Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
    Nog een jaar wachten Djeezes, dat kon ik niet...
    Oh ja, ik lig er niet echt wakker van. De weken en maanden vliegen hier bij mij zodanig voorbij dat ik er eigenlijk al van verschiet dat we bijna terug aan het einde van dit jaar zijn en aangezien 2013 voor ons een zéér druk jaar wordt zal het, voor ik het goed en wel besef, reeds terug zomer zijn en dan ben ik er bijna ;-)

Mijn vader heeft al toegegeven dat hij het ook niet zou kunnen. Hij heeft onlangs een Q3 gekocht en heeft toch minstens 2 keer per week de garage gebeld om te weten wanneer hij geproduceerd werd en daarna wanneer hij geleverd werd ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      3 keuzes bij de Allroad, Audi - Bose of Bang...
      Ha dat wist ik niet. Ik zou die Bose overslaan, hoewel ik veronderstel dat de B&O niet goedkoop is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
        Ha dat wist ik niet. Ik zou die Bose overslaan, hoewel ik veronderstel dat de B&O niet goedkoop is.
        B&O, €6000 of zoiets?
        Zou Bose eerst eens moeten horen of het de €1100+ wel waard is, maar vrees er voor. In principe koop je dat ook niet voor in de woning als het goed moet zijn. Vind de standard Audi-geluidsunit helemaal niet slecht klinken als je hem naar eigen wensen insteld.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

B&O, €6000 of zoiets?
          Zou Bose eerst eens moeten horen of het de €1100+ wel waard is, maar vrees er voor. In principe koop je dat ook niet voor in de woning als het goed moet zijn. Vind de standard Audi-geluidsunit helemaal niet slecht klinken als je hem naar eigen wensen insteld.
          B&O is iets meer dan 7000€ ... schijnt schitterend te zijn maar voor die prijs mag dat dan ook wel. Dat zou ik er nooit aan geven. Het huidige audi sound system is enorm veel verbeterd tegenover het systeem in mijn huidige A6 alhoewel ik daar zeker niet mag van klagen.

Mijn vader heeft het ook in zijn Q3 en daar klinkt het echt super. In de testwagen van afgelopen weekend zat ook het Bose systeem. Wat me vooral opvalt is dat de subklanken veel meer aanwezig zijn bij lage volumes en dat de installatie als ze loeihard gaat toch nog steeds haarzuiver klinkt. Ik voelde de basskicks echt in mijn rug. Wat mij betreft super en zijn geld waard maar dat is mijn persoonlijke gevoel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
            B&O is iets meer dan 7000€ ... schijnt schitterend te zijn maar voor die prijs mag dat dan ook wel. Dat zou ik er nooit aan geven. Het huidige audi sound system is enorm veel verbeterd tegenover het systeem in mijn huidige A6 alhoewel ik daar zeker niet mag van klagen.

Mijn vader heeft het ook in zijn Q3 en daar klinkt het echt super. In de testwagen van afgelopen weekend zat ook het Bose systeem. Wat me vooral opvalt is dat de subklanken veel meer aanwezig zijn bij lage volumes en dat de installatie als ze loeihard gaat toch nog steeds haarzuiver klinkt. Ik voelde de basskicks echt in mijn rug. Wat mij betreft super en zijn geld waard maar dat is mijn persoonlijke gevoel.
            Ook zonder de Bose heb je een schitterende wagen hoor!
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Het Audi Sound system van de A4 is alleszins bagger.

Comment

• Wanneer gaan jullie over naar de wintermodule ?
                Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                  Het Audi Sound system van de A4 is alleszins bagger.
                  Ik vind eigenlijk alle audi - audio systemen minder. Over de Bose kan ik mij niet uitspreken.
                  BMW X5 45e

Comment

• Had een Bose installatie in een Alfa 159 en vond die vergelijkbaar met een BMW Professional (10 luidsprekers) bij een BMW3.
                    Maar het Audi Sound System in de A5 (en A6) vind ik toch beter klinken, zit een beetje meer -maar niet te veel- bass in.
                    (je hebt ook zo van die overboosted audiosystemen met abnormaal veel bass, die zijn )
                    Niet elk nummer wat op m'n iPhone staat heeft dezelfde opnamekwaliteit,
                    als je dat al goed op het gehoor kunt onderscheiden, is de audioinstallatie voor mij reeds goed genoeg.
                    Audi Sound System is goed genoeg.

Comment

Ook zonder de Bose heb je een schitterende wagen hoor!
                      Zeker weten maar ik ben op dat gebied nogal een freak ;-)

Comment

• Hallo mac500,

Hebt u er nu de AMI bijgenomen ? Ik rijd zelf met de nieuwe A6 avant, en bij mij zat er gewone AUX in.
                        Ik heb die zelf veranderd naar AMI, en bij audi zijn er 3 soorten kabeltjes te bekomen hiervoor :
                        1) rode markering : speelt muziek én films op het scherm. Werkt enkel met iphone/ipodtouch. Alle info op scherm zoals lijsten, artiesten,... werkt enkel op de nieuwe AUDI's met dus ook nieuwe generatie MMI (RMC & MMI plus)
                        2) blauwe markering : idem als rood, maar speelt enkel muziek, geen films (woordje "film" ook niet op scherm). Werkt met alles, ook ipod classic. Meestal voldoende.
                        3) met VIDEO IN + AUDIO IN (3x RCA) : hierop kan je vanalles aansluiten, het komt op uw MMI scherm origineel. In de plaats van AMI staat er dan EXT VIDEO.
                        In mijn geval heb ik hierop een DVB-T ontvanger aangesloten, met de antennes in achterbumper links en rechts. Perfecte TV ontvangst op originele scherm.

