Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Morgen ga ik de A6 (vorig model dus) gaan testrijden in Kortenberg, het zou maar de 136 pk versie zijn met multitronic... heb nooit niet echt Audi gevolgd al heeft mijn pa een audi 100 gehad in de tijd dat de vogeltjes nog konden praten en we waren content van die wagen.
Ik zou sowieso voor de 170 pk versie gaan 4 of 6 cylinder? Merk je het verschil goed tussen die 2? Koppel? Slippen de wielen niet teveel door met zoveel vermogen enkel op de vooras? Quatro dan maar? Hoe zijn jullie bevindingen met die multitronic? Verkoper zei je kan eigenaardigheden opmerken bij versnellen... auto versnelt en toerental neemt af...
Zeker voor de 2.7/163pk/6 cyl/Quattro/S-tronic gaan. Laat die 136 met multitronic maar voor wat hij is.....
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Zeker voor de 2.7/163pk/6 cyl/Quattro/S-tronic gaan. Laat die 136 met multitronic maar voor wat hij is.....
Da's wel een comfortbak hé, en voor op onze wegen is 136 PK potent genoeg. Ik zou ook wel graag met een zwaardere motor rijden, maar ik geeft toe dat mijn argumenten hiervoor niet rationeel zijn.
Zelf rijd ik nu met een 136 PK Multitronic, en ben er zeer tevreden van.
Zeker de Multitronic, eens je eraan gewend bent, is zeer comfortabel.
Recent had ik een paar dagen een Touareg met 3.0 TDI met een klassiekere automaat, en hoewel ik onder de indruk was van vermogen en koppel, vond ik de klassieke automaat toch storend, zeker bij lage toeren, wanneer je hem voelt zoeken naar de juiste versnelling, iets wat bij een Multitronic nooit voorkomt.
In zoverre zelfs dat ik voor mijn nieuwe wagen (eerder iets voor 2013) niet meer zeker ben of ik wel een 3.0 TDI quattro ga nemen, want dan heb ik geen Multitronic.
2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
In zoverre zelfs dat ik voor mijn nieuwe wagen (eerder iets voor 2013) niet meer zeker ben of ik wel een 3.0 TDI quattro ga nemen, want dan heb ik geen Multitronic.
Ik heb bij de keuze van mijn B8 voor dezelfde keuze gestaan.....en had gezien mijn ervaring van 355.000 km met mijn vorige B7 multitronic het moeilijk deze bak op te geven.
Ik heb hem dan ook niet opgegeven en heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van....
Zeker voor de 2.7/163pk/6 cyl/Quattro/S-tronic gaan. Laat die 136 met multitronic maar voor wat hij is.....
ik verkoop mijn audi a6 avant, 2.7tdi, quattro tiptronic, 163 pk, 5jaar oud, 2 ton op de teller, full full full option (leder (amaretto),.adaptive cruise control, bose luidsprekers, schuifdak met zonnecellen, schakelpaddels aan stuur, metallic (donker blauw) , elektrische kofferdeur, winterbanden, aluvelgen 15 spaaks, cd-lader, iPod-aansluiting, elektische stoelen met geheugen voor bestuurder, verwarmde stoelen voor en achter, parkeerhulp voor en achter, navigatie met groot scherm, bluetooth telefoonvoorbereiding, multifunctioneel en verwarmd stuur in leder, stuur elektrisch verstelbaar, digitale radio, keyless openen en starten, opbergvak in koffer, kofferstangen en speciale koffermat, led-lichten achter, airbags achter, .......... en dan vergeet ik nog een en ander). Auto is perfect onderhouden - zowel motorisch, tecnisch en qua koetswerk. Ondergetekende is een rustig chauffeur, hetgeen resulteert in heel weinig slijtage......
Morgen ga ik de A6 (vorig model dus) gaan testrijden in Kortenberg, het zou maar de 136 pk versie zijn met multitronic... heb nooit niet echt Audi gevolgd al heeft mijn pa een audi 100 gehad in de tijd dat de vogeltjes nog konden praten en we waren content van die wagen.
Ik zou sowieso voor de 170 pk versie gaan 4 of 6 cylinder? Merk je het verschil goed tussen die 2? Koppel? Slippen de wielen niet teveel door met zoveel vermogen enkel op de vooras? Quatro dan maar? Hoe zijn jullie bevindingen met die multitronic? Verkoper zei je kan eigenaardigheden opmerken bij versnellen... auto versnelt en toerental neemt af...
