Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
    Ik heb 19" S-lines te koop, mét nieuwe banden, velgen en banden zijn nooit gebruikt.
    Hoi beltar ,

    Wat moet dat kosten ? Ik heb wel andere in gedachten voor zomerset , maar eventueel kan ik de 18" annuleren bij garage om die dan definitief te gebruiken .

    Ik moet ze toch nog contacteren om enkele aanpassingen te doen . Daarstraks met Logic een ontmoeting gehad en we zijn weeral wat slimmer geworden . Straks of morgen breng ik hierover wel verslag uit .

    Stuur maar effe PM voor prijs

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
      Goh, ik heb de dynamische stuurbekrachtiging en dat staat (bijna) altijd op. Op de autostrade veel zelfs.
      Maar daar rij ik meestal in dynamische stand, terwijl anders op individueel staat en daar staat het stuur dan dynamisch ingesteld met comfort motor.
      Stel me wel de vraag bij de opmerking die je geeft dat het niks fundamenteels doet aan het rijgedrag. Dat lijkt mij ook wel wat logisch. Of zie ik iets over het hoofd?
      Ja, wat je over het hoofd ziet is het verschil tussen de mensen een sportief of comfortabel gevoel geven, of letterlijk ook het weggedrag sportiever maken. Zelfs al zet je de auto in sportstand, hij gaat nog altijd op dezelfde manier door de bochten. De verschillen zijn superkleine nuances.

      Ik geef daarom de voorkeur aan bvb de oude RS4 die een mooi compromis boodt tussen een ophanging en bedieningen die redelijk stevig aanvoelden, maar een geheel dat toch beweeglijk bleef.

      En dat mis ik een beetje met de nieuwe A6. Hoewel ik hem zonder meer echt een super prachtige wagen vindt, zonder twijfel één van de mooiste berlines en breaks verkrijgbaar, is hij een heel pak van dat eenvoudige en relaxerende rijplezier van het oud model kwijt. In de huidige rij je met een knop en een muis, niet met een stuur en pedalen.
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
        Ja, wat je over het hoofd ziet is het verschil tussen de mensen een sportief of comfortabel gevoel geven, of letterlijk ook het weggedrag sportiever maken. Zelfs al zet je de auto in sportstand, hij gaat nog altijd op dezelfde manier door de bochten. De verschillen zijn superkleine nuances.
        Maar dat bedoel ik juist: hoe kan je met wat software en wat extra iets vanderen aan hoe een auto echt rijdt. Dat gaat gewoonweg niet volgens mij. Tenzij ik iets over het hoofd zie, nl die merken/auto's die het wel kunnen en die ken ik dan niet. Ik verwacht ook niet dat ik plots met een andere wagen ga rijden. Alleen geeft het me wel een ander gevoel, wat comfortabeler wat mij betreft.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
          Maar dat bedoel ik juist: hoe kan je met wat software en wat extra iets vanderen aan hoe een auto echt rijdt. Dat gaat gewoonweg niet volgens mij. Tenzij ik iets over het hoofd zie, nl die merken/auto's die het wel kunnen en die ken ik dan niet. Ik verwacht ook niet dat ik plots met een andere wagen ga rijden. Alleen geeft het me wel een ander gevoel, wat comfortabeler wat mij betreft.
          Ik denk dat we het heel hard met mekaar eens zijn

          Er verandert inderdaad niets aan de wagen. Maar ze proberen ons bij het verkopen wel wijs te maken dat je plots 3 auto's in 1 koopt

          Tijdje geleden de 3.0 diesel gereden met automaat. Niet echt een raket, maar een redelijk homogene wagen. Voelde wel een heel stuk trager aan dan de BMW 530d.

          'k Wil die 313pk eens testen.
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • =The Swede
            Tijdje geleden de 3.0 diesel gereden met automaat. Niet echt een raket, maar een redelijk homogene wagen. Voelde wel een heel stuk trager aan dan de BMW 530d.

            'k Wil die 313pk eens testen.
            OPPASSEN!!!!

            We testten een CLS 350cdi amg-pack, een XF sportbrake 275pk, een 535d, maar na 2km in de A6 tt was het duidelijk, die steekt erbovenuit, misschien niet qua looks, maar zaaaaaaaaaaaalig machine om te scheuren!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              Doe mij maar een deftige hydraulische bekrachtiging waar ik nog kan voelen wat de wielen doen en waar de stuurhoek constant en voorspelbaar is.
              X-aantal pagina's terug had ik dit hier ook al eens gemeld. Ik loop niet echt wild van het huidig stuurhuis, vergeleken met hydraulische bekrachtiging geeft het alvast geen meerwaarde.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                ik denk dat 18 duims wel genoeg is,
                ben ook niet zeker, ik weet dat drive select standaard is, en ik dacht dat je dan zoiezo 2 cm lager stond, maar zal fout zijn
                Neen, verlaging van 2cm is een optie, zit er bij mij op met 18" velgen (zie foto's van ± 11 geleden).
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                  OPPASSEN!!!!

