Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Klopt, 5 maand sinds gisteren en dan zijn we nog met vakantie geweest...

    Inderdaad, 90% snel-weg
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Zotjes, nu al 60k

      Comment


      • Iemand een idee wanneer we de 2.0 T Quattro S tronic mogen verwachten? Komt er ook een hybride?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
          Iemand een idee wanneer we de 2.0 T Quattro S tronic mogen verwachten? Komt er ook een hybride?
          Die vraag heb je twee maand geleden hier ook al eens gesteld, antwoord staat er bij. Ondertussen is er nog niets veranderd/geweten voor Europa.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Nog eens even een update, ondertussen is hij voor de tweede maal in onderhoud geweest. Hier wat pics.

            [ATTACH=CONFIG]91554[/ATTACH]

            [ATTACH=CONFIG]91555[/ATTACH]

            De eerste geeft de gemiddelde aan in het lang geheugen.
            De tweede is van afgelopen namiddag.
            Heb je de cijfers al eens gecontroleerd met de echte cijfers? Komt dat wat overeen?
            Want bij mijn allroad kwam dat helemaal niet overeen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
              Heb je de cijfers al eens gecontroleerd met de echte cijfers? Komt dat wat overeen?
              Want bij mijn allroad kwam dat helemaal niet overeen
              Ja hoor, klopt vrij goed. Met een tankbeurt van 73l doen we (soms) 1200km. (6.09l/100km)
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Ja hoor, klopt vrij goed. Met een tankbeurt van 73l doen we (soms) 1200km. (6.09l/100km)
                Amaai, da zijn wel indrukwekkende cijfers.
                Natuurlijk het gebruik van 90% autostrade doet ook wel veel.
                Nice car btw

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                  Amaai, da zijn wel indrukwekkende cijfers.
                  Natuurlijk het gebruik van 90% autostrade doet ook wel veel.
                  Nice car btw
                  Bedankt!

                  Inderdaad zeer veel auto-snel-weg in binnen & buitenland . Alhoewel er hier denken dat we aan ecodriving doen, is dit zeker niet het geval, maar we houden ons wel aan de max. snelheden en ook dat doet veel.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • ImageUploadedByTapatalk1345696420.570367.jpg
                    Sinds een weekje deze in het bezit, stap vd A5 naar deze is toch groot. Maar praktisch gezien een enorme vooruitgang. Wat we daar niet "in" kregen voor onze vakantie...
                    Daytonagrijs is eveneens een meevaller tov de vele zwarte auto's die we gehad hebben...

                    Weet er iemand hoe je pano dak sluit met sleutel of werkt dit niet?


                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    Sintruin till I die

                    Comment


                    • Als het dak open staat.....sluitknop op de sleutel ingedrukt houden, dan sluit het dak en ook de zonwering ervan + de ramen van de wagen....

                      Indien gesloten en je houd de knop openen ingedrukt van de sleutel, kanteld het dak open en openen je ramen.....

                      zo ist bij de mijne allesinds.....

                      heb me door iemand is laten vertellen dat het mogelijk is via VAGCOM om je pano automatisch te laten sluiten als het begint te regenen.
                      ik weet dat het bij de A8 zo is, maar of je het bij de andere modellen kan activeren heb ik geen ervaring mee, lijkt mij wel een leuk gadget...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                        [ATTACH]91846[/ATTACH]
                        Sinds een weekje deze in het bezit, stap vd A5 naar deze is toch groot. Maar praktisch gezien een enorme vooruitgang. Wat we daar niet "in" kregen voor onze vakantie...
                        Daytonagrijs is eveneens een meevaller tov de vele zwarte auto's die we gehad hebben...

                        Weet er iemand hoe je pano dak sluit met sleutel of werkt dit niet?


                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        Bij ons opt werk rijdt al een maand dezelfde rond ( kleur en velgen )
                        Is een 3.0 biturbo diesel met 313pk, de sound bij het optrekken geeft je kippevel.....prachtig gewoon..
                        Betrokkene zijn vorige was ook een A5

                        Comment


                        • @multitronic: is dat niet PietS5?


