Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
    Gisterenavond, 22u30. We rijden van Wilrijk naar Turnhout. Airco op 19 graden, automatische stand.
    Mijn vrouw achter het stuur (ik had weer gedronken) en ze krijgt de melding: parkeerassistentie uit.
    Een beetje vreemd, we beginnen op de knop te duwen, we krijgen het ook niet meer aan. Iets daarvoor had ik wel 3x op het knopje geduwd dat dient voor binnen of buiten circulatie voor de verwarming. (was benieuwd wat er op het scherm zou verschijnen).
    Eens thuis vroeg ik mijn vrouw de auto nog op de straat te laten staan, alvorens de oprit op te rijden. We zetten de auto uit. Ze kreeg hem 3x niet gestart. Ikzelf kreeg hem meteen aan de praat, en alles werkte terug zoals het hoort.

Mijn vraag naar jullie is: Was dit gewoon uit beveiliging omdat de airco tijdens onze rit te veel verbruikte? Of hebben wij na 2800 km al stukken?

Bij die van mijn vrouw komt dat geregeld voor, dan is het de parkeerassistent, de volgende keer de dode hoek camera en de andere keer is het de lichtassistent.... De garage kan niks vinden volgens hun.

Comment

• Ben fan. Snuitje ziet er zoveel beter uit, en zeker qua radio is dees zoveel beter ipv de 100knoppen.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Hallo Madeiros , Naar aanleiding van Uw bericht dat je met Uw 1.4cc 3000 toeren draait aan 120km/h heb ik dat met mijn Mokka 1.4 140pk automaat tijdens mijn rit naar Bretagne eens uitgetest , als ik 100km/h rij draait hij 2000toeren en als ik 3000 toeren draai loopt hij 150km/h ik begrijp dat ook niet hoor , en mijn gemiddelde over gans mijn reis was 7 l/100km waarvan vele stukken aan 130km/h waar het mocht en dan draaide hij ong. 2550 t/min
        grts nog
        Adam

Comment

• @Ibifaho: We hebben hem ook net binnen en het is inderdaad een heuse verbetering.
          de navi950 laat zich veel vlotter bedienen met touchscreen.

Sinds vanmiddag ook een Mokka X in de showroom (enkel voor onze heropening). Morgen hiervan enkele foto's
          grt Jeroen

Comment

• Verwachten er ook eerst daags een mokka X. Ben wel curieus erachter. Ben niet zo fan van huidige/oude mokka. Bij welke dealer werk jij misschien? :d
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Hier ook wel interesse in een Mokka X, voor de vriendin dan, tegenhanger is de Ateca, ook wel knap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door madeiros Bekijk Berichten
                Ik heb de mijne hier besteld, geleverd in 3dagen en een perfecte led-xenon look.
                https://www.bol.com/nl/p/2x-t20-12v-...97/#modal_open
                Dimmen deze? en krijg je een foutmelding???

Comment

• Hallo, devolgende info is zeer moeilijk te vinden klaarblijkelijk.ik had graag geweten hoe breed te drie stoelen op de 2e zitrij zijn. Dit omdat ik sterk overweeg zo'n auto te kopen maar graag wil weten of mijn 2 autostoeltjes en 1 zitverhoger comfortabel passen.bedankt aan een zafira eigenaar om dit even te meten. Mvg

Comment

• Hallo, devolgende info is zeer moeilijk te vinden klaarblijkelijk.ik had graag geweten hoe breed te drie stoelen op de 2e zitrij zijn. Dit omdat ik sterk overweeg zo'n auto te kopen maar graag wil weten of mijn 2 autostoeltjes en 1 zitverhoger comfortabel passen.bedankt aan een zafira eigenaar om dit even te meten. Mvg

Comment

Comment

Comment

• Hallo, nog iemand problemen met bevrozen schakelkabels? In okt 2015 binnen gedaan omdat hierop een terugroepactie was, deze laten uitvoeren maar heb nog steeds de bevrozen schakelkabels als de temp naar de -7 gaat......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nadigun
                            Hallo, nog iemand problemen met bevrozen schakelkabels? In okt 2015 binnen gedaan omdat hierop een terugroepactie was, deze laten uitvoeren maar heb nog steeds de bevrozen schakelkabels als de temp naar de -7 gaat......
                            Gene last van.
                            Wel zetel verwarming die uitvalt na 10sec bij de bestuurder

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
                              Gene last van.
                              Wel zetel verwarming die uitvalt na 10sec bij de bestuurder

Dat is een gekend Opel probleem
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer

Dat is een gekend Opel probleem
                                Oh really? Iets aan te doen?
                                Ga er mijnen tijd niet insteken voor die paar maand maar als dat easy te fixen is wil ik wel proberen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
                                  Oh really? Iets aan te doen?
                                  Ga er mijnen tijd niet insteken voor die paar maand maar als dat easy te fixen is wil ik wel proberen.

Lag aan de matten dacht ik.
                                  Er is een buitendienst oplossing voor maar zou eens moeten zoeken voor de nr.
                                  Misschien kan Tim deze vinden?
                                  den borre

Int3x0r

Comment

• Al gevonden 450eur. En idd, google staat er vol van. Dju zeg, kan dat merk nu niks goeds doen?

Comment

• Ze zorgen tenminste voor de visjes.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer
                                        Ze zorgen tenminste voor de visjes.
                                        Ook zo een teleurstelling... Deze heeft er geen last van. Mijn boormachine verheugde er zich nogthans op om wat gaten in de deuren te maken.

Buiten die zetelverwarming, bluetooth dat kuren heeft en de regeneratie die even luid is als een stoomtrein mag ik niet klagen... Had dan ook geen verwachtingen.

Comment

• Nog een weekje rijden met mijn opel zafira tourer en dan neem ik afscheid van hem.
                                          Het betreft een 1.4 turbo 140 pk benzine van april 2012 met 97.000 km.

De volgende zaken heb ik in al deze jaren voor gehad.Ik wil wel zeggen dat ik buiten deze zaken wel tevreden was van deze wagen ondanks deze kosten.

De waterpomp heeft bij al een lage km stand,dacht 30.000 km ongeveer een lekkage gehad.
                                          De onstekingsbobine is vernieuwd op 50.000 km.ongeveer 550 euro
                                          De versnellingsbak is gereviseerd op 60.000 km waar opel is tussen gekomen,maar uiteidelijk toch nog de werkuren moeten betalen,ongeveer 300 euro.

Dit zijn de enige grote kosten buiten de reguliere onderhouden natuurlijk.
                                          Op 90.000 km zijn voor de eerste keer mijn remblokken rondom vervangen.
                                          Op 60.000 km mijn voorbanden die reeds naar achter waren verhuisd vervangen door Goodyear Turanza waar ik zeer tevreden over ben.
                                          Voorheen waren het Goodyear Potenza,maar bij de Turanza heb ik gemerkt dat mijn verbruik iets lager uitkwam.

Verder heb ik geen speciale problemen gekend met deze wagen.Dus ik vind het een aanrader voor mensen die deze willen aanschaffen.
                                          Mijn volgende auto word iets heel anders nl. Een Mitsubishi Eclipsse Cross 1.5 benzine.ben benieuwd wat dit gaat worden.

De zafira word overgenomen door de garage,dus iemand die een zeer goede tweedehands zafira tourer zoekt

Comment

Working...
                                          X