Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
    Er zijn wel gevallen dat die Infinity op niks trekt, denk dat een forumlid Bjorn? deze heeft laten vervangen en dat 't daarna wel OK speelde.
    Zou 't in ieder geval niet aanvinken zouden beter eens contract met Bose of HK aangaan.
    Ik heb in der tijd contact gehad met Infinity zelf. Daar is er mij verteld geweest dat Opel enkel voor de naam Infinity betaalde en dat het onderdeel zelf niet van Infinity is. Dus of het nu Infinity, Bose, HK..... noemt. Het speelt allemaal even slecht.
    Nu heb ik op mijn huide Sports Tourer ook de Infinity optie genomen, gewoon uit curieusiteit of al die zever was opgelost. Dat was dus niet het geval! Volumeschommelingen en al die tralala waren nog steeds aanwezig. Dus ze hebben ineens mijn gemodificeerde versterker mogen over plaatsen naar mijn nieuwe wagen en dan speelt het wel "deftig".
    Ik ben nogal beroemd geworden met mijn Infinity verhaal. Ik krijg nu nog altijd mails van mensen uit België, Duitsland, Italië, Nederland..... die het maar niet opgelost krijgen met de dealer. Er bestaan gemodificeerde versterkers die de problemen verhelpen. Noise Gate is daarbij uitgeschakeld (zorgt voor de volumeschommelingen). Waarom ze die dingen blijven produceren en verkopen blijft mij een raadsel. En waarom ze dan nog moeilijker doen om een gemodificeerde versterker vast te krijgen blijft me nog een groter raadsel..... Ze weten dat er problemen zijn maar ze weigeren die op te lossen.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Beste ZT rijders,
      In Oktober heb ik een herprogrammatie laten uitvoeren van mijn ZT 2.0 110 pk. Van 110pk naar 190 pk en 428 NM koppel . Na 2 weken krijg ik de melding dat de roetfilter vol is en moet doorrijden. Dit gedaan (ongeveer 40km) ging de melding nog steeds niet weg. Dus dan maar naar de garage geweest met het probleem. Daar hebben ze een statische regeneratie (proberen) uit te voeren die mislukte. De dealer zei dat het kon komen door de herprogrammatie. Dus ik terug naar de tuner waar ze mijn wagen terug origineel hebben gezet, en dan terug naar de dealer waar het dan wel lukte om te regenereren. Dus mijn mening is dat er iets fout loopt in de BC bij de herprogrammatie, ook al geeft die geen foutmeldingen. Nu hebben ze daar wel een oplossing voor nl. de roetfilter leeghalen en ook nog iets met de EGR klep en nog wat softwarematige aanpassingen. Na ongeveer 600 eurotjes zou dit heuvel opgelost zijn.

Comment

• Als ik nu zo leest op internet over "roetfilters verwijderen" kom ik veel bij sites waar tuners dit veel doen. Nu komt dit bij mij over dat ze het al op voorhand weten dat je na een herprogrammatie problemen krijgt met software meldingen over de roetfilter. Dus kost je programmatie geen +- 500 euro maar een dikke 1000euro.Nu is dit geen verwijt naar de tuners toe, maar je het wordt je ook niet verteld VOOR je de programmatie laat uitvoeren. Dit vind ik wel spijtig. Nu weet ik wel dat ik altijd kan kiezen om de wagen terug origineel te laten zetten, maar eens je geproefd hebt van het koppel wil je dit toch liever zo houden, toch? Hebben er nog mensen dit probleem of gehad en zoja wat was bij jullie een eventuele oplossing? Gr.

Comment

• Uw tuner zal imo met een oplossing moeten komen hoor.

