Oorspronkelijk geplaatst door El Greco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C7 Avant
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenJe was goed bezig me helemaal te overtuigen...:-) Wanneer wordt je A6 geleverd? Ik zal uw bevindingen op de voet volgen en wie weet kan ik volgend jaar voor een prikje een A6 kopen. Spijtig dat je al besteld hebt, zou anders mijn keuze van kleur en bekleding kunnen laten weten..:-)
Dat het tegen mijn goesting is, is te sterk uitgedrukt, maar ik had mijn zinnen op een A6 3.0 Quattro gezet, wat in mijn ogen toch de meest coherente uitvoering is. Had alleen geen goesting meer om er zoveel euro's aan te spenderen, want dat gaat al vlotjes over de 60.000 euro + de nieuwe VAA-regels, nee merci. Ik zal mijn bevindingen neerpennen als ik hem enkele maanden heb. Levering is snel (voor Audi), maar 2,5 maand wachttijd. Zal ergens in de maand mei arriveren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenFingers crossed, ik heb gekozen voor Havanna zwart met alcantara interieur & zwarte dakhemel... ?
Dat het tegen mijn goesting is, is te sterk uitgedrukt, maar ik had mijn zinnen op een A6 3.0 Quattro gezet, wat in mijn ogen toch de meest coherente uitvoering is. Had alleen geen goesting meer om er zoveel euro's aan te spenderen, want dat gaat al vlotjes over de 60.000 euro + de nieuwe VAA-regels, nee merci. Ik zal mijn bevindingen neerpennen als ik hem enkele maanden heb. Levering is snel (voor Audi), maar 2,5 maand wachttijd. Zal ergens in de maand mei arriveren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenIk ben zeker niet anti automaat maar kan me soms zo ergeren dat die schakelt als die niet moet schakelen en als je die in de s-modus zet dan te lang blijft hangen op een hoog toerental. Uiteraard is het wel zo dat er de laatste jaren enorme vooruitgang geboekt is op dit vlak. Ik heb nog enige tijd om mijn keuze te maken. Ik wacht zowiezo tot 2013 want wat het zal worden voor de berekening van de jaarlijkse taks is nog koffie dik kijken. vrees een beetje dat er opnieuw een extra dieseltaks zal ingevoerd worden. Mijn A5 zal dan drie jaar zijn en wat ik dan nog er voor krijg zal uiteraard ook wel een grote rol spelen
Nieuwprijs met korting: net geen € 60K.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk BerichtenMijn broer heeft zich volledig laten opnaaien door 'dirupo' en heeft zijn A5 3.0 tdi quattro stronic (mei 2009 met 70k op de teller) van de hand gedaan. Overnameprijs , hou u vast: € 19000 btw in.
Comment
-
New A6
Yess, say bye bye to the old A6, here comes the new one. Wagen is toch flink pak verbetered in rijgedrag en vermogen tov de oude 2.0l Tdi. Meer detail volgt nog
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenWil nog effe opmerken dat wanneer je in de A6 kiest voor het optionele GPS met harde schijf, de automaat gekoppeld is aan de GPS. Of het nu een multitronic, tiptronic of s-tronic is, denk dat ze alledrie baat hebben bij die aansturing via GPS. Concreet wil dat zeggen dat de automaat bijvoorbeeld niet gaat opschakelen vlak voor een bocht... en dus veel meer nadenkt in functie van het traject en je rijstijl. Dat systeem vond ik zo goed werken, dat ik tijdens de testrit op geen enkel moment heb zitten vloeken op de automaat, want die deed wat ik wou.
El Greco, kan jij dat bevestigen of heb je daar een ander gevoel bij?
Hier GPS met harde schijf maar zonder het online gebeuren. Heb alvast dit gevoel (nog) niet kunnen ondervinden, niettegenstaande ik graag al eens "een bochtje neem". Uiteraard gaat ie al eens een versnelling lager of blijft hij met minder "vermogen" zijn weg vervolgen. Dit is het gevolg van het ESP gebeuren, maar dan ben je al behoorlijk 'in de bocht" gegaan Vraag mij dan ook af of dit GPS gebonden is? Als je bvb van de A12 Bergen op Zoom > Antwerpen komt gereden kan je op een bepaald moment kiezen tussen de Antwerpse ring (bocht naar rechts) of de E19 > Breda (bocht naar links). Volgens mij kan je beiden bochten (behoorlijk) aansnijden zonder dat het ESP of GPS? zal/moet ingrijpen.
Toch eens verder uitzoeken.
Vandaag eens de efficiency-stand gebruikt in de drive-select... my god...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk BerichtenYess, say bye bye to the old A6, here comes the new one. Wagen is toch flink pak verbetered in rijgedrag en vermogen tov de oude 2.0l Tdi. Meer detail volgt nog
http://www.autoforum.be/album.php?al...pictureid=1836Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk BerichtenMijn broer heeft zich volledig laten opnaaien door 'dirupo' en heeft zijn A5 3.0 tdi quattro stronic (mei 2009 met 70k op de teller) van de hand gedaan. Overnameprijs , hou u vast: € 19000 btw in.
