Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door AudiCar Bekijk Berichten
    Voor mijn A6 uit UK, aangekocht via CarConnect Waregem, heb ik factuur ingediend bij sociaal secretariaat, en ik wordt slechts belast op factuurbedrag incl. btw. (er staat niets van korting op deze factuur)
    Indien ik controle heb door fiscus, kan ik toch maar deze factuur geven of hebben zij een lijst van cataloguswaarden? (Mijn wagen is een A6 S-line + pack sport design, ze kunnen hiervan toch geen cataloguswaarde meehebben?)
    Verschil tussen catalogus en factuur is toch wel +10.000€, vandaar redelijk belangrijk...
    Goeie vraag!
    Volgens mij staat er ondanks de bijna 5000 bijdragen in het VAA-topic en het wetsvoorstel nog steeds nergens
    niet WAAR ze de de cataloguswaarden vandaan gaan halen als er 1°) geen factuur is of 2°) als er een buitenlands factuur bestaat, maar die cataloguswaarden zijn er dus wel.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Goeie vraag!
      Volgens mij staat er ondanks de bijna 5000 bijdragen in het VAA-topic en het wetsvoorstel nog steeds nergens
      niet WAAR ze de de cataloguswaarden vandaan gaan halen als er 1°) geen factuur is of 2°) als er een buitenlands factuur bestaat, maar die cataloguswaarden zijn er dus wel.
      Voor een Belgische wagen en geen factuur kunnen ze toch de database chassisnummers raadplegen waar de wagen tot in detail neergeschreven staat, voor ingevoerde wagens is het nog steeds een raadsel...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door AudiCar Bekijk Berichten
        Voor mijn A6 uit UK, aangekocht via CarConnect Waregem, heb ik factuur ingediend bij sociaal secretariaat, en ik wordt slechts belast op factuurbedrag incl. btw. (er staat niets van korting op deze factuur)
        Indien ik controle heb door fiscus, kan ik toch maar deze factuur geven of hebben zij een lijst van cataloguswaarden? (Mijn wagen is een A6 S-line + pack sport design, ze kunnen hiervan toch geen cataloguswaarde meehebben?)
        Verschil tussen catalogus en factuur is toch wel +10.000€, vandaar redelijk belangrijk...
        Als ze het aanvaarden, des te beter. Maar de optiecodes staan wel in uw onderhoudsboekje (+ sticker achterin de koffer), is gekoppeld aan uw chassisnummer en zit in de database van Audi. Er is wat dat betreft geen ontkomen aan, maar het is onduidelijk hoe ze dit in de praktijk gaan aanpakken. Begin er idd maar eens aan hé, de UK cataloog is verschillend van hier, laat staan dat je met die wisselkoers zit, wat een compleet vertekend beeld geeft. Als puntje bij paaltje komt, durf ik erop te wedden dat ze daar allemaal geen rekening mee gaan houden want uw zogenaamd "voordeel" blijft gelijk ... los van waar je 'em kocht en met welke korting. Het zou me niet verbazen mochten ze dan gewoon de BE cataloog als referentie gebruiken. Doen ze het niet, laten ze een grote achterpoort open...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Weet niet of dit veel genomen wordt en is in weze ook helemaal niet nodig, toch niet voor hier. Niet tegenstaande ik graag al eens een "bochtje neem" moet je al echt over de limieten moeten gaan om nut te hebben van het nieuwe optionele sperdifferentieel. Hier & daar zal er zo wel eens eentje rondrijden die zijn voertuig tot extremen wil dwingen maar denk dat het merendeel van de Quattro rijders het zo al leuk genoeg vinden op de openbare weg.
          Ik denk dat het bitter weinig genomen wordt, want 't kost toch wel wat en je ziet het niet.

          Niettemin denk ik dat het net wel een mooi verschil maakt op rijdynamisch vlak, als het er echt sportief aan toe mag gaan. Dat lees je toch keer op keer opnieuw. Zonder "sportdifferentieel" achteraan zou 'ie veel sneller meer tractie naar de voorwielen sturen wat de besturing/lijn terug minder precies maakt. Met sperdiff houdt 'ie langer tractie bij 't achterste binnenwiel, wat de nood om meer koppel naar de voorwielen te sturen kleiner maakt en dus een meer achterwielaangedreven karakter behoudt.