Comment

• Hallo
            Iemand een idee waar de dieselfilter bij een zafira tourer 2.0 van 163 pk zit?
            alvast bedankt

groeten Bert

Comment

• Voor het rechterachterwiel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TRM3 Bekijk Berichten
                Vrijdag gaan afhalen alles geconfigureerd maar je ziet wel dat alles nog niet 100% werkt
                de optie om met de gsm u bestemming naar de wagen te sturen zou midden deze maand pas werken en de WiFi zou vanaf december werken prijs zou rond de 220 euro per jaar liggen wat ik nog best ok vind !
                voor de rest moet ik zeggen positief verrast te zijn over de rust aan boord !
                enkel het infinity sound systeem voldoet niet echt aan de verwachtingen ,ik heb in mijn BMW 335 hifi en dat speelt wel veel beter !
                nu niet dat het slecht is denk dat ik mijn verwachtingen wat hoog heb gesteld.
                220 euro per jaar voor wifi ? Dat is 18 euro per maand ! Dat heb ik er niet voor over... En zeker aangezien bij de meeste mobiele abonementen voldoende data inbegrepen zit, en de roaming kosten volgend jaar toch wegvallen...

Infinity is inderdaad niet te vergelijken met de hifi uit BMW. Had Infitinity in een Insignia, daarna een BMW met hifi, en in mijn huidige Zafira Tourer niet meer de Inifinity besteld.

Comment

• Is er hier nog iemand met een Zafira Tourer die niet tevreden is met de standaard halogeenlampen ?
                  Ik wou deze vervangen door de H7 Xtreme visions die in de accessorie lijst staan. In de recente modellen zitten echter HIR2 lampen van Philips. De H7 past hier niet op.
                  Van Philips is er maar 1 soort HIR2 lampen en dat zijn die die er al in zitten. Heeft er iemand ervaring met HIR2 lampen (LED ?) die ter vervanging van deze kunnen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smb Bekijk Berichten
                    220 euro per jaar voor wifi ? Dat is 18 euro per maand ! Dat heb ik er niet voor over... En zeker aangezien bij de meeste mobiele abonementen voldoende data inbegrepen zit, en de roaming kosten volgend jaar toch wegvallen...

Infinity is inderdaad niet te vergelijken met de hifi uit BMW. Had Infitinity in een Insignia, daarna een BMW met hifi, en in mijn huidige Zafira Tourer niet meer de Inifinity besteld.
                    Roaming kosten zullen pas in 2017 verminderen maar niet verdwijnen en in de meeste abonnementen zit er echt wel weinig data vind ik .
                    zeker met in mijn geval en kind da veel filmpjes kijkt denk ik wel er mijn voordeel uit te kunnen halen
                    het moet enkel nog werken ze hebben nog steeds geen provider ������ al en geluk dat het jaar gratis nog ni loopt .

Comment

Is er hier nog iemand met een Zafira Tourer die niet tevreden is met de standaard halogeenlampen ?
                      Ik wou deze vervangen door de H7 Xtreme visions die in de accessorie lijst staan. In de recente modellen zitten echter HIR2 lampen van Philips. De H7 past hier niet op.
                      Van Philips is er maar 1 soort HIR2 lampen en dat zijn die die er al in zitten. Heeft er iemand ervaring met HIR2 lampen (LED ?) die ter vervanging van deze kunnen ?
                      ja,ik heb een zt van bouwjaar 2012 en ben ook niet tevreden met de huidige lichten.heb ook al gedacht om eens te vragen aan mijn dealer voor een betere soort van verlichting er in te steken,maar heb dit nog niet gedaan.

Zijn er nog zt rijders onder jullie die hun versnellingsbak al moeten reviseren hebben.bij mij is dit wel het geval,dit al na slechts 60000 km.het grootste deel van de kosten word hier wel gedragen door Opel zelf en de dealer!
                      maar een 300 euro moet ik uit eigen zak betalen!het betreft een 1.4 turbo /140 pk .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hebe00 Bekijk Berichten
                        @stip

vandaag brief ontvangen

Iemand al update laten uitvoeren? En wat is de ervaring beter of slechter?

grtz
                        bert
                        ja,bij mijn groot onderhoud nu,heb ik beide brieven meegenomen naar mijn dealer,het ging hier over de hillassist en de ingebouwde fiersendrager bij mij.
                        Ik heb nu nog wel niet echt iets ondervonden van die hillassist,heb het ook nog niet echt uitgetest of er een verschil te vinden is.
                        Was er dan bij jou dan een opvallend probleem hiermee?
                        Ik weet dat hij niet altijd werkte zoals ik dacht dat het systeem moest werken,maar dacht dat aan mezelf lag!

