Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [quote=Audifreakske;4804618
    @ Multitronic: Dank je, heb jij dezelfde kleur misschien? Zoja, handig in onderhoud enz.?[/quote]

Nee, de mijne is IBISwit.
    En de grootste schrik die ik van deze kleur had nl het onderhoud...blijkt helemaal niet nodig.
    ( hij is wel voorzien van spatlapjes ) maar hij wordt helemaal niet snel vuil.
    Eenmaal opgeblonken..en de zon zit erop doet het pijn aan de ogen als je er naar kijkt
    Tot op heden heb ik zeker geen spijt van mijn keuze...
    Mijn interieur is leder sportzetels, mustang bruin...
    Last edited by ; 03/01/2012, 19:44.

Comment

• Is de Biturbo in Belgie nog niet bestelbaar?
      In Nederland is hij configureerbaar in Belgie nog niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
        Ben benieuwd naar de allroad versie.
        Hierbij ,

Officieel: Audi A6 Allroad Quattro

Audi breidt het gamma van de A6 steeds verder uit. Onlangs verwelkomden we de S6 en nu is de A6 Allroad officieel.

De Audi A6 Allroad is 4,94 meter lang, 1,90 meter breed en 1,47 meter hoog. Daarmee is de auto zes centimeter hoger dan de gewone Avant. De Allroad onderscheidt zich verder door uitgeklopte wielkasten, plastic panelen aan de zijkanten en een andere grille met verticale spijlen. Aan de voor- en achterzijde biedt de Allroad roestvrijstalen beschermingsdelen en het uitlaatsysteem heeft twee afgeplatte eindpijpen. De kleur Java Braun is er exclusief voor de Allroad.
        20 procent van de carrosserie bestaat uit aluminium, waardoor het gewicht ten opzichte van de vorige generatie met maximaal 70 kilogram is gedaald. Progressieve led-lampen aan de voor- en achterzijde zijn een optie, net als adaptieve xenonverlichting. Dat zorgt ervoor dat de Audi A6 Allroad altijd de juiste hoeveelheid licht uitstraalt.
        Bij de introductie is er één benzinemotor beschikbaar. Het is de 3.0 TFSI met een vermogen van 310 pk. Het maximumkoppel is 440 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 5,9 seconden en de topsnelheid is begrensd op 250 km/h.
        Er zijn drie diesels, alledrie 3.0 TDI's. De eerste heeft een vermogen van 204 pk en de middelste heeft 245 pk. De topversie heeft de nieuwe 3.0 TDI biturbodiesel met 313 pk onder de kap. Met die motorisering duurt de sprint naar 100 km/h 5,6 seconden.
        De Audi A6 Allroad Quattro komt in de lente bij de dealers te staan. De Nederlandse prijzen zijn nu nog niet bekend.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Bron: autoweek
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Hier was ik eigenlijk al op aan het wachten, op toch benieuwd naar...
                Knap!!

Dit met zo'n biturbo 3.0tdi
                Volvo V60 D3 R-design

Comment

• De présence en stoerheid van de eerste Allroad heeft Audi toch nooit weten te evenaren nadien...

Het is wel een trend. De Passat heeft ook al zo'n versie... selling dreams of going offroad ... on the highway commuting.

Comment

• Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat die A6 avant weinig verkoopt Oftewel zijn de wachttijden gigantisch.

Als ik zie hoeveel F10/F11 van BMW ik tegenkom en hoe weinig A6'en ik zie, dan is er toch iets aan de hand lijkt me?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                      Hier was ik eigenlijk al op aan het wachten, op toch benieuwd naar...
                      Knap!!

Dit met zo'n biturbo 3.0tdi
                      niks voor mij, knap af op die grijze bescherming
                      vlees noch vis
                      of je koopt een suv of een gewone auto

Comment

• Zeer knap.
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                          Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat die A6 avant weinig verkoopt Oftewel zijn de wachttijden gigantisch.

