Oorspronkelijk geplaatst door El Greco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C7 Avant
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk BerichtenMaar is die wagen wel 65 K Euro waard in 3.0 TDI multitronic en een paar opties ??? Volgens mij is dit veel te duur !Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk BerichtenMaar is die wagen wel 65 K Euro waard in 3.0 TDI multitronic en een paar opties ??? Volgens mij is dit veel te duur !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk BerichtenMaar is die wagen wel 65 K Euro waard in 3.0 TDI multitronic en een paar opties ??? Volgens mij is dit veel te duur !
Comment
-
Zo, men eerste 5000 km staan erop.
Klein overzichtje van het verbruik vandaag getrokken in Frankrijk:
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenZo, men eerste 5000 km staan erop.
Klein overzichtje van het verbruik vandaag getrokken in Frankrijk:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichtendas zuinig, aan gemiddeld 140 op de snelweg??Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenNevermind. Ik had hier iets dwaas geschreven, maar kan het niet deleten...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten????? Hebben we hier iets gemist?
Comment
-
Alle dagen volg ik zowat alles wat op het forum verschijnt maar ben niet de persoon die zelf veel post. Nu heb ik wel wat vragen aan de personen die enige kennis hebben over de nieuwe A6. Dit is namelijk de mogelijke kanshebber ter vervanging voor mijn huidige A5 2.7tdi 190pk handgeschakeld. Is er een merkbaar verschil qua rijden tussen de a5 en a6?is er een merkbaar verschil tussen de 2.7tdi en de 3.0tdi 204pk? Ik heb al a6 2.0tdi gezien met een verchroomde uitlaat en chroominleg in de deurklinken en dan andere die dit niet hebben. Bij de configurator zie ik niet direct de mogelijkheid om die optie aan te klikken. Ik zou ventueel gaan voor een 2.0tdi maar vrees dat ik de romige v6 loopcultuur zal missen. mijn A5 wordt in mei twee jaar en begint al te jeuken om die te vervangen voor iets anders. kijk ook bij andere merken maar telkens kom ik telkens terug bij audi. deze week eens gaan kijken bij volvo. Zou het fijn vinden als mensen met kennis van zaken me iets wijzer kunnen maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenAlle dagen volg ik zowat alles wat op het forum verschijnt maar ben niet de persoon die zelf veel post. Nu heb ik wel wat vragen aan de personen die enige kennis hebben over de nieuwe A6. Dit is namelijk de mogelijke kanshebber ter vervanging voor mijn huidige A5 2.7tdi 190pk handgeschakeld. Is er een merkbaar verschil qua rijden tussen de a5 en a6?is er een merkbaar verschil tussen de 2.7tdi en de 3.0tdi 204pk? Ik heb al a6 2.0tdi gezien met een verchroomde uitlaat en chroominleg in de deurklinken en dan andere die dit niet hebben. Bij de configurator zie ik niet direct de mogelijkheid om die optie aan te klikken. Ik zou ventueel gaan voor een 2.0tdi maar vrees dat ik de romige v6 loopcultuur zal missen. mijn A5 wordt in mei twee jaar en begint al te jeuken om die te vervangen voor iets anders. kijk ook bij andere merken maar telkens kom ik telkens terug bij audi. deze week eens gaan kijken bij volvo. Zou het fijn vinden als mensen met kennis van zaken me iets wijzer kunnen maken.
Zelf heb ik nooit met een A5 gereden maar heb wel "enkele (honderd)duizenden" km's achter de rug met 2 A6-en, telkens de 2.7 Tdi, (163pk) Quattro met Tiptronic. Waar ik steeds zeer tevreden ben van geweest en altijd de gedachten heb gehad dat deze behoorlijk bij de top aanleunden. Ben ook nooit in verlegenheid gekomen met deze combi. (hangt natuurlijk voor een groot deel van jezelf af, en is voor mij niet echt rellevant).
Sinds we 2 weken geleden met de 3.0l mogen rijden weet ik dat we een trapje zijn opgeklommen.
Wat een machine!!! Zonder twijfel de beste Audi waar ik al met gereden heb.
Ik zou zeggen doe jezelf een lol en probeer zoveel mogelijk met andere merken te rijden maar wel die in hetzelfde vermogen liggen dan die je wil aanschaffen.
Kijk ook eens in het "testverslagen-topic", daar kan je twee bevindingen van me terugvinden over de A6 3.0l V6 Quattro S-tronic berline en de BMW 525 X drive. (deze laatste is dus een 4-cylinder in lijn, maar dat zal je ondertussen al wel weten).