          De vraag blijft echter in welke mate je met zo'n zwaar beest eigenlijk nog sportief bochten wil gaan pakken. Zal iig maar een minderheid zijn die dat héél af en toe 'es doet. Die dingen zijn uiteindelijk gemaakt om comfortabel kilometers te vreten op de Autobahn, en niet om bergwegen te gaan afpullen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Als ze het aanvaarden, des te beter. Maar de optiecodes staan wel in uw onderhoudsboekje (+ sticker achterin de koffer), is gekoppeld aan uw chassisnummer en zit in de database van Audi. Er is wat dat betreft geen ontkomen aan, maar het is onduidelijk hoe ze dit in de praktijk gaan aanpakken. Begin er idd maar eens aan hé, de UK cataloog is verschillend van hier, laat staan dat je met die wisselkoers zit, wat een compleet vertekend beeld geeft. Als puntje bij paaltje komt, durf ik erop te wedden dat ze daar allemaal geen rekening mee gaan houden want uw zogenaamd "voordeel" blijft gelijk ... los van waar je 'em kocht en met welke korting. Het zou me niet verbazen mochten ze dan gewoon de BE cataloog als referentie gebruiken. Doen ze het niet, laten ze een grote achterpoort open...
            Kan mij hierbij aansluiten.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Kan mij hierbij aansluiten.

              Ik denk het niet. Op een in het VK gekochte auto toch de Belgische catalogusprijs gaan aanrekenen, terwijl ze op een Belgische nieuwe auto de Belgische factuuprijs als basis nemen, is zoveel als een openlijke sollicitatie voor een veroordeling door het Hof van Justitie van de EU, wegens flagrante schending van het vrije verkeer van goederen. Buitenlandse, goedkopere goederen penaliseren door er de Belgische catalogusprijs op toe te passen, bestraft immers burgers die over de landsgrenzen heen gaan shoppen. Daar gaan ze in Luxemburg, waar het Hof resideert, niet erg lang over moeten nadenken.

              Het voordeel is ook helemaal niet hetzelfde als dat wat een werknemer/zaakvoerder geniet die een "Belgische" auto krijgt. Als men de logica hanteert dat de betaalde prijs meespeelt in de berekening van het voordeel, dan moet men de werkelijk betaalde prijs hanteren. Een "cadeau" van 45.000 EUR is immers niet evenveel waard als een "cadeau" van 50.000 EUR.

              En nog een laatste bedenking: die Belgische catalogusprijs, dat is ook het gedrukte evangelie niet, hé. Dat is niets meer of niets minder dan een prijslijst die een private partij (de importeur) opstelt voor zijn producten en die deze private partij desnoods 10 keer per dag zou kunnen aanpassen als ze daar zin in heeft. De staat gaat daar nog vodden mee hebben als ze op zo'n gegeven het VAA voor tweedehandswagens gaat berekenen, in een poging om het achterpoortje van fantasiefacturen van tweedehandsverkopers te sluiten.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Ik denk dat het bitter weinig genomen wordt, want 't kost toch wel wat en je ziet het niet.

                Niettemin denk ik dat het net wel een mooi verschil maakt op rijdynamisch vlak, als het er echt sportief aan toe mag gaan. Dat lees je toch keer op keer opnieuw. Zonder "sportdifferentieel" achteraan zou 'ie veel sneller meer tractie naar de voorwielen sturen wat de besturing/lijn terug minder precies maakt. Met sperdiff houdt 'ie langer tractie bij 't achterste binnenwiel, wat de nood om meer koppel naar de voorwielen te sturen kleiner maakt en dus een meer achterwielaangedreven karakter behoudt.

                De vraag blijft echter in welke mate je met zo'n zwaar beest eigenlijk nog sportief bochten wil gaan pakken. Zal iig maar een minderheid zijn die dat héél af en toe 'es doet. Die dingen zijn uiteindelijk gemaakt om comfortabel kilometers te vreten op de Autobahn, en niet om bergwegen te gaan afpullen.
                Ja natuurlijk zal het wel wat uitmaken. Maar zoals ik al schreef en jezelf aanhaald, is het uberhaubt wel de bedoeling van de meeste chauffeurs om met deze car al te gekken toeren te gaan uithangen. Denk het niet. Van de 100 A6-en met quattro in 3.0l die ze rond rijden zullen er misschien 5 het sportdifferentieel genomen hebben, en van die 5 zal er misschien ééntje af & toe eens fatsoenlijk met testen om zijn (en die van de wagen) grenzen te bepalen, dus...
                Laat ons deze prachtige wagen maar gebruiken voor wat ie feitelijk gemaakt is:
                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                Last edited by Metaxa; 06/02/2012, 22:28.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                  Ik denk het niet. Op een in het VK gekochte auto toch de Belgische catalogusprijs gaan aanrekenen, terwijl ze op een Belgische nieuwe auto de Belgische factuuprijs als basis nemen, is zoveel als een openlijke sollicitatie voor een veroordeling door het Hof van Justitie van de EU, wegens flagrante schending van het vrije verkeer van goederen. Buitenlandse, goedkopere goederen penaliseren door er de Belgische catalogusprijs op toe te passen, bestraft immers burgers die over de landsgrenzen heen gaan shoppen. Daar gaan ze in Luxemburg, waar het Hof resideert, niet erg lang over moeten nadenken.