                  We testten een CLS 350cdi amg-pack, een XF sportbrake 275pk, een 535d, maar na 2km in de A6 tt was het duidelijk, die steekt erbovenuit, misschien niet qua looks, maar zaaaaaaaaaaaalig machine om te scheuren!
                  Ik ben niet mee. Waarvoor moet ik oppassen?
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Tijdje geleden de 3.0 diesel gereden met automaat. Niet echt een raket, maar een redelijk homogene wagen. Voelde wel een heel stuk trager aan dan de BMW 530d.

                    'k Wil die 313pk eens testen.
                    Als de A6 in Eco-stand staat gaat ie wel niet vooruit hé.
                    De A6 heeft 180Kw en 580Nm vanaf 1750 t/m. De 530 heeft 190Kw en 54ONm vanaf 1500 t/m.
                    Opmerkelijk: tussen de 530 xDrive en de A6 3.0l Quattro is er een verschil van 70kg in het voordeel van de vier ringen.
                    In de 313pk versie heeft de A6 650 Nm vanaf 1450 t/m en de 535, 630 Nm vanaf 1500 t/m.

                    Tot je dienst..
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                      OPPASSEN!!!!

                      We testten een CLS 350cdi amg-pack, een XF sportbrake 275pk, een 535d, maar na 2km in de A6 tt was het duidelijk, die steekt erbovenuit, misschien niet qua looks, maar zaaaaaaaaaaaalig machine om te scheuren!
                      Is dan ook een buitenbeentje onder de modellen die je hier opnoemt. Geen appelen met citroenen vergelijken natuurlijk.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                        boodt

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Als de A6 in Eco-stand staat gaat ie wel niet vooruit hé.
                          De A6 heeft 180Kw en 580Nm vanaf 1750 t/m. De 530 heeft 190Kw en 54ONm vanaf 1500 t/m.
                          Opmerkelijk: tussen de 530 xDrive en de A6 3.0l Quattro is er een verschil van 70kg in het voordeel van de vier ringen.
                          In de 313pk versie heeft de A6 650 Nm vanaf 1450 t/m en de 535, 630 Nm vanaf 1500 t/m.

                          Tot je dienst..
                          Die A6 die ik reed had me toch bijlange geen 240 of 250pk. Ofwel waren er al een paar dood


                          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Is dan ook een buitenbeentje onder de modellen die je hier opnoemt. Geen appelen met citroenen vergelijken natuurlijk.
                          Waarom? De A6 313pk is toch vergelijkbaar met de 535d die ook een goei 300pk heeft


                          Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                          Bierspelling.
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                            Die A6 die ik reed had me toch bijlange geen 240 of 250pk. Ofwel waren er al een paar dood
                            Zal dan wel de 204 pk versie geweest zijn in eco-stand.

                            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                            Waarom? De A6 313pk is toch vergelijkbaar met de 535d die ook een goei 300pk heeft
                            die twee kan je inderdaad perfect naast elkaar zetten, verschillen gaan miniem zijn, maar om dat nu een A6 tt (?) naast te zetten.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              X-aantal pagina's terug had ik dit hier ook al eens gemeld. Ik loop niet echt wild van het huidig stuurhuis, vergeleken met hydraulische bekrachtiging geeft het alvast geen meerwaarde.
                              Kan je me eens uitleggen wat een dynamische bekrachtiging is tov een hydraulische?
                              De verkoper van audi kon mij toch niet echt veel uitleg geven over al die ADS opties in de nieuwe modellen.
                              En zelf ben ik niet zo technisch dus ben op zoek naar een menselijke uitleg

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Zal dan wel de 204 pk versie geweest zijn in eco-stand.
                                Ik ben nu wel niet de snuggerste thuis, maar ik ben ook wel niet zo debiel dat ik een ganse week met een renter ga rondrijden en de eco-knop niet ga vinden, hé

                                Eerst wat ik doe wanneer ik in de parking van Avis / Sixt toekom is de wagen helemaal naar mijn goesting zetten.

                                Maar deze was waarschijnlijk dan zo een 204pk versie, als die idd bestaat.

                                Niet van te klagen, een best romige motor. Maar er zat een stuk minder "snee" op dan op de 3.0 quattro avant van het oud model dat ik een jaar tevoren reed.

                                En zoals gezegd, de wagen voelt een stuk kunstmatiger aan.
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                  Kan je me eens uitleggen wat een dynamische bekrachtiging is tov een hydraulische?
                                  De verkoper van audi kon mij toch niet echt veel uitleg geven over al die ADS opties in de nieuwe modellen.
                                  En zelf ben ik niet zo technisch dus ben op zoek naar een menselijke uitleg
                                  Ik bedoel dus feitelijk het verschil tussen een elektromechanisch stuurhuis & een hydraulisch. Geef mij dus maar het laatste.

