Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• het enig dat je bekomt met even snel op te trekken met een manuele bak als met een Mulitronic is dat je passagiers flink geschud worden
    en dit nog meer met verlaagde vering en 20"-ers...
    ik zou hiervoor een S3 gebruiken, het is ervoor gemaakt ;-)

Comment

• filerijden doe ik praktisch "nooit' en sprintjes trekken evenmin...
      zeker nu er een kindje op de achterbank gaat zitten....
      nog ff nadenken, maandag terug testrit en dan beslissen...
      Sintruin till I die

Comment

• Het zijn juist de sprints die ik met een manuele diesel niet zo prettig vind : gewoon te veel koppel op de eerste korte verzetten; dit wordt integendeel mooi afgevlakt met een automaat
        maar als je zachtjes optrekt maakt ook deze hoge koppel het mogelijk heel weinig te schakelen
        ik wilde je niet ontraden, enkel tot nadenken aansporen
        laat je gaan als de wagen je echt bevalt

Comment

• ivm kinderen: heeft een A6 geen koffer die veel groter is dan een q5?

Comment

• Nog dit, en dan stop ik met bemoederen : Q5 en A6 zijn in mijn ogen niet echt vergelijkbare wagens, daar de tweede duidelijk groter is
            dat verschil vertaalt zich normaliter in comfort, maar met een sportchassis en 20- duimers zal het comfort van de A6 mogelijk niet hoger zijn dan dat van de Q5 (op standard velgen)
            De A6 is ruimer, zeker achteraan en in de koffer, maar de Q5 is wel praktisch met zijn hoogte, als kind en gerief dagdagelijks in en uit de wagen moeten geheven worden, zonder te spreken van de hogere zithouding
            met zijn bijna 5 meters is de A6 geen kado in stad en in enge garages en parkings
            it's your choice !

Comment

• In E90N zijn motorisatie & configuratie zou ik ook tevreden zijn met een manu, maar niet als je automaat gewoon bent zoals hij. Altijd een stap terug dat schakelen. Een Q5 met Quattro en automaat is toch ook niet slecht. Succes met de (juiste) keuze.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• @E90N
                zonder je rekening te proberen te maken ben ik toch de mening toegedaan dat je verlangenslijst voor de Q5 niet zo bondig was als -zelfs met een flinke korting- die mooie A6 om en bij een zelfde nettoprijs komt. ;-))
                Last edited by guyugy; 12/05/2012, 10:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  @E90N
                  zonder je rekening te proberen te maken ben ik toch de mening toegedaan dat je verlangenslijst voor de Q5 niet zo bondig was als -zelfs met een flinke korting- die mooie A6 om en bij een zelfde nettoprijs komt. ;-))
                  ons budget is licht gedaald omwille van komend kindje en we ook nog graag op vakantie gaan :-)
                  50k om en rond...
                  Q5 met mindere opties en korting nog 53,500 en (config in vorige post)A6 48,500 met full S-Line en 0% lening

interessant is dus de VAA en verbruik in algemeen...
                  Sintruin till I die

Comment

• blijft dus enkel de kwestie van de transmissie, want de A6 lijkt me inderdaad héél scherp berekend
                    draaien of keren blijft een mooie Q5 in de buurt van min. 55k bruto, en de eerste face-lift modellen komen pas binnen zes maanden
                    samen met de onmiddellijke beschikbaarheid van de A6 zou ik het heel moeilijk hebben om te weerstaan
                    nog twee dagen wikken en wegen...

Comment

• Dacht dat het wel eens interessant kon zijn om een paar foto's van de Alcantara sportzetels te nemen, want daar vond ik indertijd geen foto's van.

Uploaded with ImageShack.us

En dan zo goed en zo kwaad mogelijk een foto proberen te nemen van de sfeerverlichting op het alcantara in de deurpanelen.

(zoals je ziet, goeie foto's nemen kan ik niet. lol

Comment

• Een zwarte auto is direct vuil, maar toen de zon er ineens doorkwam heb ik toch een foto genomen van het 'havanna' effect.

