Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik wil nog even meedelen dat ik een verbruik had van ongeveer 7.5 liter tot 7 liter buiten de winter periodes.
    Wel veel autostrade km ermee gereden.

Comment

• Waterpomp en versnellingsbak zijn ook klassiekers bij Opel.
      Mijn 1 jaar oude Astra had er al 4 gekregen.

Verbruik van mijn Zafira 1.6 is ook 7.2, ik kijk er wel niet naar dus lijkt me wel OK.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• beste forum gebruiker,
        bezit mijn zafira model 2017 nu ondertussen 1.5j met 18dkm op de teller , en persoonlijk rijd deze fantastisch , service is een ander paar mauwen , net zoals velen voor mij , ondervindt ik dit zelf ook .

Nu ik bezit 1.6T Sidi met 200 paardjes onder de kap. wilde graag weten of er nog mensen zijn die deze motor hebben en wat hun verbruik is, want voor mij laat deze echt wel te wensen over

voor starters dat de wagen niet haalt wat er in het boekje staat ga ik volledig mee akkoord en dat is "8.5l/100" stads verbruik.
        en wat doe ik :s , gemiddeld 11.5l , heb op verschillende manieren gereden, volledige tank telkens,
        1ste tank: normaal rijden en schakelen volgens de boord computer die aangeeft wanneer ik naar een hogere versnelling moet (beetje go with the flow) verbruik 12l
        2de tank: vlot rijden , verbruik 14l
        3de tank: eco display opzetten , deze bestaal uit 10 blokjes op de meter dacht ik, waarvan 5 in de eco zone en dus proberen om deze niet meer als 3 blokjes te laten bereiken in die eco zone.
        resultaat kom ik net aan 10.5l , nog rustiger rijden wil zeggen dat ik zogoed als ter plaatse blijf stilstaan.
        dan te zwijgen over de winter periode , dan krijg ik de zaf nog niet eens onder de 12.5l.

snelweg slaagt toch ook dik tegen:
        80a90 = 6a7l
        100 = 8a9
        110 = 10l
        120= 11l
        en alles boven de 120 blijft deze hangen rond de 12 a 12.5.
        na gevraagd bij opel , zij vonden het blijkbaar normaal , niet met die woorden maar zo lieten ze het toch overkomen. En reactie als , ja maar u hebt 200pk en ik van : zoals ik rijd om hem rond 10 te houden gebruik ik mschn 90pk van van de 200

dus hopelijk heeft hier iemand ook de 200pk versies en kan ik mschn eens vergelijken ,

wel aan mijn opel dealer gevraagd of ze eens wilde navragen of er geen update is voor de motor software , tot op heden wel nog geen antwoord van men dealer

mvg christophe

Comment

• Gem. verbruik van 13 Zafira rijders met dezelfde motor op spritmonitor is 9,81L. 't Is niet bepaald een zuinige motor maar uw verbruik is toch wel aan de hoge kant. Tja, als uw eigen dealer niet helpt dan is het mss tijd om een andere dealer te zoeken die u wel wil helpen. Of ze er iets aan kunnen doen is een andere vraag, maar ik vrees ervoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Gem. verbruik van 13 Zafira rijders met dezelfde motor op spritmonitor is 9,81L. 't Is niet bepaald een zuinige motor maar uw verbruik is toch wel aan de hoge kant. Tja, als uw eigen dealer niet helpt dan is het mss tijd om een andere dealer te zoeken die u wel wil helpen. Of ze er iets aan kunnen doen is een andere vraag, maar ik vrees ervoor.
            Een andere dealer bij Opel zoeken heeft geen nut, het is overal zo.

Die Sidi motoren zijn geen zuinige motoren, das geweten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Een andere dealer bij Opel zoeken heeft geen nut, het is overal zo.

Die Sidi motoren zijn geen zuinige motoren, das geweten.

Ok, het kan misschien zijn dat het niet de zuinigste motor is, maar hem niet onder de 10L krijgen met een ei onder uw voet is ook niet normaal.

Comment

• Dat hoge verbruik komt niet door de motor (die een hoog rendement heeft) maar door het heel hoge gewicht en stroomlijn (gebrek aan) van de auto….

Zo’n Zafira is groot, héél hoog en zwaar en de motor draait met dezelfde korte versnellingsbakverhouding als de 1.4 i
                Daardoor is die Zafira toch vinnig ondanks het hoge gewicht, en 200 pk is dan vlug verslavend, zonder het te merken....

In een Zafira C zit nog klassiek plaatstaal, (idem vorige Astra en Insignia A) waardoor hij héél zwaar is, een nieuwe Insignia B Break heeft wel nieuw plaatstaal en weegt 200 kg minder….

Een Zafira B met 1.8 i (140 pk) 5MT welke ik eens als vervangwagen had verbruikte op de snelweg ook +2.5 L/100 km meer, als mijn Vectra C GTS, 5AT die veel lichter was….
                (toerental verschil 3500 t/m t.o.v. 2700 t/m bij 120 km/u)

Comment

• Mijne 1.6cdti zit op 7.5, kut bak.