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Sintruin till I die

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                            @multitronic: is dat niet PietS5?


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            Geen idee, weet zelfs niet of ie actief is hier opt forum.....

                            Comment


                            • Ik hoor en lees veel dat de afwerking van Audi supérieur is tov BMW en Mercedes.
                              Als ik dan vraag wat er zo veel beter is aan de afwerking krijg ik nooit goede voorbeelden.
                              Vandaar dat ik de vraag stel in dit topic, waar de kenners van Audi mij hopelijk meer inzicht kunnen verschaffen.

                              Ik rij momenteel met een F11. Daarvoor een E60 en E39 gehad. Afwerking van de E60 was niet goed voor een premium brand, maar de F11 staat terug op het niveau van de E39. Dus al het niet te veel gevraagd is had ik graag geweten op welke vlakken een A6 beter afgewerkt is dan een F11.

                              Bedankt.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door venturi300 Bekijk Berichten
                                Ik hoor en lees veel dat de afwerking van Audi supérieur is tov BMW en Mercedes.
                                Als ik dan vraag wat er zo veel beter is aan de afwerking krijg ik nooit goede voorbeelden.
                                Vandaar dat ik de vraag stel in dit topic, waar de kenners van Audi mij hopelijk meer inzicht kunnen verschaffen.

                                Ik rij momenteel met een F11. Daarvoor een E60 en E39 gehad. Afwerking van de E60 was niet goed voor een premium brand, maar de F11 staat terug op het niveau van de E39. Dus al het niet te veel gevraagd is had ik graag geweten op welke vlakken een A6 beter afgewerkt is dan een F11.

                                Bedankt.
                                Momenteel rijd ik met een Audi A6 (Model 2009, facelift) - en was ik ook al gaan zien voor een nieuwe A6 Avant maar ik ga nu toch een BMW 520d touring bestellen. Persoonlijk vind ik de afwerking en uitvoering van de BMW knapper dan de Audi. Op het vlak van kwaliteit moeten ze zeker niet voor mekaar onderdoen maar ik vind het interieur bij BMW nog knapper dan bij Audi. Ik loop ook niet echt warm van dat het nieuwe MMI scherm dat uit het dashboard klapt.

                                Uiterlijk vind ik de BMW sportiever ogen dan de Audi. Bij Audi ben je, volgens mij, al bijna verplicht om het sportpakket erbij te nemen om hem iets speelser te maken. De BMW is standaard al heel knap en sportief qua lijn en het M-pakket is helemaal af.
                                Last edited by mac500; 24/08/2012, 19:34.

                                Comment


                                • knap hoor, proficiat
                                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door venturi300 Bekijk Berichten
                                    Ik hoor en lees veel dat de afwerking van Audi supérieur is tov BMW en Mercedes.
                                    Als ik dan vraag wat er zo veel beter is aan de afwerking krijg ik nooit goede voorbeelden.
                                    Vandaar dat ik de vraag stel in dit topic, waar de kenners van Audi mij hopelijk meer inzicht kunnen verschaffen.

                                    Ik rij momenteel met een F11. Daarvoor een E60 en E39 gehad. Afwerking van de E60 was niet goed voor een premium brand, maar de F11 staat terug op het niveau van de E39. Dus al het niet te veel gevraagd is had ik graag geweten op welke vlakken een A6 beter afgewerkt is dan een F11.

                                    Bedankt.
                                    Het is maar 'n cliché...
                                    Elke Audi is beter afgewerkt, elke Audi schuift over z'n voorwielen, Duitsers geilen op lederhosen, Fransen nemen overal een stokbrood mee...
                                    De verschillen tussen modelgeneraties kunnen ook al eens clichés ontkrachten, zo'n 5-serie is heel goed afgewerkt, prima voorbeeld wat menig criticaster de mond zal snoeren.
                                    Maar m.i. is er nog een klein verschil, al was die voor mij natuurlijk ook niet doorslaggevend.

