Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Me likes, alleen het bruine leer staat mij niet zo aan en die donkere velgen. Voor de rest knappe A6. Alhoewel ik die vorige versie ook wel leuk vond... Voorlopig nog het budget niet voor eentje.
    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk Berichten
      Hallo

Ook onlangs mijn S5 ingeleverd ( ) voor een A6 avant ( gezien gezinsuitbreiding). Maar niet getreurd, de nieuwe A6 Avant rijdt ook super ( ) en vind ik zelf nog mooier.....zeker in mijn uitrusting

Specificaties
      Audi A6 avant 2012 Quartz grijs, donkere ruiten achteraan
      S-line uitvoering
      3l TFSI Supercharged 300PK... ja dat gaat goed vooruit, quasi evensnel als de S5 maar dan beetje beschaafder... in dynamic modus hoor je toch ook een mooi geluid, akkoord geen V8 diep gebrul, maar toch een heel mooi sportief geluid....
      Quattro Sportdifferentieel
      Bruin lederen interieur
      S-tronic, air suspension, audi drive select, open dak.....
      20 duims rotor blade velgen ( zoals van de RS5)
      LED koplampen..... B&O sound system.....enkele assists opties geschrapt en gekozen voor dit super geluidsysteem....rijden doe je toch liever zelf en niet via allerlei assists.....

Eerste ervaringen ( slechts sinds vorige week in bezit) :
      Rijdt enorm zacht en comfortabel.
      In " efficiency" modus ( soort eco) heel zuinig, altijd heel laag in de toeren opschakelen..soms te traag, maar ja zo kan ik toch beetje een etiket van " eco " erop kleven
      In comfort modus rijdt hij heel comfortabel maar toch alert en sportief, de S tronic is toch een ander kaliber dan de tiptronic van de S5 hoor
      Dan heb je nog de auto modus ( gebruik ik nooit)
      In dynamic modus voel je echt zoals in de S5 de auto veranderen. Mede door de air suspension ligt hij nog wat lager dan, stuurgevoel nog strakker en directer, veel vinniger en hoger in de toeren....sportdifferentieel maximaal ingeschakeld...super gewoon. Ik heb nog geen dag mijn S5 gemist.
      En dan nog niet spreken over het comfort, ruimte en koffer.

Ik zal binnenkort eens wat fotokes nemen en hier plaatsen...
      Dag Piet

vette bak, zo zullen er niet veel rondrijden.

Heb je dan exclusive line genomen of de S-Line logo's in de zetels opgegeven voor je bruine sportzetels?
      Bij mij blijft het zwart, de meerkost van een ander kleur op een S-Line zag ik niet zitten

Comment

• Neen dragonfly
        In de garage waar ik hem bestelde had ik keuze tussen een louter exterior s-line pakket ( bumpers, zijschortje, dakspoilertje, uitlaten en diffusor) en een volledig s- line uitvoering ( idem plus zwart interieur, specifiek s line sportophanging etc.....
        Ik heb voor eerste gekozen. Geen meerprijs verbonden voor andere kleur leder. Vond comfort zetels beter ( zijwangen zit en ruggedeelte opblaasbaar zodat je er ook vrij vast inzit) Heb inderdaad geen s-line logo's op het stuur en zetels, wel op buitenkant en op de deurlijsten.....maar ik vind dat niet zo erg. Heb deze keer vooral aan vrouwtje gedacht, vandaar de comfort zetels en luchtvering.
        Ook met air suspension verviel eigenlijk dat s-line
        onderstel al zowiezo ( in dynamic stand ligt hij nog iets lager dan de s-line versie sportophanging dankzij de airsuspension)
        Vind alles zwart niet zo mooi als interieur, het bruine is echt warm, is wel beetje wennen in begin maar vind het elke dag mooier en mooier..... En komende van een rood interieur valt het heel goed mee!
        Heb jij ook een a6 avant besteld?
        Zal nog eens wat mooiere foto's nemen want hier komen de kleuren niet zo goed uit en hij staat ook redelijk vuil....

Bedankt iedereen voor de commentaren
        Dit weekend lang weekendje naar de eifel.....mmmh eens naar de nurgburgring doorrijden? Misschien wel, wil toch eens dat sportdifferentieel testen.....
        Last edited by ; 27/04/2012, 01:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk Berichten
          Neen dragonfly
          In de garage waar ik hem bestelde had ik keuze tussen een louter exterior s-line pakket ( bumpers, zijschortje, dakspoilertje, uitlaten en diffusor) en een volledig s- line uitvoering ( idem plus zwart interieur, specifiek s line sportophanging etc.....
          Ik heb voor eerste gekozen. Geen meerprijs verbonden voor andere kleur leder. Vond comfort zetels beter ( zijwangen zit en ruggedeelte opblaasbaar zodat je er ook vrij vast inzit) Heb inderdaad geen s-line logo's op het stuur en zetels, wel op buitenkant en op de deurlijsten.....maar ik vind dat niet zo erg. Heb deze keer vooral aan vrouwtje gedacht, vandaar de comfort zetels en luchtvering.
          Ook met air suspension verviel eigenlijk dat s-line
          onderstel al zowiezo ( in dynamic stand ligt hij nog iets lager dan de s-line versie sportophanging dankzij de airsuspension)
          Vind alles zwart niet zo mooi als interieur, het bruine is echt warm, is wel beetje wennen in begin maar vind het elke dag mooier en mooier..... En komende van een rood interieur valt het heel goed mee!
          Heb jij ook een a6 avant besteld?
          Zal nog eens wat mooiere foto's nemen want hier komen de kleuren niet zo goed uit en hij staat ook redelijk vuil....

Bedankt iedereen voor de commentaren
          Dit weekend lang weekendje naar de eifel.....mmmh eens naar de nurgburgring doorrijden? Misschien wel, wil toch eens dat sportdifferentieel testen.....
          Ja ik wilde eigenlijk ook eens iets anders dan zwart maar S-Line opgeven zag ik niet zitten en de meerkost van 4.000euro voor exclusive line ook niet dus terug zwart hé.
          Die VAA-maatregel helpt ook al niet. Geen kinderen dus ik blijf trouw aan coupé hé, zou hem in september moeten hebben!
          Ook sport-diff genomen & S-Line sport onderstel (-30mm) dus zal wel vrij hard rijden op 20"

Comment

• prachtige wagen!
            Zal hier in Belgie niet veel rond rijden !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Ik heb een A5 en straks een A6. Vond die eerlijk gezegd in de basis vrij gelijkaardig rijden, logisch ook, want er is een groot technisch verwantschap tussen die 2. Wat je hebt is dat de A6 weer een beetje stiller en comfortabeler is (zachter demping ophanging), maar natuurlijk ook veel ruimer.

Tov eerste generatie A5 is de besturing op de A6 een elektrische ipv hydraulisch. In tegenstelling tot sommige berichten in de media, vind ik die van de A6 toch beter... raar. Overigens vond ik de besturing veel meer gevoel hebben dan bijvoorbeeld die van een BMW5. In de BMW voelt 'ie heel onnatuurlijk en onnauwkeurig aan in z'n rechtuitstand. Dat was een fully loaded BMW5 met alle rijdynamische snufjes, maar ik bleef desondanks dat een bootgevoel hebben.

Ik ga de V6 missen voor z'n power, maar voor de rest valt het wel mee hoor. De geluiddemping van de wagen onderdrukt het geluid sowieso goed en deze 2.0 is een vernieuwde en niet zo'n sterk nagelende tractor als de vorige generaties. Daarnaast heb ik een voordeel ontdekt in de 4 cilinder, namelijk dat 'ie sneller reageert op input van het gaspedaal. Als je van een handgeschakelde 2.7 komt, dan moet je zeker eens gaan rijden met een 2.0 Multitronic en je gaat verschieten hoe vinnig die uit de hoek komt. De enigste uitzondering is natuurlijk een autosnelweg, waar vermogen een belangrijke rol speelt.

Tov de A5 is natuurlijk het interieur weer nieuwer en dat voel je wel. Ik vind de A6 -in zijn klasse maar ook ver daarbuiten- de fijnste auto om in te vertoeven, het interieur is echt top. Ik vloek er soms op, want heb nu weer gemerkt dat ik het verdomd moeilijk vind om een andere auto te kiezen die misschien evenveel kost maar binnenin minder fraai is afgewerkt.

Ik ben gaan testrijden met een 2.0TDI Multitronic en heb er nu ook zo ene besteld. Beetje tegen m'n goesting, maar uit rationele overwegingen en vooral opgenaaid door DiRipoff heb ik daar toch de lijn kunnen trekken. Als het mij niet bevalt, koop dan binnen een jaartje de mijne over als je wil.
              Ik ben gaan testrijden met een A6 2.0tdi handgeschakeld en daarna met de multitronic. Ik stond heel weigerachtig tegenover de multitronic maar was na de test toch zeer aangenaam verrast. Heb dus een offerte laten maken voor een A6 2.0tdi multitronic met wat opties zoals leder,navigatie en nog wat spullen. Krijg een korting van 8,5 procent. Wacht nu nog op een overname prijs voor mijn A5 2.7tdi 190pk handgeschakeld. Is van mei 2010 met 51000km. Heeft bruin leder,navigatie,bose soundsysteem,18inch velgen en nog wat spullen. Wat denken de kenners hier welke prijs ik mag verwachten? Als ik een mooie prijs krijg teken ik voor de A6. Staat de prijs me niet aan dan hou ik mijn A5..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
                Ik ben gaan testrijden met een A6 2.0tdi handgeschakeld en daarna met de multitronic. Ik stond heel weigerachtig tegenover de multitronic maar was na de test toch zeer aangenaam verrast. Heb dus een offerte laten maken voor een A6 2.0tdi multitronic met wat opties zoals leder,navigatie en nog wat spullen. Krijg een korting van 8,5 procent. Wacht nu nog op een overname prijs voor mijn A5 2.7tdi 190pk handgeschakeld. Is van mei 2010 met 51000km. Heeft bruin leder,navigatie,bose soundsysteem,18inch velgen en nog wat spullen. Wat denken de kenners hier welke prijs ik mag verwachten? Als ik een mooie prijs krijg teken ik voor de A6. Staat de prijs me niet aan dan hou ik mijn A5..
                Mijn broer's A5 3.0 TDI tiptronic: mei 2009 , net geen 70.000 km op de teller , nieuwprijs was ruim € 60k.
                Overname € 19.000 btw in.

Comment

• Mijne is een jaar jonger maar ook een mindere uivoering dan die van je broer. Als ik een gelijkaardige prjs zou krijgen gaat de vlieger niet op zulle. Ik begin me dan ook af te vragen waarom men nog zou shoppen bij premium merken....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                    Overname € 19.000 btw in.
                    aan een garage wss , die geven niets he , zelf verkopen ze die dan aan €35 k ofzo
                    1991 Audi S2 coupe
                    2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichten
                      aan een garage wss , die geven niets he , zelf verkopen ze die dan aan €35 k ofzo
                      Ja tuurlijk. Niks voor niks (ext&int wassen, onderhoud, stockage, 2jaar garantie,....) en voor jezelf geen geloop (keuring voor herverkoop) en gezever en gemekker met 'potentiële' kopers.
                      Mijn Q5 (firmawagen) heb ik particulier verkocht: man wat een hoop gezever was me dat. En wat brengt het dan op? niks want dan moest ie nog een factuur ook.
                      Last edited by ; 01/05/2012, 21:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichten
                        Inderdaad.Heb eens naar enkele sites gekeken die twedehands audi A5 aanbieden en de prijs ligt rond de 35000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                          Ja tuurlijk. Niks voor niks (ext&int wassen, onderhoud, stockage, 2jaar garantie,....) en voor jezelf geen geloop (keuring voor herverkoop) en gezever en gemekker met 'potentiële' kopers.
                          Mijn Q5 (firmanamen) heb ik particulier verkocht: man wat een hoop gezever was me dat. En wat brengt het dan op? niks want dan moest ie nog een factuur ook.
                          Ben akkord dat ze een winstmarge moeten in calculeren en kosten hebben maar het verschil is me toch wel heel groot. Verwacht volgende week nieuws. Ben eens benieuwd..

Comment

Had toch wel enige reactie verwacht..... Of een discussie ontketend waarom men wel nog een meerprijs voor premium zou betalen..

Comment

Had toch wel enige reactie verwacht..... Of een discussie ontketend waarom men wel nog een meerprijs voor premium zou betalen..
                              Volgens mij heeft die discussie hier al eens gevoerd geweest in het topic algemeen dacht ik.

Nu ja, in het motorarrangement 1800 <> 2200cc hoef je niet persé bij de premiums te gaan shoppen natuurlijk. Als je de lat toch wat hoger wil leggen zou ik het toch maar bij deze drie houden. Vooral in het oostblokgebied zijn deze na hun levensclysus, daar nog steeds erg gewild.
                              In moeilijke beslissingen/keuzes ga je toch zelf moeten kiezen.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mijn a6 2.0TDI Multitronic van nov 2008(catalogusprijs 52K incl BTW, korting niet meegeteld) kreeg ik enkele maanden geleden nog 18 K voor.
                                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

't is ondertussen toch al duidelijk dat je de wagen zelf moet verkopen hé.
                                  De garage geeft nooit een deftige prijs en gelijk hebben ze, ze moeten garantie geven en ze hebben de ambras.

Comment

• wat is het verschil tussen Xenon PLUS en de LED ?
                                    iemand een foto van het verschil ???
                                    Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                      wat is het verschil tussen Xenon PLUS en de LED ?
                                      iemand een foto van het verschil ???
                                      LED = alles LED: http://www.m25audi.co.uk/images/audi...dlights-02.jpg
                                      Xenon = dagrijverlichting LED, nachtlichten Xenons

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                                        LED = alles LED: http://www.m25audi.co.uk/images/audi...dlights-02.jpg
                                        Xenon = dagrijverlichting LED, nachtlichten Xenons
                                        Dus bij de Xenon PLUS heb je alleen de volle balk ?
                                        Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                          Dus bij de Xenon PLUS heb je alleen de volle balk ?
                                          jup. je kan het verschil duidelijk zien in de configurator op audi.be

Comment

Working...
                                          X