Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hallo,ben nog maar net terug van reis en de bestemming was tsjechie.
    Voordat ik vertrok heb ik de tank echt vol getankt,zo vol als het maar kon.
    Met deze tank ben ik met mijn tourer 1.4 turbo benzine iets meer dan 800 km ver gerraakt.
    Het gemiddelde verbruik lag hierbij op 6,7 liter bij een vrij rustige rijstijl maar hierbij wel redelijk geladen met bagage.

Op de terugweg heb ik wat harder gereden(130/140km,wat nog rustig eigelijk is)en daar ben ik op een gemiddeld verbruik van 7 liter blijven hangen.

Alles bij elkaar vind ik dit zeker niet slecht.
    Voor de rest op de 53000 km die ik nu heb geen erge problemen gehad,buiten het hierboven vermeld euvel!

mvg marc v.

Comment

• Das een zeer net verbruik voor toch wel zware wagen.

Comment

• Valt best mee. Mijn 5008, vergelijkbaar dus, heeft over de laatste 10 000km gemixt gebruik in België 6,1l.

De 2600 km die ik op vakantie reed, cc op 136, volgeladen en een knoert van een dakkoffee erop, waren beduidend gulziger met 7,3l. Niet slecht.

Edit ik zie nu pas dat je een benzine hebt. Dan ist wel heel zuinig ja!

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
        Last edited by metalpe; 21/07/2015, 11:47.

Comment

• Donderdag eentje besteld nu nog wachten tot midden tot eind oktober ����

Comment

• Na bijna 3 trouwe jaren, heb ik besloten om mijn Zafira Tourer te verkopen, en terug voor iets compacter te gaan. Ik ga vooral de ruimte, moduleerbaarheid en het comfort missen. Maar tijd voor iets anders nu....
            Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
              Na bijna 3 trouwe jaren, heb ik besloten om mijn Zafira Tourer te verkopen, en terug voor iets compacter te gaan. Ik ga vooral de ruimte, moduleerbaarheid en het comfort missen. Maar tijd voor iets anders nu....
              Nieuwe Astra?
              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                Nieuwe Astra?
                Nee, maar het blijft wel een duitse wagen
                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Nog iemand een brief van Opel gekregen om een software-update van de hill-start-assist te laten uitvoeren?

Comment

• Op de Astra J (zie topic) hebben er een aantal een update gekregen dacht ik.

Comment

• iemand al ervaring met het verbruik van een zafira tourer 1.6 turbo 200pk
                      ik heb zelf zo een motor in de mijne maar vind het verbruik eigenlijk wel erg hoog zit gemiddeld tussen de 9.5 en de 10 liter
                      is dit normaal voor een gemiddelde rijstijl

grtz

Comment

• Zafira tourer is dan ook geen kleine auto ook niet. Is een normaal verbruik. Veel hangt ook van het soort ritten af, veel kleine ritten of ook grotere met snelweg.
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• idd is geen kleine auto maar ze geven een gemiddeld verbruik van 7.2 op kan nu aannemen dat het een liter meer is maar geen 2.5 liter

Comment

• Gemiddelde's worden berekend op de pc, wordt geen moteur voor gestart. Er zijn amper auto's die hun opgegeven verbruik halen.
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• yep same here....

Comment

• Pfff duurt toch lang ben echt wel benieuwd naar on star ��

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                  Na bijna 3 trouwe jaren, heb ik besloten om mijn Zafira Tourer te verkopen, en terug voor iets compacter te gaan. Ik ga vooral de ruimte, moduleerbaarheid en het comfort missen. Maar tijd voor iets anders nu....
                                  jij had toch 3 kids dacht ik?
                                  wat komt er in de plek?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cleaned tr Bekijk Berichten
                                    iemand al ervaring met het verbruik van een zafira tourer 1.6 turbo 200pk
                                    ik heb zelf zo een motor in de mijne maar vind het verbruik eigenlijk wel erg hoog zit gemiddeld tussen de 9.5 en de 10 liter
                                    is dit normaal voor een gemiddelde rijstijl

grtz
                                    korte afstandjes dan zal je idd rap zitten rond de 9l.
                                    bij de langere (geen files) moet je toch onder de 8 geraken; ik zit met mijne opc rond de 11l maar das meer rond de "kerktoren" dat ik rij.Langere zit ik op 9l dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TRM3 Bekijk Berichten
                                      Pfff duurt toch lang ben echt wel benieuwd naar on star ��
                                      Werkt goed... Ik stond er zelf wat sceptisch tegenover maar viel me toch goed mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Per Sempre Bekijk Berichten
                                        Werkt goed... Ik stond er zelf wat sceptisch tegenover maar viel me toch goed mee.
                                        Weet je toevallig wat deze dienst kost want bij mij was het gratis voor het eerste jaar maar zie nergens de prijs om te verlengen ?

Comment

• @stip

Oorspronkelijk geplaatst door stip Bekijk Berichten
                                          Nog iemand een brief van Opel gekregen om een software-update van de hill-start-assist te laten uitvoeren?
                                          @stip

vandaag brief ontvangen

Iemand al update laten uitvoeren? En wat is de ervaring beter of slechter?

grtz
                                          bert

Comment

Working...
                                          X