Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
    De dealer kan en mag dit niet meer!! Toch niet meer in België..

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
    Ging ik net zeggen.
    Volgens officiële Audi dealer zien ze dit direct wanneer ze hem aan de computer hangen bij bv onderhoud en 2 weken later krijg je officiële brief van Audi Germany dat uw garantie volledig verlopen is ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
      waarom demonteren voor onderhoud als het van de dealer zelf komt?
      De dealer bied dit nog wel aan hoor !

Maar je kan het ook rechtstreeks bij heinz laten doen . Dan zetten ze hem vooraf op de vermogenbank en nadien ook . Dan weet je welke verbetering er van voort is gekomen .
      Indien ik het zou doen , waar ik nu toch zeer aan twijfel als ik enkele commentaren lees , zal het rechtstreeks bij heinz zijn . Dan weten ze er bij de garage er ook niets van en kunnen mij daar niet mee terugpakken bij eventuele andere garantiegevallen . Daaom moet het demonteerbaar zijn zonder sporen . Bij de dealer hebben ze me de website laten zien van de powerbox die ze aanboden omdat ik achter de verbeteringscijfers vroeg . Zo weet ik dat deze van heinz komt .

Om even te schetsen hoe ik hierbij ben uitgekomen :
      Wij gingen eerst kijken voor de Q5 2.0 TDI 177 PK maar deze zijn Co uitstoot is te hoog voor de VAA . Toen stelde de dealer voor om in de 136 PK versie een powerbox te plaatsen om hetzelfde met een beter co waarde te bekomen . Daarop toch verder gekeken naar de A6 Avant en deze komt in aankoop en VAA Veel voordeliger uit na korting .

Na de testrit vind ik wel dat de 177 PK A6 zeker goed genoeg is , ik dacht alleen als die powerboxen geen schade toebrengen dat het wel leuk zou zijn om meer vermogen te hebben .

Alvast bedankt voor jullie advies !

Comment

• Bij mijn dealer bieden ze het niet meer aan. Vroeger hadden ze een goede samenwerking met Heinz tuning en noteerden ze in hun klantenfiche dat de wagen een remapping had gekregen zodat ze bij een onderhoudsbeurt de software niet zouden overschijven. Nu doen ze het blijkbaar niet meer omdat sinds een bepaalde versie van het motormanagement elke auto die binnenkomt voor onderhoud blijkbaar automatisch verbinding maakt naar Audi duitsland en er een bepaalde checksum berekend wordt. Komt die niet overeen dan zien ze dit als geknoei en vervalt de motorgarantie. Meer detail heb ik ook niet maar ik blijf er dus de eerste 2 jaar, tijdens de fabrieksgarantie dus, af. Daarna zien we wel ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dalh Bekijk Berichten
          Ging ik net zeggen.
          Volgens officiële Audi dealer zien ze dit direct wanneer ze hem aan de computer hangen bij bv onderhoud en 2 weken later krijg je officiële brief van Audi Germany dat uw garantie volledig verlopen is ...
          Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
          Komt die niet overeen dan zien ze dit als geknoei en vervalt de motorgarantie. Meer detail heb ik ook niet maar ik blijf er dus de eerste 2 jaar, tijdens de fabrieksgarantie dus, af. Daarna zien we wel ...
          Van deze meneer: https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
          heb ik daaromtrent nog geen klachten gehoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
            Bij mijn dealer bieden ze het niet meer aan. Vroeger hadden ze een goede samenwerking met Heinz tuning en noteerden ze in hun klantenfiche dat de wagen een remapping had gekregen zodat ze bij een onderhoudsbeurt de software niet zouden overschijven. Nu doen ze het blijkbaar niet meer omdat sinds een bepaalde versie van het motormanagement elke auto die binnenkomt voor onderhoud blijkbaar automatisch verbinding maakt naar Audi duitsland en er een bepaalde checksum berekend wordt. Komt die niet overeen dan zien ze dit als geknoei en vervalt de motorgarantie. Meer detail heb ik ook niet maar ik blijf er dus de eerste 2 jaar, tijdens de fabrieksgarantie dus, af. Daarna zien we wel ...
            K*T Zou da ook bij Merc zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Van deze meneer: https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
              heb ik daaromtrent nog geen klachten gehoord.
              tja, ik kan alleen maar meegeven wat ik vernomen heb en het lijkt me allemaal zo gek nog niet. Uiteraard is iedereen vrij te doen wat hij wil en het zal misschien wel van de tuningexpert afhangen of het al dan niet waarneembaar is of niet zeker. De vraag is of je met een nieuwe wagen het risico wil lopen dat je zo een briefje thuis krijgt om te melden dat je garantie is vervallen ...

Vandaar dat ik dus (voorlopig) ga wachten tot de officiële garantie voorbij is ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mortana Bekijk Berichten
                K*T Zou da ook bij Merc zijn?
                goede vraag. Ik ben geen MB kenner maar ik denk dat elke fabrikant er wel van droomt om deze informatie te kunnen uitlezen dus zou ik niet weten waarom het bij hen ook niet zou kunnen. De vraag is of het werkelijk zo is ...