                  Het voordeel is ook helemaal niet hetzelfde als dat wat een werknemer/zaakvoerder geniet die een "Belgische" auto krijgt. Als men de logica hanteert dat de betaalde prijs meespeelt in de berekening van het voordeel, dan moet men de werkelijk betaalde prijs hanteren. Een "cadeau" van 45.000 EUR is immers niet evenveel waard als een "cadeau" van 50.000 EUR.

                  En nog een laatste bedenking: die Belgische catalogusprijs, dat is ook het gedrukte evangelie niet, hé. Dat is niets meer of niets minder dan een prijslijst die een private partij (de importeur) opstelt voor zijn producten en die deze private partij desnoods 10 keer per dag zou kunnen aanpassen als ze daar zin in heeft. De staat gaat daar nog vodden mee hebben als ze op zo'n gegeven het VAA voor tweedehandswagens gaat berekenen, in een poging om het achterpoortje van fantasiefacturen van tweedehandsverkopers te sluiten.
                  Ook met jou beredenering kan ik leven.... Vind het zelf ook onlogisch dat de korting niet meeteld. Privé krijg je ook korting hé. (en volgens sommige in het MB E-topic soms tot -25%)
                  Maar Logic schreef dan ook: als ze het aanvaarden des te beter. Wie zal het zeggen, nergens of niemand weet exact hoe ze het gaan berekenen, bovenstaande uitzonderingen dan toch. Het "normale" is vrij duidelijk.
                  Maar laten we het hier vooral over de A6 avant hebben, het VAA discussie kan verder gezet worden in het ondertussen wereldberoemd topic....in Vlaanderen.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Ik hoor het u graag zeggen Peba, maar wat is er rechtvaardig aan de VAA?
                    Ik koop in België een A6 met 5% korting en een ander met 15%, in welke zin heb ik dan een groter voordeel genoten? We rijden allebei met dezelfde A6 dus zullen we getaxeerd worden op dezelfde cataloguswaarde, ongeacht kortingen. Dat is mijn visie niet, maar zo willen ze het in de praktijk uitvoeren. Die onrechtvaardigheid wordt nog groter wanneer we de 2e hands wagens erbij halen, daar is het zogenaamde voordeel buitensporig tov de reële waarde. Als ik dan in het buitenland kan kopen, de oorspronkelijke factuur verlies en de netto factuur mag aangeven om de redenen die je aanhaalt, legt dat een bommetje onder gans hun VAA principes.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Ik hoor het u graag zeggen Peba, maar wat is er rechtvaardig aan de VAA?
                      Ik koop in België een A6 met 5% korting en een ander met 15%, in welke zin heb ik dan een groter voordeel genoten? We rijden allebei met dezelfde A6 dus zullen we getaxeerd worden op dezelfde cataloguswaarde, ongeacht kortingen. Dat is mijn visie niet, maar zo willen ze het in de praktijk uitvoeren. Die onrechtvaardigheid wordt nog groter wanneer we de 2e hands wagens erbij halen, daar is het zogenaamde voordeel buitensporig tov de reële waarde. Als ik dan in het buitenland kan kopen, de oorspronkelijke factuur verlies en de netto factuur mag aangeven om de redenen die je aanhaalt, legt dat een bommetje onder gans hun VAA principes.

                      Je zegt het zelf: je koopt in jouw voorbeeld nieuw in België. Facturen van nieuwe auto's moeten hier bij wet de toegepaste korting bevatten. En daar zal de fiscus bij berekening van de VAA geen rekening houden.

