Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zag vandaag A6 wiens pinker de hele dagrijlicht balk was... Is dit zo bij full LED of VAG com aanpassing?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sintruin till I die

Comment

• @e90n. Is enkel zo bij a6 met optionele LED verlichting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pi Bekijk Berichten
        Bedankt!

Ik heb bij Dielis mijn andere Audi gekocht, dus dat blijft mijn garage. Maar de A6 komt uit de UK (via Carconnect).
        Proficiat met de wagen, mooie kleur hoor, ik reed gisteren vlak achter je als je opweg was naar huis. "Carconnect" viel direct op...
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Tussentijds een kleine status update, bijna aan de 10.000km
          Ik vermoed dat de sportophanging idd is wat het zegt in de config: X mm lager (20? 30?). Want toen ik er mee reed was daar (op 18") niets oncomfortabels aan. Klein beetje strak, filtering misschien iets minder dan een BMW 5 op std 17", of natuurlijk eender welke Mercedes, maar toch niets om over te klagen en daartegenover staat dat de wagen heel 'positief' rijdt (geen gezwalp). Met elektrisch sturen is bovendien het verschil tussen een FWD en RWD grotendeels verdwenen, je voelt nl. bij beiden niets meer in het stuur . Wat overblijft is dat de A6 op de limiet sneller onderstuur zal signaleren, maar dat maakt die limiet dan weer makkelijker in te schatten en controleren.

Verder lees je toch overal dat de 2.0 TDI de A6 is die het meest profiteert van de lage gewichtsconstructie, en daardoor eigenlijk het sportiefst en natuurlijkst rijdt. De (177 PK versie van de) 2.0 TDI is toch echt niet traag. Een 3.0 TDI wordt als firmawagen (VAA) toch wel heel erg moeilijk te verantwoorden daardoor (privé misschien iets anders, zeker met de nieuwe BIV).

Anyway, je kent mijn mening al, maar was het niet dat de voorwaarden van Audi zo 'decidedly lousy' waren, zou ik hem zeer zeker overwegen boven een f10/f11. Die zijn zgn. rijplezier is overrated - in realiteit een te zware boot waarbij het er niet zo veel toe doet dat hij RWD is.

Ideaal compromis: nieuwe BMW 3... nog lichter dan de A6, nog beter sturend, en eigenlijk nauwelijks minder ruim (koffer ietsje). Enkel spijtig dat het interieur idd toch niet op datzelfde eenzame niveau staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Proficiat met de wagen, mooie kleur hoor, ik reed gisteren vlak achter je als je opweg was naar huis. "Carconnect" viel direct op...
            Ik dacht al dat jij het was :-) maar had het pas op het einde door, want mijn vrouw reed, dus had weinig aandacht voor andere weggebruikers.
            Die plaat met carconnect moet er idd nog af, vervanger ligt al klaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
              Ik vermoed dat de sportophanging idd is wat het zegt in de config: X mm lager (20? 30?). Want toen ik er mee reed was daar (op 18") niets oncomfortabels aan. Klein beetje strak, filtering misschien iets minder dan een BMW 5 op std 17", of natuurlijk eender welke Mercedes, maar toch niets om over te klagen en daartegenover staat dat de wagen heel 'positief' rijdt (geen gezwalp). Met elektrisch sturen is bovendien het verschil tussen een FWD en RWD grotendeels verdwenen, je voelt nl. bij beiden niets meer in het stuur . Wat overblijft is dat de A6 op de limiet sneller onderstuur zal signaleren, maar dat maakt die limiet dan weer makkelijker in te schatten en controleren.

Verder lees je toch overal dat de 2.0 TDI de A6 is die het meest profiteert van de lage gewichtsconstructie, en daardoor eigenlijk het sportiefst en natuurlijkst rijdt. De (177 PK versie van de) 2.0 TDI is toch echt niet traag. Een 3.0 TDI wordt als firmawagen (VAA) toch wel heel erg moeilijk te verantwoorden daardoor (privé misschien iets anders, zeker met de nieuwe BIV).

Anyway, je kent mijn mening al, maar was het niet dat de voorwaarden van Audi zo 'decidedly lousy' waren, zou ik hem zeer zeker overwegen boven een f10/f11. Die zijn zgn. rijplezier is overrated - in realiteit een te zware boot waarbij het er niet zo veel toe doet dat hij RWD is.

