pffff was me dat even lachen zeg... (op de bijdrage van Luckystrike bedoeld).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C7 Avant
Collapse
X
-
Last edited by Metaxa; 24/03/2012, 22:26.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Als je twijffelt, moet je, en van diesel en van automaat afblijven.
Als het voor te racen is koop je voor je zelf iets anders.
Ik schakel nooit meer, niettegenstaande je het perfect zou kunnen met de S-tronic. Als je dan nog voor jou gaan beslissen wanneer, waar & hoe er kan gereden/geschakkeld worden... nou moe.
Ik kan je alvast zeggen dat de huidige hier niet GPS gebonden is, dat weet ik nu wel zeker. Ook is hier geen adaptieve CC maar gewone CC en ook geen adaptieve lichten. Blijkbaar volgens Logic zijn citaat via Audi.be wel noodzakelijk (???).Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenIk schakel nooit meer, niettegenstaande je het perfect zou kunnen met de S-tronic. Als je dan nog voor jou gaan beslissen wanneer, waar & hoe er kan gereden/geschakkeld worden... nou moe.
Jij laat de automaat beslissen wanneer, waar & hoe.
Het stoort mij echter wanneer de automaat uit zichzelf iets doet wat ik niet wil, dus nu kan de automaat -dankzij GPS- meedenken en niet onnodig schakelen. Of je begrijpt niet waarover ik het heb, of uw auto is kapot want het is inbegrepen bij de GPS met harde schijf.
* nota aan mezelf, voortaan geen vragen maar aan de Griek stellen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenNet andersom, handgeschakeld rijden is zelf beslissen wanneer, waar & hoe...
Jij laat de automaat beslissen wanneer, waar & hoe.
Het stoort mij echter wanneer de automaat uit zichzelf iets doet wat ik niet wil, dus nu kan de automaat -dankzij GPS- meedenken en niet onnodig schakelen. Of je begrijpt niet waarover ik het heb, of uw auto is kapot want het is inbegrepen bij de GPS met harde schijf.
* nota aan mezelf, voortaan geen vragen maar aan de Griek stellen
Jij schrijft automaat is koppelt aan GPS, ik schrijf: de mijne zeker niet, en als ze (de combi automaat +GPS) voor jou gaan beslissen wanneer, waar & hoe er kan/gaat geschakeld worden...hoef je dus ook geen automaat te nemen of dit nu goed werkt (zoals je schrijft) of niet.
Ik schrijf, als je twijfelt (bedoeld op guggenheimer) moet je GEEN AUTOMAAT nemen maar een handbak. (juist omdat je dan toch alles zelf in de hand hebt, toch)?
Trouwens met de S-tronic in manu en de individuel stand in dynamisch (wat je onder het car-drive gebeuren kan terugvinden) kan je perfect je wagen zelf laten doen wat jij/ik wil.
Denk dus dat je me mis-begrepen hebt.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDenk dat je in de verkeerde slipstream zit
Jij schrijft automaat is koppelt aan GPS, ik schrijf: de mijne zeker niet, en als ze (de combi automaat +GPS) voor jou gaan beslissen wanneer, waar & hoe er kan/gaat geschakeld worden...hoef je dus ook geen automaat te nemen of dit nu goed werkt (zoals je schrijft) of niet.
Ik schrijf, als je twijfelt (bedoeld op guggenheimer) moet je GEEN AUTOMAAT nemen maar een handbak. (juist omdat je dan toch alles zelf in de hand hebt, toch)?
Trouwens met de S-tronic in manu en de individuel stand in dynamisch (wat je onder het car-drive gebeuren kan terugvinden) kan je perfect je wagen zelf laten doen wat jij/ik wil.