Gisteren dus naar Kortenberg geweest: Onthaal prima, alles perfect geregeld, copie pasport en rijbewijs en ik kon vertrekken... wegens allergie aan alles dat rammelt in een wagen zat ik na 100 meters al met uitslag en jeuk.... wtf uit al die wagens krijg ik weer een rammelbak! met slechts 10.000 km op de teller! Wou het toch een kans geven en ben een uurtje gaan rijden. Het stuurt totaal anders dan mijn Bmw minder direct, minder sportief. Wel was ik aangenaam verrast door de multitronic, zalig! De jaren beginnen te wegen op de wagen en hij wordt terecht vervangen door het pas geintroduceerde model, deze wagen schaf ik me zeker niet meer aan ondanks de gigantische korting!
De wagen terug gebracht en op de vraag van beviel de wagen je heb ik toch mijn beklag gedaan over het rammelen, ze vonden het vervelend en stelden voor dat ik nog eens met een andere zou rijden, heb dan geopteerd voor een A4 Avant 2,7 190 pk Multitronic... Motorisch gezien zalig! Het geluid van de motor hmmm njamie wat een verschil met de 4 cylinder. Het geluid van de 4 cyl. drong nogal door in het interieur, kan ook zijn dat de recentere A4 beter geïsoleerd is. Onderstel prima, ik beleefde pret aan de wagen ondanks mijn euu sportieve rijstijl kreeg ik de wagen niet uit zijn lood. Min punten...... ook rammeltjes! Ik versta wel dat er al 100 chauffeurs met die wagens gereden hebben maar dan nog... Wat zijn jullie bevindingen? Heb nu al met meerdere wagens gereden tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe, ligt het aan mij?
Ik vond mijn draai niet met de MMI, bij mercedes en volvo kon ik met wat spelen direct mijn ding doen maar in de Audi pfff... zoveel knoppen in de wagen... heb zelfs nooit gevonden wat het gemiddelde verbruik is... Zelf om de airco te bedienen, eerst knop indrukken van de blazer om daarna via de draaiknop het debiet te verminderen of vermeerderen... omslachtig niet?
Je moet echt een handleiding lezen en ik rij liever dan handleidingen lezen...
Is een cruisebak hé, heb die ook genomen omdat de tiptronic slecht is en de s-tronic toen nog niet beschikbaar is. Rijdt heel comfortabel en ideaal om lange afstanden mee te rijden.
Zou ik hem opnieuw kopen? Neen omdat hij tekort schiet voor sportief rijgedrag maar daarvoor is hij dan ook niet gemaakt. Prijsverschil met de quattro/s-tronic is dan ook navenant
En 136pk op een A6 is te weinig, gaat niet meer vooruit boven de 100 op de snelweg.
Niets voor niets dat BMW de 5-reeks alleen vanaf 163pk verkoopt!
De wagen terug gebracht en op de vraag van beviel de wagen je heb ik toch mijn beklag gedaan over het rammelen, ze vonden het vervelend en stelden voor dat ik nog eens met een andere zou rijden, heb dan geopteerd voor een A4 Avant 2,7 190 pk Multitronic... Motorisch gezien zalig! Het geluid van de motor hmmm njamie wat een verschil met de 4 cylinder. Het geluid van de 4 cyl. drong nogal door in het interieur, kan ook zijn dat de recentere A4 beter geïsoleerd is. Onderstel prima, ik beleefde pret aan de wagen ondanks mijn euu sportieve rijstijl kreeg ik de wagen niet uit zijn lood. Min punten...... ook rammeltjes! Ik versta wel dat er al 100 chauffeurs met die wagens gereden hebben maar dan nog... Wat zijn jullie bevindingen? Heb nu al met meerdere wagens gereden tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe, ligt het aan mij?
Ik vond mijn draai niet met de MMI, bij mercedes en volvo kon ik met wat spelen direct mijn ding doen maar in de Audi pfff... zoveel knoppen in de wagen... heb zelfs nooit gevonden wat het gemiddelde verbruik is... Zelf om de airco te bedienen, eerst knop indrukken van de blazer om daarna via de draaiknop het debiet te verminderen of vermeerderen... omslachtig niet?
Je moet echt een handleiding lezen en ik rij liever dan handleidingen lezen...
De mijne rammelt ook maar dat is omdat ze in de garage teveel zaken uit/in gebouwd hebben en dan zit het nooit meer zoals het was hé
Over het algemeen zijn die wel stil en zo'n testwagens zien af hoor. Iedereen rijdt daarmee en ze zijn er niet voorzichtig mee hé
3G MMI vind ik veel beter en mooier dan bij BMW, je wordt dat snel gewoon. Je had misschien niet de volledige full navi en 3-zone airco?
Is een cruisebak hé, heb die ook genomen omdat de tiptronic slecht is en de s-tronic toen nog niet beschikbaar is. Rijdt heel comfortabel en ideaal om lange afstanden mee te rijden.