Comment

Mijne 1.6cdti zit op 7.5, kut bak.

Dat haal ik gemiddeld met mijne Megane (200pk naft)
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Dat haal ik gemiddeld met mijne Megane (200pk naft)
                      Nog 2 maand en ik duw hem buiten :p

Comment

Nog 2 maand en ik duw hem buiten :p

Dat zijn nog twee lange maanden.
                        Wat komt er in de plaats?
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Dat zijn nog twee lange maanden.
                          Wat komt er in de plaats?
                          Geen idee, zullen 2 wagens zijn.
                          Mijn vriendin gaat haar auto van het werk opzeggen. Moest ik nu beslissen is het een 3 Touring voor mij een Golf/Polo GTI voor haar.
                          In mijn verlof eens werk van maken.

Comment

• ben ondertussen aant wachten op een prijsofferte voor een lpg installatie , als het gaat met die turbo , daar wist de dealer geen antwoord op te geven. Verwacht toch wel een groot prijs kaartje, geen plaats in de koffer (7zit) geen plaats waar normaal het reserve wiel zit door dubbele uitlaat , dus enige optie volledige bezine tank vervangen door een lpg

Comment

• Hier zijn we tegenwoordig al tevreden geraakt met 7,5 liter verbruik, meestal nog hoger hier. Pas oproep gekregen voor een ad blue software aanpassing. Er staat al bij dat dit spul ook weer meer gaat ingespoten worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                                Hier zijn we tegenwoordig al tevreden geraakt met 7,5 liter verbruik, meestal nog hoger hier. Pas oproep gekregen voor een ad blue software aanpassing. Er staat al bij dat dit spul ook weer meer gaat ingespoten worden.
                                weigeren!

Comment

• auto verdelers zijn toch pure afzetters (grrr wordt er boos van)
                                  vorig jaar in november bij mijn jaarlijks ohbeurt stel ik de vraag wat het zou kosten voor de achteruitrijcamera, zij hadden opdat moment allemaal accesoires kaarten van elk model dat beschikbaar is, dus ik neem die van de zafira en zie daar de achteruitrijcamera opstaan. er staan 2 prijzen op inclus en exclus btw, de prijs inclusief was +-350€ en stel de vraag dat is met uren ?
                                  Nu had ik er al wat research voor na gegaan en kende dus de prijs van de camera (176€ exclu , 212 inclus BTW).
                                  De beste opel man , euuuh dat weet ik niet maar denk het niet, hij ging informeren bij zijn technisch personeel. 10 minuten later de man terug, dat is +- 3a4 uur werk en ik dan heel droog alle dat is dan afgerond 600€. hij :"ja dat klopt".Nadien zegt ie nog zelf de camera kost 176 exclus is. doe de berekening 212 + 4u werk a 50€ = 412.
                                  Zeg dus zal er is over nadenken.
                                  2maand geleden bel ik nogmaals leg hem uit dat zijn prijs van 600 niet klopt. hij zegt heb niet veel tijd zet het eens op mail. Zo gezegd, zo gedaan. nu gisteren krijg ik telefoon van de beste man en vertelt me .
                                  De camera kost iets van 165 exclusief (200 inclusief) en ineens out of the blue zegt hij en daar komen 6 werkuren bij.
                                  Zeg hem dat hij de keer ervoor 3 a 4 uur zei en vertelt me , nee nee ik heb het aan mijn personeel gevraagd en het is 6 uur . Dan kwam het op iets meer dan 600 all in .

Nu 6uur voor een kabel van uit de kofferklep tot van voor trekken , en dan even de unit ervan voor uit halen om de fiche daar dan in te steken ... wtf ?!!!
                                  onlangs dual camera dashcam geinstalleerd kabel vanuit het koffer deksel tot van voor heeft me mschn 1.5u geduurd daar ik niet weet waar kapjes en dergelijk los te trekken zonder ze stuk te doen.
                                  Uiteindelijk niks los gemaakt en alles netjes weg gewerkt tussen de rubbers enz. Dus voor mensen die deze routine geregeld doen en er 6u over doen, no way.
                                  De uiteindelijk vraag is als ik nu de camera gewoon bestel en plaats de kabel zelf (als hij er al niet ligt) en ik sluit deze van voor in mijn navi 950 met 7"touchscreen werkt deze dan gewoon of moet dit middels de obd stekker geactiveerd worden ? want als het plug en play is dan idd gewoon de camera bestellen.

Sorry voor de lange tekst maar wilde de eerst vooraf wat uitleg geven van hoe , wat en waarom
                                  grtz christophe

Comment

• Nog iemand problemen met de aanjager ( ventilatie) Airco werkt perfect maar de aanjager springt op en af in elke stand, soms werkt hij een hele tijd niet en plots springt hij weer aan, dan blijft hij een tijdje normaal blazen en valt hij terug uit... Hoor ook een raar geluid achter het handschoenkastje... zou dit de weerstand kunnen zijn ???

Comment

• is dat bij die afzetters van Gman noordrlaan

Comment

Working...
                                      X