Denk dus dat je me mis-begrepen hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenU begrijpt me ook verkeerd... Het is niet omdat je voor een automaat gaat kiezen dat je enige rijbeleving vaarwel moet zeggen en dat je dan plotseling geen eisen meer zou mogen stellen aan een zekere intelligentie van de manier waarop de automaat gaat schakelen. Om die reden dat ik het gene wat logic hier probeert uiteen te zetten alleen maar kan toejuichen. Als er nu op dit vlak een evolutie is dan zou het nu wel heel kortzichtig zijn om te zeggen nee dank je voor mij hoeft dit niet... Ik ben voorstander van een automaat maar krijg het op mijn heupen als die gaat op en terug schakelen op een ogenblik dat dit niet zou mogen. Als je heel rustig rijdt zal je daar helemaal geen last van hebben en zal u zich in alle comfort en zachtheid verplaatsen.
Weet niet of iemand van jullie twee al wel eens met de S-tronic gaan rijden is... Doe dit dan in de D-stand, S-stand, Manu-stand en alle andere combinatie mogelijkheden via de Drive select waardoor je de wagen en zijn rijgedrag perfect kan aanpassen. Bedenk ook dat een Multitronic een ander schakelgedrag heeft dan de S-tronic.
Indien je hierin niet je gading kan vinden moet je de A6 niet kopen of ga je voor een handgeschakelde benzine.
Dus einde van de vaststelling, het GPS afhankelijk schakelmoment is er enkel als je in de optielijst MMI-plus met harde schijf hebt aangevinkt + adaptieve cruise controle + dynamische/adaptieve bochtenverlichting ( die dan ook maar enkel bestelbaar is met Xenon plus). Doe er je voordeel mee.
Je laatste zin vind ik nog het mooist...en GENIET van je A6.Last edited by Metaxa; 25/03/2012, 13:02.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDus einde van de vaststelling, het GPS afhankelijk schakelmoment is er enkel als je in de optielijst MMI-plus met harde schijf hebt aangevinkt + adaptieve cruise controle + dynamische/adaptieve bochtenverlichting ( die dan ook maar enkel bestelbaar is met Xenon plus).
En indien je de volgende opties hebt, stuurt die ook het adaptieve cruise control & bochtenverlichting aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenWat is uw muning over de A4 allroad met de 2.0tdi en s-tronic als alternatief voor de A6 2.0tdi multitronic? prijs is quasi het zelfde
Heb niet aan de Allroad getwijfeld, vind een A6 interessanter omwille van de ruimte, het mooiere interieur, multimedia, de Multitronic kan je laten schakelen met vaste verzetten of continu variabel. Voor werk gerelateerde verplaatsingen gaat de A6 mij beter liggen...
Quattro is nuttig waar je het kan gebruiken, je gaat off-road en/of gladde rij-omstandigheden in het algemeen.
Het is veiliger, alhoewel het maar zo veilig is als de idioot die achter het stuur zit.
Rijdynamisch zorgt dat voor een betere balans in de auto (vergeleken met voorwielaandrijving) en als je dan maar genoeg vermogen hebt, komt een speelser kantje bovendrijven.
Maar daar wringt het schoentje, is een 2.0TDI krachtig genoeg?
Uitproberen maar!
Comment
-
Quattro is zeer nuttig. Ik rijd praktisch al heel m'n leven met Audi's met Quattro. Ik moet dagelijks de baan op. België telt relatief weinig sneeuwdagen of dagen wanneer het extreem glad is. Maar wie dagelijks de baan op moet wordt er sowieso 1 of 2x per jaar door getroffen. Nog nooit gedacht van wow het gaat hier niet goed maar 'k moet toch zeggen bij zo'n dagen snijdt mijn Audi door het besneeuwde landschap alsof het niets is. Pas op ik pas mijn rijstijl aan maar dan kan je zeggen wow wat een machine is mijn Audi toch. Door weer en wind. Dat is trouwens ook een van de redenen waarom ik een hekel heb aan de vele automagazines die een Audi testen. Altijd maar het commentaar ja de Audi rijdt niet zo sportief en vinnig als een BMW hoor. Maar worden beide auto's getest op een een specifiek wegdek of in specifieke omstandigheden? Dan gaan ze direct eens zien wat het meest betrouwbaar is en het meest veilige om mee te rijden.
