Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Lowrider63 Bekijk Berichten
    Mijn zafira tourer is 2 weken geleden geleverd. Heb er 20 km mee gereden alvorens ik terug in de garage stond. Had misschien toch beter de 2.0 gekocht ipv de nieuwe 1.6 cdti. Plots verscheen 'DRINGEND SERVICE NODIG'.Foutmelding kon ook niet via de computer verwijderd worden. Ondertussen werd , na contole van de bedrading, besloten om de turbo te vervangen vanwege één of andere sensor die zijn werk niet doet (leve de electronica) en daar er nog geen onderdelen beschikbaar zijn werd een nieuwe turbo van de band gehaald. Hopelijk is het probleem nu, na 2 weken , opgelost.
    ik hoop dat ze bij opel niet teveel fratsen voor hebben met deze motor
    want de waarden die ze opgeven zijn zeker concurrentieel en kan de verkoop opkrikken. Maar dan moet hij wel bedrijfszeker zijn

Comment

• hoe zit het met de ruimte en plaatsen binnenin in vergelijking met een S-Max?
      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
        Zeer nuttige link, bedankt. Lamptype is HIR2 van Zafira Tourer, eerste auto waarop ik dit type lamp zie...
        kende dit soort lampen niet
        door de extra coating zouden ze meer licht geven
        En ze bestaan zelfs in aftermarket ter vervanging van een gewone H7. Alleen nog geen verdelen gevonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          hoe zit het met de ruimte en plaatsen binnenin in vergelijking met een S-Max?
          Kan het niet vergelijken met een smax, maar op de 2e rij is er ruimte en beenruimte zat voor 3 volwassen. De 2 achterste stoelen zijn minder ruim, maar ideaal voor kinderen. Het voordeel is dat je de 2 achterste rijen kan platleggen zodat je een vlakke laadvloer hebt. De 2e rij kan je ook nog eens in alle mogelijke richting verschuiven, dus flexibiliteit troef.
          Sent from my Nokia Lumia 920 using Board Express
          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Er wordt altijd gesproken over een vlakke vloer bij het neerklappen van de zetels. Dit is zo bij een 7 zetel configuratie ( zoals mijn S-max vroeger ).
            Is er ook nog een vlakke vloer bij een 5 zits configuratie met de FLEX FIX optie?

Comment

• Heb nu vier weken de zafira tourer ecoflex cosmo. Enkele vragen: waarom staat de achterruitverwarming soms op, hoewel er nergens lampjes branden en in configscherm 'automatische achterruitverwarming' uitstaat? En de gps-stem is een Nederlandse vrouw ... kan dit veranderd worden naar een Belgische vrouw/man? Kan de helderheid van het gps-scherm veranderd worden zonder dat de rest ook verandert? Voor de rest een topauto, veel comfort en vrij zuinig ... staan ook nog maar 1400 km op natuurlijk ... Bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door diabeticske Bekijk Berichten
                Heb nu vier weken de zafira tourer ecoflex cosmo. Enkele vragen: waarom staat de achterruitverwarming soms op, hoewel er nergens lampjes branden en in configscherm 'automatische achterruitverwarming' uitstaat? En de gps-stem is een Nederlandse vrouw ... kan dit veranderd worden naar een Belgische vrouw/man? Kan de helderheid van het gps-scherm veranderd worden zonder dat de rest ook verandert? Voor de rest een topauto, veel comfort en vrij zuinig ... staan ook nog maar 1400 km op natuurlijk ... Bedankt!
                Heb dit ook al opgemerkt, mijn momentaan verbruik is dan ook hoger. Volgens mij is de roetfilter aan het regenereren.
                Stem kan je niet veranderen.
                Je kan de helderheid van het scherm niet apart aanpassen, je kan wel kiezen uit dag en nacht modus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                  Heb dit ook al opgemerkt, mijn momentaan verbruik is dan ook hoger. Volgens mij is de roetfilter aan het regenereren.
                  Stem kan je niet veranderen.
                  Je kan de helderheid van het scherm niet apart aanpassen, je kan wel kiezen uit dag en nacht modus.
                  Bedankt voor de feed-back!