Ideaal compromis: nieuwe BMW 3... nog lichter dan de A6, nog beter sturend, en eigenlijk nauwelijks minder ruim (koffer ietsje). Enkel spijtig dat het interieur idd toch niet op datzelfde eenzame niveau staat.
              Ik ben feitelijk niet onder de indruk van het elektrisch stuur, geef toch de voorkeur aan hydraulisch.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• El Greco, heb u denk ik vanochtend gespot rond 9u45 op de E19 richting Brussel (u voorbijgestoken ergens tss Peutie en Vilvoorde), de kleur en uitvoering, kan niet missen denk ik?

Comment

• Hallo, eerder had ik al gemeld dat ik een BMW 5 Touring ging bestellen, maar een proefrit met een Audi A6 Allroad enkele weken geleden heeft me toch doen twijfelen. Uiteindelijk sta ik dan ook op het punt om een Audi A6 Allroad te gaan bestellen maar er zijn me nog enkele zaken onduidelijk. Bij de audi concessie hebben ze ook even met de importeur gebeld om dit na te vragen maar daar werd ik ook niet echt wijs van.

Weet iemand misschien het antwoord op het volgende :

Bij de opties voor telefonie kan je de optie Bluetooth met houder in de middenconsole nemen. Met een bijkomende adapter kan je je gsm dan inklikken in de middenconsole en wordt je gsm opgeladen en bel je ook over de externe antenne op het dak. Je zou hiermee dus betere ontvangst moeten hebben alsook minder straling in de auto. Naast deze optie kan je ook de audi music interface nog selecteren. Uiteraard kan je je gsm slechts 1 maal koppelen : ofwel klik je je gsm in de gsm adapter, ofwel hang je hem aan de music interface. Is het misschien mogelijk dat, als je beide opties neemt, de music interface ook over de telefoonmodule werkt (soort gecombineerde interface dan) ?

Blijkbaar is er nu een Audi Phone box uitgekomen waarmee je de music interface zou kunnen combineren met de externe dakantenne, maar bij Audi zelf wisten ze het ook nog niet zeker hoe dit allemaal in elkaar zit.

Het gaat ongeveer over slechts 400€ (audi music interface + audi phone box) maar als het niet bruikbaar is dan schrap ik het liever. Uiteindelijk kan je via de MMI nog altijd aan bluetooth audi-streaming doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
                    Hallo, eerder had ik al gemeld dat ik een BMW 5 Touring ging bestellen, maar een proefrit met een Audi A6 Allroad enkele weken geleden heeft me toch doen twijfelen. Uiteindelijk sta ik dan ook op het punt om een Audi A6 Allroad te gaan bestellen maar er zijn me nog enkele zaken onduidelijk. Bij de audi concessie hebben ze ook even met de importeur gebeld om dit na te vragen maar daar werd ik ook niet echt wijs van.

Weet iemand misschien het antwoord op het volgende :

Bij de opties voor telefonie kan je de optie Bluetooth met houder in de middenconsole nemen. Met een bijkomende adapter kan je je gsm dan inklikken in de middenconsole en wordt je gsm opgeladen en bel je ook over de externe antenne op het dak. Je zou hiermee dus betere ontvangst moeten hebben alsook minder straling in de auto. Naast deze optie kan je ook de audi music interface nog selecteren. Uiteraard kan je je gsm slechts 1 maal koppelen : ofwel klik je je gsm in de gsm adapter, ofwel hang je hem aan de music interface. Is het misschien mogelijk dat, als je beide opties neemt, de music interface ook over de telefoonmodule werkt (soort gecombineerde interface dan) ?

Blijkbaar is er nu een Audi Phone box uitgekomen waarmee je de music interface zou kunnen combineren met de externe dakantenne, maar bij Audi zelf wisten ze het ook nog niet zeker hoe dit allemaal in elkaar zit.

Het gaat ongeveer over slechts 400€ (audi music interface + audi phone box) maar als het niet bruikbaar is dan schrap ik het liever. Uiteindelijk kan je via de MMI nog altijd aan bluetooth audi-streaming doen.
                    Dacht niet dat de APB (Audi Phone box) al verkrijgbaar was voor de A6 Allroad. Volgens mij is het de interface die gebruikt wordt in de nieuwe A3.
                    Een mogelijk oplossing zou misschien ook een gsm met duo kaart zijn.
                    Toch maar goed informeren en beter laten links liggen dan er verloren geld aan uit te geven.