Als ik zie hoeveel F10/F11 van BMW ik tegenkom en hoe weinig A6'en ik zie, dan is er toch iets aan de hand lijkt me?
                          Ik heb eigenlijk ook wel dit gevoel. Al is volgens mij de A6 en dan zeker de Avant veel minder lang reeds bestelbaar dan de 5 reeks.
                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            De présence en stoerheid van de eerste Allroad heeft Audi toch nooit weten te evenaren nadien...

Het is wel een trend. De Passat heeft ook al zo'n versie... selling dreams of going offroad ... on the highway commuting.
                            indeed, de eerste allroad vond ik echt een prachtige wagen, al die later zijn gekomen hebben nooit de eerste laten vergeten...nu zijn ze een beetje te afgelikt..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                              Ik heb eigenlijk ook wel dit gevoel. Al is volgens mij de A6 en dan zeker de Avant veel minder lang reeds bestelbaar dan de 5 reeks.
                              Dan nog.

Ik vond dat je een F10 al vrij snel en vaak zag na zijn release.

De nieuwe A6 is nu toch ook al een tijdje beschikbaar he.

Comment

De présence en stoerheid van de eerste Allroad heeft Audi toch nooit weten te evenaren nadien...
                                Punt. Maar die eerste heeft bij mij zo'n imago opgebouwd dat zelfs afgezwakte versies van z'n opvolgers het hem nog wel doen.

Vroege nostalgie als het ware... toen de ür-allroad pas gepresenteerd werd hingen er in zowat alle Oostenrijkse en Zwitserse skioorden bovenaan de liften levensgrote posters van Allroads in de sneeuw... een 2-tal jaar later zelf met zo'n allroad op skiverlof geweest. Allround zowat de ultieme wintersportkar

Als de Belgische staat er geen al té groot zooitje van maakt zie ik zo'n 2.7TT nog wel zitten als opvolger van m'n Touring. Maar niet al te hard op hopen dus

Comment

• Ultieme allroad blijft voor mij de eerste, met atmosferische 4.2 V8, de plastieken bumpers en de tweedelige 17". Mwraaagh.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    Mmmmmmmja, gemengde gevoelens. Enkel de grill zou ik willen ruilen voor op de "gewone" Avant.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Klopt, maar is dat niet met alles zo?
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                        Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat die A6 avant weinig verkoopt Oftewel zijn de wachttijden gigantisch.

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                        Dan nog.

Ik vond dat je een F10 al vrij snel en vaak zag na zijn release.

De nieuwe A6 is nu toch ook al een tijdje beschikbaar he.
                                        True, maar je mag niet vergeten dat de F10/F11 een totaal nieuw voertuig is en de A6/C5-C6-C7 verbeteringen zijn van een succes nummer. Missschien had Audi wel voor een heel ander concept moeten kiezen maar never change a winning team, toch.

Je kan niet ontkennen dat de F10/F11 een ongelooflijk prachtig en goed uitgebalanceerd voertuig is. Dat iedereen daar met wil rijden is ergens begrijpelijk, de prestige straalt er vanaf. Het probleem is, dat hij het slachtoffer wordt/zal worden van zijn eigen huidig succes en zal doorgaan als een "gewone consumptie auto", dit in tegenstelling tot de huidige A6, die is het slachtoffer van zijn eigen roem....
                                        Als je nu dus met de A6 C7 kan/mag rijden, rijdt je toch nog altijd een klein beetje exclusief...

Bestelling < > leveringstijd is/was geen probleem. Ik heb de mijne 2de week van November besteld en kon hem al hebben in week 50. Niet aanvaard uiteraard en nu komt ie einde februari op mijn vraag.
                                        Last edited by Metaxa; 12/01/2012, 17:05.

Comment

• Heeft er al iemand ervaring met de (Avant) 3.0 TDI multitronic (204pk).
                                          Zal mijn 2 jaar oude E350CDI van de hand doen omwille VAA regeling en zie dat de Audi maar 136g Co2 uitstoot heeft. Enige vrees is de automaat. Andere optie is de 520D Touring met 8-traps automaat die naar het schijnt zeer goed is. Zal beide wel eerst eens testen.

Comment

Working...
                                          X