                                    Bijvoorbeeld het slotje van de armsteun op de middentunnel... zou bij Audi in metaal uitgevoerd zijn (als ik me niet vergis bij elke Audi in metaal, ook op een A1. Van het handschoenkastje welteverstaan.).
                                    De meeste bedieningsknoppen op de F10/11 hebben een grotere 'bevel' (afschuining), dat lijkt allemaal net iets minder strak dan bij een A6.
                                    Je kan op details inzoomen, dan zie je wat ik bedoel:

                                    De site 'Netcarshow' is voor nu slechts een hulpmiddel, maar toch een beetje zichtbaar op foto:




                                    Ik vind het interieur van de Audi moderner ogen, loopt m.i. een aantal jaren voor op dat van de concurrentie, maar dan vooral qua vormgeving door het uitklapbaar GPS-scherm (en de ruimte dat het wegklapbare scherm gevoelsmatig creëert dankzij het lagere dashboard). Strakker afgewerkt zoals gezegd, maar toch frivoler van vorm, helemaal geen saai interieur om op te kijken, ben er echt dol op.
                                    Enfin, details details, maar bij deze toch uw vraag van repliek voorzien.
                                    Last edited by ; 24/08/2012, 23:46.

                                    Comment


                                    • Tussentijds een kleine status update, bijna aan de 10.000km (gaat bij mij precies niet zo snel vooruit als bij de Griek ).
                                      De pro's heb ik allemaal al eens aangehaald, die blijven overeind.
                                      Maar als ik opnieuw zou mogen bestellen, dit zou ik nog veranderen:
                                      De ophanging, bewust standaard gelaten in de veronderstelling dat die zachter zou zijn dan de sportophanging, maar die voelt quasi hetzelfde aan eerlijk gezegd. De auto staat wat hoger, maar de initiële demping is erg gelijkaardig. Het is een goed compromis, maar het mag soms zachter zijn en dan is de adaptieve luchtvering een prima oplossing om te kunnen wisselen tussen comfort en sport. (Tenminste, in de veronderstelling dat luchtvering echt comfortabeler is. Assumption is the mother of all fuckups. )

                                      Homelink, daar had ik op moment van bestelling geen interesse in, maar kort na levering sleurde ik al 2 verschillende afstandsbedieningen van garagepoorten mee. Dat had maw mooi weggewerkt kunnen zijn.

                                      En de 2.0 --had-- --misschien-- --toch-- een 3.0 quattro moeten zijn. Echt zot dat ik daarmee al maanden in dubio rondloop, zelfs nu nog. Zolang je niet op een autosnelweg komt is 'n 2.0 vinnig. Echter, op de autosnelweg mis ik wat punch. Een collega van me mist dat vermogen totaal niet, om maar te zeggen dat het een relatief begrip is, maar met momenten mis ik dat toch. Voor de fun, of voor eens een collega weggebruiker om te toveren tot een klein stipje in m'n achteruitkijkspiegel. Al weet ik dat met 300pk de spitsuren aanvangen ook frustrerend kan zijn... ik focus me dan maar op de positieve aspecten van m'n Di Rupo vriendelijke mobiel.
                                      Relax, een muziekje op, lui in de zetel hangende, minder inkomsten voor de overheid en quasi even snel thuis. Iedereen happy? Neen, niet echt, maja, #catchmydrift? #indubio.
                                      Last edited by ; 24/08/2012, 23:48.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door venturi300 Bekijk Berichten
                                        Ik hoor en lees veel dat de afwerking van Audi supérieur is tov BMW en Mercedes.
                                        Als ik dan vraag wat er zo veel beter is aan de afwerking krijg ik nooit goede voorbeelden.
                                        Vandaar dat ik de vraag stel in dit topic, waar de kenners van Audi mij hopelijk meer inzicht kunnen verschaffen.

