GM-diesels.
                      Iig de PSA diesel heeft een cilinderinhoud van 1560cc, dus die valt al af.
                      De Fiat diesel heeft 1598 cc, evenveel als de 1.6 cdti, dus volgens mij zijn het weer Fiat-derivaten, wat ik uiteraard toejuich!
                      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                        De Fiat diesel heeft 1598 cc, evenveel als de 1.6 cdti, dus volgens mij zijn het weer Fiat-derivaten, wat ik uiteraard toejuich!
                        De Fiat 1.6 diesel zit via de Combo ook al even bij Opel, dus lijkt mij ook volkomen logisch.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Dag Lele
                          toch heel veel problemen gekend met de 1.9 in de gts en opel zafira vorige generatie
                          ik hoop dat ze terug de goeie opels gaan maken van vroeger
                          want op dit moment is het overal pech en last
                          wij rijden 2generaties opel we hebben nog anders niets gereden maar de laatste tijd is het toch maar rommel
                          3x naar spanje 3x langs de kant
                          is toch van het goeie te veel
                          en waar ze nu naartoe gaan met hun fabrieken polen motoren fabriek in hongareie korea voor den antara china ?
                          dAAR HEB IK GROTE VRAAGTEKENS BIJ

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StBauwens Bekijk Berichten
                            Vandaag het eerste onderhoud gehad op 13600km.
                            Olie verversing en standaard controles. En ier en daar een vloeistofke bijgevuld. 45 minuten gewacht, koffietje gekregen en 119,5 euro betaald. Vind de prijs nog meevallen, ben meer gewoon met mijn andere wagen bij FORD, is wel een diesel.

P.S. : Informeerde even naar nieuwe motoren in de Zafira Tourer : de 1.6 diesel kan wel al besteld worden, maar levertijd is nog onbekend. En van de 1.6 turbo benzine is zelfs nog geen sprake...

Greetzz
                            moet je al zo snel op onderhoud?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                              moet je al zo snel op onderhoud?
                              Is een 1.4 turbo benzine eh. Dan moet je jaarlijks op onderhoud... Of als de boordcomputer het weergeeft.

Comment

• ah ok, wist niet dat het om een jaarlijks onderhoud ging ik heb er al een goeie 12000 op staan op die 4 maanden dat we al met den Tourer rijden maar onze boordcomputer geeft aan dat hij nog 54% 'goed' is

Comment

• Vorige week mijn eerste echt(klein)onderhoud op 16000 km gehad met mijn tourer 1.4 turbo,en ik moet zeggen dat het prijskaartje hiervan meeviel,ongeveer een 125 euro.Ik vind dat een schappelijk bedrag.
                                  Verder heb ik geen problemen met mijn wagen ondervonden sinds hij nieuw is.
                                  Mvg marc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StBauwens Bekijk Berichten
                                    Is een 1.4 turbo benzine eh. Dan moet je jaarlijks op onderhoud... Of als de boordcomputer het weergeeft.
                                    Ik heb een 1.4 atmo in de astra j en moet ook gewoon jaarlijks op onderhoud,vind dat trouwens wel het minste eigenlijk.
                                    jaarlijks de olie er af,of na een bepaald aantal km (vroeger bij mij elke 10-15.000 km , afhankelijk vd olie in kwestie)

Comment

• Nog iemand volgende probs met het Navi 900 systeem??? Het beeld blijft staan, en doen de toetsen niks meer, ook geen radio geluid.. als je de zafira een 5 tal min stil legt en terug start is het probleem opgelost en maandagmorgend had ik een zwart scherm, radio en toetsen werken wel etc enkel kan je niets zien op het scherm (zwart)... woensdagmiddag sprong het beeld tijdens het rijden simpelweg gewoon terug op en werkt het weer perfect, in de garage weten ze ook geen raad.....

Comment

• Soms gebeurd het dat er iets niet "werkt" omdat je bvb start en gelijk vertrekt......dan kan die pc (BC ) niet volgen vermoed ik...

Als die foutjes gebeuren bij deze situatie kan je beter ff tot 5 tellen en dan pas vertrekken

Comment

• Hier geen problemen, heb eenmaal voorgehad dat het systeem uitviel, maar hij starte automatisch terug op. Sindsdien nooit meer meegemaakt. Alles werkt perfect en ben nog steeds een tevreden Zafira Tourer rijder!
                                          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Working...
                                          X