Ik bedoel maar dat er heel veel mogelijkheden zijn met de nieuwe MMI van AUDI
                        Ook de bochtverlichting heb ik geactiveerd (mistlichten zitten wel in xenon armatuur, maar werkt superieur naar zijkant toe), en de rechterspiegel kantelt bij achteruitrijden.

Veel plezier met uw nieuwe aanwinst,

Mvg

LNS007

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
                          Zeker weten maar ik ben op dat gebied nogal een freak ;-)
                          moet je eens komen luisteren naar de mijne ( 2 st )
                          1991 Audi S2 coupe
                          2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LNS007 Bekijk Berichten
                            Hallo mac500,

Hebt u er nu de AMI bijgenomen ? Ik rijd zelf met de nieuwe A6 avant, en bij mij zat er gewone AUX in.
                            Ik heb die zelf veranderd naar AMI, en bij audi zijn er 3 soorten kabeltjes te bekomen hiervoor :
                            1) rode markering : speelt muziek én films op het scherm. Werkt enkel met iphone/ipodtouch. Alle info op scherm zoals lijsten, artiesten,... werkt enkel op de nieuwe AUDI's met dus ook nieuwe generatie MMI (RMC & MMI plus)
                            2) blauwe markering : idem als rood, maar speelt enkel muziek, geen films (woordje "film" ook niet op scherm). Werkt met alles, ook ipod classic. Meestal voldoende.
                            3) met VIDEO IN + AUDIO IN (3x RCA) : hierop kan je vanalles aansluiten, het komt op uw MMI scherm origineel. In de plaats van AMI staat er dan EXT VIDEO.
                            In mijn geval heb ik hierop een DVB-T ontvanger aangesloten, met de antennes in achterbumper links en rechts. Perfecte TV ontvangst op originele scherm.

Ik bedoel maar dat er heel veel mogelijkheden zijn met de nieuwe MMI van AUDI
                            Ook de bochtverlichting heb ik geactiveerd (mistlichten zitten wel in xenon armatuur, maar werkt superieur naar zijkant toe), en de rechterspiegel kantelt bij achteruitrijden.

Veel plezier met uw nieuwe aanwinst,

Mvg

LNS007

Neen, ik heb dit niet genomen. Ik ben het gewend om alles op SD-kaart te zetten en wat ik veel beluister zet ik op de harddisk. Met de huidige MMI kan je dan ook nog eens bluetooth streaming doen vanaf de iphone dus dat lijkt me voldoende ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichten
                              moet je eens komen luisteren naar de mijne ( 2 st )
                              Dat wil ik bij gelegenheid wel eens doen ...

Comment

Ik ben feitelijk niet onder de indruk van het elektrisch stuur, geef toch de voorkeur aan hydraulisch.
                                Ik ben daar ook helemaal niet van onder de indruk, die elektrische sturen zijn bagger vergeleken met een hydraulisch systeem. M.i. gaan alle (eerder sportieve) wagens die nu met de eerste generaties van elektrische sturen geproduceerd worden op termijn onverkoopbaar zijn. Bv. de nieuwe 911 - kiezen tussen een 997 met briljant stuurgevoel of het doods ding in de nieuwe. Ik zou het wel weten. Ik heb er niet persoonlijk mee gereden maar de reviews zeggen genoeg, en heb zelf ondertussen genoeg wagens met elektrisch stuur getest.

Echter waar het hier over ging is dat het verschil tussen een FWD (Audi) en RWD (BMW) wel heel erg klein wordt als ze beiden een elektrisch stuur hebben - je voelt nl. in beiden niets (ook niet de koppelreacties die je bij FWD normaal gezien hebt).

Ik lees trouwens dat Jaguar voor hun F-type besloten heeft bij hydraulisch te blijven wegens stuurplezier. Je ziet M modellen ook bij hydraulisch blijven. Voor ecobakken zal het nooit meer terug komen (wegens CO2), maar ik voorspel dat echte sportwagens nog een tijd lang bij hydraulisch zullen blijven - of er zelfs naar terugkeren (get with the program, Porsche).

Comment

• Lang geleden, toch nog eens een update plaatsen, de eerste 100dzd staan erop: IMG-20121113-00160.jpg

Comment

• 100 dzd km, proficiat El Greco, ik moet nog 20 dzd aantikken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      (...)Maar het Audi Sound System in de A5 (en A6) vind ik toch beter klinken, zit een beetje meer -maar niet te veel- bass in.
                                      (je hebt ook zo van die overboosted audiosystemen met abnormaal veel bass, die zijn )(...)
                                      Het zijn juist vooral de hoge- en middentonen waar het verkeerd loopt met het Audi Sound System. De hoge tonen zijn te scherp om te verdragen. Gebruik je de equalizer om ze wat te dempen dan klinkt de muziek dof. Wat de middentonen betreft zijn de speakers onderbemeten of underpowered, ik weet het niet. Klinkt alleszins bagger.

Over Bose kan ik mij niet uitsrpeken, is wel een merk met een erg matige reputatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                        100 dzd km, proficiat El Greco, ik moet nog 20 dzd aantikken
                                        Thx Thor! 20? ja maar jij rijdt alleen voor de fun...

Comment

Thx Thor! 20? ja maar jij rijdt alleen voor de fun...

Comment

Working...
                                          X