Comment

• Ziezo, de kogel is door de kerk. Vanmorgen bij d'Ieteren in Kortenberg nog een proefrit gaan maken en daarna in de garage de bestelbon gaan tekenen.

Het wordt dus een A6 Allroad TDI 204pk S-Tronic Quattro
                      - Javabruin
                      - Sportzetels met Milano leder zwart
                      - Pack Business Plus
                      - Pack Lounge
                      - Achteruitrijcamera
                      - 19" Velgen
                      - Led-koplampen
                      - Bose Surround Sound
                      - Inlegplaatjes in Aluminium Delta
                      - Licht-module 2
                      - Kofferklep met elektrische bediening
                      - GPS Plus met harde schijf
                      - Opberg module
                      - Vasthechtingsmodule
                      - Getinte ruiten
                      - Dakhemel in zwarte stof
                      - Chroom module

en nu is het wachten

Comment

• Proficiat!
                        Hoelang is de levertijd voor een A6 tegenwoordig?
                        BMW X5 45e

Comment

Ziezo, de kogel is door de kerk. Vanmorgen bij d'Ieteren in Kortenberg nog een proefrit gaan maken en daarna in de garage de bestelbon gaan tekenen.

Het wordt dus een A6 Allroad TDI 204pk S-Tronic Quattro
                          - Javabruin
                          - Sportzetels met Milano leder zwart
                          - Pack Business Plus
                          - Pack Lounge
                          - Achteruitrijcamera
                          - 19" Velgen
                          - Led-koplampen
                          - Bose Surround Sound
                          - Inlegplaatjes in Aluminium Delta
                          - Licht-module 2
                          - Kofferklep met elektrische bediening
                          - GPS Plus met harde schijf
                          - Opberg module
                          - Vasthechtingsmodule
                          - Getinte ruiten
                          - Dakhemel in zwarte stof
                          - Chroom module

en nu is het wachten
                          SCH-I-TTE-REND!!!
                          Veel plezier en veilige km's met de wagen. Hopelijk moet je er niet al te lang opwachten, iets voorbegin volgend jaar?

Comment

(...)
                            - Bose Surround Sound
                            Bose???

Comment

• Ik dacht dat nu februari was.. De levertermijn e..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                Bose???
                                3 keuzes bij de Allroad, Audi - Bose of Bang...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                  Bose???
                                  Het audi sound system dat al standaard mee in de packs zit die ik genomen heb klinkt al een stuk beter dan het audi sound system in mijn huidige A6 maar deze Bose installatie overtreft dit nog. Wat me vooral aanspreekt is dat je een zeer warme subklank hebt bij heel laag vermogen. Iets wat ik nu eigenlijk mis.

Comment

SCH-I-TTE-REND!!!
                                    Veel plezier en veilige km's met de wagen. Hopelijk moet je er niet al te lang opwachten, iets voorbegin volgend jaar?
                                    Bedankt Leveringstermijn is voorzien voor eind februari maar de garage neemt de wagen eerst nog 6 maanden in demo. Heb ik nog een heel mooie extra korting voor gekregen. Ik ken de verkoper namelijk persoonlijk en hij gaat ermee rijden voor woon- werkverkeer. Op die manier ben ik zeker dat er vrij normaal mee gereden wordt. 1 oktober 2013 is hij voor mij

Comment

• Ha, daar heb je hopelijk een goede deal meegemaakt, maar nog zoooooooolang wachten, pffffffffff

Comment

Ha, daar heb je hopelijk een goede deal meegemaakt, maar nog zoooooooolang wachten, pffffffffff
                                        Ja, toch wel. Héél ferme deal. En momenteel liep er ook nog eens promo voor een pack aan halve prijs (-2200€) + gratis 4 originele audi-velgen met winterbanden.

Was dus onnodig om nog te wachten tot met het autosalon. Is inderdaad wel lang wachten maar ik heb onlangs nog bijna 2500€ betaald voor mijn laatste onderhoud ... was een inlaatspruitstuk defect, remschijven moesten vervangen worden, enz ...

Op deze manier rijd ik nog een jaartje met mijn huidige a6 door en zijn deze kosten dan ook nog gerechtvaardigd ;-)

Feit is wel dat ik na de levering in februari hem alvast al eens voor een weekendje mag gaan halen dus dat maakt alvast iets goed ...

Comment

• Nog een jaar wachten Djeezes, dat kon ik niet...
                                          Volvo V60 D3 R-design

Comment

Working...
                                          X