                      Maar een Engels factuur, die naar Engels recht legaal is, dus met toepassing van de juiste Engelse regels en de juiste Europese regels (grensoverschrijdende BTW-toestanden), gaan ze niet kunnen verwerpen louter en alleen omdat de Engelse dealer op correcte wijze de Engelse catalogusprijzen heeft toegepast. Wat ze bij de fiscus wel zullen doen, is Engelse kortingen die op de Engelse factuur staan, buiten beschouwing laten.

                      Dat het systeem met de tweedehandsauto's grotesk onrechtvaardig is, staat buiten kijf. Maar dat is duidelijk een zoveelste illustratie van de corrupte handjeklap die in de Belgische politiek tot norm verheven is: de importeurs en de leasingmaatschappijen zijn bij de staat gaan klagen dat het VAA-systeem de verkoop van nieuwe auto's met een hogere prijs dan een Dacia Logan zou nekken, omdat iedereen een "nieuwe oude" auto zou gaan kopen. Wat doet de staat: de regels zo aanpassen dat iedereen toch maar braafjes om de 4 à 5 jaar een nieuwe wagen zal kopen/leasen, omdat je niet goed bezig zou zijn om een occasie te kopen en vervolgens belast te worden alsof die nieuw is (min 6 procent per jaar voor de eerste vijf jaar).

                      Resultaat: importeurs en leasingmaatschappijen min of meer blij (de auto's die ze verpatsen gaan weliswaar gemiddeld goedkoper zijn, maar de business valt tenminste niet stil), de gespecialiseerde verkopers van relatief jonge tweedehandsauto's daarentegen zwaar gesjareld. Maar die categorie is minder goed georganiseerd en staat qua sociaal aanzien ook niet meteen hoog aangeschreven.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Ik denk dat het bitter weinig genomen wordt, want 't kost toch wel wat en je ziet het niet.

                        Niettemin denk ik dat het net wel een mooi verschil maakt op rijdynamisch vlak, als het er echt sportief aan toe mag gaan. Dat lees je toch keer op keer opnieuw. Zonder "sportdifferentieel" achteraan zou 'ie veel sneller meer tractie naar de voorwielen sturen wat de besturing/lijn terug minder precies maakt. Met sperdiff houdt 'ie langer tractie bij 't achterste binnenwiel, wat de nood om meer koppel naar de voorwielen te sturen kleiner maakt en dus een meer achterwielaangedreven karakter behoudt.

                        De vraag blijft echter in welke mate je met zo'n zwaar beest eigenlijk nog sportief bochten wil gaan pakken. Zal iig maar een minderheid zijn die dat héél af en toe 'es doet. Die dingen zijn uiteindelijk gemaakt om comfortabel kilometers te vreten op de Autobahn, en niet om bergwegen te gaan afpullen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Ja natuurlijk zal het wel wat uitmaken. Maar zoals ik al schreef en jezelf aanhaald, is het uberhaubt wel de bedoeling van de meeste chauffeurs om met deze car al te gekken toeren te gaan uithangen. Denk het niet. Van de 100 A6-en met quattro in 3.0l die ze rond rijden zullen er misschien 5 het sportdifferentieel genomen hebben, en van die 5 zal er misschien ééntje af & toe eens fatsoenlijk met testen om zijn (en die van de wagen) grenzen te bepalen, dus...
                        Laat ons deze prachtige wagen maar gebruiken voor wat ie feitelijk gemaakt is
                        Ik heb het genomen op de nieuwe auto dus ik zal het u weten te zeggen als ze hem leveren
                        Voor meer info, zie de BatCave

