Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij mij ook geen problemen, navigatie is één keer vastgelopen, maar nadat ik de motor stillegde en daarna terug het contact aanzette, was het probleem opgelost. Verder is de Tourer voor ons een prima wagen al vind mijn vrouw dat de motor wat aan de luie kant is wanneer ze moet invoegen maar ja, ze komt van een 2.2 Ik heb er in ieder geval geen probleem mee

Comment

• ik heb het bij mijn nav 900 ook al gehad dat hij niet meer verder ging en met geen enkel knopje nog iets kon doen veranderen,wagen stil gelegd en weer gestart en probleem was ook weg,heb dit eerder ook voorgehad met de dvd 800 in mijn insignia,heb er ook niet naar laten kijken omdat ze zoiets toch niet vinden.

Comment

• Beste, Ik heb een probleem met stuurslot. Niet elke keer als ik wil starten maar toch op regelmatige basis kan ik de sleutel niet omdraaien. Normaal beweeg je wat met stuur maar dit zit muurvast. Weet er iemand wat dit probleem kan zijn ? Mijn USB aansluiting werkte gisteren ook niet meer. Nadat ik wat van USB heb afgesmeten werkt het terug. Zijn er limieten voor het lezen van USB-sticks ? Groetjes Sven,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Svenne Bekijk Berichten
          Beste, Ik heb een probleem met stuurslot. Niet elke keer als ik wil starten maar toch op regelmatige basis kan ik de sleutel niet omdraaien. Normaal beweeg je wat met stuur maar dit zit muurvast. Weet er iemand wat dit probleem kan zijn ? Mijn USB aansluiting werkte gisteren ook niet meer. Nadat ik wat van USB heb afgesmeten werkt het terug. Zijn er limieten voor het lezen van USB-sticks ? Groetjes Sven,
          Mijn usb weigert soms ook plots eens,en dan druk ik gewoon op *knopje AUX* en na maximaal 2x komt er alles prima weer op en werkt ie weer.Ook gaat ie dan gewoon weer verder waar ik voorheen zat.

Comment

• Beste
            Ben van plan een zafira tourer cosmo te bestellen (ziefoto)
            2.0 cdti met 165 pk

connect pack
            Park and go pack
            AFL xenon
            led achterlichten

19 inch bicolor velgen
            opc line pakket
            verlaagd onderstel
            afneembare trekhaak

Ben nog aan het twijfelen om flexride te nemen, weet niet of de vering icm 19inch te hard is? Graag jullie mening over flexride

wat betreft de afneembare trekhaak Er moet toch geen opening onderaan de achterbumper gemaakt worden?
            trekhaak hangt er alleen maar aan indien nodig Dit zou

image.jpg
            Last edited by ; 15/05/2013, 23:06.

Comment

• Heb hier nog een offerte voor laten maken onlangs en kwam uit op +- 9 % korting .

Ik denk dat de ZT wel een topper wordt !
              Die achterste ledlichten zou ik skippen , ze zien je zonder ook goed genoeg hoor maar ik hou je niet tegen....(er is ergens een foto mét en zonder en je ziet amper verschil....ik zou een andere optie nemen in de plaats )

Comment

• Als je zegt dat je geen verschil ziet tussen gewone en LED-achterlichten moet je toch is naar de oogarts gaan denk ik...

Comment

• wat betreft de afneembare trekhaak Er moet toch geen opening onderaan de achterbumper gemaakt worden?
                  trekhaak hangt er alleen maar aan indien nodig Dit zou zonde zijn

als hij er af is ga je er niks van zien want die schuift er naar onderen uit en het vrijgekomen gat wordt afgedicht met een kunststof dop, en de stekkerdoos klapt naar omhoog , zo is het tenminste bij de Zafira B

image.jpg[/QUOTE]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hebe00 Bekijk Berichten
                    Beste
                    Ben van plan een zafira tourer cosmo te bestellen (ziefoto)
                    2.0 cdti met 165 pk

connect pack
                    Park and go pack
                    AFL xenon
                    led achterlichten

19 inch bicolor velgen
                    opc line pakket
                    verlaagd onderstel
                    afneembare trekhaak

Ben nog aan het twijfelen om flexride te nemen, weet niet of de vering icm 19inch te hard is? Graag jullie mening

wat betreft de afneembare trekhaak Er moet toch geen opening onderaan de achterbumper gemaakt worden?
                    trekhaak hangt er alleen maar aan indien nodig Dit zou zonde zijn

[ATTACH=CONFIG]96909[/ATTACH]
                    Ik heb ook al eens een paar configuraties geprobeerd, maar vond het verlaagd onderstel niet in de Cosmo. Wel in de enjoy in het Sportpack. (en ook als je op de Enjoy kiest voor lederen bekleding) Of moet ik dringend naar de oogarts?
                    Wie kan me verduidelijken?

Comment

• Verlaagd chassis staat er wel degelijk tussen voor de Cosmo.
                      Op de pagina van opties staat het als eerste puntje bij techniek/veiligheid.

