Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    bij mij idem zo , geen ACC
    Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr12 Bekijk Berichten
    En bij mij ook geen ACC op mijn A4. Ik ben met de huidige drukte op de Belgische snelwegen intussen wel al een meester in het versnellen en vertragen met de CC. Klein beetje trager, terug beetje sneller. Dus in tikjes van 1 km/u.
    Hemeltergend vind ik het. Paar maanden geleden nog eens ondervonden toen we een lang weekend een Lexus GS 300h zijn gaan testen. Precies de processie van Echternach. Je gemiddelde snelheid op een stuk van 100km daalt gemakkelijk met 8 à 10km/u. Heb mijn best gedaan om het gewoon te worden maar daar kwam dus niets van en was niet de eerste keer dat we het probeerde. Dus af die rommel of gewoon niet nemen.
    In de file, allemaal prima misschien maar dat vinden er dan vele geweldig omdat ze dan ongestoord wat op hun gsm kunnen tokkelen.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
      Hemeltergend vind ik het. Paar maanden geleden nog eens ondervonden toen we een lang weekend een Lexus GS 300h zijn gaan testen. Precies de processie van Echternach. Je gemiddelde snelheid op een stuk van 100km daalt gemakkelijk met 8 à 10km/u. Heb mijn best gedaan om het gewoon te worden maar daar kwam dus niets van en was niet de eerste keer dat we het probeerde. Dus af die rommel of gewoon niet nemen.
      In de file, allemaal prima misschien maar dat vinden er dan vele geweldig omdat ze dan ongestoord wat op hun gsm kunnen tokkelen.
      Is ook niet mijn ding die ACC, omdat ik geen gewone CC kon bestellen rij ik dan meestal maar op de limit en regel ik zelf wel mijn afstand...
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
        Hemeltergend vind ik het. Paar maanden geleden nog eens ondervonden toen we een lang weekend een Lexus GS 300h zijn gaan testen. Precies de processie van Echternach. Je gemiddelde snelheid op een stuk van 100km daalt gemakkelijk met 8 à 10km/u. Heb mijn best gedaan om het gewoon te worden maar daar kwam dus niets van en was niet de eerste keer dat we het probeerde. Dus af die rommel of gewoon niet nemen.
        In de file, allemaal prima misschien maar dat vinden er dan vele geweldig omdat ze dan ongestoord wat op hun gsm kunnen tokkelen.
        Enige reden dat dit niet perfect zou werken is omdat de 'menselijke' chauffeurs geen constante snelheid aanhouden. Met ACC valt het natuurlijk meer op hoe mensen hun snelheid onbewust schommelen bij het rijden.. wat trager, weer wat sneller, enz. Als je enkel op CC rijdt zie je dat ook, je moet constant verlagen, verhogen.. of je doet niks en dan zie je dat auto's naast je op de autosnelweg, soms voorbijgaan en wat verder weer terug achterblijven, terwijl jij zelf constante snelheid aanhoudt. Dat is ergerlijk, niet de werking van de ACC... ik rij bijna constant op ACC en mij valt het op dat het systeem nagenoeg perfect werkt achter vrachtwagens (die zelf constant op CC rijden). Als je links wil rijden, moet je af en toe wat corrigeren als je geen schommelingen wil, maar dat is dan net hetzelfde als met gewone CC. Je zet gewoon afstand op kort en corrigeert zelf, althans zo doe ik het als het heel druk is en er constant versneld en vertraagd wordt. Grote voordeel is dan als er toch plots geremd wordt, dat de auto automatisch mee vertraagt.

        Overigens merk ik regelmatig dat het systeem beter dan menselijk inschat of er vertraagd wordt. Als je op de auto voor je remlichten ziet aangaan heb je de neiging (niet alleen neiging, je remt effectief ook best omdat je niet zeker weet of de auto gewoon beetje vertraagt of echt doorremt, tenzij je de auto's daar nog voor goed kan zien) om direct mee te remmen, terwijl dikwijls de chauffeur enkel zijn voet even op het rempedaal zet zonder echt te remmen. ACC herkent dat veel beter aangezien die effectief berekent of er vertraagd wordt ipv enkel te baseren op de remlichten.

        Voor mij een onmisbare optie en eigenlijk uit veiligheidsstandpunt een verplichte optie vergeleken met gewone CC.

        Comment


        • De periode dat ik altijd en overal de snelste wil zijn is over.
          Ik zet de ACC op 130, en laat gaan. Als ik op de 2 strook achter een auto hang die trager rijdt zal ik wisselen naar de 3de als er plaats is, maar anders gewoon volgen.
          Ik zit soms uren te bellen in de auto, en dan kan je sowieso minder aandacht aan het verkeer geven. Zonder ACC zou ik het niet doen.