Nieuwprijs met korting: net geen € 60K.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVolgens mij kan je beiden bochten (behoorlijk) aansnijden zonder dat het ESP of GPS? zal/moet ingrijpen.
Situatieschets:
BAD
Op de provinciale of kleinere binnenwegen ga je gezwind van bocht naar bocht. Op een recht stuk accelereer je en zodra je van het gas af gaat om een bocht in te duiken schakelt de automaat een versnelling hoger. Bij het uitkomen van de bocht wil je snel accelereren maar dan moet de automaat eerst nog een verzet of meerdere verzetten terugschakelen.
GOOD
Op de provinciale of kleinere binnenwegen ga je gezwind van bocht naar bocht. Op een recht stuk accelereer je en zodra je van het gas af gaat om een bocht in te duiken blijft de automaat z'n versnelling houden of schakelt 'ie zelfs terug. Bij het uitkomen van de bocht kan je direct voluit accelereren.
Als je dikwijls de BAD situation ervaart, dan wil je semi-automatisch schakelen met peddels aan het stuurwiel.
En ervaar je de GOOD situation, heb je contradictorisch genoeg eigenlijk niks opgemerkt, want hij schakelt zoals je 't op dat moment wil. De automaat kan die situatie alleen maar correct inschatten via GPS om te weten dat je elk moment een bocht nadert. Heb je een versie zonder GPS koppeling, dan moet 'ie het met de resterende parameters stellen en gokken dat je sportief bezig bent… daar is meer ruimte voor vergissingen.
Comment
-
op Audi.be:
Op navigatiegegevens gebaseerde auto-ondersteuning
Dit optionele systeem binnen MMI navigatie plus herkent onder meer bochten, kruisingen en stukken snelweg. Voor extra veiligheid en comfort beïnvloedt dit systeem op voorhand de werking van de versnellingsbak, verlichting en de optionele Audi adaptive cruise control met stop & go-functie. Hierdoor wordt onnodig schakelen bij het aansnijden of verlaten van bochten voorkomen, wordt de omgeving op voorhand goed verlicht en laat de Audi adaptive cruise control met stop & go-functie de auto niet vlak voor bochten of snelwegafritten accelereren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk had het enkel over het schakelgedrag van de automaat. Vergeet ESP, dat systeem is niet gekoppeld aan de GPS.
Situatieschets:
BAD
Op de provinciale of kleinere binnenwegen ga je gezwind van bocht naar bocht. Op een recht stuk accelereer je en zodra je van het gas af gaat om een bocht in te duiken schakelt de automaat een versnelling hoger. Bij het uitkomen van de bocht wil je snel accelereren maar dan moet de automaat eerst nog een verzet of meerdere verzetten terugschakelen.
GOOD
Op de provinciale of kleinere binnenwegen ga je gezwind van bocht naar bocht. Op een recht stuk accelereer je en zodra je van het gas af gaat om een bocht in te duiken blijft de automaat z'n versnelling houden of schakelt 'ie zelfs terug. Bij het uitkomen van de bocht kan je direct voluit accelereren.
Als je dikwijls de BAD situation ervaart, dan wil je semi-automatisch schakelen met peddels aan het stuurwiel.
En ervaar je de GOOD situation, heb je contradictorisch genoeg eigenlijk niks opgemerkt, want hij schakelt zoals je 't op dat moment wil. De automaat kan die situatie alleen maar correct inschatten via GPS om te weten dat je elk moment een bocht nadert. Heb je een versie zonder GPS koppeling, dan moet 'ie het met de resterende parameters stellen en gokken dat je sportief bezig bent… daar is meer ruimte voor vergissingen.
Heb totaal geen behoefte aan peddels, zodus altijd "Good" feeling voor mij. Als je de drive select in induvidual hebt staan (met 2 x dynamisch) zijn er toch ook nog wat rij-mogelijkheden. Als ie bij het uitkomen van een bocht dan nog een versnelling terugschakeld alvorens voluit te accelereren is het al lang goed voor mij, maar dat heb je dan wel zelf in de hand en hoeft het GPS zich daar niet met te moeien...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenAls ie bij het uitkomen van een bocht dan nog een versnelling terugschakelt alvorens voluit te accelereren is het al lang goed voor mij, maar dat heb je dan wel zelf in de hand en hoeft het GPS zich daar niet met te moeien...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenOK dan, ben tegen de verkeerde mens bezig.
Den tijd van zelf schakelen is voorbij, ik werk met gasten....Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenOK dan, ben tegen de verkeerde mens bezig.
Comment
-
4 cylinder diesel, 2.0tdi quattro s-tronic
Beste audi-liefhebbers.
Zoals jullie wel weten wordt de A4 en de Q5 aangeboden met een 2liter tdi met vierwielaandrijving EN s-tronic aangeboden. Deze combinatie van motor, aandrijving en versnellingsbak komen we niet tegen in de A6, terwijl bij BMW en Mercedes (in de 5-reeks en de E-klasse) wel een viercilinder, turbodiesel met automaat en vierwielaandrijving bestaat.
Mijn vraag is of iemand weet of Audi een A6 2.0tdi quattro s-tronic op de markt zal brengen als antwoord op Mercedes en BMW, en om tegemoet te komen aan de downsizingtrend die Elio aanspoort....
Comment
Comment