Comment

• Ik vond de 18' velgen met sportonderstel al erg hard! rijdt echt plezant maar op lange afstanden en secundaire wegen steekt dat al snel tegen.

Ik heb ook de optie flexride genomen en kan genieten om eens in de tour-stand te rijden, vooral moet vrouw en kind erbij. Dan zweef je bijna over alle oneffenheden zonder veel aan stuurgevoel in te boeten. En daar tegenover staat dan de sport-stand als je eens wilt 'spelen'. Snellere gas-respons en strakkere wegligging. Voor mij is de flexride dus meer dan zijn geld waard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
                          Verlaagd chassis staat er wel degelijk tussen voor de Cosmo.
                          Op de pagina van opties staat het als eerste puntje bij techniek/veiligheid.
                          Blijkbaar enkel op een benzine en icm 18-duimers.
                          Op een diesel enkel op de enjoy in het sport-pack of icm lederen bekleding.
                          Of heeft een Diesel Cosmo sowieso het verlaagde onderstel?

Wie weet er hier het fijne van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                            Blijkbaar enkel op een benzine en icm 18-duimers.
                            Op een diesel enkel op de enjoy in het sport-pack of icm lederen bekleding.
                            Of heeft een Diesel Cosmo sowieso het verlaagde onderstel?

Wie weet er hier het fijne van?
                            Zo staat het omschreven in de prijslijst:

Standaard i.c.m. 1.4 Turbo 120pk
                            ecoFLEX (GBI_), 2.0 CDTI 130pk
                            ecoFLEX (MRJ_), 1.6 CDTI 136pk
                            ecoFLEX (IW6_), 2.0 CDTI 165pk
                            ecoFLEX (M7J_) of Sport Pack
                            (BVG).
                            Alleen i.c.m. 18- of 19-duims velgen.
                            Niet i.c.m. 1.6 Turbo CNG 150pk
                            (IP6_).
                            Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• De Ecoflex heeft standaard sportonderstel. Zo ligt m ene centimeter lager op de weg = minder luchtweerstand = minder verbruik
                              2012 Opel Astra ST Ecoflex
                              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, en kan al melden dat ik vandaag mijne zafira tourer heb besteld . Nu er nog een paar weken erop wachten, maar geduld is een schoon deugd he.
                                Gr,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdike Bekijk Berichten
                                  Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, en kan al melden dat ik vandaag mijne zafira tourer heb besteld . Nu er nog een paar weken erop wachten, maar geduld is een schoon deugd he.
                                  Gr,
                                  Welkom!
                                  Veel succes en plezier met je nieuwe Zafira Tourer!
                                  Ik ben alvast een tevreden gebruiker
                                  Als hij geleverd wordt, graag foto's
                                  Je kan je forumnaam misschien aanpassen naar cdtike
                                  Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdike Bekijk Berichten
                                    Hoi allemaal,

Gr,

Welke motor en opties heb je besteld (ook kunnen genieten van de 50% korting op de opties)
                                    hoelang is de wachttijd
                                    ik ga mijn zafira op het eind van de maand bestellen

Comment

• @Lele, Bedankt, de foto kan je eigenlijk al zien in de brochure van de zafira. Het is zo een witte met het OPC pakket en die 5 spaak 19" velgen Bi color.
                                      @hebe00 Ik heb de 2.0 motor gekozen met 110pk en heb inderdaad kunnen genieten van de 50% korting. Buiten de velgen en het OPC pakket heb ik de Usb prenium, led lichten,flexcover,en de deurstrips als accessoir. Ik denk dat het mooier is zonder die strips maar ik heb geen goesting om alle weken mijn deuren te laten spuiten omdat er de ene of andere debiel zijn deur openkletst tegen de mijne en daarom geen respect heeft voor andermans auto. Normaal komt hij in week 25 binnen.Een week later vertrekken we op verlof,dus al direct een heel lange rit van 2000 km voor de boeg. Het zal wel terug effe wennen zijn(Met velgen oppassen voor borduurs) want ik rijd al bijna 8 jaar met een espace (standard model) en dan moet je zo nauw niet kijken he.Maar heb voor de espace ook al wel met een verlaagde auto gereden met velgen en spoilers, dus het is mij niet onbekend.Foto's van de zafira volgen als hij binnen is.
                                      Gr,

Comment

• Zorg ervoor dat je "varieert" in toeren tijdens die lange rit , anders wordt je motor eenzijdig gepolijst en dat is niet goed...

regelmatig dus van de 5 naar 6 en rij indien mogelijk ook op gewone wegen waar je sowiso al meer moet schakelen .

Ik zou zelfs die 6e vitesse niet gebruiken voor er een paar duizend kilometer op staan .
                                        (ik ga er vanuit dat het een 6-bak is)

Comment

• Ja jong, ik heb mijn Zafira Tourer een week te vroeg besteld...

Had ik met hetzelfde geld een week later gaan bestellen, kon ik alle openstaande opties nog aanvinken...

Jammer...

Comment

Working...
                                          X