                        Comment


                        • Op zoek naar vlotte ruime break met lage CO2 waarde. A6 3.0 tdi multitronic scoort goed maar hoor veel slechte commentaren op deze automaat, terecht ? Mocht het voor strikske zijn dan ging ik zeker voor de s tronic maar dan heb ik weer veel hogere CO2 en bijgevolg hoge VAA. Net de reden waarom ik mijn huidige wagen verkoop. Denk wel dat de motor mij nog voldoende rijplezier kan bieden en kofferruimte is meer dan ok. Zijn er forumleden die met deze motor / automaat rijden of hem uitvoerig getest hebben ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                            Op zoek naar vlotte ruime break met lage CO2 waarde. A6 3.0 tdi multitronic scoort goed maar hoor veel slechte commentaren op deze automaat, terecht ? Mocht het voor strikske zijn dan ging ik zeker voor de s tronic maar dan heb ik weer veel hogere CO2 en bijgevolg hoge VAA. Net de reden waarom ik mijn huidige wagen verkoop. Denk wel dat de motor mij nog voldoende rijplezier kan bieden en kofferruimte is meer dan ok. Zijn er forumleden die met deze motor / automaat rijden of hem uitvoerig getest hebben ?
                            Is misschien de minst goede van de drie (tiptronic - multitronic - S-tronic) maar of ie nu slechts is durf ik te betwijffelen. Er zijn er hier die erbij "zweren" andere vinden het dan weer maar niets. Eén ding is zeker hij doet zijn ding, en als je geen gekke toeren ga uithangen met de 3.0 en geen 800000km gaat rijden, zal hij jou periode vlot meegaan.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Is misschien de minst goede van de drie (tiptronic - multitronic - S-tronic)
                              Is dat zo? Was onlangs aangenaam verrast van die automaat, vond die bijzonder alert reageren?

                              Comment


                              • Het is een heel comfortabele automaat, wel minder sportief door het feit dat bij het acceleren het toerental gelijk bkijft of slechts lichtjes stijgt, en dus niet het typische stijgen, zakken en weer stijgen van de toeren zoals je dat hebt wanneer je met een gewone automaat versnelt.
                                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Is dat zo? Was onlangs aangenaam verrast van die automaat, vond die bijzonder alert reageren?
                                  Bahhh, heb alleen een beetje ervaring met de tiptronic de twee andere ken ik enkel van testritten. Mijn bevindingen over de S-tronic staan in het testverslag van de A6 berline. De multitronic is al te lang geleden om nog objectief te beoordelen. Het is maar wat jezelf leuk vind.
                                  Feit dat de iets zwaardere modellen utgerust zijn/worden met S-tronic of Tiptronic. Maar zoals eerder geschreven, multitronic zou de minste van de 3 zijn. Maar wie ben ik omdat te bepalen.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                                    Op zoek naar vlotte ruime break met lage CO2 waarde. A6 3.0 tdi multitronic scoort goed maar hoor veel slechte commentaren op deze automaat, terecht ? Mocht het voor strikske zijn dan ging ik zeker voor de s tronic maar dan heb ik weer veel hogere CO2 en bijgevolg hoge VAA. Net de reden waarom ik mijn huidige wagen verkoop. Denk wel dat de motor mij nog voldoende rijplezier kan bieden en kofferruimte is meer dan ok. Zijn er forumleden die met deze motor / automaat rijden of hem uitvoerig getest hebben ?
                                    zoals mijn nick al laat vermoeden ben ik een grote voorstander van de multi.
                                    het is een andere mannier van rijden en de ervaring is ook aanpassen.
                                    Je hebt totaal niet meer dat vroem vroem gevoel daar de multi de kracht er in één lijn doortrekt.
                                    ik ervaar de multi als een super comfortabele bak voor het dag dagelijkse gebruik.
                                    op een circuit zou een dergelijke bak belachelijk zijn, maar de openbare leef wereld op de belgische wegen is dan ook geen circuit.
                                    er doen veel verhalen de ronde rond de betrouwbaarheid van de bak, ik kan mij alleen maar uitspreken over mijn eigen ervaring en die is zeer goed, mijn vorige wagen had 355.000km met de multi zonder problemen, en die deed het nog prima bij de verkoop, mijn huidige heeft er bijna 150.000km zonder problemen.
                                    Als velen een multi testen gaan ze meestal plat op het gas en dat voelt niet aangenaam, maar zo rij je ook niet constand rond, als je een multi test, test hem dan op een mannier zoals je normaal rijdt en hij zal je enorm kunnen bekoren. Tevens moet je met een multi leren rijden, je moet hem leren aanvoelen, weten hoe hij, wanneer gaat reageren op basis van hoeveel gas je geeft, eenmaal je dat onder knie hebt is het een zaligheid om mee te rijden.
                                    onderstaande link naar mijn test verslag kan je misschien waarderen:

