Nu die stomme sticker van de garage er nog af (op je lak) , 1 keer "reclame" voor z'n garage is meer dan genoeg zou ik zeggen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Zafira Tourer
Collapse
X
-
Iemand enig idee van welke auto deze afkomstig kunnen zijn,gevonden tijdens ontruimen oud huis!Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Vandaag gehoord in de opel garage de sidi 1.6 diezelmotoren zijn afgelijd van de fiat motoren
de motor is de verkleinde versie van 2.0 diezels
En geen enthoesiaste mekanieker
zijn dezelfde motoren of de fiat doblo opel combo volgens de mekanieker rommel
Comment
-
Vandaag het eerste onderhoud gehad op 13600km.
Olie verversing en standaard controles. En ier en daar een vloeistofke bijgevuld. 45 minuten gewacht, koffietje gekregen en 119,5 euro betaald. Vind de prijs nog meevallen, ben meer gewoon met mijn andere wagen bij FORD, is wel een diesel.
P.S. : Informeerde even naar nieuwe motoren in de Zafira Tourer : de 1.6 diesel kan wel al besteld worden, maar levertijd is nog onbekend. En van de 1.6 turbo benzine is zelfs nog geen sprake...
Greetzz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door a226183 Bekijk BerichtenVandaag gehoord in de opel garage de sidi 1.6 diezelmotoren zijn afgelijd van de fiat motoren
de motor is de verkleinde versie van 2.0 diezels
En geen enthoesiaste mekanieker
zijn dezelfde motoren of de fiat doblo opel combo volgens de mekanieker rommel
Al denk ik niet dat Opel zich hier een misser kan veroorloven....gaat om een grote wagen die best wel veel verkocht gaat worden .....
Ik lees net in AW dat Audi de minst betrouwbare motoren levert....
Comment
-
cdti
Dag Adam ,het alfa blok 1.9 dat in de vectra gts ligt is ertekend door opel naar2.0l
en de 1.6cdti blokjes in de fiat doblo's en opel combo's zijn dan weer afgelijde van de 2.0 l blokken
en deze 1.6 motoren die in de fiat doblo's liggen komen ook in de zafira en insignia
maar dan bewerkt door opel ingenieurs zoals u een beetje verder kunt lezen op het opel forum
maar audi motoren mogen de minst betrouwbare zijn ,maar bij de 10 beste behoren we ook niet met onze opel
wel bij de 5 slechtste
Comment
-
Ik vind het juist goed dat er Fiat-motoren inkomen. Fiat is nog altijd de grondlegger van de commonrail-diesels. Dus know-how genoeg daar hoor.
De 1.3, de 1.9 en de 2.0 (niet die van de Antara!) zijn allemaal afgeleid van de Fiat JTD's, en ik ben zeer tevreden met mijn 2.0 cdti 165 pk.
Er zijn duidelijk nog wat tegenstrijdige uitspraken omtrent de nieuwe 1.6 cdit's. Worden het PSA-diesels, Fiat-diesel, of volledig ontworpen GM-diesels.
Iig de PSA diesel heeft een cilinderinhoud van 1560cc, dus die valt al af.
De Fiat diesel heeft 1598 cc, evenveel als de 1.6 cdti, dus volgens mij zijn het weer Fiat-derivaten, wat ik uiteraard toejuich!Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk BerichtenDe Fiat diesel heeft 1598 cc, evenveel als de 1.6 cdti, dus volgens mij zijn het weer Fiat-derivaten, wat ik uiteraard toejuich!'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Dag Lele
toch heel veel problemen gekend met de 1.9 in de gts en opel zafira vorige generatie
ik hoop dat ze terug de goeie opels gaan maken van vroeger
want op dit moment is het overal pech en last
wij rijden 2generaties opel we hebben nog anders niets gereden maar de laatste tijd is het toch maar rommel
3x naar spanje 3x langs de kant
is toch van het goeie te veel
en waar ze nu naartoe gaan met hun fabrieken polen motoren fabriek in hongareie korea voor den antara china ?
dAAR HEB IK GROTE VRAAGTEKENS BIJ
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StBauwens Bekijk BerichtenVandaag het eerste onderhoud gehad op 13600km.
Olie verversing en standaard controles. En ier en daar een vloeistofke bijgevuld. 45 minuten gewacht, koffietje gekregen en 119,5 euro betaald. Vind de prijs nog meevallen, ben meer gewoon met mijn andere wagen bij FORD, is wel een diesel.
P.S. : Informeerde even naar nieuwe motoren in de Zafira Tourer : de 1.6 diesel kan wel al besteld worden, maar levertijd is nog onbekend. En van de 1.6 turbo benzine is zelfs nog geen sprake...
Greetzz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtenmoet je al zo snel op onderhoud?
Comment
-
Vorige week mijn eerste echt(klein)onderhoud op 16000 km gehad met mijn tourer 1.4 turbo,en ik moet zeggen dat het prijskaartje hiervan meeviel,ongeveer een 125 euro.Ik vind dat een schappelijk bedrag.
Verder heb ik geen problemen met mijn wagen ondervonden sinds hij nieuw is.
Mvg marc
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StBauwens Bekijk BerichtenIs een 1.4 turbo benzine eh. Dan moet je jaarlijks op onderhoud... Of als de boordcomputer het weergeeft.
jaarlijks de olie er af,of na een bepaald aantal km (vroeger bij mij elke 10-15.000 km , afhankelijk vd olie in kwestie)
Comment
-
Nog iemand volgende probs met het Navi 900 systeem??? Het beeld blijft staan, en doen de toetsen niks meer, ook geen radio geluid.. als je de zafira een 5 tal min stil legt en terug start is het probleem opgelost en maandagmorgend had ik een zwart scherm, radio en toetsen werken wel etc enkel kan je niets zien op het scherm (zwart)... woensdagmiddag sprong het beeld tijdens het rijden simpelweg gewoon terug op en werkt het weer perfect, in de garage weten ze ook geen raad.....
Comment
-
Hier geen problemen, heb eenmaal voorgehad dat het systeem uitviel, maar hij starte automatisch terug op. Sindsdien nooit meer meegemaakt. Alles werkt perfect en ben nog steeds een tevreden Zafira Tourer rijder!Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
Comment