Wat de configuratie betreft: heb geen weet voor keuze van verchroomde uitlaat/uitlaten. (zal misschien niet origineel zijn)? Het chroominleg in de deuren zit volgens mij standaard in de chroommodule exterieur.
Succes met je keuze.
PS, laat de handgeschakelde voor wat hij is...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenGuggenheimer, het is moeilijk om voor iemand anders te spreken. Jou ervaringen en/of bevindingen zullen niet dezelfde zijn als de mijne denk ik.
Zelf heb ik nooit met een A5 gereden maar heb wel "enkele (honderd)duizenden" km's achter de rug met 2 A6-en, telkens de 2.7 Tdi, (163pk) Quattro met Tiptronic. Waar ik steeds zeer tevreden ben van geweest en altijd de gedachten heb gehad dat deze behoorlijk bij de top aanleunden. Ben ook nooit in verlegenheid gekomen met deze combi. (hangt natuurlijk voor een groot deel van jezelf af, en is voor mij niet echt rellevant).
Sinds we 2 weken geleden met de 3.0l mogen rijden weet ik dat we een trapje zijn opgeklommen.
Wat een machine!!! Zonder twijfel de beste Audi waar ik al met gereden heb.
Ik zou zeggen doe jezelf een lol en probeer zoveel mogelijk met andere merken te rijden maar wel die in hetzelfde vermogen liggen dan die je wil aanschaffen.
Kijk ook eens in het "testverslagen-topic", daar kan je twee bevindingen van me terugvinden over de A6 3.0l V6 Quattro S-tronic berline en de BMW 525 X drive. (deze laatste is dus een 4-cylinder in lijn, maar dat zal je ondertussen al wel weten).
Wat de configuratie betreft: heb geen weet voor keuze van verchroomde uitlaat/uitlaten. (zal misschien niet origineel zijn)? Het chroominleg in de deuren zit volgens mij standaard in de chroommodule exterieur.
Succes met je keuze.
PS, laat de handgeschakelde voor wat hij is...
Comment
-
Ik heb een A5 en straks een A6. Vond die eerlijk gezegd in de basis vrij gelijkaardig rijden, logisch ook, want er is een groot technisch verwantschap tussen die 2. Wat je hebt is dat de A6 weer een beetje stiller en comfortabeler is (zachter demping ophanging), maar natuurlijk ook veel ruimer.
Tov eerste generatie A5 is de besturing op de A6 een elektrische ipv hydraulisch. In tegenstelling tot sommige berichten in de media, vind ik die van de A6 toch beter... raar. Overigens vond ik de besturing veel meer gevoel hebben dan bijvoorbeeld die van een BMW5. In de BMW voelt 'ie heel onnatuurlijk en onnauwkeurig aan in z'n rechtuitstand. Dat was een fully loaded BMW5 met alle rijdynamische snufjes, maar ik bleef desondanks dat een bootgevoel hebben.
Ik ga de V6 missen voor z'n power, maar voor de rest valt het wel mee hoor. De geluiddemping van de wagen onderdrukt het geluid sowieso goed en deze 2.0 is een vernieuwde en niet zo'n sterk nagelende tractor als de vorige generaties. Daarnaast heb ik een voordeel ontdekt in de 4 cilinder, namelijk dat 'ie sneller reageert op input van het gaspedaal. Als je van een handgeschakelde 2.7 komt, dan moet je zeker eens gaan rijden met een 2.0 Multitronic en je gaat verschieten hoe vinnig die uit de hoek komt. De enigste uitzondering is natuurlijk een autosnelweg, waar vermogen een belangrijke rol speelt.
Tov de A5 is natuurlijk het interieur weer nieuwer en dat voel je wel. Ik vind de A6 -in zijn klasse maar ook ver daarbuiten- de fijnste auto om in te vertoeven, het interieur is echt top. Ik vloek er soms op, want heb nu weer gemerkt dat ik het verdomd moeilijk vind om een andere auto te kiezen die misschien evenveel kost maar binnenin minder fraai is afgewerkt.