Havannazwart:

Comment

• Dat havanna-zwart vind ik ook knap, in de zon. Had alleen wat schrik dat ie er dan TE snel vuil zou uitzien. (foto vind ik alvast gelukt, want dat is niet gemakkelijk om weer te geven)
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Als je 2 tot 3 uur per dag in de file staat is dat zo dom nog niet lijkt mij (...)
                            Ik vind het erg dom on elke dg 2 tot 3 uur in de file te staan. Er zijn altijd files die niet te voorzien waren, maar als je elke dag 2 of 3 uur in de file staat dan doe je iets verkeerd. Mag ik aanraden:
                            - ander werk zoeken
                            - thuiswerken
                            - niet tijdens de spitsuren rijden, flexibele uren gebruiken of eisen van de werkgever
                            - alternatieve wegen zoeken
                            - alternatieve vervoersmodi zoeken

Als je elke dag 2 uur in de file staat moet je eens kijken naar de gemiddelde snelheid volgens de boordcomputer. Hoogstwaarschijnlijk zal die tussen 20 en 30 km/h schommelen, m.a.w. de snelheid van een fiets. Ik vind dat triestig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                              Ik vind het erg dom on elke dg 2 tot 3 uur in de file te staan. Er zijn altijd files die niet te voorzien waren, maar als je elke dag 2 of 3 uur in de file staat dan doe je iets verkeerd. Mag ik aanraden:
                              - ander werk zoeken
                              - thuiswerken
                              - niet tijdens de spitsuren rijden, flexibele uren gebruiken of eisen van de werkgever

Als je elke dag 2 uur in de file staat moet je eens kijken naar de gemiddelde snelheid volgens de boordcomputer. Hoogstwaarschijnlijk zal die tussen 20 en 30 km/h schommelen, m.a.w. de snelheid van een fiets. Ik vind dat triestig.
                              Ik stel voor dat je op Groen stemt of zelfs op SP.A. Je past bij hun want wat voor een onnozele opmerking is dat nu.
                              Alsof iedereen in zijn eigen streek kan werken en het leuk vindt om elke dag 2-3u in de wagen te zitten (pendelen)

Comment

- ander werk zoeken
                                - thuiswerken

Ik werk op 38 km van mijn deur. ik doe daar een klein uur over. Ik kan ander werk zoeken idd. Maar ik ben nog jong, wie wilt mij aannemen?

Ik ben al blij dat ik als jogne gast deftig werk heb gevonden

tis allemaal niet zo simpel zoals jij het voorstelt hoor
                                BMW X5 45e

Comment

- ander werk zoeken
                                  - thuiswerken

Je vergeet de meest evidente optie : dichter bij je werk gaan wonen, eens je vast werk hebt
                                  de reden van files is de ondoordachte keuze van de woonst : iedereen wil op het buiten wonen, maar de werkgelegenheden blijven geconcentreerd (vroeger eerder in steden, nu meer en meer in bedrijvenparken)
                                  dit kost aan de maatschappij pakken geld in tijdverlies en infrastruktuur
                                  ik had het geluk vast werk te hebben, maar ik woonde in de rand van een grootstad op minder dan 10 km van mijn werk; het heeft mij wel enorm meer gekost in grondprijs, maar ik heb dat dik en dun teruggewonnen in gemak... 20 minuutjes stadsverkeer (met de bus was het niet minder, enkel lastiger) volstonden, nooit file-ellende

Comment

- ander werk zoeken
                                    - thuiswerken

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    Je vergeet de meest evidente optie : dichter bij je werk gaan wonen, eens je vast werk hebt
                                    de reden van files is de ondoordachte keuze van de woonst : iedereen wil op het buiten wonen, maar de werkgelegenheden blijven geconcentreerd (vroeger eerder in steden, nu meer en meer in bedrijvenparken)
                                    dit kost aan de maatschappij pakken geld in tijdverlies en infrastruktuur
                                    ik had het geluk vast werk te hebben, maar ik woonde in de rand van een grootstad op minder dan 10 km van mijn werk; het heeft mij wel enorm meer gekost in grondprijs, maar ik heb dat dik en dun teruggewonnen in gemak... 20 minuutjes stadsverkeer (met de bus was het niet minder, enkel lastiger) volstonden, nooit file-ellende
                                    Bedankt daar was ik zelf nooit opgekomen ...
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Bedankt daar was ik zelf nooit opgekomen ...
                                      Inderdaad jos, zo'n mentaliteit maakt alles kapot. En dan vragen we ons af hoe het komt dat de sossen aan stemmen geraken

Anyway, terug on-topic zeker. Wat is het nu geworden E90N?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Inderdaad jos, zo'n mentaliteit maakt alles kapot. En dan vragen we ons af hoe het komt dat de sossen aan stemmen geraken

Anyway, terug on-topic zeker. Wat is het nu geworden E90N?
                                        Zaak is beklonken, nog enkele zaken kunnen regelen ;-)
                                        Testrit met handgeschakelde bak verliep erg vlot en comfortabel dus geen twijfel meer...
                                        Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                          Zaak is beklonken, nog enkele zaken kunnen regelen ;-)
                                          Testrit met handgeschakelde bak verliep erg vlot en comfortabel dus geen twijfel meer...
                                          Je hebt de juiste keuze gemaakt, post dan nog maar wat foto's!

Comment

Working...
                                          X