Onze A8 had tiptronic, dito voor de Phaeton en daar valt geen slecht woord over te zeggen.
Onze A8 had tiptronic, dito voor de Phaeton en daar valt geen slecht woord over te zeggen.
2 x
Van de 3 (multitronic, tiptronic en S-tronic) is de eerste toch de minste hoor, en de laatste de beste....
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Gisteren dus naar Kortenberg geweest: Onthaal prima, alles perfect geregeld, copie pasport en rijbewijs en ik kon vertrekken... wegens allergie aan alles dat rammelt in een wagen zat ik na 100 meters al met uitslag en jeuk.... wtf uit al die wagens krijg ik weer een rammelbak! met slechts 10.000 km op de teller! Wou het toch een kans geven en ben een uurtje gaan rijden. Het stuurt totaal anders dan mijn Bmw minder direct, minder sportief. Wel was ik aangenaam verrast door de multitronic, zalig! De jaren beginnen te wegen op de wagen en hij wordt terecht vervangen door het pas geintroduceerde model, deze wagen schaf ik me zeker niet meer aan ondanks de gigantische korting!
De wagen terug gebracht en op de vraag van beviel de wagen je heb ik toch mijn beklag gedaan over het rammelen, ze vonden het vervelend en stelden voor dat ik nog eens met een andere zou rijden, heb dan geopteerd voor een A4 Avant 2,7 190 pk Multitronic... Motorisch gezien zalig! Het geluid van de motor hmmm njamie wat een verschil met de 4 cylinder. Het geluid van de 4 cyl. drong nogal door in het interieur, kan ook zijn dat de recentere A4 beter geïsoleerd is. Onderstel prima, ik beleefde pret aan de wagen ondanks mijn euu sportieve rijstijl kreeg ik de wagen niet uit zijn lood. Min punten...... ook rammeltjes! Ik versta wel dat er al 100 chauffeurs met die wagens gereden hebben maar dan nog... Wat zijn jullie bevindingen? Heb nu al met meerdere wagens gereden tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe, ligt het aan mij?
Ik vond mijn draai niet met de MMI, bij mercedes en volvo kon ik met wat spelen direct mijn ding doen maar in de Audi pfff... zoveel knoppen in de wagen... heb zelfs nooit gevonden wat het gemiddelde verbruik is... Zelf om de airco te bedienen, eerst knop indrukken van de blazer om daarna via de draaiknop het debiet te verminderen of vermeerderen... omslachtig niet?
Je moet echt een handleiding lezen en ik rij liever dan handleidingen lezen...
Mijne rammelt niet ( 120.000 km )
Die knoppen betekenen niets, éénmaal je de logica ervan inziet bedien je ze blindelings,
zelfs de nav.
De manuel is doornemen helpt natuurlijk.....
Begrijp niet goed waarom je de airco afstellingen zou willen wijzigen...ze is automatisch....gewoon met de draaiknop de temp. kiezen, en de sensoren doen de rest...
eenmaal de ingestelde temperatuur benadert word neemt het debiet automatisch af...
Die knoppen betekenen niets, éénmaal je de logica ervan inziet bedien je ze blindelings,
zelfs de nav.
De manuel is doornemen helpt natuurlijk.....
Begrijp niet goed waarom je de airco afstellingen zou willen wijzigen...ze is automatisch....gewoon met de draaiknop de temp. kiezen, en de sensoren doen de rest...
eenmaal de ingestelde temperatuur benadert word neemt het debiet automatisch af...
Ja dat begrijp ik ook niet van flipperke, zo eenvoudig, een kind kan de was doen...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Van de 3 (multitronic, tiptronic en S-tronic) is de eerste toch de minste hoor, en de laatste de beste....
Rijden en anticiperen met een CVT vergt een totaal ander rij inzicht.
Uw opsomming zal wel bij de meeste van toepassing zijn, omdat bijna iedereen nog met de vroem-vroem geluidjes in hun hoofd zitten.
Het kunnen rijden met een multi is meer dan gewoon uw gaspedaal tot tegen het metaal te duwen.
S tronic = niets mis mee
Tiptronic = toen hij uitkwam top, maar ondertussen verouderd.
Multi = voor mij de beste..
Die knoppen betekenen niets, éénmaal je de logica ervan inziet bedien je ze blindelings,
zelfs de nav.
De manuel is doornemen helpt natuurlijk.....
Begrijp niet goed waarom je de airco afstellingen zou willen wijzigen...ze is automatisch....gewoon met de draaiknop de temp. kiezen, en de sensoren doen de rest...
eenmaal de ingestelde temperatuur benadert word neemt het debiet automatisch af...
Ik verwen graag mijn smoeltje met een zuchtje wind vandaar mijn gepruts aan de airco...
Comment