          Comment


          • Aangezien ik het precies nergens terugvind, of niet goed zoek, zal ik het hier eens vragen. Heeft een A6 Avant luchtvering met niveauregeling op de achteras zoals een 5 Touring en E break?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
              Aangezien ik het precies nergens terugvind, of niet goed zoek, zal ik het hier eens vragen. Heeft een A6 Avant luchtvering met niveauregeling op de achteras zoals een 5 Touring en E break?
              Volgens mij op de 4 wielen. Zal eens zien dat ik het kan vinden.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                Volgens mij op de 4 wielen. Zal eens zien dat ik het kan vinden.
                Ja op de 4 wielen kan ook maar dat is een optie van €2300. Een 5 Touring en E break komen standaard met niveauregeling op de achteras zodat de auto bij beladen toestand nog steeds dezelfde rijhoogte heeft. Ik vind nergens terug of de A6 dit ook heeft.

                Comment


                • Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Mmmmm, het eerste regeltje is misschien wel belangrijk:

                    "Elektronisch geregelde luchtvering met traploos adaptief dempingssysteem op de 4 wielen"
                    Dus waarschijnlijk toch enkel op de achteras maar wel demping uiteraard op de 4 wielen. Zo zou je het ook kunnen lezen.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Met de interessante kortingen die er momenteel zijn overweeg ik een A6 als volgende leaser.
                      Vandaar een paar vraagjes:

                      1) Voel je veel verschil tussen de 136 en 150pk versies (diesel voor alle duidelijkheid) icm de s-tronic automaat?
                      2) Is het de moeite om de sportzetels te nemen of geven de standaardzetels voldoende steun?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi
                        Met de interessante kortingen die er momenteel zijn overweeg ik een A6 als volgende leaser.
                        Vandaar een paar vraagjes:

                        1) Voel je veel verschil tussen de 136 en 150pk versies (diesel voor alle duidelijkheid) icm de s-tronic automaat?
                        2) Is het de moeite om de sportzetels te nemen of geven de standaardzetels voldoende steun?
                        Zowel de 136 als de 15 pk is perfect voor de s tronic.

                        Wat verwacht je juist van de zetel? Eerder sportief over eerder comfort?

                        Comment


                        • Ik heb de standaard zetels. Zo lang je niks beter gewoon bent is dat ok, maar als je eens in een goede sportzetel gezeten hebt, dan vallen ze toch tegen, zeker als je wat groter bent.

                          Zeker de ACC nemen!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jangske Bekijk Berichten

                            Zowel de 136 als de 15 pk is perfect voor de s tronic.

                            Wat verwacht je juist van de zetel? Eerder sportief over eerder comfort?
                            Tja, vraag is natuurlijk hoe sportief je nog met zo'n grote auto kan rijden, zeker in de lichtste motorversies.
                            Ik heb nu wel sportzetels in mijn BMW 3, maar die auto leent zich natuurlijk meer tot sportief rijden.

                            Comment


                            • Waardoor we weer bij de vraag komen: wat is sportief rijden?

                              Mijn stelling is, je kan NIET sportief rijden op de openbare weg, je kan wel vlot rijden.
                              Met een krachtige auto zit je na 7 seconden planken altijd boven elke wettelijke limiet.
                              Bochtjes pakken op de limiet... doe je hopelijk niet op de baan.

                              Je wil gewoon een auto die vlot rijdt, en waarmee een inhaalmaneuver nog te doen is.
                              In het vlakke Vlaanderen lukt dat allemaal met 136pk, en zal het verschil met 150pk amper merkbaar zijn.
                              Ga je wat rondrijden in Wallonië dan kan een lange autostradehelling wel eens voelbaar worden.

                              Tja, en om een A6 te kopen voor Zolder of de Nürburgring.... Daar ken ik andere auto's voor.

                              Comment


                              • Ja, een RS6 ;-)) maar dan enkel om in Zolder te gebruiken !

                                Comment


                                • Zelfs dat niet voor mij.
                                  Voor mij is een sportauto iets licht, laag en klein, en per definitie geen diesel.
                                  Lotus bouwt naar mijn smaak autos die meest aanleunen bij het beeld "sportwagen".
                                  Andere typische autos zijn de Toyota GT en de MX5.

                                  Audi koop je voor het comfort en voor het perfect afgewerkte interieur.

                                  Comment


                                  • Ik ga zelfs een stapje verder : akkoord met je visie over een sportwagen, maar een sportwagen kan (mag...) tegenwoordig niet meer gebruikt worden op open banen, als het maar is omdat een dergelijke auto tot onverantwoorde gedragingen leidt die de andere weggebruikers in gevaar brengen. Andersom is in feite (overdag) sportief rijden haast onmogelijk geworden, tenzij in ons hoofd : versmallingen, asveranderingen, bulten en boordstenen maken het inhalen problematisch zoniet onmogelijk, wij zijn dan genoodzaakt de andere wagen mooi te volgen, met de hoop dat er geen Ligier 45km/u de tempo leidt ;-))

                                    Comment


                                    • guyugy, met de RS6 geraak je voorbij de Ligier.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X