Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 23500 km op de teller => tijd voor AdBlue toevoeging.
    Garagist goot er een bidon van 5l in via een gesloten systeem. Wat een gepruts.
    Ik had gehoopt er mee te kunnen doen tot het eerste onderhoud (30k), maar tevergeefs.

Verwonderd: je krijgt ruim op voorhand foutmeldingen, maar indien je niet snel genoeg handelt gaat ja auto in noodloop.

Comment

• Ben op zoek naar tweedehands dakdragers, skibox.... Iemand????

Zijn er nog die last hebben van een stroeve versnellingsbak 2.0 diesel, 2 weken geleden waren zelfs de versnelllingskabels bevrozen....
      Last edited by ; 09/01/2015, 22:44.

Comment

• hallo,mijn opel zafira tourer 1.4 turbo 140 pk cosmo wordt dit jaar in april 3 jaar en heb 45000 km gereden.
        Dit zonder enige problemen.Binnen enkele(12 procent geeft computer aan)1000 km ga ik voor de tweede maal op onderhoud moeten gaan.
        Nu is het zo dat mijn 2 voorbanden op sleet beginnen te komen,wat normaal is ,denk ik bij deze km stand en vrij rustige rijstijl.
        Dus ik ga stilletjes al beginnen uitkijken naar een nieuw paar met maatje 225/50/17" .
        Nu staat er bridgestone turenza onder.
        Zijn er ZT rijders hier die een ander merk eronder staan hebben,of mensen die voor dit type wagen een ander merk aanbevelen.ik geef nogal om comfort en zuinigheid!
        Ook iemand een idee wat dit type ongeveer kost,dacht rond de 130 euro per stuk dan.

mvg marc verstraeten

Comment

• Hallo
          zijn er nog ZT rijders waarvan de achterremmen piepen bij het achteruitrijden
          mvg
          bert

Comment

• Poi flitspalen

Hallo
            weet iemand waar je poi s voor flitspalen voor de navi 900 kan downloaden
            de vorige link hier werkt niet meer
            bert

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hebe00 Bekijk Berichten
              Hallo
              mvg
              bert
              Nee,hiermee heb ik absoluut geen problemen,vraag me wel af na mijn km stand van 45000km of mijn remblokjes niet bijna moeten vervangen worden.geen idee hoe lang deze eigelijk ongeveer meegaan.hangt natuurlijk af van de rijstijl,maar ik ben een chauffeur die altijd afremt op de motor.

mvg marc v.

Comment

Hallo
                mvg
                bert
                Hier bestaat een TSB van, even de dealer contacteren met uw probleem

Levensduur van de remblokken zijn zoals je zelf al zegt afhankelijk van uw rijstijl. Laat ze eens checken in de garage, bij Zafira C is het wel belangrijk dat je de binnenkant bekijkt, deze durven regelmatig schuin afslijten. De buitenzijde ziet er nog goed uit maar je zou niet de eerste zijn die er na een week terug staat omdat de binnenzijde op het ijzer zit

Comment

Hallo
                  mvg
                  bert
                  Probleem opgelost bij dealer
                  zwaardere contragewichten aangehangen en piepen is verholpen

Comment

• Nog iemand problemen met het vast vriezen van de versnellingskabels ? 2.0 diesel 130pk.... Heb nu al drie dagen dit probleem, na tien min warm draaien komen ze wel los....

Comment

• Ik heb pas de Zafira Tourer 1.4 140 pk cosmo gekocht; had alleen een beetje schrik voor zo'n kleine motor. Zal dit voldoende zijn voor de toch wel zware auto? Hopelijk wel. In april heb ik hem, rij op dit moment nog met een Fiat Bravo 1.9 Jtd .

Comment

• Nog een tweede vraagje, ik heb er ook niet aan gedacht of deze een distributieriem heeft, of is deze voorzien van een ketting?

Comment

• Ketting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                            Ketting
                            Alle nieuwe zafira tourer hebben een distributieriem, dus geen ketting

Comment

Alle nieuwe zafira tourer hebben een distributieriem, dus geen ketting
                              Bron?

Kan je mij op onderstaande foto dan eens de distributieriem aanduiden? (1.4 turbo)

Comment

• Twijfels tussen zafira tourer of een stock S max.
                                De 1600 diesel in de zafira kan dit erdoor?
                                Heeft er recent nog iemand een prijs laten maken voor een Cosmo met wat opties.
                                Kan nog een proefrit gaan maken ermee maar op zo een kort ritje weet ik eigenlijk nog niet echt veel over de vlotheid van het blokje.

Comment

• ikzelf rij een 7-tal maanden met een 1600d. Ondertussen een kleine 40k op de teller en me nog geen minuut beklaagd. Vooral in 2de trekt deze geweldig. 136pk, meer dan voldoende.
                                  Voor de ZT reed ik een Insignia 2l 130 pk, maar geef mij maar de 1600.
                                  ZT niet zo sexy tov Insignia, maar goede motor en veel ruimte.
                                  Met een S-max geen ervaring, dus ik kan niet oordelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                                    ikzelf rij een 7-tal maanden met een 1600d. Ondertussen een kleine 40k op de teller en me nog geen minuut beklaagd. Vooral in 2de trekt deze geweldig. 136pk, meer dan voldoende.
                                    Voor de ZT reed ik een Insignia 2l 130 pk, maar geef mij maar de 1600.
                                    ZT niet zo sexy tov Insignia, maar goede motor en veel ruimte.
                                    Met een S-max geen ervaring, dus ik kan niet oordelen.
                                    Bent u ook tevreden van de afwerking in het algemeen? Het gedeelte van het dashboard met de knoppen en de navigatie zijn nogal harde kunststoffen... Haat het nogal vlug wanneer iets piept,kraakt of rammelt.

Comment

• Tot op heden geen last van noname!

Comment

• Proefrit is echt wel goed meegevallen, deftige rit aangeboden gekregen en genoeg ervaringen kunnen opdoen. Het besef is er nu ook dat ik momenteel beter af ga zijn met de Zafira Tourer ipv de zoveelste break zonder gebruiksgemak in het zitgedeelte. Zou mijn eerste opel worden maar denk dat ik me er wel ga mee vinden.

Comment

• Vermits de kleurenkaart bij opel eerder beperkt is: zilvergrijs, donker grijs, bruin of zwart. En nog blijft het een moeilijk vraagstuk. ����

Comment

Working...
                                          X