Comment

• Geen klachten, en nog geen brief ontvangen hier...
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Vandaar dat ik dus (voorlopig) ga wachten tot de officiële garantie voorbij is ...
                    Better safe than sorry, indeed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Geen klachten, en nog geen brief ontvangen hier...
                      Interessant. Ik heb in ieder geval nog 8 maanden om het uit te zoeken ;-)

Comment

• Wij gaan hem toch ook maar op het standaard vermogen laten staan . Als ik de reacties zo lees is het toch niet zonder risico .
                        Zou inderdaad zonde zijn bij een nieuwe wagen de garantie te verliezen om een seconde rapper aan de 100 te zitten .

Bedankt voor jullie advies en mening .

Ik hoop morgen tijd te hebben om hem officieel te gaan bestellen se .
                        Wij gaan hem in het kwartsgrijs nemen met titaangrijs interieur .

Weet er iemand van jullie of de velgen van de A4 avant B8 op de a6 passen ?? Dat zou wel leuk zijn want ik heb nog een set liggen van de A4 . De 7 dubbele spaak .

Comment

Interessant. Ik heb in ieder geval nog 8 maanden om het uit te zoeken ;-)
                          Tegen dan staan er hier zo'n 210dznd+ op, zal het je tegen dan vertellen of we nog bollen.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Tegen dan staan er hier zo'n 210dznd+ op, zal het je tegen dan vertellen of we nog bollen.
                            Jij hebt er een powerbox inzitten misschien ?
                            Zoja , welke dan ?

Comment

Da's niet slecht gebold ... Vandaag de eerste keer naar de keuring gemoeten ... 193000 km op de 3 jaar dat ik er mee rijd waarvan er al +/- 30000 op stonden toen we hem gekocht hebben. Denk dat ik zowat aan de helft zit van wat jij er op 1 jaar doet ... en ik vind dat ik al serieus m'n best doe ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jeroena4 Bekijk Berichten
                                Jij hebt er een powerbox inzitten misschien ?
                                Zoja , welke dan ?
                                Nee hoor, toch niet, gewoon remap bij BR laten uitvoeren met de nadruk op Eco-tuning. Vertrouwen hebben in je tuner, wagen goed onderhouden, zelf niet de beest uithangen en je wagen (leren) kennen, dan gaat dat gewoon blijven bollen hoor, zelfs na 450dznd km's. Best afblijven van powerbox, maar dat heb ik ook maar van horen zeggen/lezen.

Comment

• Zo ,

De bestelling is geplaatst !

Het word dus :

A6 Avant TDI 2.0 130KW/177PK

- Kwartsgrijs
                                  - Leder milano Zwart

- Pack executive plus
                                  - Pack lounge

- Koplampen Xenon +
                                  - Alu velgen 5 dubbele spaken 8x18
                                  - GPS plus
                                  - Getinte ruiten
                                  - Trekhaak wegklapbaar
                                  - Electrische zetels vooraan met geheugen
                                  - Buitenspiegels met geheugen
                                  - Lichtmodule 1
                                  - Reservewiel beperkte afmetingen
                                  - Zonder kentekens

Ik twijfel enkel nog over de 18 duim velgen . Zijn deze niet te klein .
                                  Ik zou ze gaan gebruiken als winterset en dan een replicaset bij de bandencentrale aankopen als zomerset .
                                  Deze zomerset zou ik dan 20 duim pakken denk ik .
                                  Of is dit dan weer te groot ?
                                  Iemand advies hierover ?
                                  Eventueel suggesties van type velg dat er mooi onder staat ?

groeten

Comment

• Proficiat!!

Hou het maar bij de 18 duim, staan er perfect onder en is comfort vriendelijk. Eventueel kan je naar 19 gaan, maar persoonlijk zou ik het niet doen, en zeker geen 20-ers.

Comment

• Hoi El Greco ,

Goede raad is goud waard hé .

Ik heb ze enkel op foto nog maar gezien en dan lijkt 18" te klein . Maar ik weet dat foto's bedriegen op zulke zaken .
                                      Ik had al offerte vragen gedaan voor 20" . die ga ik dan al zeker naar 19" laten zetten , of misschien zelfs ook wel 18" voor de zomerset .
                                      Bedankt voor je advies !

Heb jij het audi soundsystem ? Zoja , ben je hiervan tevreden ? Ik twijfel toch nog om de Bose erbij te nemen .
                                      Ik ben nu in mijn A4 Avant de b&O gewoon . De zotte jaren zijn er bij mij nu al wel af maar ik heb toch een beetje schrik dat de kwaliteit van geluid toch teveel verschil gaat zijn .
                                      Ik ben nu wel geen geluidsexpert , maar toch .
                                      Wat is jouw mening hierover ?

Als ik je teveel domme vragen stel moet je het maar zeggen . Ik heb zo de indruk dat jij een goede onbevooroordeelde referentie bent om zulke vragen aan te stellen .

Comment

• Als het kan zou ik echt die bose nemen. Is een wereld van verschil tegen -de voor mij persoonlijk- veel te flauwe audisysteem
                                        BMW X5 45e

Comment

• Ik ben altijd bereid om een DEMO te geven van het Audi Sound System in de A6.

Comment

Working...
                                          X