Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Laat multitronic voor wat het is en ga voor de quattro versie met S-tronic.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
      Laat multitronic voor wat het is en ga voor de quattro versie met S-tronic.
      dan hou ik beter wat ik nu heb want VAA zal dan bijna gelijk zijn (wel nog stuk minder maar geen zin om de staat onnodig te sponsoren)

      Comment


      • Op zich niks mis met de Multitronic en nog minder met de V6, dat is een heerlijk comfortabele mix. Mij stoort alleen dat een auto van dat kaliber voorwielaandrijving heeft. Dat valt tussen de sportievere V6 icm S-tronic/Quattro, en de zuinige 2.0 icm Multitronic. Indien zuinigheid een uitgangspunt is, zou ik een voorkeur hebben voor de 2.0, die heeft al voldoende vermogen om vlot mee te kunnen met het verkeer. En in het andere geval zou ik echt wel all the way gaan, omdat het verschil in prijs relatief is... Je krijgt er een veel leukere auto voor in de plaats. Maar dat is mijn gedacht erover, mijn vader zal sowieso kiezen voor comfort en moet van al de rest niks weten... dan moet je de V6 icm Multitronic kopen.

        Waarom die BMW zoveel succes heeft is natuurlijk omdat 'ie de zuinigheid combineert met traditionele waarden (klassieke automaat, achterwielaandrijving). Moet toegeven dat ik in die categorie ook voor de BMW zou gaan.

        Comment


        • 3.0 quattro te hoge Co2 uitstoot.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
            3.0 quattro te hoge Co2 uitstoot.
            Zo emotieloos, zo cru, ... maar wel te begrijpen.
            Ik zeg het nogmaals, zou liever een 520d (of 525d) kopen dan.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
              3.0 quattro te hoge Co2 uitstoot.
              136 vs 152

              Maar ook ik kan je begrijpen, heb het trouwens al eens ergens geschreven denkt ik, Audi zou er best aan doen om hun A6 2.0 Tdi zo snel mogelijk ook in Quattro uit te brengen.
              Heb zelf ook de BMW 525 xDrive getest, staat hier ergens verslag van.
              Wij hebben terug voor de A6 gekozen, 3.0 Tdi Quattro 204 pk. waarom? het prijsverschil met de 525 xDrive (dat dus een 4 cylinder is) was te klein en kan/kon overbrugd worden.

              Veel succes met je keuze, die feitelijk nooit verkeerd kan zijn...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • ElGreco, proficiat met je keuze.
                Klopt het dat de nieuwe A6 een strakker rijgedrag heeft met minder onderstuur, doordat de motor en dus het gewicht relatief gesproken meer naar achter ligt ?
                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                  ElGreco, proficiat met je keuze.
                  Klopt het dat de nieuwe A6 een strakker rijgedrag heeft met minder onderstuur, doordat de motor en dus het gewicht relatief gesproken meer naar achter ligt ?
                  Hartelijk dank!

                  Klopt, stuurt directer en onderstuur (voor zover dit in/met een normaal rijgedrag al voelbaar was) is totaal verdwenen. Als je het sport differentieel neemt kan je ook inextreme toestanden gekke dingen gaan doen. Veronderstel dat de meeste A6 rijders hier nogthans geen behoefte aan hebben.

                  Dat dit door gewichtsherverdeling zou komen kan ik je niet vertellen. Denk wel dat er door de verlenging van de wielbasis en het gebruik van meer aluminium in het carrosserie geraamte een nog beter weggedrag is gecreëerd ten opzichte van de vorige A6 C6. (alsof dit een slechte auto is/was).

                  Mijn bescheiden bevindingen kan je in het volgende verslag (voor de A6) http://www.autoforum.be/showpost.php...55&postcount=1 vinden. Voor de 525 Xdrive kan je even het volgende nalezen: http://www.autoforum.be/showpost.php...35&postcount=1
                  Last edited by Metaxa; 14/01/2012, 23:03.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                    Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat die A6 avant weinig verkoopt Oftewel zijn de wachttijden gigantisch.

