Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten
    Hoorde bij Joly te Kontich dat wachttermijn voor Avant van 5 maanden moet worden inachtgenomen. Ligt het aan mij of is mijn A6 Avant die ik 2,5 jaar geleden kocht in dezelfde config een 10 à 12K € duurder geworden? Ze zijn BMW voorbijgestoken qua optie-prijzen.

Binnen dit en maandje moet ik bestellen, echter wordt zwaar om een mooie A6 Avant in budget te krijgen. Persoonlijke voorkeur gaat momenteel uit naar Oolonggrijs met Rotor-velgen. Binnen de 18 en 19" velgen vind ik niet mijn zin, de velgen van BMW 5 zijn daarentegen zeer knap. Wordt nog zwaar maandje...

Ge moet dan ook gek zijn om in belgie te bestellen, D ieteren is gewoon een afzetter

In UK ben je vlot 15000 euro goedkoper af voor een A6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
      Ge moet dan ook gek zijn om in belgie te bestellen, D ieteren is gewoon een afzetter

kan best zijn als particulier, maar in leasing heb je niet direct de keuze natuurlijk .............. en aangezien gesproken werd van "in budget krijgen" ga ik ervanuit dat het over een leasebudget gaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
        kan best zijn als particulier, maar in leasing heb je niet direct de keuze natuurlijk .............. en aangezien gesproken werd van "in budget krijgen" ga ik ervanuit dat het over een leasebudget gaat
        In duitsland is het in elk geval mogelijk om hem zelf te kopen en hem daarna terug te leasen (leaseback) via een firma. Misschien kan het in belgie ook wel.

Comment

• ben er godverdomme niet geraakt wegens familiale issues
          There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Wat me opvalt, het A6 Avant forum leeft veel minder vergeleken met 3 jaar geleden. Ik zie tientallen commentaren in andere fora over auto's warvan ik denk : "geen interesse in", maar dit is echt opvallend; een voorbode naar de verkoop toe?

Comment

• Denk dat het grootste deel van het A6 Avant cliënteel wat anders te doen heeft als op een autoforum rond te hangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                Denk dat het grootste deel van het A6 Avant cliënteel wat anders te doen heeft als op een autoforum rond te hangen.
                Of misschien ook het prijskaartje?
                Ik ken de basisprijzen niet zo goed, maar als ik vertrek met bijvoorbeeld een 3.0TDI of TFSI (voor wat mij betreft het minimum voor zo'n auto icm quattro). Dan moet je niet te gek meer doen met de optielijst, die tikt zwaar door, zwaarder dan ooit. Heb ergens het gevoel dat het dat niet (meer) waard is, kan ook aan mij liggen.

Comment

• Je hebt je nickname niet gestolen, Logic. Maar wordt er volgens jou minder gesproken over iets omdat het duurder geworden is?

Comment

Wat me opvalt, het A6 Avant forum leeft veel minder vergeleken met 3 jaar geleden. Ik zie tientallen commentaren in andere fora over auto's warvan ik denk : "geen interesse in", maar dit is echt opvallend; een voorbode naar de verkoop toe?
                    Het is gewoon al jaren en jaren dezelfde wagen met zijn vast publiek volgens mij. Valt niet zoveel over te zeggen.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Staat deze al in de toonzaal?

Comment

Wat me opvalt, het A6 Avant forum leeft veel minder vergeleken met 3 jaar geleden. Ik zie tientallen commentaren in andere fora over auto's warvan ik denk : "geen interesse in", maar dit is echt opvallend; een voorbode naar de verkoop toe?
                        De berline is qua looks een afknapper, over de Avant wacht ik met oordelen tot ik hem live gezien heb.
                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                          Je hebt je nickname niet gestolen, Logic. Maar wordt er volgens jou minder gesproken over iets omdat het duurder geworden is?
                          Dat is natuurlijk een persoonlijke stelling die voor jou misschien niet van toepassing is, you tell me.
                          Als emotie de overhand niet haalt, is het rationele van tel, dus zeg ik, de auto (met name de optielijst) is te duur. Ik had ook kunnen zeggen dat de auto op vlak van emotie tekortschiet, het is maar hoe je het bekijkt.

Dit soort auto wekt bij mij alleen interesse op wetende dat ze via Engeland aan een interessante prijs te verkrijgen zijn. Aan Belgische prijzen haak ik af, want zo dol ben ik niet op de auto. Dat ligt niet zozeer aan de prijs alleen, maar aan wat je krijgt voor de prijs.

Misschien is het fout om mijn mening te projecteren, but hey, ik zit in de doelgroep... dus laat ik maar even een ballonnetje op waarom dat zo zou zijn. Om hier meer leven in de brouwerij te krijgen heb je meer liefhebbers en potentiële kopers nodig. Bekijk het topic van de A8 en dan is het haast vanzelfsprekend dat het daar nog stiller is, de doelgroep dunt immers uit.

Spreek me gerust tegen als ik me vergis!
                          Ik weet ook niet hoe dat zit met de leasingrijders.
                          Van de vorige generatie reden er toch heel wat A6 instappers rond en ik mag veronderstellen dat dat leasingrijders zijn. Die mensen gaan nu misschien leukere alternatieven zoeken.