Comment

• Beste zt rijders

ik had eens een vraagje.
                          ik heb interesse in een ZT op cng te kopen.
                          heeft hier iemand ervaring mee?

David

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdike Bekijk Berichten
                            Als ik nu zo leest op internet over "roetfilters verwijderen" kom ik veel bij sites waar tuners dit veel doen. Nu komt dit bij mij over dat ze het al op voorhand weten dat je na een herprogrammatie problemen krijgt met software meldingen over de roetfilter. Dus kost je programmatie geen +- 500 euro maar een dikke 1000euro.Nu is dit geen verwijt naar de tuners toe, maar je het wordt je ook niet verteld VOOR je de programmatie laat uitvoeren. Dit vind ik wel spijtig. Nu weet ik wel dat ik altijd kan kiezen om de wagen terug origineel te laten zetten, maar eens je geproefd hebt van het koppel wil je dit toch liever zo houden, toch? Hebben er nog mensen dit probleem of gehad en zoja wat was bij jullie een eventuele oplossing? Gr.
                            dus voor extra pks moet de partikelfilter verwijderd worden en de egr klep afgedicht ofwa?
                            en wat met het milieu, daar trekken we ons niets van aan?

Comment

• Na 4 jaar en 48000 km's mijn zafira tourer verkocht... Over het algemeen vrij tevreden over. enkel de motor 1.4 turbo met 140pk vond ik te licht. Ook vond ik dat er vrij veel rijgeluiden waren op de meeste wegdekken, kan natuurlijk ook aan de 18 inch velgen gelegen hebben.

Ik stap terug over naar mijn eerste liefde = Ford S-max

Greetzz

Comment

• Ik heb een probleempje met de airco. De zondag hebben we een ritje van 45 minuten moeten doen. Wat ik ook probeerde, er kwam maar geen koude lucht. Op automatische airco eerst op 18 graden gezet, daarna geprobeerd door op minimum te zetten. Hierna ook nog eens geprobeerd op manueel. Hij blies wel (relatief) veel lucht, maar deze was op zijn best lauw te noemen. Gevolg, na 45 minuten nog niet veel kouder in de auto. Bij andere auto's viel de warmte altijd op ons als je uitstapte, nu deed het eerder deugd van uit te stappen.
                                Heeft er nog iemand dit voor? Is er iets wat ik makkelijk kan nakijken ?
                                Volgende week gaan ze er in de garage naar kijken.

Comment

Ik heb een probleempje met de airco. De zondag hebben we een ritje van 45 minuten moeten doen. Wat ik ook probeerde, er kwam maar geen koude lucht. Op automatische airco eerst op 18 graden gezet, daarna geprobeerd door op minimum te zetten. Hierna ook nog eens geprobeerd op manueel. Hij blies wel (relatief) veel lucht, maar deze was op zijn best lauw te noemen. Gevolg, na 45 minuten nog niet veel kouder in de auto. Bij andere auto's viel de warmte altijd op ons als je uitstapte, nu deed het eerder deugd van uit te stappen.
                                  Heeft er nog iemand dit voor? Is er iets wat ik makkelijk kan nakijken ?
                                  Volgende week gaan ze er in de garage naar kijken.
                                  Waarschijnlijk gewoon te weinig koelvloeistof. Misschien een klein lekje ergens. Is zo gefixt.
                                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Iemand enig idee wanneer de facelift van deze komt?
                                    eind dit jaar nieuwe bedrijfswagen kiezen en mss dat we wel weer voor de Zafira zullen kiezen. De huidige heeft er bijna 170000 probleemloze km. Prima wagen, enkel de motor die iets verfijnder zou mogen, maar de huidige diesels zijn al beter denk ik, of is de 165pk versie nog altijd dezelfde blok?

Comment

• Net terug van onderhoud...... Blijkbaar was de piston van de rechtse remklauw vooraan stuk.... niets van gemerkt bij het rijden .... iemand enig idee, van de oorzaak ? 104000km op de teller...

Comment

• Wat was er dan mis met de remklauw?

Comment

• remmen zouden niet mogen falen bij moderne auto's met die kmstanden hé.....
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                          X