                    Als ik zie hoeveel F10/F11 van BMW ik tegenkom en hoe weinig A6'en ik zie, dan is er toch iets aan de hand lijkt me?
                    1) Wachttijden van Audi zijn traditioneel toch iets langer dan BMW, Audi gemiddeld 4 maanden, prijslijst is uit sinds september ongeveer. BMW gemiddeld 2 maanden en is er toch al enkele maanden eerder.
                    2) Audi A6 is met zelfde config gewoon een stuk duurder de de BMW 5, daarom verwacht ik idd ook mindere verkopen van de A6. Maakt niet uit, dan zal ik de mijne iets meer opvallen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten
                      1) Wachttijden van Audi zijn traditioneel toch iets langer dan BMW, Audi gemiddeld 4 maanden, prijslijst is uit sinds september ongeveer. BMW gemiddeld 2 maanden en is er toch al enkele maanden eerder.
                      2) Audi A6 is met zelfde config gewoon een stuk duurder de de BMW 5, daarom verwacht ik idd ook mindere verkopen van de A6. Maakt niet uit, dan zal ik de mijne iets meer opvallen
                      Is niet altijd zo, de 530 xDrive kwam een pak duurder uit met dezelfde opties dan de A6 die we besteld hebben.
                      Dan zijn we toch al met 2 die met iets speciaals gaan rondrijden.
                      De mijne zal alvast "blinken" gisteren afspraak gemaakt bij onze vrienden hier van het forum voor een "wax-ke“
                      Ben ook nog opzoek naar prachtige zomervelgen in de maat 8 x 18 met ET 39. Ni gemakkelijk.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • De A6 komt nu met goeie saloncondities, packs ("Pack Business Plus", "Pack Lounge" & "Pack Sport Design"). Op papier zit je helaas aan een hoge catalogus waarde (jammer voor wie VAA moet betalen), maar netto factuurwaarde is scherp!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten
                          1) Wachttijden van Audi zijn traditioneel toch iets langer dan BMW, Audi gemiddeld 4 maanden, prijslijst is uit sinds september ongeveer. BMW gemiddeld 2 maanden en is er toch al enkele maanden eerder.
                          2) Audi A6 is met zelfde config gewoon een stuk duurder de de BMW 5, daarom verwacht ik idd ook mindere verkopen van de A6. Maakt niet uit, dan zal ik de mijne iets meer opvallen
                          Ik denk dat de A6 uiteindelijk niet minder verkoopt dan de '5. Bij de eerstvolgende data over de inschrijvingen van voertuigen in DE (Auto Motor und Sport) kijk ik even hoe de '5 en de A6 zich verhouden. Met dien verstande dat bij de cijfers van de '5 ook de '5 GT zal bijgeteld zijn, maar aangezien dat model - schat ik - toch bitter weinig verkoopt nu zal dat niet veel uitmaken.

                          Qua prijs zitten ze toch ongeveer gelijk? Verschillen gaan eerder over een percentje of twee max, dacht ik. Nu eens in het voordeel van de BMW, dan weer in het voordeel van de Audi.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Is niet altijd zo, de 530 xDrive kwam een pak duurder uit met dezelfde opties dan de A6 die we besteld hebben.
                            Da's wel straf (ik betwist niet dat wat je zegt waar is), aangezien je bij BMW de xDrive gratis en voor niks kreeg deze winter.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              De A6 komt nu met goeie saloncondities, packs ("Pack Business Plus", "Pack Lounge" & "Pack Sport Design"). Op papier zit je helaas aan een hoge catalogus waarde (jammer voor wie VAA moet betalen), maar netto factuurwaarde is scherp!
                              Volgens mij zijn die packs toch altijd beschikbaar en typisch audi ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Da's wel straf (ik betwist niet dat wat je zegt waar is), aangezien je bij BMW de xDrive gratis en voor niks kreeg deze winter.
                                Klopt, maar mijn BMW offerte dateerde van einde Oktober en toen was er nog geen gratis xDrive. Toen we er gerucht van kregen heb ik nog een poging ondernomen om dit als extra korting te krijgen maar blijkbaar hadden we met -8% en € 5000 korting op de optie-packs al voldoende gekregen volgens de verkoper.
                                Dus zonder de gratis xDrive kwam de wagen op +/- € 3000 meer dan de de A6 3.0 l Tdi Quattro met S-tronic. De 525 xDrive was toen +/- € 1800. minder dan de A6. Voor dit bedrag rij ik dan toch liever met een 6 cylinder.
                                Het verschil trouwens met de UK voor de A6 bedroeg toen ook "maar" +/- € 1700 nu is dit al gezakt tot iets meer dan € 1300 zie ik nu. Dus ook hier, voor dit klein verschil ga ik hem wel niet in de UK kopen. Kosten en het verlies aan inkomen voor het ophalen die dag heeft mij er van weerhouden.