Comment
-
Nog even een update, verbruik is ondertussen gezakt naar 6,6l na 10.000Km
P3271689.jpgBijgevoegde BestandenLast edited by Metaxa; 29/03/2012, 22:59.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenAl 10 000 km!!!!!
Foto is al van afgelopen dinsdag.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Magic Fire Bekijk BerichtenQuattro is zeer nuttig. Ik rijd praktisch al heel m'n leven met Audi's met Quattro. Ik moet dagelijks de baan op. België telt relatief weinig sneeuwdagen of dagen wanneer het extreem glad is. Maar wie dagelijks de baan op moet wordt er sowieso 1 of 2x per jaar door getroffen. Nog nooit gedacht van wow het gaat hier niet goed maar 'k moet toch zeggen bij zo'n dagen snijdt mijn Audi door het besneeuwde landschap alsof het niets is. Pas op ik pas mijn rijstijl aan maar dan kan je zeggen wow wat een machine is mijn Audi toch. Door weer en wind. Dat is trouwens ook een van de redenen waarom ik een hekel heb aan de vele automagazines die een Audi testen. Altijd maar het commentaar ja de Audi rijdt niet zo sportief en vinnig als een BMW hoor. Maar worden beide auto's getest op een een specifiek wegdek of in specifieke omstandigheden? Dan gaan ze direct eens zien wat het meest betrouwbaar is en het meest veilige om mee te rijden.
Sorry, ik kon het niet laten. Ik reageer omdat je lijkt te zeggen dat ze audi nooit eerlijk testen omdat ze niet altijd de quattro modellen inzetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk BerichtenXdrive? Naar mijn weten is Quattro niet standaard op een audi. Om nog maar te zwijgen van die optionele variable sportdiffs.
Sorry, ik kon het niet laten. Ik reageer omdat je lijkt te zeggen dat ze audi nooit eerlijk testen omdat ze niet altijd de quattro modellen inzetten.
Standaard heeft Audi voorwielaandrijving en dat is echt geen match tegen een BMW of Mercedes. Just my thoughts.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk BerichtenXdrive? Naar mijn weten is Quattro niet standaard op een audi. Om nog maar te zwijgen van die optionele variable sportdiffs.
Sorry, ik kon het niet laten. Ik reageer omdat je lijkt te zeggen dat ze audi nooit eerlijk testen omdat ze niet altijd de quattro modellen inzetten.
Denk dat je een beetje verder in de tijd moet terug gaan, Audi heeft altijd (of toch bijna) zijn model steeds eerst in Quattro terbeschikking gesteld en was standaar aanwezig. Daarnaast kon je dan ook het model (sommige toch) ook krijgen zonder vierwielaandrijving.
De voorwielaandrijving is er maar achteraf bijgekomen op hun "mindere" modellen.
Enkele maanden geleden (en hierboven heeft iemand dit ook nog eens vermeld) heb ik al geschreven dat Audi er best aan zou doen om hun 2.0l Tdi ook uit te rusten met Quattro, dit om de concurrentie met de BMW 525 Xdrive en de MB 250 Cdi 4-matic aan te kunnen gaan.
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk BerichtenIk ging net hetzelfde zeggen. Zowel BMW als Mercedes heeft 4 wiel aandrijving en dat rijdt net even goed in dat soort omstandigheden als Audi. En dat is op geen van de 3 vernoemde merken standaard.
Standaard heeft Audi voorwielaandrijving en dat is echt geen match tegen een BMW of Mercedes. Just my thoughts.
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenBehalve als het geregend heeft of gevroren, bedoel je.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenNog even een update, verbruik is ondertussen gezakt naar 6,6l na 10.000Km
[ATTACH=CONFIG]88589[/ATTACH]
Welk type rij jij ElGreco ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stev Bekijk BerichtenIk heb zelf nu 15000km met de 204pk quattro en heb een verbruik van 7,5 l/100km. Ik rij wel max 40% op autosnelwegen.
Welk type rij jij ElGreco ?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment