Me likes, alleen het bruine leer staat mij niet zo aan en die donkere velgen. Voor de rest knappe A6. Alhoewel ik die vorige versie ook wel leuk vond... Voorlopig nog het budget niet voor eentje.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C7 Avant
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk BerichtenHallo
Ook onlangs mijn S5 ingeleverd ( ) voor een A6 avant ( gezien gezinsuitbreiding). Maar niet getreurd, de nieuwe A6 Avant rijdt ook super ( ) en vind ik zelf nog mooier.....zeker in mijn uitrusting
Specificaties
Audi A6 avant 2012 Quartz grijs, donkere ruiten achteraan
S-line uitvoering
3l TFSI Supercharged 300PK... ja dat gaat goed vooruit, quasi evensnel als de S5 maar dan beetje beschaafder... in dynamic modus hoor je toch ook een mooi geluid, akkoord geen V8 diep gebrul, maar toch een heel mooi sportief geluid....
Quattro Sportdifferentieel
Bruin lederen interieur
S-tronic, air suspension, audi drive select, open dak.....
20 duims rotor blade velgen ( zoals van de RS5)
LED koplampen..... B&O sound system.....enkele assists opties geschrapt en gekozen voor dit super geluidsysteem....rijden doe je toch liever zelf en niet via allerlei assists.....
Eerste ervaringen ( slechts sinds vorige week in bezit) :
Rijdt enorm zacht en comfortabel.
In " efficiency" modus ( soort eco) heel zuinig, altijd heel laag in de toeren opschakelen..soms te traag, maar ja zo kan ik toch beetje een etiket van " eco " erop kleven
In comfort modus rijdt hij heel comfortabel maar toch alert en sportief, de S tronic is toch een ander kaliber dan de tiptronic van de S5 hoor
Dan heb je nog de auto modus ( gebruik ik nooit)
In dynamic modus voel je echt zoals in de S5 de auto veranderen. Mede door de air suspension ligt hij nog wat lager dan, stuurgevoel nog strakker en directer, veel vinniger en hoger in de toeren....sportdifferentieel maximaal ingeschakeld...super gewoon. Ik heb nog geen dag mijn S5 gemist.
En dan nog niet spreken over het comfort, ruimte en koffer.
Ik zal binnenkort eens wat fotokes nemen en hier plaatsen...
vette bak, zo zullen er niet veel rondrijden.
Heb je dan exclusive line genomen of de S-Line logo's in de zetels opgegeven voor je bruine sportzetels?
Bij mij blijft het zwart, de meerkost van een ander kleur op een S-Line zag ik niet zitten
Comment
-
Neen dragonfly
In de garage waar ik hem bestelde had ik keuze tussen een louter exterior s-line pakket ( bumpers, zijschortje, dakspoilertje, uitlaten en diffusor) en een volledig s- line uitvoering ( idem plus zwart interieur, specifiek s line sportophanging etc.....
Ik heb voor eerste gekozen. Geen meerprijs verbonden voor andere kleur leder. Vond comfort zetels beter ( zijwangen zit en ruggedeelte opblaasbaar zodat je er ook vrij vast inzit) Heb inderdaad geen s-line logo's op het stuur en zetels, wel op buitenkant en op de deurlijsten.....maar ik vind dat niet zo erg. Heb deze keer vooral aan vrouwtje gedacht, vandaar de comfort zetels en luchtvering.
Ook met air suspension verviel eigenlijk dat s-line
onderstel al zowiezo ( in dynamic stand ligt hij nog iets lager dan de s-line versie sportophanging dankzij de airsuspension)
Vind alles zwart niet zo mooi als interieur, het bruine is echt warm, is wel beetje wennen in begin maar vind het elke dag mooier en mooier..... En komende van een rood interieur valt het heel goed mee!
Heb jij ook een a6 avant besteld?
Zal nog eens wat mooiere foto's nemen want hier komen de kleuren niet zo goed uit en hij staat ook redelijk vuil....
Bedankt iedereen voor de commentaren
Dit weekend lang weekendje naar de eifel.....mmmh eens naar de nurgburgring doorrijden? Misschien wel, wil toch eens dat sportdifferentieel testen.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk BerichtenNeen dragonfly
In de garage waar ik hem bestelde had ik keuze tussen een louter exterior s-line pakket ( bumpers, zijschortje, dakspoilertje, uitlaten en diffusor) en een volledig s- line uitvoering ( idem plus zwart interieur, specifiek s line sportophanging etc.....
Ik heb voor eerste gekozen. Geen meerprijs verbonden voor andere kleur leder. Vond comfort zetels beter ( zijwangen zit en ruggedeelte opblaasbaar zodat je er ook vrij vast inzit) Heb inderdaad geen s-line logo's op het stuur en zetels, wel op buitenkant en op de deurlijsten.....maar ik vind dat niet zo erg. Heb deze keer vooral aan vrouwtje gedacht, vandaar de comfort zetels en luchtvering.
Ook met air suspension verviel eigenlijk dat s-line
onderstel al zowiezo ( in dynamic stand ligt hij nog iets lager dan de s-line versie sportophanging dankzij de airsuspension)
Vind alles zwart niet zo mooi als interieur, het bruine is echt warm, is wel beetje wennen in begin maar vind het elke dag mooier en mooier..... En komende van een rood interieur valt het heel goed mee!
Heb jij ook een a6 avant besteld?
Zal nog eens wat mooiere foto's nemen want hier komen de kleuren niet zo goed uit en hij staat ook redelijk vuil....
Bedankt iedereen voor de commentaren
Dit weekend lang weekendje naar de eifel.....mmmh eens naar de nurgburgring doorrijden? Misschien wel, wil toch eens dat sportdifferentieel testen.....
Die VAA-maatregel helpt ook al niet. Geen kinderen dus ik blijf trouw aan coupé hé, zou hem in september moeten hebben!
Ook sport-diff genomen & S-Line sport onderstel (-30mm) dus zal wel vrij hard rijden op 20"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk heb een A5 en straks een A6. Vond die eerlijk gezegd in de basis vrij gelijkaardig rijden, logisch ook, want er is een groot technisch verwantschap tussen die 2. Wat je hebt is dat de A6 weer een beetje stiller en comfortabeler is (zachter demping ophanging), maar natuurlijk ook veel ruimer.
Tov eerste generatie A5 is de besturing op de A6 een elektrische ipv hydraulisch. In tegenstelling tot sommige berichten in de media, vind ik die van de A6 toch beter... raar. Overigens vond ik de besturing veel meer gevoel hebben dan bijvoorbeeld die van een BMW5. In de BMW voelt 'ie heel onnatuurlijk en onnauwkeurig aan in z'n rechtuitstand. Dat was een fully loaded BMW5 met alle rijdynamische snufjes, maar ik bleef desondanks dat een bootgevoel hebben.
Ik ga de V6 missen voor z'n power, maar voor de rest valt het wel mee hoor. De geluiddemping van de wagen onderdrukt het geluid sowieso goed en deze 2.0 is een vernieuwde en niet zo'n sterk nagelende tractor als de vorige generaties. Daarnaast heb ik een voordeel ontdekt in de 4 cilinder, namelijk dat 'ie sneller reageert op input van het gaspedaal. Als je van een handgeschakelde 2.7 komt, dan moet je zeker eens gaan rijden met een 2.0 Multitronic en je gaat verschieten hoe vinnig die uit de hoek komt. De enigste uitzondering is natuurlijk een autosnelweg, waar vermogen een belangrijke rol speelt.
Tov de A5 is natuurlijk het interieur weer nieuwer en dat voel je wel. Ik vind de A6 -in zijn klasse maar ook ver daarbuiten- de fijnste auto om in te vertoeven, het interieur is echt top. Ik vloek er soms op, want heb nu weer gemerkt dat ik het verdomd moeilijk vind om een andere auto te kiezen die misschien evenveel kost maar binnenin minder fraai is afgewerkt.
Ik ben gaan testrijden met een 2.0TDI Multitronic en heb er nu ook zo ene besteld. Beetje tegen m'n goesting, maar uit rationele overwegingen en vooral opgenaaid door DiRipoff heb ik daar toch de lijn kunnen trekken. Als het mij niet bevalt, koop dan binnen een jaartje de mijne over als je wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenIk ben gaan testrijden met een A6 2.0tdi handgeschakeld en daarna met de multitronic. Ik stond heel weigerachtig tegenover de multitronic maar was na de test toch zeer aangenaam verrast. Heb dus een offerte laten maken voor een A6 2.0tdi multitronic met wat opties zoals leder,navigatie en nog wat spullen. Krijg een korting van 8,5 procent. Wacht nu nog op een overname prijs voor mijn A5 2.7tdi 190pk handgeschakeld. Is van mei 2010 met 51000km. Heeft bruin leder,navigatie,bose soundsysteem,18inch velgen en nog wat spullen. Wat denken de kenners hier welke prijs ik mag verwachten? Als ik een mooie prijs krijg teken ik voor de A6. Staat de prijs me niet aan dan hou ik mijn A5..
Overname € 19.000 btw in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk BerichtenOvername € 19.000 btw in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichtenaan een garage wss , die geven niets he , zelf verkopen ze die dan aan €35 k ofzo
Mijn Q5 (firmawagen) heb ik particulier verkocht: man wat een hoop gezever was me dat. En wat brengt het dan op? niks want dan moest ie nog een factuur ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichtenaan een garage wss , die geven niets he , zelf verkopen ze die dan aan €35 k ofzo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk BerichtenJa tuurlijk. Niks voor niks (ext&int wassen, onderhoud, stockage, 2jaar garantie,....) en voor jezelf geen geloop (keuring voor herverkoop) en gezever en gemekker met 'potentiële' kopers.
Mijn Q5 (firmanamen) heb ik particulier verkocht: man wat een hoop gezever was me dat. En wat brengt het dan op? niks want dan moest ie nog een factuur ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenIk ben gaan testrijden met een A6 2.0tdi handgeschakeld en daarna met de multitronic. Ik stond heel weigerachtig tegenover de multitronic maar was na de test toch zeer aangenaam verrast. Heb dus een offerte laten maken voor een A6 2.0tdi multitronic met wat opties zoals leder,navigatie en nog wat spullen. Krijg een korting van 8,5 procent. Wacht nu nog op een overname prijs voor mijn A5 2.7tdi 190pk handgeschakeld. Is van mei 2010 met 51000km. Heeft bruin leder,navigatie,bose soundsysteem,18inch velgen en nog wat spullen. Wat denken de kenners hier welke prijs ik mag verwachten? Als ik een mooie prijs krijg teken ik voor de A6. Staat de prijs me niet aan dan hou ik mijn A5..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenHad toch wel enige reactie verwacht..... Of een discussie ontketend waarom men wel nog een meerprijs voor premium zou betalen..
Nu ja, in het motorarrangement 1800 <> 2200cc hoef je niet persé bij de premiums te gaan shoppen natuurlijk. Als je de lat toch wat hoger wil leggen zou ik het toch maar bij deze drie houden. Vooral in het oostblokgebied zijn deze na hun levensclysus, daar nog steeds erg gewild.
In moeilijke beslissingen/keuzes ga je toch zelf moeten kiezen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenHad toch wel enige reactie verwacht..... Of een discussie ontketend waarom men wel nog een meerprijs voor premium zou betalen..2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenHad toch wel enige reactie verwacht..... Of een discussie ontketend waarom men wel nog een meerprijs voor premium zou betalen..
De garage geeft nooit een deftige prijs en gelijk hebben ze, ze moeten garantie geven en ze hebben de ambras.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichtenwat is het verschil tussen Xenon PLUS en de LED ?
iemand een foto van het verschil ???
Xenon = dagrijverlichting LED, nachtlichten Xenons
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk BerichtenLED = alles LED: http://www.m25audi.co.uk/images/audi...dlights-02.jpg
Xenon = dagrijverlichting LED, nachtlichten XenonsSintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenDus bij de Xenon PLUS heb je alleen de volle balk ?
Comment
Comment