Ik ben gaan testrijden met een 2.0TDI Multitronic en heb er nu ook zo ene besteld. Beetje tegen m'n goesting, maar uit rationele overwegingen en vooral opgenaaid door DiRipoff heb ik daar toch de lijn kunnen trekken. Als het mij niet bevalt, koop dan binnen een jaartje de mijne over als je wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenIk heb je testverslagen gelezen hoor.. wil je ook feliciteren met je nieuwe wagen. Toen ik de eerste foto zag was ik danig onder de indruk dat ik toen besloot dat mijn volgende wagen die moet zijn. Ik wil me het nu zelf nogal moeilijk maken en toch ook eens zien wat andere merken te bieden hebben. Ik twijfel nog het meest of ik zou kiezen voor handgeschakeld of automaat. Voor mijn audi reed ik een mercedes automaat en toen stond het vast dat mijn volgende zeker weer handgeschakeld moest zijn... Eens automaat en je wil niets anders meer was bij mij dus niet van toepassing
Mijn opinie (wie ben ik)?: Mercedes rij je met automaat (vroeger, nu & in de toekomst is volgens mij de minste uit het selecte groepje) , Audi rij je met automaat, behalve als het een snelle benzine is/moet zijn, BMW rij je handgeschakeld, behalve als het een 530/535 Tdi mag zijn, die bestel je in de prachtige 8-traps automaat.
Ni gemakkelijk héPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenVoor mijn audi reed ik een mercedes automaat en toen stond het vast dat mijn volgende zeker weer handgeschakeld moest zijn... Eens automaat en je wil niets anders meer was bij mij dus niet van toepassing
El Greco, kan jij dat bevestigen of heb je daar een ander gevoel bij?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk heb een A5 en straks een A6. Vond die eerlijk gezegd in de basis vrij gelijkaardig rijden, logisch ook, want er is een groot technisch verwantschap tussen die 2. Wat je hebt is dat de A6 weer een beetje stiller en comfortabeler is (zachter demping ophanging), maar natuurlijk ook veel ruimer.
Tov eerste generatie A5 is de besturing op de A6 een elektrische ipv hydraulisch. In tegenstelling tot sommige berichten in de media, vind ik die van de A6 toch beter... raar. Overigens vond ik de besturing veel meer gevoel hebben dan bijvoorbeeld die van een BMW5. In de BMW voelt 'ie heel onnatuurlijk en onnauwkeurig aan in z'n rechtuitstand. Dat was een fully loaded BMW5 met alle rijdynamische snufjes, maar ik bleef desondanks dat een bootgevoel hebben.
Ik ga de V6 missen voor z'n power, maar voor de rest valt het wel mee hoor. De geluiddemping van de wagen onderdrukt het geluid sowieso goed en deze 2.0 is een vernieuwde en niet zo'n sterk nagelende tractor als de vorige generaties. Daarnaast heb ik een voordeel ontdekt in de 4 cilinder, namelijk dat 'ie sneller reageert op input van het gaspedaal. Als je van een handgeschakelde 2.7 komt, dan moet je zeker eens gaan rijden met een 2.0 Multitronic en je gaat verschieten hoe vinnig die uit de hoek komt. De enigste uitzondering is natuurlijk een autosnelweg, waar vermogen een belangrijke rol speelt.
Tov de A5 is natuurlijk het interieur weer nieuwer en dat voel je wel. Ik vind de A6 -in zijn klasse maar ook ver daarbuiten- de fijnste auto om in te vertoeven, het interieur is echt top. Ik vloek er soms op, want heb nu weer gemerkt dat ik het verdomd moeilijk vind om een andere auto te kiezen die misschien evenveel kost maar binnenin minder fraai is afgewerkt.
Ik ben gaan testrijden met een 2.0TDI Multitronic en heb er nu ook zo ene besteld. Beetje tegen m'n goesting, maar uit rationele overwegingen en vooral opgenaaid door DiRipoff heb ik daar toch de lijn kunnen trekken. Als het mij niet bevalt, koop dan binnen een jaartje de mijne over als je wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenWil nog effe opmerken dat wanneer je in de A6 kiest voor het optionele GPS met harde schijf, de automaat gekoppeld is aan de GPS. Of het nu een multitronic, tiptronic of s-tronic is, denk dat ze alledrie baat hebben bij die aansturing via GPS. Concreet wil dat zeggen dat de automaat bijvoorbeeld niet gaat opschakelen vlak voor een bocht... en dus veel meer nadenkt in functie van het traject en je rijstijl. Dat systeem vond ik zo goed werken, dat ik tijdens de testrit op geen enkel moment heb zitten vloeken op de automaat, want die deed wat ik wou.
El Greco, kan jij dat bevestigen of heb je daar een ander gevoel bij?
Comment
Comment