                                Je moet echt alles goed uitrekenen als je voor de keuze van het trio BMW 530 / Audi A6 3.0L of MB 350 staat en is echt heel persoonlijk of vorige connecties afhankelijk. Heb wel het gevoel dat als je vorige bij hetzelfde merk is/was, ze er altijd wel wat meer hun best voor doen om je als klant te houden, wat logisch is.

                                Nu ja, ondertussen weet ik dat de A6 is binnengekomen maar zal nog even moeten wachten tot begin Maart en dan opweg naar een magisch getal met de derde A6 Quattro...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Veel is idd afhankelijk van de goodwill van de verkopers, het moment waarop je contact legt, hoe je onderhandelt, wat je voorgeschiedenis is bij het merk / de dealer, enz.

                                  Qua aandrijfconcept heb je alvast de betere van de twee genomen, als ik AMS mag geloven. Daar waar xDrive tot en met de vorige generatie de meerdere was van het quattro systeem (bij de vorige A6 en A4 dus, bv) volgens vergelijkende tests van datzelfde magazine, is de nieuwe A6 met z'n vernieuwde quattro-aandrijving (wel mét optioneel sperdifferentieel achteraan, en dat maakt een groot verschil zo schrijft men) qua beheersbaarheid en feedback (niet qua tractie en veiligheid, daar scoren ze gelijk) de meerdere van het huidige xDrive systeem.

                                  En een zescilinder is altijd leuker dan een viercilinder, en het verschil in verbruik is de facto ook niet zo bijster groot. Good choice, dus!

                                  Comment


                                  • vandaag de eerste in het echt gezien, achterkant is leuk met de leds. Rest was een ramp maar totaal basic uitvoering dus even wachten tot ik een goed uitgeruste tegenkom!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      De A6 komt nu met goeie saloncondities, packs ("Pack Business Plus", "Pack Lounge" & "Pack Sport Design"). Op papier zit je helaas aan een hoge catalogus waarde (jammer voor wie VAA moet betalen), maar netto factuurwaarde is scherp!
                                      Voor mijn A6 uit UK, aangekocht via CarConnect Waregem, heb ik factuur ingediend bij sociaal secretariaat, en ik wordt slechts belast op factuurbedrag incl. btw. (er staat niets van korting op deze factuur)
                                      Indien ik controle heb door fiscus, kan ik toch maar deze factuur geven of hebben zij een lijst van cataloguswaarden? (Mijn wagen is een A6 S-line + pack sport design, ze kunnen hiervan toch geen cataloguswaarde meehebben?)
                                      Verschil tussen catalogus en factuur is toch wel +10.000€, vandaar redelijk belangrijk...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Veel is idd afhankelijk van de goodwill van de verkopers, het moment waarop je contact legt, hoe je onderhandelt, wat je voorgeschiedenis is bij het merk / de dealer, enz.

                                        Qua aandrijfconcept heb je alvast de betere van de twee genomen, als ik AMS mag geloven. Daar waar xDrive tot en met de vorige generatie de meerdere was van het quattro systeem (bij de vorige A6 en A4 dus, bv) volgens vergelijkende tests van datzelfde magazine, is de nieuwe A6 met z'n vernieuwde quattro-aandrijving (wel mét optioneel sperdifferentieel achteraan, en dat maakt een groot verschil zo schrijft men) qua beheersbaarheid en feedback (niet qua tractie en veiligheid, daar scoren ze gelijk) de meerdere van het huidige xDrive systeem.

                                        En een zescilinder is altijd leuker dan een viercilinder, en het verschil in verbruik is de facto ook niet zo bijster groot. Good choice, dus!
                                        Weet niet of dit veel genomen wordt en is in weze ook helemaal niet nodig, toch niet voor hier. Niet tegenstaande ik graag al eens een "bochtje neem" moet je al echt over de limieten moeten gaan om nut te hebben van het nieuwe optionele sperdifferentieel. Hier & daar zal er zo wel eens eentje rondrijden die zijn voertuig tot extremen wil dwingen maar denk dat het merendeel van de Quattro rijders het zo al leuk genoeg vinden op de openbare weg.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                          vandaag de eerste in het echt gezien, achterkant is leuk met de leds. Rest was een ramp maar totaal basic uitvoering dus even wachten tot ik een goed uitgeruste tegenkom!
                                          Nog even wachten dragonfly tot +/- 3 maart...
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X