                                        Ik rij momenteel met een F11. Daarvoor een E60 en E39 gehad. Afwerking van de E60 was niet goed voor een premium brand, maar de F11 staat terug op het niveau van de E39. Dus al het niet te veel gevraagd is had ik graag geweten op welke vlakken een A6 beter afgewerkt is dan een F11.

                                        Bedankt.
                                        Je moet niet alles geloven wat ze schrijven of zeggen...
                                        Zowel bij Mercedes, BMW als Audi zijn er mankementen. Het is niet omdat de gebruikte materialen supérieur zijn dat er geen tekortkomingen kunnen zijn. Persoonlijk vind ik dat de C7 er flink is op vooruit gegaan (maar niet op alles) ten opzichte van de C6, en de materialen beter aanvoelen dan in de F10/F11 of de E-klasse van MB. Het probleem bij de BMW, Audi of Benz-rijders is dat er maar weinigen zullen toegeven wat er echt minder aan hun voertuig is. Ik vond niet dat de F10 moet onderdoen voor de C7 op kwaliteit gebied. Maar is dit wel zo? Via het testrijden ga je een eerste indruk hebben maar wat na 10000km? Piepjes, krakjes, scheurtjes of ergere dingen?
                                        DE MMI vind ik gewoon goed, maar dat komt omdat ik al drie generaties A6 rij en deze gewoon ben, de draaiknop ligt perfect en dat kan van de idrive niet gezegd worden. Volgens mensen hier op het forum kan je geen coördinaten inbrengen op het BMW-gpssysteem, geen probleem bij de A6. Wat ik ook weet is dat de comfortzetels van BMW beter zitten dan bij de Audi maar is het leder kwalitatief ook beter?
                                        Het is zo moeilijk om deze wagens te vergelijken allen zullen ze hun betere eigenschappen hebben en allen hebben ze mankementen en als die er nu nog niet zijn treden ze misschien later wel op.
                                        Als jij nu F11 rijdt en tevreden bent is het toch ok?
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                          Tussentijds een kleine status update, bijna aan de 10.000km (gaat bij mij precies niet zo snel vooruit als bij de Griek ).
                                          De pro's heb ik allemaal al eens aangehaald, die blijven overeind.
                                          Maar als ik opnieuw zou mogen bestellen, dit zou ik nog veranderen:
                                          De ophanging, bewust standaard gelaten in de veronderstelling dat die zachter zou zijn dan de sportophanging, maar die voelt quasi hetzelfde aan eerlijk gezegd. De auto staat wat hoger, maar de initiële demping is erg gelijkaardig. Het is een goed compromis, maar het mag soms zachter zijn en dan is de adaptieve luchtvering een prima oplossing om te kunnen wisselen tussen comfort en sport. (Tenminste, in de veronderstelling dat luchtvering echt comfortabeler is. Assumption is the mother of all fuckups. )

                                          Homelink, daar had ik op moment van bestelling geen interesse in, maar kort na levering sleurde ik al 2 verschillende afstandsbedieningen van garagepoorten mee. Dat had maw mooi weggewerkt kunnen zijn.

                                          En de 2.0 --had-- --misschien-- --toch-- een 3.0 quattro moeten zijn. Echt zot dat ik daarmee al maanden in dubio rondloop, zelfs nu nog. Zolang je niet op een autosnelweg komt is 'n 2.0 vinnig. Echter, op de autosnelweg mis ik wat punch. Een collega van me mist dat vermogen totaal niet, om maar te zeggen dat het een relatief begrip is, maar met momenten mis ik dat toch. Voor de fun, of voor eens een collega weggebruiker om te toveren tot een klein stipje in m'n achteruitkijkspiegel. Al weet ik dat met 300pk de spitsuren aanvangen ook frustrerend kan zijn... ik focus me dan maar op de positieve aspecten van m'n Di Rupo vriendelijke mobiel.
                                          Relax, een muziekje op, lui in de zetel hangende, minder inkomsten voor de overheid en quasi even snel thuis. Iedereen happy? Neen, niet echt, maja, #catchmydrift? #indubio.
                                          Geef hem even een weekje aan mij, komt gelijk goed...
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X