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                      Het is een heel comfortabele automaat, wel minder sportief door het feit dat bij het acceleren het toerental gelijk bkijft of slechts lichtjes stijgt, en dus niet het typische stijgen, zakken en weer stijgen van de toeren zoals je dat hebt wanneer je met een gewone automaat versnelt.
                                      Multitronic kan ook met vaste verzetten schakelen eh. Klik hier voor een voorbeeldje.
                                      Eigenlijk heb ik dat bij de testrit niet gemist, wel geprobeerd, maar vrij snel weer in z'n CVT stand laten schakelen. Als de automaat doet wat je wil, snel reageren op het gaspedaal, bochten en rijgedrag anticiperen (de optionele GPS helpt daarbij trouwens!) en dat het schakelen vloeiend verloopt (intrinsieke eigenschap van een CVT) moet je eigenlijk niks meer hebben. Heb op geen enkel moment het gevoel gehad: "oei, wat dat die nu?" of "verdorie, schakelt eens terug". Of "verdorie dat is slaapverwekkend". Tegendeel, maakt er best wel een alerte wagen van.

                                      (ik heb gereden met een 2.0TDI en die leek mij ook korter aan het gaspedaal te hangen dan m'n 3.0TDI. Het turbogat op m'n 3.0 is echt wel gigantisch )


                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Bahhh, heb alleen een beetje ervaring met de tiptronic de twee andere ken ik enkel van testritten. Mijn bevindingen over de S-tronic staan in het testverslag van de A6 berline. De multitronic is al te lang geleden om nog objectief te beoordelen. Het is maar wat jezelf leuk vind.
                                      Feit dat de iets zwaardere modellen utgerust zijn/worden met S-tronic of Tiptronic. Maar zoals eerder geschreven, multitronic zou de minste van de 3 zijn. Maar wie ben ik omdat te bepalen.
                                      Heb effe een bocht van 180° genomen, de CVT makes sense.
                                      Voor alle duidelijkheid, de laatste automaat waar ik mee gereden heb was een 535d F10, en ondanks alle lovende kritieken, die voel je nog steeds schakelen eh. Zo typerend als je voluit gaat en een beetje stilvalt tegen de begrenzer, ondertussen schakelt de bak een versnelling hoger waarbij je precies aan een rekker wordt afgeschoten. Doordat de bak 8 versnellingen heeft is dat gevoel (vooruitschieten) minder prominent aanwezig, maar ik stoor mij daar toch nog steeds aan. In die optiek is een S-tronic dan meer mijn ding. Maar ik zeg het, voor het vloeiend karakter is een CVT geweldig. Waarschijnlijk niet sterk genoeg, anders hingen ze daar ook wel een Biturbo Quattro aan.
                                      Last edited by ; 29/02/2012, 00:40.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Multitronic kan ook met vaste verzetten schakelen eh. Klik hier voor een voorbeeldje.



                                        Voor alle duidelijkheid, de laatste automaat waar ik mee gereden heb was een 535d F10, en ondanks alle lovende kritieken, die voel je nog steeds schakelen eh. In die optiek is een S-tronic dan meer mijn ding. Maar ik zeg het, voor het vloeiend karakter is een CVT geweldig. Waarschijnlijk niet sterk genoeg, anders hingen ze daar ook wel een Biturbo Quattro aan.
                                        Ook ondervonden met de 525 xDrive.
                                        Inderdaad, zegt waarschijnlijk genoeg over de tiptronic. en was toch een beetje verrast/verwonderd dat ze die in de Bi steken , maar dat is niet voor niets dat ze zo iets doen hé, kreeg direct een glimlach toen ik het las.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                          . Waarschijnlijk niet sterk genoeg, anders hingen ze daar ook wel een Biturbo Quattro aan.
                                          Heeft eerder meer te maken met keuzes die men maakt.
                                          Audi zet zijn grenswaarde voor de multi op 400nm, bij ABT doen ze daar een beetje bij.
                                          Maar éénmaal je over de 200pk gaat opteert men liever voor een quattro, en een multi versnellingsbak is niet combineerbaar met een quattro aandrijving.
                                          Je kan lezen dat de multi aandrijving zelfs in de formule 1 is gebruikt EN verboden omwille van het voordeel tegenover de andere wagens :

                                          Dus aan de sterkte zal het niet liggen, eerder aan de ontwikkelingskosten die men er wenst aan te spenderen.
                                          Voor mij is het een zeer vernuft systeem dat perfect aansluit bij het dagdagelijks gebruik van de wagen.
                                          Wil je echter voor de quattro gaan en je wil een automaat, zal je voor de S tronic moeten kiezen,
                                          wat op zich geen straf is, als je ziet waar we van komen.
                                          Toen ik 18 was, toen waren de automaten pas echt balen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X