Comment

• Emotie:

Comment

• Ik heb niet zo lang geleden gekozen tussen een A6, 5 (F11) en de E

De E viel af omdat ik dat interieur vreselijk oubollig vond. En alhoewel het gebrek aan klantvriendelijkheid bij mijn audi-garage zeker meespeelde, en de F11 toch wel mooier vond, kon ik ook niet naast de prijsverschillen kijken.

Basisprijs van A6 en F11 was vergelijkbaar, maar de A6 basisuitrusting was iets minder volledig en zowat elke optie die ik op mijn wagen wou hebben was duurder bij Audi (onder meer lederen interieur, prof Nav).
                              BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                Ik heb niet zo lang geleden gekozen tussen een A6, 5 (F11) en de E

De E viel af omdat ik dat interieur vreselijk oubollig vond. En alhoewel het gebrek aan klantvriendelijkheid bij mijn audi-garage zeker meespeelde, en de F11 toch wel mooier vond, kon ik ook niet naast de prijsverschillen kijken.

Basisprijs van A6 en F11 was vergelijkbaar, maar de A6 basisuitrusting was iets minder volledig en zowat elke optie die ik op mijn wagen wou hebben was duurder bij Audi (onder meer lederen interieur, prof Nav).
                                Da's niet goed. Prijs Audi zou mijns inziens iets onder die van BMW moeten liggen, en de BMW zou een stuk onder Mercedes moeten liggen qua prijs.

Overigens jammer dat ze weer gewone deurgrepen genomen hebben op de A6, ik vind die vlakke klinken wel iets hebben.
                                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                  Da's niet goed. Prijs Audi zou mijns inziens iets onder die van BMW moeten liggen, en de BMW zou een stuk onder Mercedes moeten liggen qua prijs.

Overigens jammer dat ze weer gewone deurgrepen genomen hebben op de A6, ik vind die vlakke klinken wel iets hebben.
                                  Mercedes was het goedkoopste, maar zoals al gezegd, daar was ik afgeknapt op het interieur (ik hou dan wel rekening met de aangeboden kortingen als ik over de E spreek)
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                    Staat deze al in de toonzaal?
                                    Ja...
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Ja...
                                      Mercikes

Comment

Hoorde bij Joly te Kontich dat wachttermijn voor Avant van 5 maanden moet worden inachtgenomen. Ligt het aan mij of is mijn A6 Avant die ik 2,5 jaar geleden kocht in dezelfde config een 10 à 12K € duurder geworden? Ze zijn BMW voorbijgestoken qua optie-prijzen.

Binnen dit en maandje moet ik bestellen, echter wordt zwaar om een mooie A6 Avant in budget te krijgen. Persoonlijke voorkeur gaat momenteel uit naar Oolonggrijs met Rotor-velgen. Binnen de 18 en 19" velgen vind ik niet mijn zin, de velgen van BMW 5 zijn daarentegen zeer knap. Wordt nog zwaar maandje...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Het lijkt mij ook dat modellen zoals de A5 en de A6 een pak duurder geworden zijn. Toen ik 4 jaar geleden mijn A3 samengesteld heb, heb ik ook gekeken om een A5 binnen budget. Uiteindelijk toch voor een goedkopere A3 gegaan. Als ik nu opnieuw een A5 samenstel die uitgerust is als de A5 van 4 jaar geleden, dan kom ik een pak duurder uit. De A3 daarentegen is wat goedkoper geworden, of toch de config hoe ik hem heb.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten

voor alle drie, klopt dit. € 15000 vlot = er wel iets over... maar je mag wel vlot € 11 brieven minder neerleggen in de UK.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                          Dat is natuurlijk een persoonlijke stelling die voor jou misschien niet van toepassing is, you tell me.
                                          Als emotie de overhand niet haalt, is het rationele van tel, dus zeg ik, de auto (met name de optielijst) is te duur. Ik had ook kunnen zeggen dat de auto op vlak van emotie tekortschiet, het is maar hoe je het bekijkt.

Dit soort auto wekt bij mij alleen interesse op wetende dat ze via Engeland aan een interessante prijs te verkrijgen zijn. Aan Belgische prijzen haak ik af, want zo dol ben ik niet op de auto. Dat ligt niet zozeer aan de prijs alleen, maar aan wat je krijgt voor de prijs.

Misschien is het fout om mijn mening te projecteren, but hey, ik zit in de doelgroep... dus laat ik maar even een ballonnetje op waarom dat zo zou zijn. Om hier meer leven in de brouwerij te krijgen heb je meer liefhebbers en potentiële kopers nodig. Bekijk het topic van de A8 en dan is het haast vanzelfsprekend dat het daar nog stiller is, de doelgroep dunt immers uit.

Spreek me gerust tegen als ik me vergis!
                                          Ik weet ook niet hoe dat zit met de leasingrijders.
                                          Van de vorige generatie reden er toch heel wat A6 instappers rond en ik mag veronderstellen dat dat leasingrijders zijn. Die mensen gaan nu misschien leukere alternatieven zoeken.
                                          Logische en correcte redenering.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X