Comment

• Die helderheid van het gps scherm in Opels vind ik eigenlijk ook wel een misser van het merk.
                    Mijn vrouw rijdt in een Astra en je vindt daar eigenlijk nooit de goeie mix in tussen dag en nacht licht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door diabeticske Bekijk Berichten
                      Heb nu vier weken de zafira tourer ecoflex cosmo. Enkele vragen: waarom staat de achterruitverwarming soms op, hoewel er nergens lampjes branden en in configscherm 'automatische achterruitverwarming' uitstaat? En de gps-stem is een Nederlandse vrouw ... kan dit veranderd worden naar een Belgische vrouw/man? Kan de helderheid van het gps-scherm veranderd worden zonder dat de rest ook verandert? Voor de rest een topauto, veel comfort en vrij zuinig ... staan ook nog maar 1400 km op natuurlijk ... Bedankt!
                      roetfilter is dan idd aan het regenereren. Was bij zafira B en astra H ook al zo.
                      Dit doen ze om dan de extra warmte die vrijkomt uit de uitlaat condens zou geven op de achteruit in de winter als het kouder is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jespie Gillespie Bekijk Berichten
                        Er wordt altijd gesproken over een vlakke vloer bij het neerklappen van de zetels. Dit is zo bij een 7 zetel configuratie ( zoals mijn S-max vroeger ).
                        Is er ook nog een vlakke vloer bij een 5 zits configuratie met de FLEX FIX optie?
                        Niemand?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Die helderheid van het gps scherm in Opels vind ik eigenlijk ook wel een misser van het merk.
                          Mijn vrouw rijdt in een Astra en je vindt daar eigenlijk nooit de goeie mix in tussen dag en nacht licht.
                          Ik heb persoonlijk toch mijn dagverlichting van mijn gps-scherm kunnen dimmen, terwijl de tellers van mijn dashboard nog meer dan duidelijk leesbaar zijn.

Comment

• Goedenavond,
                            Vraagje aan de witte zafira tourer rijders: Vinden jullie ook dat de bumpers niet even wit zijn dan de rest van de auto? Het is niet veel verschil hoor maar eens je het ziet, begint het op te vallen vind ik. Het komt mss omdat het ene materiaal plastic is en het andere metaal?
                            Gr.

Comment

• Na een klein jaartje rondrijden met onze Zafira Tourer ben ik nog altijd héél tevreden.
                              Geen problemen gehad en het verbruik valt bij mij (1.4 benzine automaat) reuze mee.
                              Bij een gemiddelde snelheid van 87 km/u verbruikt hij mét de airco aan gemiddeld 6,7 liter benzine
                              Mijn vorige Zafira A (2.2) dronk zonder airco gemakkelijk 9 liter benzine
                              We zijn net terug van een weekje Zwitserland met 2 personen en een hoop bagage, geen enkel probleem in de bergen, voldoende trekkracht.
                              Op kleine afstandjes met koude motor verbruikt hij natuurlijk meer, maar het scheelt toch meer dan 2 liter/100 km met de oude Zafira
                              IMG_1992.jpg

Comment

• Na 6 jaar is het tijd om de "oude" Zafira 1.9cdti te vervangen door een nieuwe. gezien ik ondertussen van werk ben veranderd en nu relatief weinig kilometers doe (10.000 - 13.000km/jaar) lijkt een benzineversie de betere keuze te zijn (de 1.4 turbo).

Ik lees dat hier vooral zijn hier forumleden die een 140pk versie hebben en dat deze voldoet zonder een sprintkanon te zijn. zijn hier forumleden die een 120pk versie bezitten (of hier mee gereden hebben)? Voldoet deze 120pk en kan ik de meerprijs voor een 140pk beter aan wat extra opties hangen of is het echt wel beter om de 140pk versie te nemen? de Zafira Tourer is per slot van rekening niet echt klein en het is ook geen pluimgewicht.

mijn dagdagelijkse trajecten zijn vooral stad en R4, in de weekend zit daar dan weer wat autosnelweg tussen (obligate schoonouder bezoek )

Comment

• Hangt er een beetje vanaf wat je verlangt van je auto, en nog belangrijker : hoe je rijstijl is... Je hebt nu een diesel dus ben je redelijk wat koppel gewoon.