                                  Wat betreft de dynamisch stuurbekrachtiging:


                                  Klik door naar, Sicherhet & techniek >Innovative Fahrdynamiksysteme

                                  Weinig uitleg en veel blablabla dus...

                                  Overbodige optie m.a.w.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                    Ik ben nu wel niet de snuggerste thuis, maar ik ben ook wel niet zo debiel dat ik een ganse week met een renter ga rondrijden en de eco-knop niet ga vinden, hé

                                    Eerst wat ik doe wanneer ik in de parking van Avis / Sixt toekom is de wagen helemaal naar mijn goesting zetten.

                                    Maar deze was waarschijnlijk dan zo een 204pk versie, als die idd bestaat.

                                    Niet van te klagen, een best romige motor. Maar er zat een stuk minder "snee" op dan op de 3.0 quattro avant van het oud model dat ik een jaar tevoren reed.

                                    En zoals gezegd, de wagen voelt een stuk kunstmatiger aan.
                                    Ja hoor, bestaat in 204pk, je kan dan zelfs kiezen tussen AWD of FWD en daarnaast uiteraard in 245 & 313pk uitvoering, maar dan heb je niet te kiezen.

                                    De eco-stand is te vinden in het drive select systeem. Denk dat voor jou de individuele stand met "dynamisch sturing" meer jou ding zal zijn.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Ik bedoel dus feitelijk het verschil tussen een elektromechanisch stuurhuis & een hydraulisch. Geef mij dus maar het laatste.
                                      Daar is zowat iedereen het over eens denk ik, maar daar zijn uitzonderingen.
                                      Ik ga veel moeite moeten doen om mijn mening te nuanceren, want ik vond besturing van de vorige A6 echt niet goed.
                                      Je kan moeilijk zeggen dat daar veel gevoel in de besturing zat, maar het had -voor mij- nog een paar andere issues.
                                      Het was overbekrachtigd, de terugkeerneiging van het stuurwiel was dik onvoldoende en de besturing vond ik tevens niet direct genoeg.

                                      Dus hoewel het gevoel nu nagenoeg compleet uit de besturing verdwenen is, is die wel directer & constanter.
                                      Daarbij moet ik toch zeggen dat die gevoelloosheid ook z'n voordeel heeft,
                                      dan voel je ook geen parasitaire vibraties in het stuurwiel, wat vooral bij voorwielaandrijvers als storend ervaren wordt.

                                      Ik ben dus nogal sterk voorstander van de nieuwe elektromechanische besturing, als ik enkel maar kon kiezen tussen dit of het oude systeem.
                                      Het oude stamt echt nog uit een ander Audi-tijdperk en daar ben ik nooit echt dol op geweest.
                                      Mijn A5 zweeft daar nog tussenin, die staat op het nieuwere platform, maar heeft een adaptief hydraulisch stuurwiel.
                                      Ik herinner me nog zeer goed hoe ik de besturing bij aanvang eigenlijk niet OK vond, vooral bij sportieve uitspattingen dan.
                                      Dat is variabel, onvoorspelbaar, niet lineair... echt niet wat je wil als je op de limiet gaat rijden.
                                      En toch ben ik eraan gaan wennen, mettertijd leer je dat kennen en is die onvoorspelbaarheid verdwenen, al het heeft me zeker enkele maanden gekost om eraan te wennen.

                                      Het geestige is dan, wanneer je overstapt op een auto met een relatief zwaar en lineaire stuurbekrachting, ik dat plots als nadelig ervaarde. Dan vond ik het stuurwiel bij lage snelheden gewoon te zwaar. Om maar te zeggen dat een mens een raar beestje kan zijn, aan de meeste dingen hangt een gewenningsperiode aan, en eens je een bepaalde luxe gewoon bent, ook al zijn dat maar details, neem het weg en je voelt meteen een gemis.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door jeroena4 Bekijk Berichten
                                        Daarstraks met Logic een ontmoeting gehad en we zijn weeral wat slimmer geworden . Straks of morgen breng ik hierover wel verslag uit .
                                        't Was mij een plezier om te kunnen helpen!
                                        Maar ik vrees nu dat ik u op kosten gejaagd heb ipv te helpen besparen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                          't Was mij een plezier om te kunnen helpen!
                                          Maar ik vrees nu dat ik u op kosten gejaagd heb ipv te helpen besparen.
                                          Verslagje komt nog hoor , maar om al kort op u vraag te antwoorden . Yes !

                                          Maar dit zal het comfort van de wagen meer dan ten goede komen . Nu gaat het een goede investering zijn waar we ons plezier aan gaan beleven .

                                          Waar ik over twijfelde was een "zotte" investering geweest. Als je die uitgaven van de zotte investering al onder de categorie investeringen mag plaatsen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X