Ik heb nu een 1.4 met 140 pk. Rijdt goed en stil en aangenaam maar na een jaar vind ik nu toch dat de motor te licht is naar mijn maatstaven. Als je de auto naar 5 à 6 duizend toeren jaagt ben je best wel vlot maar ik mis toch het koppel. En het vele schakelen begint mij ook te irriteren. Versta mij niet verkeerd, ik ben nog steeds zeer tevreden maar ik mis toch dat extra vermogen.

Mocht ik nu een zafira kopen zou ik voor de 1.6 sidi gaan met automaat. Heeft 160pk en 280Nm koppel. Lijkt mij veel beter passen bij een toch wel zware zafira tourer (1700 kg).

Greetzz

Comment

• mijn rijstijl is vrij normaal denk ik. heb een zoontje van 7 maand in de auto dus ga ik ook niet als een gek gaan scheuren.
                                    Wat ik natuurlijk wel leuk vind aan de huidige wagen zijn de vlotte tussenversnellingen, een vleugje gas is meestal voldoende, ook van bvb 90 naar 120 gaat heel vlotjes. Dat heeft natuurlijk ook wel te maken met de 280Nm koppel... en die zou ik wel missen in de 1.4 denk ik.

Ik had ook al aan de 1.6 SIDI gedacht maar ik wou dan liever de meerprijs aan opties hangen. Maar nu ik jouw ervaring lees moet ik misschien toch eens nadenken over die 1.6... en dan desnoods een paar 'nice to have' opties laten vallen... gezien het van de eigen spaarboek dient te komen

Comment

• Je kan altijd om een testrit vragen eh. Dan kan je het zelf voelen. Maar als je een vlotte tussenversnelling wilt ga je zeker niet toekomen met een 1.4 turbo...

Ik heb bij momenten een zware voet , kheb ook een ford focus met nen 2.0 Tdci met 360 Nm koppel. Als ik van die auto in de zafira stap hebk het gevoel dak evengoed te voet kan gaan... Das wel even wennen dan.

Ik heb 2 dochters (2 jaar en eentje van een maand) en als we op gezinsuitstap gaan ist altijd met de zafira. Wat mij dan juist het meest 'frustreert' zijn juist die tussenversnellingen. Ik heb wel flexride, dus met de sportknop wat meer gasrespons (voel je duidelijk!). Maar toch, het koppel blijft hetzelfde eh. Relaxed rijden is wel zalig, ik vind het nog steeds de stilste en comfortabelste (vooral in tour-stand) wagen waar ik mee gereden heb. Juist dat beetje extra vermogen eh

Ik hoop met 2 jaar eentje te kopen met meer vermogen. Ik droom van de nieuwe 2.0 SIDI in de Zafira tourer met nen automatische 8-bak. .

Greetzz
                                      Last edited by ; 11/09/2013, 22:40.

Comment

• een testrit kan inderdaad een goed idee zijn. hopelijk zijn er al 1.6 SIDI's voorradig voor een ritje
                                        in elk geval: bedankt voor de uitleg,he

Comment

• Hallo allen,
                                          Ik volg het hier al even maar nu toch eens een post plaatsen.
                                          Sinds kort ben ik overgeschakeld van een Avensis 2009 2.0D Luna wagon naar een Zafira Tourer. Omdat het een bedrijfswagen is, heb ik gekozen voor de 1.6cdti cosmo uitvoering (lage co2 dus). (Dit was de eerst 1.6 cdti geleverd door Opel Herentals. Ze schrokken dus ook van de adbleu tankdop). Levertermijn viel goed mee, besteld in juni, geleverd in september. Eerste ervaring is heel positief. Je merkt wel dat een zware auto is, de avensis schoot iets vlotter uit de startblokken. Was niet echt voorstander van een 1.6 in een monovolume maar ik ben positief verrast. Als je het niet zou weten, denk je dat het een 2.0 is. De geluidsdemping en de ophanging bevallen me ook wel. De rijervaring is wel helemaal anders maar dat was wel een bewuste keuze. Je zit hoger en een heel ander ruimte gevoel tov de avensis maar met 2 kids is de ZA wel een ideale gezinswagen.

Ondertussen ook de POI voor de F-palen toegevoegd. Werkt goed

Comment

Working...
                                          X